Ärsyttävät tavat puolisoiden kesken
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä ärsyttäisi puolisoani, varmaankin kyseleminen ja huomauttelu sellaisista asioista, jotka ärsyttävät minua.
Puolison ärsyttävimmät tavat ovat ruokien unohtelu pöydälle (esim. juusto yön yli) ja vessan vetämisen unohtaminen. En pysty käsittämään miten sen voi jättää vetämättä jopa silloinkin, kun sinne on väännetty kunnon tortut. Ja mikä haju siellä vessassa on, kun on aamukuset jääneet vetämättä ja huomaan vasta joskus illalla. Tai sama juttu vetämättömien paskojen kanssa. Tuo on jotain niin törkeää etten pysty käsittämään. Omiin vessarutiineihin kuuluu huuhtelujäljen tarkistaminen ja tarvittaessa pöntön siistiminen seuraavaa käyttäjää varten. Ei tulisi mieleenkään jättää roiskupaskoja vetämättä.
Jotkut pitkin lattioita lojuvat kalsarit on ihan pikku juttu noihin haiseviin vessaylläreihin verrattuna.
Aha joku muukin jättää pytyn vetämättä! Ei aina mutta välillä, en minäkään ymmärrä miten se on mahdollista! Kätensä kuitenkin muistaa pestä...
Miestä ärsyttää minussa:
- Suurpiirteisyys aikataulujen ja arjen suunnittelun kanssa
- Halu tehdä kaiken yhdessä
- Myöhästely ja unohtelu
- Raha-asioista stressaaminen ja heräteostoksista huomauttelu
- Pitkät suihkut
- Vesipisarat tiskipöydällä
Minua ärsyttää miehessä:
- Siivouksesta huomauttelu (ja niistä vesipisaroista)
- Huolettomuus raha-asioissa ja tuhlaaminen kaiken maailman turhakkeisiin (artesaanipopkornit!!)
- Käyttää kotona vastamelukuulokkeita, joten spontaani juttelu vaikka kotitöiden lomassa on mahdotonta
- On "putkiaivo", eli keskittyessä yhteen asiaan ei huomaa mitään muuta ympärillään (lapset tappelevat, kattila kuohuu yli jne)
Aika moni näyttää moittivan miesten huolimattomuutta tavaroiden tai pyykkien kanssa, mutta meillä se on kyllä aina ollut päinvastoin. Tämä ei ole sukupuolikysymys vaan persoonallisuuskysymys. Vaimo oli suurpiirteinen ja sotki koko ajan. Tavarat oli aina hukassa. Astiat, pyykit ja talon siivous oli aina minun varassa, vaikka toki sitten hieman hampaattomasti osallistui, kun aloin tekemään. En motkottanut ja varoin valittamasta pikku epätarkkuuksista, mutta silti motivaatiota ei oikein ollut.
Joskus sovittiin, että minä pidän keittiön kunnossa ja hän hoitaa pyykit, mutta kaikki vaatteeni katosivaat pyykkivuoriin, joten minun piti varoa antamasta mitään hänelle pestäväksi. Pesin ne itse ja kokosin ne nopeasti kaappiin, ennen kuin niille tapahtuu jotain. Myös "miesten työt", kuten massiivisen remontin, auton renkaat, puutarhan hoidon jne sain hoitaa ihan itse. Ruuan laittaminen oli aina iso stressi, kun sellaisia ruokia, jotka olisivat maistuneet molemmille ja vielä lapsillekin oli turhan vähän.
Kun sitten seksiäkään ei ollut tippunut pariin vuoteen, niin lopulta otin eron ja olen ollut erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Kotiasiat ja talous pysyvät viimeinkin kunnossa ja vielä kohtuullisella vaivalla. Osittain se on mahdollista senkin vuoksi, että lapset ehtivät kasvaa isoiksi.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä ärsyttäisi puolisoani, varmaankin kyseleminen ja huomauttelu sellaisista asioista, jotka ärsyttävät minua.
Puolison ärsyttävimmät tavat ovat ruokien unohtelu pöydälle (esim. juusto yön yli) ja vessan vetämisen unohtaminen. En pysty käsittämään miten sen voi jättää vetämättä jopa silloinkin, kun sinne on väännetty kunnon tortut. Ja mikä haju siellä vessassa on, kun on aamukuset jääneet vetämättä ja huomaan vasta joskus illalla. Tai sama juttu vetämättömien paskojen kanssa. Tuo on jotain niin törkeää etten pysty käsittämään. Omiin vessarutiineihin kuuluu huuhtelujäljen tarkistaminen ja tarvittaessa pöntön siistiminen seuraavaa käyttäjää varten. Ei tulisi mieleenkään jättää roiskupaskoja vetämättä.
Jotkut pitkin lattioita lojuvat kalsarit on ihan pikku juttu noihin haiseviin vessaylläreihin verrattuna.
Tää ois kyllä liikaa..hyi helv! Jos ei vedä, tuskin käsiäkään pesee edes..siis oksettavaa jättää paskat toisen nähtäväksi ja hajut.
Puolison huonot tavat:
- nenänkaivuu missä tahansa milloin vain
- kynsien syöminen
- kauhea mussuttaminen syödessä
- huonomuistisuus ajoittain
- möläyttelee asioita, jotka ei muille kuulu
Ja no minun huonot tavat teidän täytyy kysyä häneltä :)
Miestä ärsyttää se että tykkään nukkua vkoloppuisin myöhään, olen hidas lähtemään. Välillä myös "otan ohjat" tai pomotan.
Mua ärsyttää miehen maiskutus. Ja se, että se on kotona aina kun minäkin oon ja kaikki pitäis tehdä aina yhdessä......
Nenänkaivaukset julkisesti, pallien asettelu.
Miehessä ärsyttää:
- jatkuva piereskely
- ei muista asioita, ei kuule mitään kun katsoo esim. telkkaria
- syö kynsiä jatkuvasti
- rouskuttaa syödessään sekä syö epäsiististi (suu täynnä ruokaa ja hörppii maitoa päälle kauhealla kiireellä)
- perseen kaivaminen ja munien ravaus
Miehessäni ärsyttää mm. vimmainen tuulettaminen. Tuulettaa pitää monta kertaa päivässä ja pitkiä aikoja kerrallaan. Kesällä ei niin haittaa, mutta nyt alkaa jo vilu vaivata, kun joka räppänä on jatkuvasti auki ovea myöten. Ilmeisesti mies pelkää tukehtumiskuolemaa, en tiedä.
Lisäksi ärsyttää se, että miestäni alkaa liian helposti ärsyttää. Mikään tavara ei voi olla hetkeäkään esillä ilman, että mies ahdistuu siitä. Hän väittää joutuvansa koko ajan korjaamaan jälkiäni. Minä kyllä korjaisin ne, jos hän malttaisi hieman odottaa, koska olen itsekin omasta mielestäni varsin siisti ihminen, joka ei todellakaan halua säilöä tavaroita pöydillä.
Eniten ärsyttää neuroottisuus, jota nuo aiemmatkin toimet taitavat olla. Sieniä ei uskalla syödä, lattia on täynnä vaarallisia bakteereja, kotoa ei voi lähteä ilman tarkistelurutiinia jne.
Kauheaa luettavaa, koska tunnistan näistä itseni. :D Meidän taloudessa mä oon se, joka jättää kaappien ovet auki, unohtaa pyykinpesuaineet pesukoneen päälle, tiskaa huolimattomasti, jättää käytetyn pyyhkeen sohvalle, en pysty kuuntelemaan kun teen samalla jotain muuta.. Ei sitä itse tajua miten ärsyttäviä nää piirteet on.
Joo, jatkakaa..
Exässä muöhästely ja sellainen manana- meininki. "Kohta" saattoi olla mitä vain puolen tunnin ja viikon välillä.
Lattialle kuseksiminen, käsien pesemättömyys.
- mies ei kuuntele mitä puhun/sanon. Saattaa kaivaa jopa kännykän esiin kesken kaiken. Kerran kokeilin tätä ja huomasin, että mies ei edes tajunnut hiljentymistäni.
- kaikki on vastuullani. Olen siivonnut miljoona kertaa koko kämpän lattiasta kattoon, sama jääkaapin, kenkäkaapin yms. Kun mies on poissa, kaikki pysyy järjestyksessä mutta hänen palattuaan koko torppa on ihan sekaisin. Olen kokeillut, niin mies ei heittele vanhaksi jääneitä ruokia roskiin saati saa itsestään sen vertaa irti että tekisi mitään itse, vaan tulee mulle mainitsemaan niistä. Samaten eilen tehtyä ruokaa hän ei syö, vaan alkaa tekemään jotain uutta ruokaa.
- Herättää mut keskellä yötä. Jos nukun sikeästi ja lapsi herättää miehen, mies kokee tarpeekseen herättää mut kertoakseen herätyksestä ja sen syystä, kuten pissavahingosta. Kummasti selviän tästäkin ilman miestä ollessani yksin lapsen kanssa.
- Aamuisin kaikki on hukassa ja on kauheeta viedä lapsi tarhaan kahden kassin kanssa. Kyse ei ole organisoinnin puutteesta, vaan asenteesta. Ihan samalla tavalla mä roudaan lasta kuin hänkin, mutta en ihmeemmin valita siitä.
- "Mä olen sun tukena ja apuna" on tyhjäksi jäänein lupaus. Aina kun kerron, että nyt väsyttää ja on tosi outo olo, mies tekee lupauksensa - ja lähtee saman tien ovista ulos työmatkalle,josta hän soittaa parkuvia puheluita miten rankkaa on kun ei voi olla meidän kanssa. Mietin joskus mitä hän tekisi jos pakkaisin pikapikaa laukkuni itse ja lähtisin edeltä ja sanoisin että harmillinen keikka puski väliin.
- Kaikki mun tapaamiset, menot ja sen sellaiset ovat jääneet miehen aikataulupelleilyn takia väliin. Haluaisin salille, niin mies tietää sen, mutta tekee kaikkensa etten ehdi tehdä sitä. Samaten hän pitää joitain harrastuksia joinain hauskana puuhasteluna ilman syvällisempää tarkoitusta.
- Halusin lähteä opiskelemaan, niin mies kirjaimellisesti esti sen olemalla tulematta vastaan tuumaakaan.
- Ulkonäkö on kans yksi. Tiedän olevani ihan mukiinmenevä ja olen onnekas, etten saanut mitään lisiä lapsen saamisesta. Silti mies nihkeilee sen kanssa, että sanoisi mitään hyvää. Hän tuntuu saavan jotain ihme takapajuiskohtauksia kun pukeudun kerrankin kunnolla johonkin muuhun kuin verskoihin. Ainoa vain, etten ota mikseenkään hänen sanomisiaan. Jotenkin tuntuu, että häntä vaivaa kateus kaikkea yrittämistäni ja tekemisiäni kohtaan, enkä käsitä miksi. Hänen kaverinsa kehuvat minua usein miten timmi äiti-ihminen olen ja tosi kaunis, ja mies on ihan vaivautunut.
- Minulla ei ole rintoja tai klitorista, olen vain pelkkä reikä jonka kanssa ollaan päällekäin niin kauan että tulee orgasmi. Tämä on johtanut miehen puolelta myös siihen, että harrastamme seksiä aina vain harvemmin. Vähääkään tyylikäs uros kun kävelee vastaan, saattaa olla et oon ilman housuja hetken eikä tää tapahdu yksin.
- Oon vihainen miehen meitä edeltävistä naisseikkailuista. Niitä ei ollut montaa, mutta ne oli niin typeryydellä hoidettuja, että ihmettelen vieläkin miksi en lähtenyt menemään.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Mä en ymmärrä otsikkoa. Siinä on jotain pielessä.Sanavalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aloitukset jossa aloittaja ei itse tuo mitään omaa keskusteluun. Kopioi vaan muiden tekstit lehtijuttuihin.
Mua taas ärsyttää tommoset määkyjät jotka kuvittelee foliohattu päässä kaikkea.
Ottakaa tavoite: kuka saa päästään keksittyä älyttömimmän jutun jonka toimittajat kirjottaa juttuunsa.
Menikö tampereen vasuritoimittajalla tunteisiin?
Kyllä sinne lehteen ne älyttömimmät juuri otetaankin. Oikein klikkiotsikkoon. Nämä somepoiminnat vuorottelee lentoemäntien paljastusten kanssa vuoropäivinä.
Exän tavoissa minua ei ottanut mikään päähän, kun niitä ei kerta kaikkiaan ollut. Käyttäytyi kyllä vieraitten aikana kuin itse hurmaavuus, mutta kun vieraat painoivat oven kiinni alkoi sättiminen ja arvostelu. En osannut mitään ja hän ei kyllä tehnyt mitään kotona saati muutenkaan. Erohan siinä tuli.
Nykyisen kumppanini on kuin ajatus, mutta niin täsmällinen, että useimmiten ajat pitävät kutinsa minuutilleen. Se hiukan riepoo aina joskus, mutta yleensä otan senkin huumorilla.
Miehessä ärsyttää, että jättää ruuat pöydälle ja tavarat ei löydy oikeille paikoille. (Teen tätä välillä kyllä itsekin. Myöhästely ja viime tippaan jättäminen. Välillä liian huoleton rahojen kanssa. Minussa miestä kuulemma ärsyttää, jos leikkaan varpaankynsiä muualla kuin kylppärissä. Ei kuulemma muu. :D
Mieheni ulostaminen: kakka tulee viideltä ja hän herää kuudelta, huoh!
Miehessä minua ärsyttää:
- Piereskely (vaikka toinen söisi vieressä)
- Ainaiset rahavaikeudet
- Ei maksa laskuja ajoissa
- Liika pedanttisuus välillä (järjestelee uudelleen astiat astianpesukoneessa)
- Äärilaidat: pedanttisuus/sotkuisuus
- On välillä kauhean Draamaqueen (-king), huomionhakuinen "minä, minä..")
- Huono itsetunto
- Ailahtelevaisuus
- "Ei mussa mitään vikaa ole"
- jättää kahvikupit sohvapöydälle (lapsia kieltänyt jättämästä astioita olohuoneeseeen).
- Välillä häneen ei saa mitään kontaktia, ei pysty puhumaan mitään kun 2 min ja sitten menee "luukut kiinni"
- Ei pysty puhumaan yhteisistä asioista
- Välillä ei kerro mitään mihin lähtee
- Keittiön pöytä viikkoja pyyhkimättä
- Hirveän hidas joissakin asioissa (esim lomamatkalle lähtöä miettii piiitkään).
- Ja taas välillä liiankin nopea tekemään päätöksiä
- Pakko vaihtaa usein autoa (vaikkei ole rahaa)
- Kiukuttelee kuin pikkulapsi
- Välillä todella "kylmä" ja ilkeä kun on turhautunut ja asiat ei mene niinkun hän haluaa.
- Hyvä puhemies ja juhlissa tms usein varastaa huomion
- Ei juuri milloinkaan ehdota, että tehtäisi jotain kivaa yhdessä
- vanhahtava käsitys ns. Miesten ja naisten töistä, että "Nainen hoitaa".
Minussa miestä varmaankin ärsyttää hitaus tehdä asioita (ja välillä liiankin spontaanisti). Ja se, että sanon asioita liian suoraan. Ja syyttely kinastelutilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengät jää aina lattialle, eikä koskaan puolenmetrin päässä olevaan kenkätelineeseen.
Takki tuolin/sohvalle, ei henkariin ja kaappiin.
Astiat eivät etene tiskikoneeseen kuin 5% kerroista.
Roskat jää kaikkialle muualle kuin roskiin.
Kaappien ovet jää auki. Aina.
Valoja ei sammuteta kun lähdetään kotoa.
Likaiset vaatteet jää lattialle, ei ikinä pyykkikoriin. Ja sitten se jumalaton märinä, kun joku tietty paita olikin jäänyt piiloon likaisena ja ei pesty.
Ei välitä siivota, mutta kitisee kun on sotkuista.
Kun haluaa seksiä, esileikki on siinä että totee, että voisi harrastaa seksiä.Mun ärsyttäviä piirteitä kai on sitten pihtaus (kaiken noitten ja jumalattoman univelan ja lastenhoidon jälkeen kun sänky houkuttaa ainoastaan nukkumisellaan, eikä vaakamambolla) ja joskus on tiskikoneen hana jäänyt auki hetkeksi auki kun ohjelma on loppunut.
Ai niin ja "nalkutan", kun kehtaan kerta toisensa jälkeen pyytää häntä laittamaan kenkänsä telineeseen, takkinsa kaappiin, tiskit koneeseen, vaatteet pyykkikoriin, roskat roskiin.... tiedän, olen aivan kauhea tyyppi... :/
Osallistuuko mies omien lastensa hoitoon? jos saa kysyä...
No illalla lukee kirjaa, jos lapsi kantaa sen hänelle ja menee esikoisen kanssa iltaisin samaan aikaan nukkumaan jos on väsynyt. Minä kyllä joudun palauttamaan karkurin sänkyyn. Vauvan hoito on kyllä täysin minun juttuni.
Selittelee viimmeiseen asti kaikkia virheitä ja mokia pienistä suuriin. Ei koskaan voi vaan sanoa anteeksi en tarkoittanut.