Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yksin autossa parkkihallissa

Vierailija
06.04.2006 |

Käväisin tänään Jumbossa hieman hulluttelemassa Stockmannilla. Kävellessäni parkkihallissa autoltani kohti myymälöitä, huomasin eräässä autossa takapenkillä ehkä reilun vuoden ikäisen vauvelin nukkuvan turvaistuimessaan. Muita henkilöitä autossa tai lähipiirissä ei ollut.

Tovin shoppailtuani kävin viemässä isommat tavarat autooni ja huomasin että vauva on edelleen yksin autossa. Vielä pikkuhetki ostoskelua ja sitten takaisin autolleni, vauva edelleen nukkuu muuten tyhjässä autossa.

En tiedä onko tämän tunnin aikana, jonka vietin kauppakeskuksessa, kukaan käynyt katsomassa onko vauvalla kaikki hyvin, mutta enpähän omia lapsiani jättäisi hetkeksikään yksin autoon. Mitä jos hallissa olisi sattunut tulipalo, tai toinen auto olisi kolaroinut tämän auton kanssa? Onneksi mitään ei tapahtunut, ainakaan sinä aikana kun itse olin siellä.

Haluan toivottaa sinulle, hyvä valkoisen Toyota Carinan (XFK-7xx) haltija, turvallista kevättä. Toivottavasti lapsesi pärjää huolenpidossasi.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se toki koskaan MINULLE tapahdu, kuten kaikki ajattelee...

Vierailija
2/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiellä liikkuvassa autossa.

En voi kuin revetä kolari ja tulipalojutuille. Miettikääs nyt vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuvassa autossa lapsi kyydissä. Teillä taitaa olla aivot narikassa.

Ei lapsen yksin jättäminenkään pitkäksi aikaa ole silti hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen itkuun mikään puhuminen auta.

Vierailija
5/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi todellakin voi herätä seuraavassa minuutissa kun sinä tai miehesi olette poistuneet.

Vierailija
6/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai KUKAAN voi jättää lasta autoon. hyi. :( ihan sairasta vastuuttomuutta..

Vierailija
7/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa oikeesti tapahtuu pahoja asioita: autot syttyvät palamaan, törmätään parkissa olevaan autoon, joku voi varastaa autosi jne. Itse en jätä lapsiani autoon hetkeksikään, mutta jättäkää te akateemiset ja itsevarmat poliisit:(

Vierailija
8/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se lapsi herätä vaunuissakin yksin ja vaunut voi vaikka kaatua ja lapsi kuolla. Ei kannata nukuttaa lasta vaunuissa! Näinhän on taphtunut!

Vierailija
9/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on mahdollista.

46, taidat olla Ruskeasannalta? Terkut lähinaapurista! =)

Vierailija
10/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on jos tosiaan käy pikakeikalla kaupassa ja jättää autoon hereillä olevan lapsen, joka tajuaa mitä on odottaa vanhempaa hetken aikaa, eikä hätäänny.

Vierailija
11/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen, ja olen nähnyt sen äidinkin jonka lapsi saatiin häthätää revittyä turvaistuimesta ennenkuin liekit leimahtivat. Se äiti oli monta viikkoa totinen ja itkuinen.

Auto syttyi aivan yllättäen, vain hento savu ennakkomerkkinä. Äiti ei sitä tajunnut.

Autopalo on muuten sekuntien juttuja, siinä ei ehdi turvavöihin köytetty muksu tehdä itse mitään, vaikka olisi isompikin.

Että jättäkää vaan parkkihalleihin, missä mikä tahansa auto, muidenkin, vaikka se viereinen vanha kottero siihän teidän hienon citymaasturin vierssä saattaa syttyä kun olette valitsemassa kynsilakkaa Stockkalla.

Vierailija
12/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin heiltä pitäis kyllä lapset huostaan ottaa. Ihan oikeasti, ei kai kukaan todella jätä lastansa yksin autoon nukkumaan..???!!!

Vierailija
13/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä varkauksia on sattunut muuallakin, kun Jumbossa. Ja ei ole varmaankaan, kun ajan kysymys kun luemme lööpeistä, kuinka lapsi on hävinnyt autosta sillä aikaa, kun vanhemmat olleet ostoksilla.

Ja on tosiaan todella uskaliasta ja TODELLA typerää käytöstä jättää lapsi yksin autoon.

Vierailija
14/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä nyt vaan sanon et ei voi olla totta!!!

Ei muutakun ilmotus vaan.....

-lastensuojelu virkailijan tytär-

Vierailija
15/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään tälläisetkin asiat kulkee järjen mukana. Opettaja on oletettavasti koulutettu ja fiksu ihminen, joten hänellä tämäkin asia jotenkin tasapainossa. Sinä taas vaikutat hysteerikolta.

Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, niin te olette täällä ihan sekopäitä. Missään oikeassa maailmassa esim. lapsen jättäminen lähikaupan pihaan autoon ei ole kenenkään mielestä rikos vaan ihan tervettä järkeä. Samoin lapsen voi viedä hoitoon, antaa karkkia alle 5-vuotiaana ja kesäkuumalla pillimehua. Lisäksi lapsi pärjää ilman Reimatec:jä ja ei vaadi joka päiväistä kokopesua.

Tuntuu, että palsta on täynnä kotiin homehtuneita ja ajatuksiltaa supistuneita naisia, joiden maailma on käsittämättömän ahdas ja terve järki kaukana. Varokaa, ettei miehenne lähde, kun olette niin tyhmiä!

Vierailija
16/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*50:n teksti ei ollut millään lailla hysteerinen. Opettajathan on aina automaattisesti fiksuja, kun ovat koulutettuja...Juu juu. Usko sinä niin, jos haluat. Itse sinä vaikutat hysteerikolta.

Vierailija:

näköjään tälläisetkin asiat kulkee järjen mukana. Opettaja on oletettavasti koulutettu ja fiksu ihminen, joten hänellä tämäkin asia jotenkin tasapainossa. Sinä taas vaikutat hysteerikolta.

*Aika monessa maassa tuolla mainitsemassasi oikeassa maailmassa lapsen yksin autoon jättäminen on vakava rikos ja siitä voi jopa saada ihan kunnon tuomionkin. Ja noita muita juttujasi en viitsi edes kommentoida. Eivät ole sen arvoisia.

Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, niin te olette täällä ihan sekopäitä. Missään oikeassa maailmassa esim. lapsen jättäminen lähikaupan pihaan autoon ei ole kenenkään mielestä rikos vaan ihan tervettä järkeä. Samoin lapsen voi viedä hoitoon, antaa karkkia alle 5-vuotiaana ja kesäkuumalla pillimehua. Lisäksi lapsi pärjää ilman Reimatec:jä ja ei vaadi joka päiväistä kokopesua.

Tuntuu, että palsta on täynnä kotiin homehtuneita ja ajatuksiltaa supistuneita naisia, joiden maailma on käsittämättömän ahdas ja terve järki kaukana. Varokaa, ettei miehenne lähde, kun olette niin tyhmiä!

Vierailija
17/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi todellakin voi herätä seuraavassa minuutissa kun sinä tai miehesi olette poistuneet.

Vierailija
18/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. siis mitä kukaan tekee varastetulla vauvalla? Koiran mä vielä ymmärrän, mutta että varastettaisiin itselle lapsi. Huhheijaa. Vähän on vaikeaa varmaan vakuutella sitten suvulle ja kavereille, että " Ei kun mä ihan oikeesti sain tän vauvan..."

Vierailija
19/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.. siis mitä kukaan tekee varastetulla vauvalla? Koiran mä vielä ymmärrän, mutta että varastettaisiin itselle lapsi. Huhheijaa. Vähän on vaikeaa varmaan vakuutella sitten suvulle ja kavereille, että " Ei kun mä ihan oikeesti sain tän vauvan..."

Vierailija
20/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitteillejättöön.

Kommentoin vaan huvittuneena tota " Vauva varastetaan" -juttua. Siis jokaisesta asiasta on aina kaivettava ne kaikkein pahimmat mahdollisimmat uhkakuvat esiin?!

Ja se, että jos äiti saa sairaskohtauksen Jumbossa. No, voi se saada sen kotonakin ja mies on työreissulla ja naapureita ei ole lähistöllä... Siinä viruu vauva itsekseen kuolleen äidin vierellä päivätolkulla.

Pitäkää siis jatkuvasti puhelinlinjaa auki jollekin sukulaiselle. Mitä vaan voi tapahtua ihan milloin vain...

Hahhahhah.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän