Ärsyttävät tavat puolisoiden kesken
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kyllä hyvin vähän mikään, ehkä se että astiat jää siihen missä niitä on käytetty eikä
Löydä tiskikoneeseen. Samoin likapyyykki ei osaa itse kävellä pyykkikoriin. Näistä kuittaan vitsailemalla että meillä on yleensä nämä laitettu koneeseen.. huumorilla siis näistä menemme eteenpäin. mutta en varmaan olisi pariutunut kyseisen kanssa mikäli olisi tollasta ettei voi rahkataan luopua tai fillari on joku kynnyskysymys. Toi olis todella ahdistavaa.
Muakin ärsyttää tuo ettei vaatteet kävele pyykkikoriin. Miestä taas se, että jätän kaikki kaappien ovet auki, enkä ymmärrä laittaa vessapaperirullaakaan oikein päin.
Mulle pyörä on tärkeä, ja mies sen onneksi ymmärtää. Miehelle taas se rahka sitten vuorostaan. Mä ostan usein rahkaa ihan sen takia, jos se ei itse ole muistanut ostaa.
Mua ärsytti joka aamuinen sama aamupala. Sama päivärytmi joka päivä ja siitä ei voinut joustaa. Alkoholia vain perjantaina ei mikään muu päivä pisaraakaan. Huoh ja mitäs muuta... pyyhki lattiat vaatteilla siis likaisella. Nyppi neuloilla valkopäitä. Onhan siinä jo montakin :D
Minulla on tapana miehen luona jättää lukemani lehdet yms lojumaan sohvalle. Olen meistä se, joka tekee asiat nopeasti ja "vähän sinne päin", kun taas mies on pikkutarkka niissä asioissa, jotka hänelle ovat tärkeitä. Ainakin nämä puolet minussa ärsyttävät häntä.
Minua ärsyttää hänen tapansa hipelöidä vähän väliä itseään. En tarkoita sieltä vaan että aina hän kyhnyttää jotain kohtaa tai vääntelee sormiaan ja ranteitaan tai muulla tavalla huomio tuntuu olevan omassa kropassa ja sen tuntemuksissa.
Olen mies ja mua ärsyttää aika paljon se että puoliso sekä kaksi lasta myös, riisuvat kaikki vaatteensa väärinpäin. Päättyvät näin myös pyykkikoriin. Lisäksi tavaraa jää joka paikkaan lojumaan. Ja lipaston laatikkoon päätyy aivan kaikki, roskista lähtien...mut en jaksa usein sanoa. Ei se siitä muutu:D
Olen mies ja mua ärsyttää aika paljon se että puoliso sekä kaksi lasta myös, riisuvat kaikki vaatteensa väärinpäin. Päättyvät näin myös pyykkikoriin. Lisäksi tavaraa jää jokapaikkaan lojumaan. Ja lipaston laatikkoon päätyy aivan kaikki roskista lähtien...
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mua ärsyttää aika paljon se että puoliso sekä kaksi lasta myös, riisuvat kaikki vaatteensa väärinpäin. Päättyvät näin myös pyykkikoriin. Lisäksi tavaraa jää joka paikkaan lojumaan. Ja lipaston laatikkoon päätyy aivan kaikki, roskista lähtien...mut en jaksa usein sanoa. Ei se siitä muutu:D
Varsinkin vaatteet jossa on joku kuva, mikä on monessa lasten vaatteessa. Nimenomaan suositellaan pestävän nurinpäin. Näin se kuva pysyy parempana pidempään. Tämä suositus löytyy aika monestakin vaatteesta.
Jaa.. 20 vuotta yhdessä ja taipaleeseen kuulunut niin ala kuin ylämäkiä. Vanhenemista ja väsymystä, nuoruutta ja uskomatonta jaksamista. Niin monta ärsyttävää asiaa tullut eteen mutta on ollut pakko huomata, että ei se toinen jaksa nyt samoin kuin minä huolehtia jokaisesta kotityöstä ja silloin paikataan toista ja autetaan.
Jos joku kesto ärsyke niin se, ettei laita tavaroita paikalleen vaan usein esim työkalut jää lojumaan. Kerään ne nykyään itse.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kerron jos saan juttupalkkion. Muuten saat tehdä juttusi ilman mua.
Miestä ärsyttää suunnattomasti mun hitaus. Teen asiat hitaasti ja rauhassa, kun jonnekkin pitäisi lähteä niin alan touhuamaan kaikkea muuta ja sitten mulla kestää. Ärsyttävää, tiedän sen itsekkin, mutta en voi sille mitään :D
Mua taas ottaa päähän kun miehen pitää jättää vaatteet lojumaan tasan siihen, missä ne ottaa pois. Työhousutkin on aina ulko-oven edessä sisällä kun tulee kotiin. Lautaset myös jää olohuoneeseen LATTIALLE, koska mies antaa koiran nuolla lautasensa, mitä ei minusta pitäisi antaa tehdä. Ja ne lautaset on siellä lattialla tasan niin kauan kunnes minä vien ne pois. Mies käyttää nuuskaa ja ne käytetyt nuuskapussit lojuu aina yöpöydällä ja sohvapöydällä, vaikka sängyn ja sohvan vieressä on niitä varten minun vihaamani roskakorit. Olisihan näitä.
ärsyttää herätyksen torkuttelu. Menee tunti nukkumisaikaa ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nopeuta pyykkäystä, kun vaatteet on jo valmiiksi nurinpäin?
Mua ärsyttää miehen räkäpaperit, joita on joka paikka täynnä. Nenä niistetään ja se räkäpaperi tippuu just siihen mihin se sattuu jäämään. Ja sit sitä siirrellään esim pöydällä vaan eestaas. Helpompi olis laittaa suoraan roskikseen. Ja kun ei käsiä pese koskaan nenän niistämisen jälkeen. 🤧
Mun tavoista ehkä miestä ärsyttää se, että mä en koskaan petaa omaa sänkyäni ja se on aina myllätyn näköinen. Muut sängyt mä petaan, mutta oman jätän aina petaamatta, kun sinne viltin alle on ihana välillä pötkähtää. Tuntuu turhalta pedata ja avata sänky kymmenen kertaa päivässä.
Miestä ärsyttää kun en maksa laskuja ajoissa. Alkuun joutui paniikkiin, kun laskun eräpäivään oli viikko enkä tehnyt elättämään maksaakseni. Nyt hiiltyy vasta huomautuslaskun kohdalla.
Sitä varmasti myös ärsyttää puolipitkä Sten vaatteiden kasa. OK tällä hetkellä kasat. Isot kasat.
Mua ärsyttää, kun mies on olevinaan pikkutarkka, mutta työkaluja yms. voi jättää päiviksi tai viikoiksi lojumaan, odottamaan homman jatkumista.
Mies myös täyttää tiskikoneen vein, mutta ymmärrän olla huomauttelematta siitä.
Mua myös ärsyttää, jos olen ripustamassa pyykkiä ja mies tulee "auttamaan". Siinä sitten pyöritään toistemme tiellä, vaikka toinen voisi tyhjentää tiskikonetta, raivata niitä kasoja jne. Ei meiltä kotityöt lopu.
Rojukasojen ja -laatikoiden kerääminen kaappeihin ja pöydille(kaikkea turhaa pikkusälää ja ihan roskaa), astiat myös jää pöydälle, pyykit lattioille, tyhjät maitopurkit tiskipöydälle. Nämä varmaan eniten vituttaa.
Pyykit vielä kerään imuroinnin yhteydessä(niitä jätän itsekkin makkarin lattialle joten en jaksa valittaa) ja maitopurkit huuhtaisen ja laitan kierrätykseen(en kestä sitä mädäntyneen maidon hajua mikä tulee kun mies ei huuhtele purkkia tai huuhtelee sen vasta viikkojen päästä).. Astiat pikkuhiljaa alkaa löytää tiensä tiskipöydälle kun mies alkaa huomata että en kerää niitä hänen työpöydältää tiskiin.
En osaa sanoa mikä ärsyttäisi puolisoani, varmaankin kyseleminen ja huomauttelu sellaisista asioista, jotka ärsyttävät minua.
Puolison ärsyttävimmät tavat ovat ruokien unohtelu pöydälle (esim. juusto yön yli) ja vessan vetämisen unohtaminen. En pysty käsittämään miten sen voi jättää vetämättä jopa silloinkin, kun sinne on väännetty kunnon tortut. Ja mikä haju siellä vessassa on, kun on aamukuset jääneet vetämättä ja huomaan vasta joskus illalla. Tai sama juttu vetämättömien paskojen kanssa. Tuo on jotain niin törkeää etten pysty käsittämään. Omiin vessarutiineihin kuuluu huuhtelujäljen tarkistaminen ja tarvittaessa pöntön siistiminen seuraavaa käyttäjää varten. Ei tulisi mieleenkään jättää roiskupaskoja vetämättä.
Jotkut pitkin lattioita lojuvat kalsarit on ihan pikku juttu noihin haiseviin vessaylläreihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä ärsyttäisi puolisoani, varmaankin kyseleminen ja huomauttelu sellaisista asioista, jotka ärsyttävät minua.
Puolison ärsyttävimmät tavat ovat ruokien unohtelu pöydälle (esim. juusto yön yli) ja vessan vetämisen unohtaminen. En pysty käsittämään miten sen voi jättää vetämättä jopa silloinkin, kun sinne on väännetty kunnon tortut. Ja mikä haju siellä vessassa on, kun on aamukuset jääneet vetämättä ja huomaan vasta joskus illalla. Tai sama juttu vetämättömien paskojen kanssa. Tuo on jotain niin törkeää etten pysty käsittämään. Omiin vessarutiineihin kuuluu huuhtelujäljen tarkistaminen ja tarvittaessa pöntön siistiminen seuraavaa käyttäjää varten. Ei tulisi mieleenkään jättää roiskupaskoja vetämättä.
Jotkut pitkin lattioita lojuvat kalsarit on ihan pikku juttu noihin haiseviin vessaylläreihin verrattuna.
Noi vessayllärit on ihan kamalia! Meillä oli vessa jonka nappia piti painaa kerran pikkuhädän jälkeen ja pitää pohjassa 3s ison hädän jälkeen. Tämä oli jotenkin ihan todella vaikea asia sisäistää hänelle.
Se ettei hän leikkaa kynsiään muuten kuin huomautuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei hän leikkaa kynsiään muuten kuin huomautuksesta.
Mun mies pesee hampaat vaan kun huomautan eikä aina sillonkaan :D Ihmeen hyvässä kunnossa on hampaat kuitenkin.
En todellakaan katsoisi tai ole katsonut urpovajakkia, joka ei osaa vetää vessaa tai pestä hampaitaan. Kaikkea te jaksatte - mutta hei, se mies on sit varmaan muuten tosi ihana ja silleen, mitä nyt haisee raadolta ja haistattaa raadon muillakin perheenjäsenillä....
Mun miestä ärsyttää se, että en laita tavaroita aina "omille paikoilleen", ja että saatan levittää voin lusikan kuperalla puolella, jos veitsiä ei ole puhtaana. Olen kuulemma oppinut nykyään sulkemaan sentään korkit, ennen jätin ne puolitiehen tai vahingossa jätin korkin auki esim. tiivistemehupullosta. Häntä ärsyttää myös se, etten kuulemma kuuntele ohjeita riittävän tarkasti. Ostin kerran esimerkiksi grillisipsipussin, vaikka toivoi nimenomaan barbeque-sipsejä. Ollaan tästä episodista kyllä päästy yli. :-D
Mua ärsyttää taas miehessä se, että jos ollaan käyty lenkillä ja ollaan menossa kauppaan, mun pitää mennä sinne yksin kun mies kuulemma hikoilee liikaa. Sitten se odottaa kaupan pihassa, kun itse haen ostokset. Ei myöskään kehtaa ostaa kuivashampoota itse, niin joudun sitä aina sille hakemaan erikseen... Nyt oon kyllä sanonut, että en enää jaksa, vaan se on pakko alkaa kehdata tai hommata se muulla tavoin.
Ärsyttää kyllä hyvin vähän mikään, ehkä se että astiat jää siihen missä niitä on käytetty eikä
Löydä tiskikoneeseen. Samoin likapyyykki ei osaa itse kävellä pyykkikoriin. Näistä kuittaan vitsailemalla että meillä on yleensä nämä laitettu koneeseen.. huumorilla siis näistä menemme eteenpäin. mutta en varmaan olisi pariutunut kyseisen kanssa mikäli olisi tollasta ettei voi rahkataan luopua tai fillari on joku kynnyskysymys. Toi olis todella ahdistavaa.