Ärsyttävät tavat puolisoiden kesken
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kerron jos saan juttupalkkion. Muuten saat tehdä juttusi ilman mua.
En ole toimittaja joten jätä ihan rauhassa kertomatta, tai parempi idea soita sille toimittajalle joka epätoivossaan tämän jutukseen kopioi.
Miestä ärsytti kun en suostunutkaan 24/7/52 kotipiiaksi. Kokiksi ja lapsensa äidiksi.
Ei halunnutkaan yhteenmuutettuamme siivota tai laittaa sapuskaa. Vaatimuksia kyllä esitti että 5 kertaa päivässä piti hänelle ja mukulalleen olla mieluista ruokaa tarjolla pöytään asti katettuna. Kotitöitä ei tehnyt kertaakaan ei millään ei kuulemma ehtinyt kun mukula vei kaiken ajan. Töihin ei viitsinyt mennä kun mukulan päivähoito ois maksanut ja minun ois kuululunu se mukulansa hoitaa samalla kuin kokkaan ja siivoan. Niin ja minä menin kauppaan pahimmillaan 3 krt. Päivässä ostin omilla työkkärirahoillani ruokaa mitä herrasväki keksi haluta. Ostin kerran itselleni uudet rintsikat kun hajosivat viimeiset. Se huuto mikä tuli kun sen takia ei olut mieluisinta ruokaa tarjolla seuraavana päivänä. Mukulansa sotki pirrasti heitteli ruokaa ympäri keittiötä ja yöksi minemään ja hyppi pöydällä. En saanut kieltää tai suuttua ettei lapsi pahoita mieltään. Kun yhen huoneen sain loppuun sain siivota kaiken uusiksi. Herra esitti marttyyriä kun joutui hoitamaan oman lapsensa ja maksamaan vuokran kokonaan. Juoksi päivätulkona mukula kanssa kaikissa huvituksissa ja leikkipaikoissa. Illat tuli kotiin katsomaan että mitä ruokaa miten siivottu ja sitten oliki mukulan iltapala iltatoimet ja iltasatu ja sitten en saanut minätietenkään mitään lepoa koska piti hiljaa tehdä ruokia keittiössä seuraavalle päivälle niin ettei vaan mukula herää. Kun väsyneenä kaaduin sänkyyn niin tietysti ois seksiä pitänyt jaksaa siihen päälle. Kun sain töitä niin kaikki siivoukset ja ruoanlaitto illalla päälle ja Herran ipr siitä etten antanut enää tavaraani ja kuinka rankkaa oli leikkipuistossa istuminen ja se etten tehnytkään uunilohta hänelle ja kalapuikkoja mukulalle vaan molemmille kalapuikkoja. Kestin vain 4 1/2kk. Ja muutin pois.
Ei tule oikein mitään mieleen. Olen aika leppoisa tyyppi, ei pahemmin ärsytä mikään. Oletan, että puolisokin sanoisi, jos jokin tapani ajaisi hänet raivon partaalle. Ollaan kyllä asuttu eri osoitteissa koko yhdessäoloaika, viisi vuotta.
Minua ärsyttää liika pedanttisuus.
Jos mies kulkee harja kädessä harjaamassa maton hapsuja, oikoo tauluja jne. niin ei kiitos. Siis pakonomaisesti.
En tykkää, että kellontarkasti odottaa kun lähdemme jonnekin, tietty liika myöhästelykään ei ole hyväksi.
Ylipäätään kaikki äärimmäisyydet: nuukuus/saituus, terveysintoilu, urheiluintoilu, ruokaintoilu, bakteerikammo, absolutisti jne.
Mieluummin hiukan huithapeli kuin liika joustamattomuus.
10 x sana "mukula".....HEI EROTKAA!!
Mun mies on hyvin siivousintoinen, ja aina joskus mua ärsyttää sen (yleensä puolivahingossa tapahtuva) tapa siivota kokkausvälineet kokatessa tiskikoneeseen tai ruuat kaappiin, vaikka vielä tarvitsisin niitä...
En uskoisi että sanon tämän ääneen mutta mieheni piereskely!!! Ei ole mitään normaalia töräyttelyä ja jatkuvaa pöräyttelyä. Olen yrittänyt saada ruualla muutosta ihan turhaan. Se ei ole kivaa.. en saa miestä lääkäriin en sitten millään! Hän jaksaa heittää huumoria mutta ei ole mukavaa parin minuutin välein kuulla trööööt ja perään vielä naurua. Hyvä joskus ottaa huumoria että makkarissa heiluu ahkeraan peitto mutta . . Voi hyvänen aika! Puhumattakaan hajusta.
Miestä ärsyttää mun ajoittainen holtiton käytös, sähläys, puheripuli, mustasukkaisuus. Mua ärsyttää miehen tosikkous, itsekkyys ja tapa syödä hitaasti ja samalla äänekkäästi (siis jokaisen palan tuhat kertaa jauhaen). Silti pidän rakasta miestäni sielunkumppanina, joka ymmärtää ja sietää minua paremmin kuin kukaan, ja jota minä ymmärrän, palvon ja rakastan läpi vuosien.
Miestä varmaan ärsyttää, kun jätän kaappien ovet aina auki. Astiakaapit, vaatekaapit, mistä nyt milloinkin sattuu tavaraa tarvitsemaan. En oikein itsekään tajua, miten aina jätän ne auki. Huomaan vasta uudestaan huoneeseen mennessä, että taas kävi näin.
Miehessä ehkä ärsyttää se, että nukkuisi melkein aina pommin ilman mua. Ei vaan pääse aamulla hereille, vaikka meneekin ihan kohtuulliseen aikaan nukkumaan. Mulle on jotenkin siirtynyt vastuu hänen aamuherätyksistään, koska voi torkuttaa vaikka tunninkin ja se herätyskello vaan soi ja soi ja mies ei herää ennen kuin se soi jo tosi kovaa. Eipä tuo sille mitään itse mahda, mutta herkkäunisena välillä harmittaa, kun itse herään jo siihen kun puhelimen vibra menee päälle sekunti ennen sitä itse herätystä. Nukutaan välillä eri huoneissa tämän takia, koska en vain jatkuvasti jaksa kuluttaa omaa aamuaikaa siihen, että herättelen miestä. Onneksi sillä on liukuva työaika.
Miestäni ärsyttää suihkussa viipymiseni (asutaan maassa jossa on hieman eri vedenkäyttö-kulttuuri kuin Suomessa) ja heräteostokseni. Minua taas se että mies jäkättää näistä :D
Ehkä joku tolloilu; uusi asunto; tänne eteiseen hankitaan uusi matto, valkoinen pörrömatto! "
Meillä siis 4 lasta joista 3 alle kouluikäisiä.
Ja jotenkin mies ei ymmärrä kuinka pajon 4 lapseen menee rahaa,talvikampeet kurakampeet, "vasta ostettiin" joo maaliskuu-syyskuu voi mennä pieneksi.
Käytän paljon fb kirppuja ja sekä tori.fi.
Ja AINA on rahaa "muutamaan oluseen" 8 kaljaa 3-4 kertaa viikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron jos saan juttupalkkion. Muuten saat tehdä juttusi ilman mua.
Hyvin hoksattu! Ilmankos tämäkin pliisu kysely on kruunattu ja siten suositeltavaksi sisällöksi havaittu. Hah hah hah! Iltapäivälehden etujako tässä tosiaan vaalitaan? En halua auttaa yhtään!
Ollaan oltu naimisissa jo 25 vuotta, mutta edelleen ärsyttää, kun mies
- kaapii lautastaan vimmatusti lusikkaa kilistäen
(Olen alkanut laittaa rahkoihin muovilusikan, etteivät hyvät kupit raapiudu pilalle)
- järsii limaisesti maiskuttaen kynsiään niitä "tasoittaessaan"
- pulisee ja vaakkuu ääneen jokaisen ajatuksensa (oppinut äidiltään, joka ei kestä hetkeäkään hiljaisuutta), kun haluaisin lukea rauhassa
- ramppaa jatkuvasti kengät jalassa ulkoa sisätiloihin ja takaisin, kun jokainen tarvittava työkalu pitää noutaa erikseen. Ulko-ovi on luonnollisesti selällään ja tänne muutenkin kylmään kämppään jäätyy entistä varmemmin.
Mies kierii päälleni unissaan ja sitä on vaikea kammeta pois, kun nukkuu niin sikeästi. Sattuu ja esim. käsi puutuu kun tuo rotjo vierii sen päälle makaamaan. D:
Minä teen vaikka mitä ärsyttävää. Esim. jätän käytettyjä nenäliinoja lojumaan ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä ärsyttää kun en maksa laskuja ajoissa. Alkuun joutui paniikkiin, kun laskun eräpäivään oli viikko enkä tehnyt elättämään maksaakseni. Nyt hiiltyy vasta huomautuslaskun kohdalla.
Sitä varmasti myös ärsyttää puolipitkä Sten vaatteiden kasa. OK tällä hetkellä kasat. Isot kasat.
Mua ärsyttää, kun mies on olevinaan pikkutarkka, mutta työkaluja yms. voi jättää päiviksi tai viikoiksi lojumaan, odottamaan homman jatkumista.
Mies myös täyttää tiskikoneen vein, mutta ymmärrän olla huomauttelematta siitä.
Mua myös ärsyttää, jos olen ripustamassa pyykkiä ja mies tulee "auttamaan". Siinä sitten pyöritään toistemme tiellä, vaikka toinen voisi tyhjentää tiskikonetta, raivata niitä kasoja jne. Ei meiltä kotityöt lopu.
Eikö voi lukea viestiä ennen lähettämistä?
t: puolipitkä Sten
Kännykän näytöllä tosi pieni tekstiruutu.
-eri
*Käärii hihat ja naksauttaa sormiansa venyttäen*
Tiskaa hutiloiden. Kahvikuppeihin jää jälkiä ja kauhoihin ruokaa.
Jättää kalja- ja mehutölkkejä kaikkialle paitsi pussiin.
Polttaa liikaa tupakkaa.
(Näsä)viisastelee, ihan vaan päästäkseen sanomaan vaikka on täysin tarpeetonta.
Hermoilee peleilleen kovaan ääneen (Just äsken: eI PERSSS")
Valittaa nykymaailman menosta ja politiikasta ikään kuin se auttaisi yhtään mitään.
Jaarittelee.
Kaippa siinä ne ärsyttävimmät. :D Vähän jäänyt poikamiesmäisiä tapoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
*Käärii hihat ja naksauttaa sormiansa venyttäen*
Tiskaa hutiloiden. Kahvikuppeihin jää jälkiä ja kauhoihin ruokaa.
Jättää kalja- ja mehutölkkejä kaikkialle paitsi pussiin.
Polttaa liikaa tupakkaa.
(Näsä)viisastelee, ihan vaan päästäkseen sanomaan vaikka on täysin tarpeetonta.
Hermoilee peleilleen kovaan ääneen (Just äsken: eI PERSSS")
Valittaa nykymaailman menosta ja politiikasta ikään kuin se auttaisi yhtään mitään.
Jaarittelee.
Kaippa siinä ne ärsyttävimmät. :D Vähän jäänyt poikamiesmäisiä tapoja päälle.
Ja mä ärsytän miestäni hajamielisyydelläni ja ajottaisella hitaudellani. Ja tavallani dramatisoida asioita, sekä jättämällä vaatteitani kylppärin lattialle. Otan myös helposti itseeni ja mökötän turhasta =)
Laittaa tyhjän maitopurkin jääkaappiin, muka tirkka siellä.
Roskat jättää tiskipöydälle.
Valtaa aamulla kylppärin sekä vessan koska hän menee töihin.
Kävelee kaupassa tuhatta ja sataa, kun ei halua olla siellä.
Tuo aamulla kosteuden olohuoneeseen, kun käy suihkussa.
Ärsyttävä äijä niin kuin me kaikki ihmiset ollaan.
Työkalupakit ja muut niille varatut paikat tyhjinä ja vasarat, porakoneet ja meisselit ympäri kämppää, myös ulkoa löytyy ja sinne pakkaseen ja sateeseen jäävät. Mm. kanki löytyi kerran maahan jäätyneenä. Ja kaiken huipuksi jättää näitä kamojaan myös minun tavaroiden säilytyspaikkoihin, sekä myös jonnekin ruokailuväline- ym. laatikostoon. Ihan kaikkialle, jopa portaissa pyörivät niin, että saa varoa mihin astuu.
Kuuluisa wc-rengas oli ärsykkeenä vuosia, mutta nyt saa mies omassa vessassaan mellastaa ja kuseksia vaikka seinille jos haluaa. Nyt kun joutuu siellä itse siivoamaan, onkin kummasti pysyneet paikat puhtaina :o
On aina ikään kuin "tiellä", eli minne tahansa menen, joutuu väistelemään ja odottelemaan, että pääsee menemään.
Esim. keittiö on niin ahdas, että yksi kerrallaan tekee oman aamupalansa ja istuu pöydän ääreen, jolloin toinenkin saa laittaa omansa. Yhtä aamiaista ei voi tehdä vaikka vuoroaamuina, koska miehen pöperöt ovat rasvaa täynnä; makkaraa, maksamakkaraa, paljon levitettä leivillä ym. mä taas syön tomaattia, broilerleikettä, salaattia, kurkkua ym.
Eli mies ottaa aina vain jonkun yhden (makkarasiivun) ja lähtee hakemaan toista jne. kun sen leivän voisi ottaa kerralla mukaan, eikä juosta edestakaisin. Menee siis pitkään, ennen kuin sinne aamupalalle pääsee. Yleensä odottelen aina, että mies saa ensin syötyä. Tuo ees taas meno toimii muuallakin. Jos mies lähtee lenkille, ei yksi lähtö riitä, vaan pyörii ja hyörii (kengät jalassa yläkertaan muutaman kerran jne) ja vasta sitten onnistuu. Ja aina laittaa ensin kengät jalkaan ja vasta sitten alkaa haeskella asunnossa aurinkolaseja, avaimia yms.
Mies rakastaa jonottamista. Kauppaan pitäisi aina lähteä ruuhka-aikoina jostain oudosta syystä?? Mä taas menen puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ja eipä tarvitse jonottaa lainkaan. Menee myös aikaa tilaamatta moniin paikkoihin ja jonottaa, mä tykkään varata ajan. Lisäksi hänen kanssaan pitäisi aina lähteä tuntia ennen jonkun aukeamisaikaa, en tiedä miksi...se jonotus ja odottelu.....
Mulla on salainen numero ja vältyn kaiken maailman häiriköiltä ja lehtimyyjiltä. Mies taas vastaa uutterasti puhelimeensa iltaisin ja auliisti kuuntelee väkisintyrkytystä. Kuuluu vaan "Ei, en mä nyt ehkä".... :o
Käytännöllisyyttä ei ole. Kaikki hoidettavat asiat voisi usein sijoittaa yhdelle päivälle, kuten ensin viedään roskis ja siitä lähdetään tankille, kirjeet postilaatikkoon, käynti apteekkiin, ja viimeiseksi kauppaan, jotta pakasteet eivät ehdi sulaa. Mies tekee asiat juuri kääntäen, ja sijoittaa menoja niin, että pitäisi koko ajan olla lähtövalmiina.
Tuumaustauko....
Eikö voi lukea viestiä ennen lähettämistä?
t: puolipitkä Sten