Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni pyyntö mökin omistajille: älä kutsu ihmisiä mökillesi.

Vierailija
04.06.2023 |

Useimpia ei kiinnosta ajaa tuntitolkulla hyttysten syötäviksi, käydä puuceessä ja syödä käristynyttä grillimakkaraa.

Kiitos.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä vaikka kutsutaan.

Vierailija
2/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän katkeralta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt mökkikutsuista koska mökkeily on mulle maanpäällinen helvetti. Sinäkin voit kieltäytyä.

Vierailija
4/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta moni suuttuu, jos ei sano jotain pätevää syytä, miksei halua lähteä mökkihelvettiin.

Ap

Vierailija
5/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kutsuttu monta krt. Oon kieltäytynyt

Vierailija
6/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tulla.

Vierailija
7/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tonne ketään haluaisi, mutta kummasti niitä "voinko tulla mökille" kyselijöitä riittää vuodesta toiseen. Siitäkin huolimatta, että ensin joutuu ajamaan sinne autolla ja sitten vielä loppumatka veneellä. Mä en kyllä syö makkaraa enkä sellaista syötä myöskään vieraille eikä saaressa ole hyttysiäkään, ulkohuussia tosin joutuu käyttämään :)

Vierailija
8/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vähän katkeralta. :)

Olen enemmän veneilijätyyppiä. Meillä on siis vene.

Ap

Vierailija
9/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta moni suuttuu, jos ei sano jotain pätevää syytä, miksei halua lähteä mökkihelvettiin.

Ap

Sanot että kiitos kutsusta, mutta mökkeily ei ole oikein mun juttu. Ei ole tullut vastavalituksia.

Vierailija
10/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
11/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenikään.

Vierailija
12/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin ettei loukkaannuta, jos kieltäytyy kutsusta. Kesälomaa on vain neljä viikkoa ja sitä ei halua tuhlata mökkeilyyn. Talvella on aikaa kyläillä.

Vierailija
13/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tonne ketään haluaisi, mutta kummasti niitä "voinko tulla mökille" kyselijöitä riittää vuodesta toiseen. Siitäkin huolimatta, että ensin joutuu ajamaan sinne autolla ja sitten vielä loppumatka veneellä. Mä en kyllä syö makkaraa enkä sellaista syötä myöskään vieraille eikä saaressa ole hyttysiäkään, ulkohuussia tosin joutuu käyttämään :)

En tunne ketään, joka mankuisi kutsua mökille. Sen sijaan kutsuja satelee koko ajan mökeille.

Ap

Vierailija
14/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jahti ja huvila

Vierailija
15/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaverit ainaa kyselee jo toukokuussa että joko on mökkeilykausi avattu ja että sovitaanko jo yhteisiä mökkireissuja.

Toki meiltä puuttuu puucee ja hyttyset, mutta sisävessa, savusauna, nykyajan mukavuuksilla varustettu mökki, palju yms korvanneet nuo. Makkaraa toki grillataan mutta myös yleensä savustetaan lohta yms.

Vierailija
16/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanot että kiitos kutsusta, mutta mökkeily ei ole oikein mun juttu. Ei ole tullut vastavalituksia.

Kerran, kun on erehtynyt menemään mökille, niin sitten pitäisi joka vuosi mennä. Loukkaannutaan, jos toteaa, että ei ole meidän juttumme.

Ap

Vierailija
17/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva mennä. Mutta ei ole niin läheisiä tuttuja että pyytäisivät.

Vähän kaukaisemmilla tutuilla 2 tai kolmekin mökkiä. Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
18/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi ystävä aina kärttää mua sen seuraksi mökille. Mulla ei ole autoa ja asutaan eri kaupungeissa, niin voin kieltäytyä kohteliaasti, vetoamalla hankalaan matkaan. Ei yhtään huvita mökkeillä enää tän ikäisenä. Mukavuus edellä, kiitos. N60

Vierailija
19/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka mankuisi kutsua mökille. Sen sijaan kutsuja satelee koko ajan mökeille.

Ap

Hah, koskaan en ole tuonne ketään kysynyt, koska tää introvertti antisosiaalinen akka haluaisi viettää vapaa-aikansa yksin tai korkeintaan elukoiden kanssa :D enemmän se on sellaista että yritän omalta puoleltani selittää, ettei nyt oikein sopisi koska makkari on remontissa/joudun lähtemään suoraan mökiltä työreissulle -tyylistä juttua, mutta kummasti sinne joku silti itsensä kampeaa ja löhöilee laiturilla tai riippumatossa mun riesanani.

Vierailija
20/31 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pariin kertaan ollut kutsuttuna kaverin mökillä, mutta enää en mene, koska se mökillä käyminen tarkoittaa sitä että minun pitää kuunnella mökkisitä-mökkitätä juttuja joka ikinen kerta kun kaveria näen. Hän on jotenkin suggestoinut itsensä luulemaan että hänen mökkinsä on minulle maanpäälinen taivas, vaikka olen ihan normaalisti vain kohteliaana sanonut että oikein sievä ja kivahan tämä on, varmasti mukava sinun täällä kesäisin käydä. 

Aina kun hän tulee kahville, niin tietää jo maireasta hymystä että nyt alkaa se mökkimonologi taas. Olen viimeiset pari vuotta ollut nykyään enää vain hiljaa, ja yrittänyt kääntää puheenaihetta, mutta hän ei ole ymmärtävinään.

Hauskinta tässä on se että meillä on ihan omakin mökki, josta hän ei kyllä halua kuulla yhtään mitään, sitäkin olen kokeillut, että puhutaan sitte nmökeistä jos mökeistä halutaan puhua. 

Koko talven hän vihjailee että kesällä sitten hänen mökillensä taas. En ole menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi