Ärsyttävät tavat puolisoiden kesken
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla innoituksesta toisten tapoihin. Mikä sinun tapasi ärsyttää puolisoasi, ja mikä on puolisossasi ärsyttävä tapa?
Kerron jos saan juttupalkkion. Muuten saat tehdä juttusi ilman mua.
Hyvin hoksattu! Ilmankos tämäkin pliisu kysely on kruunattu ja siten suositeltavaksi sisällöksi havaittu. Hah hah hah! Iltapäivälehden etujako tässä tosiaan vaalitaan? En halua auttaa yhtään!
Eipä tässä sitten voi kun kiittää iltalehteä palstan pilaamisesta. Saatanan provojen julkaisijat. Todellista uutisointia julkaista toisten keksittyjä juttuja tosina. Kiitos ketjuni pilaamisesta.
Kengät jää aina lattialle, eikä koskaan puolenmetrin päässä olevaan kenkätelineeseen.
Takki tuolin/sohvalle, ei henkariin ja kaappiin.
Astiat eivät etene tiskikoneeseen kuin 5% kerroista.
Roskat jää kaikkialle muualle kuin roskiin.
Kaappien ovet jää auki. Aina.
Valoja ei sammuteta kun lähdetään kotoa.
Likaiset vaatteet jää lattialle, ei ikinä pyykkikoriin. Ja sitten se jumalaton märinä, kun joku tietty paita olikin jäänyt piiloon likaisena ja ei pesty.
Ei välitä siivota, mutta kitisee kun on sotkuista.
Kun haluaa seksiä, esileikki on siinä että totee, että voisi harrastaa seksiä.
Mun ärsyttäviä piirteitä kai on sitten pihtaus (kaiken noitten ja jumalattoman univelan ja lastenhoidon jälkeen kun sänky houkuttaa ainoastaan nukkumisellaan, eikä vaakamambolla) ja joskus on tiskikoneen hana jäänyt auki hetkeksi auki kun ohjelma on loppunut.
Ai niin ja "nalkutan", kun kehtaan kerta toisensa jälkeen pyytää häntä laittamaan kenkänsä telineeseen, takkinsa kaappiin, tiskit koneeseen, vaatteet pyykkikoriin, roskat roskiin.... tiedän, olen aivan kauhea tyyppi... :/
Vierailija kirjoitti:
Kengät jää aina lattialle, eikä koskaan puolenmetrin päässä olevaan kenkätelineeseen.
Takki tuolin/sohvalle, ei henkariin ja kaappiin.
Astiat eivät etene tiskikoneeseen kuin 5% kerroista.
Roskat jää kaikkialle muualle kuin roskiin.
Kaappien ovet jää auki. Aina.
Valoja ei sammuteta kun lähdetään kotoa.
Likaiset vaatteet jää lattialle, ei ikinä pyykkikoriin. Ja sitten se jumalaton märinä, kun joku tietty paita olikin jäänyt piiloon likaisena ja ei pesty.
Ei välitä siivota, mutta kitisee kun on sotkuista.
Kun haluaa seksiä, esileikki on siinä että totee, että voisi harrastaa seksiä.Mun ärsyttäviä piirteitä kai on sitten pihtaus (kaiken noitten ja jumalattoman univelan ja lastenhoidon jälkeen kun sänky houkuttaa ainoastaan nukkumisellaan, eikä vaakamambolla) ja joskus on tiskikoneen hana jäänyt auki hetkeksi auki kun ohjelma on loppunut.
Ai niin ja "nalkutan", kun kehtaan kerta toisensa jälkeen pyytää häntä laittamaan kenkänsä telineeseen, takkinsa kaappiin, tiskit koneeseen, vaatteet pyykkikoriin, roskat roskiin.... tiedän, olen aivan kauhea tyyppi... :/
Osallistuuko mies omien lastensa hoitoon? jos saa kysyä...
Vierailija kirjoitti:
Minussa se että huomautan asioista jotka vaivaavat minua. Pitäisi vaan pitää omana tietonaan. Miehen tapa reagoida ihan mihin vain vastoinkäymiseen on huutaminen, syyttely, kiroilu, agressiivisuus ja väkivalta.
Miestä ärsyttää minun "vaatetuolini" makkarissa ja muutenkin hänen mielestään sotkuinen vaatekaappini jonka ovi on yleensä apposen auki.
Minua ärsyttää että mies on aina järjestelemässä esim samanlaiset mukit kaappiin vierekkäin, kynttilät cm tarkkuudella riviin ja suorastaan natsius muutenkin kaappien järjestyksestä :D
Nimim. seurustelua 5 vuotta eri osoitteissa
Vierailija kirjoitti:
Miestä ärsyttää kun en maksa laskuja ajoissa. Alkuun joutui paniikkiin, kun laskun eräpäivään oli viikko enkä tehnyt elättämään maksaakseni. Nyt hiiltyy vasta huomautuslaskun kohdalla.
Sitä varmasti myös ärsyttää puolipitkä Sten vaatteiden kasa. OK tällä hetkellä kasat. Isot kasat.
Mua ärsyttää, kun mies on olevinaan pikkutarkka, mutta työkaluja yms. voi jättää päiviksi tai viikoiksi lojumaan, odottamaan homman jatkumista.
Mies myös täyttää tiskikoneen vein, mutta ymmärrän olla huomauttelematta siitä.
Mua myös ärsyttää, jos olen ripustamassa pyykkiä ja mies tulee "auttamaan". Siinä sitten pyöritään toistemme tiellä, vaikka toinen voisi tyhjentää tiskikonetta, raivata niitä kasoja jne. Ei meiltä kotityöt lopu.
Kyllä se ärsyttää laskuttajaakin kun et huolehdi velvoitteistasi. Sun ei kannatas paljon valittaa mistään, pummi. Luuletko että raha on ilmaista sille firmalle joka on toimittanut sähkön, puhelut ym. omista rahoistaan ja sä maksat myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron jos saan juttupalkkion. Muuten saat tehdä juttusi ilman mua.
Hyvin hoksattu! Ilmankos tämäkin pliisu kysely on kruunattu ja siten suositeltavaksi sisällöksi havaittu. Hah hah hah! Iltapäivälehden etujako tässä tosiaan vaalitaan? En halua auttaa yhtään!
Nykyään kaikki "uutiset" kaivetaan somesta. Tämä alkaa olla normikäytäntö.
Vaimon tapa täyttää astianpesukone on järjetön. Astiat pannaan ihan miten sattuu ja sitten lopuksi niitä saa siirrellä moneen kertaan, että koneen saa täyteen. Jos tavarat panee heti alusta asti takaapäin lähtien juuri niiden kokoisiin koloihin niin kone tulee ilman siirtelyä helposti täyteen. Ja miksi ihmeessä niitä lusikoita, veitsiä ja haarukoita ei voi jo koneeseen laittaessa lajitella kun ne on siinä vaiheessa joka tapauskessa yksitellen käsissä. Sitten purkaessa voi kourasta helposti kaikki lusikat kerralla laatikkoon jne...
Miestä ärsyttää mun tapani "piikittää" sivulauseessa jos olen vihainen jostain. Ja siitä että saan näppylöitä joka kuukausi kun pitää maksaa laskut. Raha-asiat on mun hoidettavanani, mies ei niistä välitä. Siispä stressikin on mulla ja välillä purkaantuu.
Mä inhoan mieheni tapaa nukahtaa sohvalle aina ja kömpii sitten 04 sänkyyn. Jatkuvasti saa olla pesemässä sohvatyynyjä, hyh
Lisäksi inhoan sitä että mieheltäni puuttuu täysin läheisyysgeeni. Ei halaa, ei pussaa, ei koskaan kävele käsikkäin, ei ole ikinä sivellyt mun poskea jne. Vain seksin yhteydessä koskee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule oikein mitään mieleen. Olen aika leppoisa tyyppi, ei pahemmin ärsytä mikään. Oletan, että puolisokin sanoisi, jos jokin tapani ajaisi hänet raivon partaalle. Ollaan kyllä asuttu eri osoitteissa koko yhdessäoloaika, viisi vuotta.
Meillä sama juttu, kaksi vuotta oltu yhdessä ja on todettu, että kiva kun toinen lähtee omaan kotiinsa ennen kuin alkaa ärsyttää. :-D
Vierailija kirjoitti:
Miestä ärsyttää mun tapani "piikittää" sivulauseessa jos olen vihainen jostain. Ja siitä että saan näppylöitä joka kuukausi kun pitää maksaa laskut. Raha-asiat on mun hoidettavanani, mies ei niistä välitä. Siispä stressikin on mulla ja välillä purkaantuu.
Mä inhoan mieheni tapaa nukahtaa sohvalle aina ja kömpii sitten 04 sänkyyn. Jatkuvasti saa olla pesemässä sohvatyynyjä, hyh
Lisäksi inhoan sitä että mieheltäni puuttuu täysin läheisyysgeeni. Ei halaa, ei pussaa, ei koskaan kävele käsikkäin, ei ole ikinä sivellyt mun poskea jne. Vain seksin yhteydessä koskee.
Läheisyyttä voi opetella. Oletko varovasti ottanut asiaa miehen kanssa puheeksi. Minun miesystäväni alkoi silitellä poskeani kun olin ensin puoli vuotta silloin tällöin silitellyt hänen poskeaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aloitukset jossa aloittaja ei itse tuo mitään omaa keskusteluun. Kopioi vaan muiden tekstit lehtijuttuihin.
Mua ärsytti joskus se, että kaikki kaapinovet jäävät puolisolta aina auki ja kenkiä lojuu pitkin lattiaa. Olen opetellut sietämään ja olemaan ärtymättä, koska mies ei muuta tapojaan ja lopultakin jostain kaapinovesta hermostuminen on melko turhaa.
Pyykinpesua olen vähentänyt, kun toistuvista huomautuksista huolimatta jokainen puolison vaate päätyy pyykkikoriin nurin, mytyssä ja solmussa. Jos hänen mielestään on ok käyttää aikaa vaatesolmujen availuun pesukoneen äärellä, niin hänpä voi tehdä sen aivan itse. Nykyään pesen hänen vaatteitaan vain, kun pesen omiani ja koneeseen jää tilaa. Ei ole tullut valituksia.
Miestä ärsyttää kun en koskaan avaa putkia ja viemäreitä ajallaan sekä järjestän likaiset ja puhtaat tiskit huonosti. Käytän myöskin liikaa kuppeja ja lusikoita, pitäisi kuulemma pestä käyttämäni astiat vaikka ei olisi minun tiskivuoroni.
Minua ärsyttää lattialle ja pöydille jätetyt vaatteet ja roskat jokaikisessä huoneessa. Myös sohvat täyttyvät roinasta ajan mittaan. Ottaa päähän kun kompastelee tavaroihin ja joutuu raivaamaan tilaa saadakseen istumapaikan. Suihkussa varpaat osuvat miehen lattialla lojuviin tyhjiin shampoopulloihin, vaikka roskis on puolen metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aloitukset jossa aloittaja ei itse tuo mitään omaa keskusteluun. Kopioi vaan muiden tekstit lehtijuttuihin.
Mua taas ärsyttää tommoset määkyjät jotka kuvittelee foliohattu päässä kaikkea.
Ottakaa tavoite: kuka saa päästään keksittyä älyttömimmän jutun jonka toimittajat kirjottaa juttuunsa.
Eniten ärsyttää kun tuntuu etten saa tarpeeksi läheisyyttä, eikä mies vaivaudu järjestämään mitään kivaa koskaan vaikka itse olen panostanut monet kerrat mukaviin yllätyksiin hänelle.
Miehen hengitys haisee lähes jatkuvasti ja hampaat muutenkin huonot.
Kerää itsellensä sairauksia mitä ei oikeasti ole, esim uniapnea ja että selkäkipu johtuu jostain muusta kun siitä ettei koskaan treenaa.
Eikä muutenkaan pidä huolta itsestään tarpeeksi. Jos ei herätä niin nukkuu kaiken ajan töiden ulkopuolella. Ei yritä kehittää itseään, lukisi edes joskus...
Itse taas vasta olenkin ärsyttävä, jätän tiskit ja nenäliinat kaikkialle, en siivoa kovin usein ja syytän kaikesta huonosta miestäni. Ja valitan lähes jatkuvasti
Mua ärsyttää se kun mies pesee hampaat todella lähellä peiliä eikä pese roiskeita pois. Häntä ei haittaa vaikka peilistä ei näkisi mitään. Silloin kun asuu omassa asunnossa niin en nähnyt meikata peilistä koska se oli niin hammastahnassa.
Isompana asiana ärsyttää miehen tehottomuus. Hän esimerkiksi lähetti välittäjälle viestin johon kirjoitti että laittaa seuraavana päivänä uuden viestin johon kokoaa yhden listan. Ihmettelin asiaa kun meidän "listalla" oli tasan yksi lause. Sanoi että olisi varmaan ollut helpompaa laittaa samaan mutta väsytti. Hänellä on myös ollut 3kk aikaa hoitaa sijoitusasuntonsa kuntoon mutta ei ole tehnyt mitään asialle. Nyt stressaa kun on kiire.
Minussa häntä ärsyttää kun alan vaan tekemään asioita enkä itä ensiksi selvää ja tämän takia tulee joskus vähän ylimääräistä vaivaa. Myöskin keittiössä olen vähän suurpiirtrinen joten mies ei tykkää kun en huolellisesti pese aivan kaikkea ennen käyttöä vaikka se olisikin pesty
Vierailija kirjoitti:
Miestä ärsyttää minun "vaatetuolini" makkarissa ja muutenkin hänen mielestään sotkuinen vaatekaappini jonka ovi on yleensä apposen auki.
Minua ärsyttää että mies on aina järjestelemässä esim samanlaiset mukit kaappiin vierekkäin, kynttilät cm tarkkuudella riviin ja suorastaan natsius muutenkin kaappien järjestyksestä :D
Nimim. seurustelua 5 vuotta eri osoitteissa
Teillä mies on selvästi sisäistänyt Konmarin syvän olemuksen, mutta sinulla se on vielä hakusessa. :)
Täytyy tunnustaa itsestäni, että olin kaappien suhteen hyvin huolimaton siksi, että mulla oli aivan liikaa tavaraa. Mies siivosi omat kaappinsa 5 minuutissa, ja mulla meni aina vähintään 5 tuntia. Luin sitten sen Konmari-kirjan ja opin itse pois hamstrauksesta ja siistimmäksi.
Nyt minä olen se, joka huomauttaa, kun mies jättää vaatteet keittiön ja olohuoneen tuoleille lojumaan. Veisi ne edes makuuhuoneeseen, niin ei olisi koko ajan silmien edessä. :)
Mies ei halua heittää mitään pois. Hänen työkengät ovat rikki ja juoksulenkkarit on veressä. Uudet on kyllä ostettu mutta ei vanhoja voi pois heittää. Myöskin kaikki maailman kuitit kerätään työpöydälle myttyyn. Kaikki metrokortit ja bussiliput.
Tiedän, että miestä joskus ärsyttää kun hän on meistä se tarkempi esim. siivouksen kanssa ja minä taas enemmän suurpiirteisempi.
Ja yksi mikä alkuvaiheessa aiheutti riitoja oli se, että hän on ihan saatanan nopea lähtemään, melkein tilanne kuin tilanne niin max. kymmenen minuuttia ja minä taas olen sellainen huuhaa-taivaanrannanmaalari ja hidas lähtemään, jos ei mitään tiettyä aikataulua ole, saatan ehkä kahdessa tunnissa olla lähtövalmis 😂 Silloin alkuunsa mies siitä aina huomautteli ja minä huomauttelin takaisin ja sitten suututtiin molemmat. Nykyään mies on hienotunteisesti sanomatta yhtään mitään vaikka vituttaisi ja minä taas omalta osaltani olen vähentänyt lähtöön kuluvaa aikaa huomattavasti.