Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yksin autossa parkkihallissa

Vierailija
06.04.2006 |

Käväisin tänään Jumbossa hieman hulluttelemassa Stockmannilla. Kävellessäni parkkihallissa autoltani kohti myymälöitä, huomasin eräässä autossa takapenkillä ehkä reilun vuoden ikäisen vauvelin nukkuvan turvaistuimessaan. Muita henkilöitä autossa tai lähipiirissä ei ollut.

Tovin shoppailtuani kävin viemässä isommat tavarat autooni ja huomasin että vauva on edelleen yksin autossa. Vielä pikkuhetki ostoskelua ja sitten takaisin autolleni, vauva edelleen nukkuu muuten tyhjässä autossa.

En tiedä onko tämän tunnin aikana, jonka vietin kauppakeskuksessa, kukaan käynyt katsomassa onko vauvalla kaikki hyvin, mutta enpähän omia lapsiani jättäisi hetkeksikään yksin autoon. Mitä jos hallissa olisi sattunut tulipalo, tai toinen auto olisi kolaroinut tämän auton kanssa? Onneksi mitään ei tapahtunut, ainakaan sinä aikana kun itse olin siellä.

Haluan toivottaa sinulle, hyvä valkoisen Toyota Carinan (XFK-7xx) haltija, turvallista kevättä. Toivottavasti lapsesi pärjää huolenpidossasi.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin. Ai niin mutta hulluilla päivillä ne vaunut ovat tiellä...

Vierailija
102/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kellään näistä pyhimyksistä olisi ollut pokkaa soittaa poliisit tai aikaa jäädä kyttäämään koska vanhemmat tulevat. Helvetin hyvä vaahdota sädekehä pään päällä kun oikeassa elämässä kauhistelisitte ketken ja kaurauttaisitte kotiin ruoan laittoonl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. mamma jolla ei valitettavasti ole tarpeeksi montaa kättä siihen että lapsia vois koko ajan kiikuttaa mukana

Vierailija
104/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaksi!!!

Todella raukkamaista ap:lta tulla vain tänne asiasta kertomaan, tilanteeseen olisi pitänyt puuttua.

Vierailija
105/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, olen vielä opettaja ja lapsiakin on useita. Ai niin ja mieheni on poliisi. Apua...poliisi, palokunta jne.

Vierailija
106/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina te jaksatte kiskaista tämän palamisjutun.

Minä en ole ikinä nähnyt palavaa autoa!

Vierailija
107/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat sieltä voineet kuuluttaa vanhempia paikalle. Rekkarin tiedät joten...

Mutta aivan tosi, on aivan toinen asia jättää lapsi hetkeksi valvomatta autoon, kuin häippästä tunniksi, pariksi ostoskeskukseen. Ja sen autopalon syttyminen on täysin mahdollista, ja onkin todella hankala sammutettava! Minkään ikäisen lapsen jättäminen valvomatta autoon ei ole kovin fiksua, itse tiedän tämän kokemuksesta: tätini jätti minut +serkkuni autoonsa, joka lähti vierimään alamäkeen...

42:lle: Itsekin olen opettaja, kuten myös miehenikin, eikä meille tulisi mieleenkään jättää VAUVAA yksin autoon.

Vierailija
108/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sivussa paloi sitten pari muuta autoa, sekä autokatoskin! Eivät autopalot ole mitenkään harvinaisia, vaikka sinä et sellaista olekaan koskaan nähnyt!

Vierailija:

Aina te jaksatte kiskaista tämän palamisjutun.

Minä en ole ikinä nähnyt palavaa autoa!

Vierailija
109/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jäänyt odottamaan joksikin aikaa auton vierelle ja jos äitiä/isää ei olisi alkanut näkymään olisin ilmoittanut vartijalle ja pyytänyt häntä kuuluttamaan tuon auton xxx-xxx omistajaa ja toivon mukaan kuulutuksessa olisi tuotu se tosi asia, että moukka on jättänyt vauvan yksin autoon ja että se on väärin. Olisi ollut aivan oikein sille äidille/isälle korvat punaisena hipsiä autolle hakemaan lapsi.

Ja uskon, että jos ei olisi kuulutus tepsinyt niin vartija olisi soittanut poliisit.

Uskomatonta, että jotkut puolustelee tuollaista käytöstä!?

Vierailija
110/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kamalaa, olen vielä opettaja ja lapsiakin on useita. Ai niin ja mieheni on poliisi. Apua...poliisi, palokunta jne.

Vierailija
111/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoko joku että näinhän minäkin teen???? Nämä hysteerikot vaan tarvivat joskus vähän muutakin kun nyökyttelyä. Kohta ollaan sillä mallilla että kytätään kaikki toistemme tekemisiä ja jeesustelleen joka asiasta!

Vierailija
112/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
113/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sanoko joku että näinhän minäkin teen???? Nämä hysteerikot vaan tarvivat joskus vähän muutakin kun nyökyttelyä. Kohta ollaan sillä mallilla että kytätään kaikki toistemme tekemisiä ja jeesustelleen joka asiasta!

Vierailija
114/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi saanut jumpossa esim jonkun kohtauksen?

kukaan ei tietäisi että hänellä on pieni lapsi autossa

itse olen eronnut ja ex-mieheni, eli poikani isä oli eräs päivä jättänyt lapsen 1,5v autoon siksi aikaa kun oli käynyt makuunissa hakemassa karkkia ja leffan, kun oli tullut takaisin hanttipuolen oveen (lapsi hanttipuolen takana) oli nolaillut joku mies viinapullo kädessä, kinui kyytiä johonkin ja kun poikani isä ei suostunut oli mies vetäissyt oven auki, onneksi exä oli saanut laitettua sen takaisin kiinni. Ovet oli hänellä ollut auki sen aikaa kun äkkiä siellä makuunissa kävi

en halua edes ajatella mitä olisi voinut sattua kun tuollainen känninen mies toilailee, ei ilmeisesti ollut huomannut poikaa takapenkillä kun autoon nojaili

Vierailija
115/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, vaikka kävivät vähän väliä lasta katsomassa. Ja mistä sen tietää, vaikka olisi ollut toimiva itkuhälytin mukana. Automaattisesti tuo ei tosiaankaan ole heitteillejättöä, vaikka se voi siltä vaikuttaa. Jos vauva oli kokonaisen tunnin niin, ettei käyty katsomassa tai valvottu, sitten toiminta oli tosi tökeröä ja vastuutonta, jopa vaarallista.

Vierailija
116/119 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan äiti kävi aamulla navetassa ja vauva nukkui sisällä, oli tulisijat, häkävaara yms. tai sitten jätettiin esim. 5-6-vuotias vahtimaan vauvaa, kun äiti teki navettatyöt. Näin meidän suvussa ja kaikki vauvat, isovanhemmillani yhteensä 24 elivät aikuisiksi.

Tavaratalon kattokin voi muuten romahtaa. Tästähän on vuoden aikana useita esimerkkejä ja silloin se vauva parkkihallissa voisi selvitä hengissä. Jos, jos, jos...

Vierailija
117/119 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin valitettavasti katoaa lapsia ja varsinkin vauvoja aika paljon. Niitä kaikki tapauksia ei vaan julkisuuteen tuoda. En halua nyt yleistää mitään ihmisryhmää, mutta valitettavasti tietty ryhmä ulkomaalaisia " harrastaa" näitä lapsivarkauksia. Tiedättekö kuinka paljon saa rahaa kun myy vaalean pellavapäisen tyttö/poikavauvan ulkomaille!? Ette varmaankaan... :/

Ikinä en jättäisi lastani yksin autoon, mitä vain voi sattua. Pieni todennäiköisyys on että lapsi varastetaan tai auto syttyy tuleen, mutta minä en vaan sitä riskiä ottaisi että menettäisin kalleinpani.

Vierailija
118/119 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n on nostanut oman provonsa melkein vuoden jälkeen. säälittävää.

Vierailija
119/119 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain voi sattua liikenteessä tai missä tahansa, mutta kun jättää lapsen yksin autoon se on tietoinen riski. Sillon sen valinnan ja riskin ottaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme