Haluaisin, että joku pitäisi minusta huolta
Tuntuu vaan, etten saa missään tarpeeksi huomiota. Olen psykiatrisessa sairaalassa tällä hetkellä enkä täälläkään koe saavani riittävästi tukea. En ole vieläkään antanut itseni "romahtaa", vaikka se ehkä täällä olisikin turvallista. Tsemppaan vaan ja hoitajat kai luulee, että mä olen ihan ok? Vaikka itsemurhasuunnitelmat pyörivät jatkuvasti päässä... Kerran meinasinkin sen toteuttaa ulkoilun yhteydessä, mutta en uskaltanutkaan tehdä sitä, joten toin välineet hoitajille. Tuon episodin jälkeen hoitajat suhtautuivat minuun huolehtivaisemmin ehkä parin päivän ajan. Minua ahdistaa lähes koko ajan, mutta olen niin vammainen, etten uskalla mennä kertomaan tästä olosta hoitajalle. Pelkään että olen vaivaksi. Mulle ei riitä omahoitajakeskustelut 2-3 kertaa viikossa. Kaikkein kamalinta on se, että olen mustasukkainen muille potilaille, jos joku esimerkiksi pyörtyy ja hoitajat huolestuvat hänestä. Ihan hirveää, ei täällä varmaan kellään potilaalla mitenkään erityisen helppoa ole.
Pidän lähes kaiken tuskan sisälläni. Olen tässä elämässä ihan yksin, yksin omien ajatusteni ja tunteideni kanssa.
Tämmöinen avautuminen... Olisi ihanaa, jos jollain olisi samankaltaisia kokemuksia. Tunnen itseni huomionhakuiseksi paskaksi, vaikka en mä varmaankaan edes ulospäin sellaiselta vaikutakaan.
Kommentit (6)
Se on normaali halu, mutta sinulla se on kanavoitunut hoitajiin - eikö sinulla ole vanhempia tai ystäviä huolehtimassa? Esim. hyvässä parisuhteessa saa huolenpitoa sopivasti. Toivottavasti aikanaan löydät sellaisen. <3
Kuulostaa siltä, että sulla on taustalla turvaton kiintymyssuhde lapsuudesta asti, etkä koe, että olisit kellekään oikeasti tärkeä. Koska olet jäänyt vaille riittävää hellyyttä ja huolenpitoa jo pienenä, kaipaat niitä jatkuvasti nykyään, eikä mikään pysty tätä kaipuuta täyttämään? Olenko ollenkaan oikeilla jäljillä?
T. Vähän samanlaista ongelmaa, ja koen itseni hylätyksi ja maailman yksinäisimmäksi tämän takia
Vierailija kirjoitti:
Onko Kihis vihdoinkin joutunut hoitoon? Vielä kun saisi netin poikki siltä.
Taas kiusaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Se on normaali halu, mutta sinulla se on kanavoitunut hoitajiin - eikö sinulla ole vanhempia tai ystäviä huolehtimassa? Esim. hyvässä parisuhteessa saa huolenpitoa sopivasti. Toivottavasti aikanaan löydät sellaisen. <3
joo onnea vaan sille, joka saa itsemurha-ajatuksissa pyörivän hoitopotilaan.
Up