Ärsyttävät tavat puolisoiden kesken
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
älypuhelimen käyttö.
Oikeasti. ollaan ravintolassa syömässä, mies tutkii puhelinta. Tai ruokapöydässä, bussissa, koti-iltaa viettämässä, kahvilla. Missä vain.
Puhelin on kiinnostavampi kuin minä.
Ja se että kun katson telkkaria, ei ole miehelle mikään ongelma laittaa siitä hel*etin puhelimesta jotain videota päälle niin että sen videon äänet sotkeutuu television kanssa.
käytetyt astiat ei mene koneeseen. Kaapinovet jää auki. Kaljatölkit jää olohuoneen pöydälle haisemaan. Koskaan ei pese pyykkiä, imuroi, pese vessaa, viikkaa pyykkejä tai vie yhtäkään tavaraa paikoilleen. Kaikki jää just sinne minne ne käsistä laskee.
Jos roskis on täynnä, sitä pussia ei voi vaihtaa vaan roskat laitetaan tiskipöydälle.
jos käy kaupassa, ei sano asiasta mitään joten minä käyn erikseen sitten kaupassa hakemassa puuttuvat tavarat kuten maitoa. Jota en edes itse juo.
En ole kotiäiti vaan ihan töissäkäyvä ihminen.
olen niin väsynyt :(
Pitäisikö teidän puhua ennenkuin mies katsoo yksin sitä puhelinta.
Kypsääiti91 kirjoitti:
Mies katsoo puhelimestaan YouTuben molotusvideoita. En kestä kohta enää. Mies tulee töistä ja menee paskalle jossa istuu 30min katsoen videoita. Ruokapöydässä katsoo aina kännykällä videoita, suuttuu kun pyydän laittamaan puhelimen pois. Meillä reilu 1v poika jonka kanssa ei jaksa/viitsi touhuta koska puhelin ja pskonsoli niin tärkeitä. Vapaa sunnuntaipäivä menee iskän pelatessa 8-9h Playstationia ja minä pojankanssa touhuan ja ulkoilen, syötän ja hoidan. Pian poika rupee kyselee miksi isä ei koskaan lähde puistoon tai uimahalliin, mietin vastaisinko rehellisesti ettei isää jaksa kiinnostaa.
Pyydä lasta kysymään isältään suoraan, sillä tavalla voi kolahtaakkin.
Älypuhelimen käyttö! Kun tulee töistä, menee kalsarisillaan sängylle makaamaan ja räplää puhelintaan loppuillan, ellen ehdota että käydäänkö kaupassa, kävelyllä tms. Puhelin muutenkin melkein aina kädessä: kaupassa, kylässä, leffoja katsoessa.. Ja kyllä, tästä on puhuttu usein, mutta tuloksetta.
Aloitekyvyttömyys, ei ehdota esimerkiksi mitään vapaa-ajan ym menoja, vaan kaikki päätökset ja ideointi jää täysin minun vastuulleni. Raskasta pidemmän päälle.
Hygienian hoito. Käy suihkussa noin joka 3. päivä, vaihtaa kyllä vaatteita lähes päivittäin, paitsi aluskalsarit :(. Ja tosiaan saattaa jättää suihkun välistä, vaikka olisi harrastanut jotain hikiliikuntaa. Käsienpesu kevyt lurautus, en tiedä puhdistaako mitään..
20 v yhdessä ja mies edelleen rouskuttaa salaattia ja porkkanaa kuin pupu. Tämä on ihan tosi vaikka hupaisalta kuulostaa :-) En tiedä miksi se niin ärsyttää, että välillä on lähdettävä ruokapöydästä. Onneksi lapset ei ole perineet tätä tapaa.
Vierailija kirjoitti:
20 v yhdessä ja mies edelleen rouskuttaa salaattia ja porkkanaa kuin pupu. Tämä on ihan tosi vaikka hupaisalta kuulostaa :-) En tiedä miksi se niin ärsyttää, että välillä on lähdettävä ruokapöydästä. Onneksi lapset ei ole perineet tätä tapaa.
Lisään vielä edelliseen, että apua, nyt kun luin näitä viestejä vähän taaksepäin niin asiat taitaa olla meillä aika hyvin. Ei kännykän räpläämistä, pesee vkl pyykkejä enemmän kuin minä ja siistii tiskipöytää. Toi rouskutus on kyllä ärsyttävää.
Muutamia ärsyttäviä asioita miehessäni:
- Hän uppoutuu täysillä aina kaikkeen. Jos hääräilee jotain koneella (nörtti ja työnsäkin puolesta sellainen), ei hän kuule tai näe mitään, vaikka lapset huutaisivat ja taivas tipahtaisi niskaan
- Jatkuva musiikin kuuntelu
- Hän kiihottuu liian helposti eli en voi edes vaihtaa vaatteita samassa tilassa tai hän on jo "kimpussa"
- Huono yleissivistys kirjallisuudesta ja historiasta (muuten todella älykäs) ja surkea keskustelemaan tunteista ja ihmissuhdejutuista
- Heittää ulkovaatteensa ja reppunsa aina sohvalle töistä tultuaan
- Ei kokeile mitään uusia ruokareseptejä, tekee samoja ruokia vuodesta toiseen
Minä ärsytän miestäni ainakin seuraavissa asioissa:
- Haluan hänestä liian vähän seksiä
- Minulla on tavarat aina hukassa
- Olen sekasotkuinen ja aika laiska
- Tunteet ailahtelevat minulla laidasta laitaan nopeasti
- Olen usein masentunut ja ahdistunut
- Olen liian spontaani enkä yhtä harkitsevainen kuin hän
- Tykkään viettää paljon aikaa yksin
- Juuri ennen nukahtamista minulla on aina eniten puhuttavaa
- Viivyttelen tärkeiden asioiden hoitamisessa, jolloin ne jäävät helposti miehen hoidettavaksi
Mieheni jättää sukkiaan ympäri kämppää, tavaroitaan eteisen piirongin päälle, ja laittaa voiveitsen jääkaappiin voirasian päälle (mistä se sitten lentää kolisten alas kun avaan kaapin). Joskus hän myöskin höpöttää minun asioitani ulkopuolisille minun mielestäni asiaan kuulumattomasti. Lisäksi hänen täytyy katsoa itseään peilistä hampaita harjatessaan, jolloin peili on täynnä tahnaroiskeita (Joita minä en suostu pesemään, koska osaan itse pestä hampaani katsomatta peiliin.)
Miestäni ärsyttää se, että minä en laita voiveistä sinne jääkaappiin vaan otan aina uuden ja puhtaan. Luultavasti häntä myös ärsyttää minun ajoittainen sotkuisuus, eli osaan minäkin jättää tavaroitani sinne tänne. Luultavasti häntä ärsyttää myös se, että voin nauttia yksi tai kaksi lasia viiniä illalla, kun hänen juomisensa on pullo tai kaksi kerrallaan tai sitten ei yhtään mitään. Viime mainittu käy ilmi siten, että jos kaadan itselleni lasin viiniä, hän kysyy että tartteeks sun taas ryypätä (! ).
Minun vaimoni räplää muniaan julkisella paikalla ja istuu haarat levällään
Täällä se sama ärsytys, että vaatteet jää siihen missä ne on riisuttu eikä ne löydä pyykkiin. Myös pihalla kaikki haravat ja pallot sun muut jää just siihen, missä on lakannut haravoimasta tai peli pojan kanssa loppunut.
On kaikessa oikeassa, syyllistäminen, kylmyys, haluttomuus, välinpitämättömyys, pitää minua itsestäänselvyytenä, ei kuuntele, ei keskustele, ehdoton jne.
Vierailija kirjoitti:
Miestä ärsyttää suunnattomasti mun hitaus. Teen asiat hitaasti ja rauhassa, kun jonnekkin pitäisi lähteä niin alan touhuamaan kaikkea muuta ja sitten mulla kestää. Ärsyttävää, tiedän sen itsekkin, mutta en voi sille mitään :D
Mua taas ottaa päähän kun miehen pitää jättää vaatteet lojumaan tasan siihen, missä ne ottaa pois. Työhousutkin on aina ulko-oven edessä sisällä kun tulee kotiin. Lautaset myös jää olohuoneeseen LATTIALLE, koska mies antaa koiran nuolla lautasensa, mitä ei minusta pitäisi antaa tehdä. Ja ne lautaset on siellä lattialla tasan niin kauan kunnes minä vien ne pois. Mies käyttää nuuskaa ja ne käytetyt nuuskapussit lojuu aina yöpöydällä ja sohvapöydällä, vaikka sängyn ja sohvan vieressä on niitä varten minun vihaamani roskakorit. Olisihan näitä.
Ei se ole hitautta, että alat puuhata muuta, kun pitäisi lähteä. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin tuollainen. Mieti, mistä se johtuu. Saat varmaan lisäpuhtia siitä, että sulle tulee jokin aikaraja tekemiselle ja siksi se alkaa kummasti maistua lähdön hetkellä. Sei ei ole mikään "en voi sille mitään" -tilanne, vaan "en halua muuttaa asiaa". Mieti omalle kohdallesi, miten ärsyttävää on katsoa vierestä, kun aikuinen ihminen alkaa kiireen keskellä talostella omiaan ja muut saavat odottaa, ehkä se auttaa muuttamaan tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Mieheni ei ymmärrä kun kysyn kohteliaasti maistuisiko hänellä tänään illalla vaikkapa juustopiiras, jota olen joka tapauksessa tekemässä loppupeheelle iltapalaksi. Hän alkaa spekuloimaan ja pahimmassa tapauksessa kiukuttelemaan ettei halua syödä sellaista illalla. Todella turhauttavaa koska hän ei tajua tavallista perhe-elämän small talkia.
Tänään juuri meille kehkeytyi repivä perheriita aiheesta ja olen sen vuoksi nyt allapäin enkä jaksaisi alkaa leipoa vaikka lupasin aiemmin lapsille sen piiraan. Mies puolustelee käytöstään ettei hänen kotonaan kyselty etukäteen maistumisista vaan kaikki söivät mielensä mukaan sitä, mitä halusivat ja kaapista löytyi.
Aina näiden lipsahdusten jälkeen kadun aina katkerasti sitä, että menen automaattisesti edes puhumaan hänelle asiasta. Olisi viisainta jättää mies huolehtimaan omista syömisistään ja keskittyä lasten ja itseni ruokkimiseen.
En tiedä onko tällaiset episodit tavallisia muissa perheissä enkä ymmärrä miksei mies ota opikseen kun kerta toisensa jälkeen kerron puhuneeni hänelle kohteliaisuudesta mitä aion milloinkin tehdä.
Minua ärsyttää miehessä se, että autolla ajaessa muistaa koko ajan arvostella niitä jotka ajavat ylinopeutta (ajaa siis itse aina rajoitusten mukaan). En minäkään hyväksy ylinopeutta, mutta ottaa hermoon kun se sama levy alkaa pyöriä heti kun auto lähtee liikkeelle. Mies ei myöskään siivoa koskaan, siis ei ikinä. Auton pitää kyllä siistinä.
Häntä ärsyttää minussa se, etten petaa sänkyä koskaan. Minusta se on turhista turhin homma. Samoin häntä ärsyttää se, että heittelen autossa roskat takapenkin jalkatilaan ja tyhjennän sitten joskus.
Aika vähäiset näyttää olevan ärsytyksenaiheet puolin ja toisin :D Syynä voi tietysti olla sekin, että olemme seurustelleet 7 vuotta ja asuneet koko ajan omissa asunnoissamme.
Vierailija kirjoitti:
älypuhelimen käyttö.
Oikeasti. ollaan ravintolassa syömässä, mies tutkii puhelinta. Tai ruokapöydässä, bussissa, koti-iltaa viettämässä, kahvilla. Missä vain.
Puhelin on kiinnostavampi kuin minä.
Ja se että kun katson telkkaria, ei ole miehelle mikään ongelma laittaa siitä hel*etin puhelimesta jotain videota päälle niin että sen videon äänet sotkeutuu television kanssa.
käytetyt astiat ei mene koneeseen. Kaapinovet jää auki. Kaljatölkit jää olohuoneen pöydälle haisemaan. Koskaan ei pese pyykkiä, imuroi, pese vessaa, viikkaa pyykkejä tai vie yhtäkään tavaraa paikoilleen. Kaikki jää just sinne minne ne käsistä laskee.
Jos roskis on täynnä, sitä pussia ei voi vaihtaa vaan roskat laitetaan tiskipöydälle.
jos käy kaupassa, ei sano asiasta mitään joten minä käyn erikseen sitten kaupassa hakemassa puuttuvat tavarat kuten maitoa. Jota en edes itse juo.
En ole kotiäiti vaan ihan töissäkäyvä ihminen.
olen niin väsynyt :(
Uskon kyllä, että olet väsynyt. Kerro kuitenkin yksikin syy, miksi olet tuollaisen ihmisen kanssa. Kirjoituksesi perusteella sellaista ei ole, yhteinen laina tai lapset ei vaan kelpaa syyksi. Tuhlata elämä tollasen kumppanin kanssa, voi voi. Muutenkin vetää kyllä sanattomaksi nämä jutut, millaisten metsäläisten kanssa ihmiset suostuu olemaan parisuhteessa, itse en päivääkään olisi edes samassa kämpässä.
Eipä oikein mikään. Vaikka hän on välillä ihan eri planeetalta kun minä. Aluksi tavat ja kaupunkilaisen kädettömyys ärsytti, mutta nyt kun ollaan oltu yhdessä kohta vuosi, niin en oo noteerannut enää ärsyttäviä asioita. Suhde on arkinen ja tasainen, nautin siitä.
Minussa ärsyttää puolisoa mun ajattelemattomat laukaukset, jotka ei suoranaisesti kohdistu kehenkään.
Mutta pidän sitä vain hyvänä asiana, hillitsee sopivasti persoonallisuushäiriöisen impulsseja.
Tähän olen tyytyväinen ja jos asiat ei täysin radikaalisti muutu niin tähän jään mielelläni :)
Poikaystävän kanssa oltu 2,5 vuotta. Alusta asti on ärsyttänyt poikaystävän hidastelu johonkin pitää lähtä/kerkee se alkaa lähtiessään miettii mitä laittaa päälle tai pitäskö pestä naama. Mulla on ulkovaatteet jo päällä ja odotan poikaystävän "suoritusta" ja välillä nauran vitsikkäästi "noni kumpi meistä oli nainen?" Mieheni on usein sanonut minulle sitä ärsyttää mun hoputtelu, no tottakai hoputan koska tunnen joka paikkaa kiirettä jos yksin lähden bussipysäkille olen 10-15min ajoissa ennen kuin bussi saapuu.
No. Poikaystäväni kanssa emme enään tapella kuin alkuvaiheessa kinattiin eteisessä toinen miettii mitä laittaa päälle ja toisella on hiki ja levottomat jalat milloin pääsemme lähtemään 😂
Nykyään kunnioitamme toisiamme paremmin alettu näkemään kuinka erinlaisia olemme. Minullakin on ärsyttäviä tapoja johon poikaystävä sanoisi oman kantansa tähän.
Onneksi kummatkin ollaan yhtä ärsyttäviä ja vaikeita, jos poikaystävä olisi samanlainen kuin mä en tulisi toimeen 😂
Hyvä että molemmat olemme toistemme vastakohta ja aikamonissa muissakin tilanteissa. Silti en ole vihanut poikaystävän käytöstä sen vähempää kuin omaa käytöstä. Molemmat osataan ymmärtää toistemme tapoja silleen ettei tahallaan pilkata toistemme tavoille/kustannuksille.
😊 Meillä menee tasapuolisesti ja arvostamme toisiamme hyvinä ja huonoina päivinä ❤
Ärsyttää se ,kun mies haluaa pestä ruoka astioita käyttää tosi vähän vettä ja pesuainetta. Kaiken huipuksi pesee kylmällä , sitten minun pitää pestä ne uudestaaan. Ja tavaroiden unohtelu siihen missä niitä käytetään.
Miehissä on paljon ärsyttävää.
Asuin nuorena vähän aikaa bestiksen kanssa joka on tietty nainen.
Kaikesta tuli draamaa. Sisustus, siivoaminen, rytmi, ruoka.
Sen jälkeen kun olin asunut naisen kanssa, on miesten kanssa asuminen ollut paaaljaon helpompaa!
Syöminen. Mies vetää ensin "aamiaisella" (klo 10-14) munakkaan tai pari paistettua munaa, sitten 6-8 viipaletta leipää (+margariinia, juustoa, suolakurkkuja ja joskus kinkkua) ja sen päälle puoli paketillista keksejä ja banaanin. Sitten ihmettelee kun ei jaksa tehdä mitään ja päivät menee "oudossa sumussa". Seuraavan kerran syö vasta iltayhdeksältä ja silloin taas itsensä ähkyyn.
Sairastaa kakkostyypin diabetesta. Väittää, ettei diabeteshoitaja koskaan kysy mitään ruokailuista eikä anna ohjeita sen suhteen. Itse ei usko, että syömisellä olisi mitään vaikutusta verensokerin heittelyyn vaan pitää sitä asiana, jota ei ole tutkittu tarpeeksi ja johon liittyy paljon sellaista, jota ei vielä tiedetä (eli siksi ei kannata noudattaa ravitsemussuosituksia).
Ei pelkästään ärsytä vaan joskus suorastaan ahdistaa niin että itkettää, kun näkee mitä hän tekee itselleen.