Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!
Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.
Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.
n.27
Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!
Kommentit (299)
Mä en itse ainakaan haluaisi alfaurosta, koska olen itse alfanarttu ja alfauros ei osaisi kiltisti alistua mulle. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on varmasti 99% mielestä alfa, ei välttämättä oma ihannemies mutta alfan määritelmä:
Joe Manganiello, lähes kaksimetrinen huippuyliopiston käynyt Hollywood-näyttelijä. Eli pitkä ja lihaksikas sekä älykäs ja multimiljonääri. On naimisissa alfanaisen eli Sofia Vergaran kanssa, joka on myös Hollywood-näyttelijä sekä kaunis, hoikka ja isorintainen sekä menestynyt multimiljonääri.
Onko alfa-käsite siis pelkkää rahaa ja ulkonäköä? Sitten täällä ei yksikään nainen ole kuvaillut unelmamieheksi alfaa.
Ei, sillä ko heppu on myös kouluttautunut sekä urallaan menestynyt. Vaikuttaa myös hauskalta ja huumorintajuiselta.
Mun oma on just täydellinen. Vituttaako?naminami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on varmasti 99% mielestä alfa, ei välttämättä oma ihannemies mutta alfan määritelmä:
Joe Manganiello, lähes kaksimetrinen huippuyliopiston käynyt Hollywood-näyttelijä. Eli pitkä ja lihaksikas sekä älykäs ja multimiljonääri. On naimisissa alfanaisen eli Sofia Vergaran kanssa, joka on myös Hollywood-näyttelijä sekä kaunis, hoikka ja isorintainen sekä menestynyt multimiljonääri.
Onko alfa-käsite siis pelkkää rahaa ja ulkonäköä? Sitten täällä ei yksikään nainen ole kuvaillut unelmamieheksi alfaa.
Ei, sillä ko heppu on myös kouluttautunut sekä urallaan menestynyt. Vaikuttaa myös hauskalta ja huumorintajuiselta.
Kouluttautuminen ja uralla menestyminen ei kerro mitään. Se miltä vaikuttaa paha sanoa jos ei kyseistä näyttelijää tiedä. Yhä on hämärän peitossa mikä se alfa oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautuminen ja uralla menestyminen ei kerro mitään. Se miltä vaikuttaa paha sanoa jos ei kyseistä näyttelijää tiedä. Yhä on hämärän peitossa mikä se alfa oikein on.
No alfahan tarkoittaa johtajaurosta, jota muut urokset tottelee, joten yleensä tällaisilla ihmisuroksilla on karismaa, hyvät sosiaaliset taidot ja hyvä huumorintaju. Myös hyvä naisia puoleensavetävä ulkonäkö ja rahaa koska rahalla saa valtaa, ja alfalla on valtaa. Se on eri juttu onko alfa kaikkien unelmamies.
Vierailija kirjoitti:
Oma nykyinen unelmamieheni:
164 cm pitkä (itseäni hieman lyhyempi), noin 50% hiuksista harmaantuneet jo parikymppisenä (muut hiukset mustia), lihaksikas alavartalo mutta kokonaisuudessaan suht. hentoinen vartalotyyppi, pienet mutta erittäin taitavat kädet, paljon karvoja jaloissa, vartalossa ja kyynärvarsissa. Tummat silmät ja sielukas katse. Iso nenä, pieni leuka.
.... <3
164 cm pitkä? Mies?
Haluaisin miehen, joka olisi jollain tapaa kylmä ja julma, mutta ei kuitenkaan paha tai ilkeä. En kestä (etenkään miesten) ylitunteilua.
Älykäs ja viisas, huumorintajuinen ja itseironiakykyinen. Jos tuohon lisätään vielä rehellisyys sekä itselle että muille niin on jo aika hyvä paketti kasassa. Ei kontrolli- tms ongelmia.
Raha tai asema on yhdentekevä. Ruma saa olla kunhan on iso ja lempeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma nykyinen unelmamieheni:
164 cm pitkä (itseäni hieman lyhyempi), noin 50% hiuksista harmaantuneet jo parikymppisenä (muut hiukset mustia), lihaksikas alavartalo mutta kokonaisuudessaan suht. hentoinen vartalotyyppi, pienet mutta erittäin taitavat kädet, paljon karvoja jaloissa, vartalossa ja kyynärvarsissa. Tummat silmät ja sielukas katse. Iso nenä, pieni leuka.
.... <3
164 cm pitkä? Mies?
Miehekkyys tiivistyneenä pienempään pakettiin --> toisin sanoen tosimiestä koko paketti!
Mä voisin huvikseni listata tänne asiat, joiden uskon olevan kliseisiä ja joita pidän epäkliseisinä, kumpikin koskien sellaisia miestyyppejä, joihin olen elämäni aikana rakastunut..
Ja painotettakoon, että olen ihan onnellisesti avoliitossa kumppanin kanssa, joka ei todellakaan täytä näitä kaikkia ehtoja, eikä tarvitsekaan. Mutta kun ihannekumppania kysytään niin listaillaan nyt sitten!
Epätyypilliset:
- harrastaa mielellään paljon seksiä
- osaa runkata säännöllisesti niin ei sitten seksin aikana laukea liian aikaisin, tuntee oman kehonsa, yms.
- eri-ikäinen kuin minä (+/- 10v)
- ei pakko olla kummempaa koulutusta
- kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista
- pitkät hiukset
- lihava
- todella laiha
- pelaa ahkerasti videopelejä
- silmälasit (mmm, tietynmalliset kulmikkaat silmälasit jotenkin sytyttää minut)
- karvainen (naispuolisten ystävieni olen kuullut tilittävän, että miehen pitäisi kuulemma sheivata)
- viikset, parta
- vetäisee joskus kunnon kännit (darraseksi<3)
- haluaisi avoimen suhteen (olisi minusta nykyisin tosi kiva juttu)
- harrastaa jotain
- omaa myös oman elämän ja kaveripiirin, sekä omia menojaan
- asuu mieluummin maalla kuin kaupungissa (vihaan kaupunkeja ja kerrostaloja)
- pitää eräjormailusta
- ei ole turhan hienosteleva
- mieluummin sosiaalinen kuin sulkeutunut
- valmis kokeilemaan avoimin mielin uusia juttuja
- ei ole ulkonäkökeskeinen tai muuten pintaliitäjä
- saa olla köyhäkin tai pienituloinen, (rikkaan kanssa voisi olla vaikeaa löytää yhteisymmärrystä monissa asioissa, jos tyypiltä puuttuu käsitys siitä, millaista on ollut elää alle 1000e/kk tuloilla suurin osa aikuisikää ja miten se on vaikuttanut omiin kulutustottumuksiini.. olen tottunut käymään kirppareilla, dyykannut kauppojen roskiksia, yms... Plus sängyssä olisi aikamoinen seksintappaja, jos tietäisin mieheni äänestävän jotain Kokoomusta, hyi saatana.. :D)
- mieluummin lyhyt kuin pitkä
- ei liian iso muna :'D
- ei mikään imelän romanttinen
- ei tosikkomainen
- ei säikähdä pientä sotkua, jos koira oksentaa sohvalle tms.
- ei kitise, nalkuta, ole perfektionisti tai siivousfanaatikko (tällaisia miehiä tullut vastaan elämässä)
- uskaltaa näyttää myös omat ei-miehekkäät puolensa
- ei pelkää miehisyytensä olevan uhattuna heti, jos minä osaankin jonkun perinteisen miesten jutun häntä parempi
- tulee mielellään kanssani joka kesä Helsinki Prideen osoittamaan tukemme vähemmistöjen ihmisoikeuksien puolesta ja viettämään kivaa päivää yhdessä homo-, lesbo- ja transkavereideni kanssa, vaikka itse tällaisia tylsiä cisheteroita ollaankin ja suhtautuu luontevasti siihen, että ihmisiä on tässä suhteessa moneen junaan
- käy kanssani animetapahtumissa, rock-festareilla, ulkomaanreissuilla jne. sen mukaan, miten meillä rahat riittää ja ymmärtää, että harrastukset ovat tärkeä, elämään sisältöä tuova juttu
- ei ole mustasukkainen, laskee mut rauhassa omiin menoihini
- ei nalkuta mun alkoholin käytöstä
Yleisempiä, tyypillisempiä:
- rento ja huumorintajuinen
- pitää eläimistä, eritoten isoista koirista
- haluaa lapsia
- osaa laittaa ruokaa ja tehdä muita kotitöitä
- tavoitteita elämässä esim. töissä käynti, opiskelu
- voisi muuttaa kanssani ulkomaille
- kielitaitoinen
- arvostaa ja kunnioittaa minua ja ihmisiä noin ylipäätään
- ei ole liian itsekeskeinen
- ei omaa mitään pakkomielteitä suihinotosta, peppuseksistä tms. ei-lisääntymiseen-johtavista seksin muodoista, koska pidän itse perinteisestä muna-pilluun seksistä (otaksun tämän olevan naisten keskuudessa enemmän tai vähemmän yleistä, vaikka sama se minulle on, vaikkei olisikaan)
- maltillinen, ei suutu helposti (en jaksa riidellä/suuttua itsekään, mieluummin sovin asiat rauhassa)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ja viisas, huumorintajuinen ja itseironiakykyinen. Jos tuohon lisätään vielä rehellisyys sekä itselle että muille niin on jo aika hyvä paketti kasassa. Ei kontrolli- tms ongelmia.
Raha tai asema on yhdentekevä. Ruma saa olla kunhan on iso ja lempeä.
Lisään vielä, että pahin turn-off on pitkät monologit eli pitäisi pystyä vuorovaikutteiseen keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jännä juttu mutta mulla ei edes ole mitään ihannemiestä enää :D En osaa selittää... Olen ollut aina niin erilaisen miehen kanssa että kyllä sitä tajuaa jo että tärkeintä on vaan se että tullaan toimeen, on samanlaiset arvot edes suurin piirtein mutta ei olla liian tuomitsevia kumpikaan toista kohtaan, tykätään harrastaa samoja asioita, ollaan tietyssä mielessä toistemme parhaita kavereita ja tiedetään se niin ettei myöskään ole sellasta mustasukkaisuutta aivan kaikesta ja kaikista muista ihmisistä.
Ketjua lukiessa mietin ihan samaa, ei minulla ikinä ole ollut mitään unelmamiestä. Ei tule yhtään yhtenevät ulkonäköpiirrettä mieleen niistä miehitä joista olen pitänyt. Voisin sanoa jotain ympäripyöreää luonteesta mutta ne on niitä täysin tavallisia asioista mitä jokainen haluaa kumppanista ja löytyy hyvin monia ihmisistä, ei mitään unelmia. Kuten tuo sinun kuvailusi.
No ainakin minulla (yllä tuo tyypilliset&epätyypilliset -listaus) on vaan vähän laajempi paketti se, mitä kaikkea unelmamies voi olla. Esim. pullea tai laiheliini tai jotain siltä väliltä. Ja ihan paketin ulkopuolellakin olevaan persoonaan voin ihan hyvin ihastua. Itseä säväyttävät jutut on myös elämän aikana muuttuneet ja varmasti muuttuvat edelleen.
Omasta mielestäni oma puolisoni on aika lähellä täydellistä omiin mieltymyksiini nähden. (Joskus olen mielessäni pohtinut leikilläni, että hän on ikään kuin paranneltu 2.0 versio joistain existäni tai pikemminkin, että olisi poistettu kaikki paskat puolet existäni ja liitetty hyvät puolet yhteen pakettiin.) Toki joitain miinuksiakin on, mutta ne ovat sellaisia, joiden kanssa voin elää ja joista huolimatta olen pääasiassa onnellinen hänen kanssaan. :)
Ja saahan sitä olla myös unelmia, vaikkei se todellisuus aina sitä täydellisesti vastaisi? Kunhan siis ymmärtää sen, ettei mitään 100% täydellistä unelmakumppania ole ja ei ummista silmiään todellisilta ihmisiltä, keitä tulee vastaan, meiningillä "pyh, väärän mallinen nenä, ei jatkoon!" ja miettii myös vähän, mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Lempeä, hyväsydäminen, jalat maassa ja järki päässä oleva vanhanajan suomalainen perusmies, ulkoilma- ja/tai eräihminen. Pitää mökkeilystä, telttailusta, kalastuksesta, sienestyksestä, luonnossa liikkumisesta, kotona olemisesta, seksistä ja hyvästä ruoasta.
Oli muuten hankala löytää.
Täsmällen näin. Lisäisin vielä että sen täytyy osata käyttää moottorisahaa. Kaikenlainen kitaranrämpytys on minulle turn-off.
Oma mieheni on melko lailla ihannemieheni: urheilullinen, erähenkinen, metsästää ja kalastaa, tykkää tehdä metsähommia, retkeillä, mökkeillä. Laittaa hyvää ruokaa ja syö kiltisti kaiken mitä minä laitan. On älykäs ja hyvä keskustelija. Rauhallinen, rehellinen ja vaatimaton.
Tämän lisäksi se on lyhyt, laiha ja huonopalkkainen, mitkä seikat on minulle totaalisen yhdentekeviä. Toisin kuin lassukkamiehet kuvittelee. Lassukat kun ei ymmärrä että tilastot menettää merkityksensä yksilön kohdalla.
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alfahan tarkoittaa johtajaurosta, jota muut urokset tottelee, joten yleensä tällaisilla ihmisuroksilla on karismaa, hyvät sosiaaliset taidot ja hyvä huumorintaju. Myös hyvä naisia puoleensavetävä ulkonäkö ja rahaa koska rahalla saa valtaa, ja alfalla on valtaa. Se on eri juttu onko alfa kaikkien unelmamies.
Johtavaan asemaan ei mitenkään välttämättä päädy kyvykkäimmät vaan opportunistisimmat. Tämän on jokainen työssä koskaan ollut saanut huomata. Lisäksi se karisma on valitettavan usein narskun karismaa, narsistit ovat johtotasolla yliedustettuina.
aloittakaa joku "millainen on unelmien nainen" keskustelu tänne niin saadaan vauva.fi ennätysmäärä alapeukkuja ketjulle
Jos ajattelee mikä minun miesmaussani poikkeaa stereotypioista, niin
-en kiinnostu perinteisen miehekkäistä miehistä
-"renttu" tyyppi on täysi turn-off, siis nimenomaan välittömän vetovoiman suhteen, ei pelkästään järjellä ajatellen
-kaikki taiteilijatyypit*, sama kuin yllä
-ei tippaakaan kiinnosta osaako mies esim. rakentaa talon tai korjata auton
-(aito) kiltteys viehättää
* "tyyppi" viittaa siihen, että voin kyllä sinänsä kiinnostua ihmisestä joka on ammatiltaan taiteilija, mutta jos on liikaa oman taiteensa lumoissa, niin se on turn-off ja useinhan taiteilijoiden on ihan ymmärrettävästi pakkokin olla, että työnteko onnistuu, mutta minua ei kiinnosta parisuhdemielessä sellainen ihminen.
Hauska, spontaani ja luotettava mies. Tykkää reissaamisesta ja seksistä. Ja mun ystävistäni, jotka ovat hyvin tärkeitä mulle. Ulkonäötään pitkä ja laiha, kauniit silmät ja hymyilee paljon. Saa olla tatuointeja, kunhan eivät ole mitään rumia suomileijonia tms.
Unelmamieheni on kasvoiltaan ns. kirveellä veistetty eikä todellakaan mikään klassisella tavalla komea tai kaunis poika. Pitkät hiukset tai hitler jugend -hiukset (en tiedä, mikä tämän hiusmallin oikea nimitys on) ja siistitty parta. Pituudella nyt ole niin väliä, kunhan hartiat ja selkä ovat leveät, pieni mahakaan ei haittaa.
Luonteeltaan ihannemies viihtyisi tarpeen tullen sekä yksin, että ryhmässä - sopivassa suhteessa sosiaalinen. Miehellä olisi jokin intohimon kohde esimerkiksi musiikkiin, pelaamiseen tai vaikka tähtitieteeseen, kunhan on vaan jostakin innostunut eikä elämä riipu vain sen varassa, mitä nainen voisi elämälle tarjota. Mies kunniottaisi minua ihmisenä eikä hyödykkeenä, joka siivoaa ja antaa lettua miehen halujen mukaan. Mies myös innostuisi lähtemään ja kokeilemaan asioita sekä myös itse ehdottelisi yhteistä tekemistä. Tiivistettybä sopivasti itsenäinen ja toiset huomioon ottava.
Vierailija kirjoitti:
Unelmamieheni on kasvoiltaan ns. kirveellä veistetty eikä todellakaan mikään klassisella tavalla komea tai kaunis poika. Pitkät hiukset tai hitler jugend -hiukset (en tiedä, mikä tämän hiusmallin oikea nimitys on) ja siistitty parta. Pituudella nyt ole niin väliä, kunhan hartiat ja selkä ovat leveät, pieni mahakaan ei haittaa.
Luonteeltaan ihannemies viihtyisi tarpeen tullen sekä yksin, että ryhmässä - sopivassa suhteessa sosiaalinen. Miehellä olisi jokin intohimon kohde esimerkiksi musiikkiin, pelaamiseen tai vaikka tähtitieteeseen, kunhan on vaan jostakin innostunut eikä elämä riipu vain sen varassa, mitä nainen voisi elämälle tarjota. Mies kunniottaisi minua ihmisenä eikä hyödykkeenä, joka siivoaa ja antaa lettua miehen halujen mukaan. Mies myös innostuisi lähtemään ja kokeilemaan asioita sekä myös itse ehdottelisi yhteistä tekemistä. Tiivistettybä sopivasti itsenäinen ja toiset huomioon ottava.
"Unelmamieheni on kasvoiltaan ns. kirveellä veistetty eikä todellakaan mikään klassisella tavalla komea tai kaunis poika."
Eli toisin sanottuna unelmamiehesi on klassisella tavalla komea: jykeväpiirteinen, maskuliininen ja karhea. Kaikki tietävät ettei enemmistö naisista pidä siloposkisista mallipojuista.
Sori, mutta minä en ainakaan tee tuollaisella miehellä mitään, jos sitä ei kiinnosta seksi, sillä on paska luonne, vihaa eläimiä, ei halua lapsia tai sillä on epäseksikkään lyhyt tukka.
Minulla on pitkä mies, mutta toivoisin joskus, että olisi vähän lyhyempi, kun ei sitä meinaa yltää edes pussaamaan, kun on tuollainen hujoppi ja muutenkin lyhyemmät miehet ovat minusta söpöjä. :3 Mutta juu, en ole rakastani jonkun ulkonäköseikan takia dumppaamassa, tärkeämpiäkin asioita elämässä, esim. yhteensopiva luonne, toiveet elämältä, jne.
Entä, jos se pitkä tumma ja täydellinen onkin luonteeltaan täysi mulkku tai haluaa vaan elämältä tyystin eri asioita kuin sinä? Luovutko kaikista omista haaveistasi, että saat olla sen pitkän, komean ja täydellisen kanssa? Minä ainakaan en.
Sitä paitsi virheet ja poikkeavuudet omalla tavallaan lisäävät karismaattisuutta ja seksuaalista viehättävyyttä, ainakin minusta. Sellainen photoshopattu ällöpoika olisi ehkä pahin painajaiseni, en pystyisi panemaan semmoista, hyi! :D