Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies unohti ladata akut eilen, nyt jännitetään päästäänkö perille

Vierailija
25.09.2017 |

Näytön mukaan pitäisi päästä mutta yleensä ne loppupään kilometrit kuluttaa nopeemmin.
Eikä ollu muuten eka kerta.
Olen monta kertaa sanonut miehelle miksei ostettu dieseliä kuten naapuri.

Kommentit (384)

Vierailija
221/384 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan löytyy vielä linkkikin, joka vahvistaa tuon yhden "tutkimuksen"?

Mene toki itse etsimään linkkisi. Ei elektrolyysin yms. hyötysuhteet mitään salaisuuksia ole. Katsot vaikka Wikipediasta ja lasket itse luvut yhteen.

Varmaan professoritason ihmiset ovat sinua viisaampia, kun toteavat että vety on tulevaisuuden polttoaine. Tosin se tulevaisuus voi loppua piankin, jos kovasti kannattamasi ydinvoiman aiheuttamat ydinsaasteet päätyvät pohjavesiin. Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.

Auktoriteetteihin vetoaminen on automaattinen tunnustus siitä, että myönnät olevasi kykenemätön ajattelemaan itse. Et muutenkaan tiedä, että minä en olisi professoritason ihminen, joten argumenttisi ei senkään takia toimi.

Professoritason energia-asiantuntija tosiaan totesi tänään radiossa, että vety on tulevaisuuden polttoaine. Etkä sinäkään sitä siis kiistä.

Tuo lause ei tarkoita mitään järkevää. Näköpiirissä olevan tulevaisuuden autot eivät tule kulkemaan vedyllä, koska vety on helkkarin paljon kalliimpaa kuin sähkö. Lentokoneisiin ja laivoihin se voisi sopia ihan hyvin sen sijaan. Ja avaruusraketteihin. Mutta ei autoihin.

Vierailija
222/384 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.

Eihän nyt hyvä ihminen kukaan siellä juo paikallista pohjavettä, pääsi sinne saasteita taikka ei.

Kerrotko ihan selkein linkein mitä vettä juovat Japanissa pääasiassa?

Pintavettä ne pääasiassa juovat. Wikipediasta näet ihan itse. Linkkejä en sulle enää laita, vaan sun on nyt aika opetella käyttämään googlea itse. Ei edelleenkään ole mitään salaista tietoa, johon tarvittaisiin erikseen linkki, kun 5 sekuntia googlen parissa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä 700 hv tesloilla pröystäileviä pienivehkeisiä tyyppejä pitäisi itseasiassa rangaista ympäristön ja luonnonvarojen tuhlaamisesta hankkiessaan täysin tarpeettomia ja kertakaikkiaan ylihinnoiteltuja pröystäilyvehkeitä oikean ilmasteteon asemesta.

Nämä ovat erilaisia versioita tyypeistä joiden muute versiot joko käyttävät huomiota herättäviä solmioita ja hattuja, mässyttävät aikuisena purukumia mielettömästi tai tatuoivat itsensä. Kaikki oireita heikosta itsetunnosta ja yrityksestä korostaa itseään ulkoisin välinein.

Jos nämä tyypit olisivat hankkineet halvan kaasutoimisen pieniakullisen hybridiaton joka kulkee enintäin 130 kmt enintäin 50 hv voimalla niin olisivat saaneet minulta ansaitsemansa ekohenkilö ja ekoajatus tunnustuksen sen sijasta että kerron minkälaisia avuttomia itsekeskeisiä eko-ja resurssiterroristejä nyt ovat

Vierailija
224/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot ovat näppäriä omassa tarkoituksessaan, mutta niiden akkujen valmistaminen vie todella paljon luonnonvaroja. Varsinaisen ekologista niiden valmistus ei siis ole, vaikka käyttö olisi. Minä itse näen ympäristöystävällisimpinä autoina aivan tavalliset pienimoottoriset bensiiniautot, etanoli- ja kaasuautot sekä hybridit, joissa ei ole valtavia akkuja. Polttoainetta käyttävien autojen kiistaton etu on simppeli polttoainelogistiikka.

Vierailija
225/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.

Eihän nyt hyvä ihminen kukaan siellä juo paikallista pohjavettä, pääsi sinne saasteita taikka ei.

Pintavettä ne pääasiassa juovat. Wikipediasta näet ihan itse. Linkkejä en sulle enää laita, vaan sun on nyt aika opetella käyttämään googlea itse. Ei edelleenkään ole mitään salaista tietoa, johon tarvittaisiin erikseen linkki, kun 5 sekuntia googlen parissa riittää.

http://www.iltalehti.fi/japani/2011032113405641_ji.shtml

Juomavesi Japanissa paikoin radioaktiivista.

Vierailija
226/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pintavettä ne pääasiassa juovat. Wikipediasta näet ihan itse. Linkkejä en sulle enää laita, vaan sun on nyt aika opetella käyttämään googlea itse.

Eli sinulla ei ole mitään linkkejä. Keksit taas asioita omasta päästäsi, eikä se ole ensimmäinen kerta.

Vierailija
227/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotta mennyt, eikä tilanne ole paremmaksi muuttunut. Polttoainesauvoja pitää jäähdyttää vielä satoja vuosia.

Vierailija
228/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot ovat näppäriä omassa tarkoituksessaan, mutta niiden akkujen valmistaminen vie todella paljon luonnonvaroja.

Mitähän "luonnonvaroja" ne vievät? Litiumit ja muut akkuun menevät metallit eivät kulu mihinkään, vaan ne voidaan kierrättää ja tarvittaessa vaikka käydä työntämässä takaisin sinne samaan kalliokoloon, josta ne on kaivettukin.

Varmasti auton rakennusprosessissa kuluu nykypäivänä myös oikeasti kuluvia luonnonvaroja kuten öljyä, mutta ei se johdu sähköautosta itsestään, vaan niistä muista vekottimista, jotka sitä öljyä kuluttavat. Sen takia niistä muistakin vekottimista pitäisi tehdä sähkökäyttöisiä. Tulevaisuudessa se sähköauton valmistus ei sitä öljyäkään tarvitse, kun siitä päästäisiin eroon juurikin sähköautonkaltaisilla ratkaisuilla.

Moneen kertaan on myös jo osoitettu, että elinkaaren päästöt ovat pienemmät kuin polttomoottoriautoilla, vaikka se valmistus päästöjäkin aiheuttaisi.

Minä itse näen ympäristöystävällisimpinä autoina aivan tavalliset pienimoottoriset bensiiniautot, etanoli- ja kaasuautot sekä hybridit, joissa ei ole valtavia akkuja.

Pihalla sä olet, jos tuollaisia harhoja näet. Laitas Googlehakuun "electric vehicle life cycle emissions" ja lukaise muutama tutkimus aiheesta.

Polttoainetta käyttävien autojen kiistaton etu on simppeli polttoainelogistiikka.

Tuota noin, sehän on huomattavan paljon vähemmän simppeli kuin sähköllä. Sähkö menee nätisti kaapeleita pitkin, jotka täytyy olla joka tapauksessa olemassa. Polttoaineet täytyy kaivaa maan alta, jalostaa ja kuskata ympäriinsä tankkereilla ja säiliöautoilla varta vasten rakennettuihin huoltsikoihin.

Vierailija
229/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2011 uutinen ei tarkoita, että juomavesi olisi vieläkin radioaktiivista. Radioaktiivisen jodin puoliintumisaika on 8 päivää ja tuosta uutisesta on jo kuitenkin 2385 päivää.

Lisäksi tuon uutisen kirjoittaja on täydellisen tietämätön aiheesta. Ihanko oikein tuulet kuljettavat säteilyä? Vinkki: Eivät kuljeta. Radioaktiivisia aineita ne kyllä voivat kuljettaa.

Vierailija
230/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pintavettä ne pääasiassa juovat. Wikipediasta näet ihan itse. Linkkejä en sulle enää laita, vaan sun on nyt aika opetella käyttämään googlea itse.

Eli sinulla ei ole mitään linkkejä. Keksit taas asioita omasta päästäsi, eikä se ole ensimmäinen kerta.

Toki kaltaisesi valehtelija voi noin väittääkin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_supply_and_sanitation_in_Japan#Wate…

Ja jälleen kerran on valehtelija osoitettu valehtelijaksi. Etkö yhtään edes häpeä?

Vierailija
231/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä 700 hv tesloilla pröystäileviä pienivehkeisiä tyyppejä pitäisi itseasiassa rangaista ympäristön ja luonnonvarojen tuhlaamisesta hankkiessaan täysin tarpeettomia ja kertakaikkiaan ylihinnoiteltuja pröystäilyvehkeitä oikean ilmasteteon asemesta.

Se hulppean kallis Tesla on ekoteko. Toki vielä ekompaa voisi olla ostaa Leaf ja käyttää rahat vaikka sademetsien suojeluun, mutta ekoteko ei olisi ostaa polttomoottoriautoa.

Teslojen ostaminen kuitenkin mahdollistaa Teslan R&D:n ja yrityksen toiminnassa olemisen, jolloin saamme Model 3 kaltaisia oikeasti merkityksellisiä ympäristötekoja aikaiseksi. Tietenkin on mahdollista, että nämä perinteiset autovalmistajat olisivat näinkin nopeasti siirtymässä sähköautoihin ilman Teslankin menestystä, mutta en jaksa uskoa. Eiköhän sähköautoilu ole 5-10 vuotta etuajassa juurikin Teslan ansiosta.

Vierailija
232/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran on valehtelija osoitettu valehtelijaksi. Etkö yhtään edes häpeä?

Olipa taas maneerista narsistin jankutusta, mutta mitäpä muuta sinulta voisi olettaa. Kerrotko jo vähitellen, mitä mieltä olet sellaisesta mielisairaasta, joka leikkii netissä peräti ammattimuusikkoa ja soitonopettajaakin, vaikka ei osaa soittaa yhtään mitään? Itse pidän sellaista ihmistä hyvin sairaana ja patologisena valehtelijana, ja myös ihan omassa narsistin keinotodellisuudessa elävänä aikavarkaana. En pidä edes keskinkertaisuutena vaan paljon sen alle - heikkolahjaisena fyysisesti ja psyykkisesti.

Narsistin on pakko saada huomiota koko ajan sitä kerjäämälläkin kerjäten.

Vierailija
233/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2011 uutinen ei tarkoita, että juomavesi olisi vieläkin radioaktiivista. Radioaktiivisen jodin puoliintumisaika on 8 päivää ja tuosta uutisesta on jo kuitenkin 2385 päivää.

Lisäksi tuon uutisen kirjoittaja on täydellisen tietämätön aiheesta. Ihanko oikein tuulet kuljettavat säteilyä? Vinkki: Eivät kuljeta. Radioaktiivisia aineita ne kyllä voivat kuljettaa.

Fukushimassa on sellaisiakin ydinmyrkkyjä, että edes robotit eivät kestä niiden synnyttämää säteilyä edes puolta tuntia, ja tilannehan on "päällä" Fukushimassa vielä todella kauan.

Vierailija
234/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fukushimassa on sellaisiakin ydinmyrkkyjä, että edes robotit eivät kestä niiden synnyttämää säteilyä edes puolta tuntia, ja tilannehan on "päällä" Fukushimassa vielä todella kauan.

Moniko ihminen siellä kuolee päivittäin? Olisko nolla?

Moniko ihminen kuolee päivittäin sun kannattamiin hiilivoimaloihin? Olisko tuhat? Vai kymmenen tuhatta?

Vierailija
235/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko ihminen kuolee päivittäin sun kannattamiin hiilivoimaloihin? Olisko tuhat? Vai kymmenen tuhatta?

Kerrotko, missä olen todennut kannattavani hiilivoimaloita?

Vierailija
236/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinvoiman vastustaminen tarkoittaa aika automaattisesti hiilivoimaloiden kannattamista, koska ei sille hirveästi vaihtoehtoja ole. Vesivoima on varsin valjastettua jo koko maailmassa, tuuli-/aurinko-sähkö eivät pysty kasvamaan kovin suuriksi lähteiksi niiden suuren vuorokausivaihtelun vuoksi, jolloin jäljellä jäävät biopolttoaineet (jotka eivät vain riitä juuri mihinkään), maakaasu (jota riittäisi 20 vuodeksi) sekä hiili (jota riittää ja paljon).

Ikävä kyllä ydinvoiman vastustajat ovat pitkälti propagandasodan voittaneet ja hiili on vähemmän yllättäen ylivoimaisesti suurin energianlähde maailmassa.

Vierailija
237/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinvoiman vastustaminen tarkoittaa aika automaattisesti hiilivoimaloiden kannattamista, koska ei sille hirveästi vaihtoehtoja ole. Vesivoima on varsin valjastettua jo koko maailmassa, tuuli-/aurinko-sähkö eivät pysty kasvamaan kovin suuriksi lähteiksi niiden suuren vuorokausivaihtelun vuoksi, jolloin jäljellä jäävät biopolttoaineet (jotka eivät vain riitä juuri mihinkään), maakaasu (jota riittäisi 20 vuodeksi) sekä hiili (jota riittää ja paljon).

Ikävä kyllä ydinvoiman vastustajat ovat pitkälti propagandasodan voittaneet ja hiili on vähemmän yllättäen ylivoimaisesti suurin energianlähde maailmassa.

Sähköautot ovat edelleen täysin turha välivaihe vetyteollisuuteen siirtymisessä.

Vierailija
238/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän "luonnonvaroja" ne vievät? Litiumit ja muut akkuun menevät metallit eivät kulu mihinkään, vaan ne voidaan kierrättää ja tarvittaessa vaikka käydä työntämässä takaisin sinne samaan kalliokoloon, josta ne on kaivettukin.

Miksi akut sitten kuluvat jos mitään "kulumista" ei missään tapahtu?

Vierailija
239/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko ihminen siellä kuolee päivittäin? Olisko nolla?

Fukushimassahan on se tilanne, että jos polttoainesauvoja ei jäähdytetä, ne syttyvät palamaan ja ydinsaaste leviää ilmakehään, ja jos jäähdytetään, saastetta menee mereen ja pahimmassa tapauksessa pohjaveteen.

Vierailija
240/384 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi akut sitten kuluvat jos mitään "kulumista" ei missään tapahtu?

Eihän akkujen kulumisessa tuhoudu alkuaineita minnekään. Se vaatisi ydinreaktioita ja STUK olisi kovasti vahtimassa näitä fissioakkuja.

Se kuluminen on kemiallinen reaktio ja atomien/molekyylien uudelleenjärjestelyä. Kuluneesta akusta voi halutessaan tehdä täysin uudenveroisen; sulattaa sen osiin ja tehtailee uusiksi.

Peruskoulu, mikä se on? Ei ainakaan jotain, mitä sä olet käynyt, tai sitten sulla on alzheimer, jos nämä asiat tulivat sulle uutena tietona.