Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan oireitamme ja muut yrittävät auttaa

Vierailija
30.04.2026 |

Luetellaan tänne outoja oireita ja muut voivat yrittää ehdottaa sairauksia tai antaa hoitovinkkejä. Ehkä mukana on hoitajia ja lääkäreitäkin täällä palstalla pyörimässä?

Mulla on tällä viikolla ollut tosi outoja oireita ja selittämätön huono olo. Sain kamalan päänsärkykohtauksen, joka kesti ja kesti, eikä mennyt panadolillakaan ohi. Jatkuvasti janottaa, suu on aivan kuiva, joudun työpäivän aikana käymään ihan erikseen juomassa monta vesilasillista moneen kertaan. Parina päivänä on väsyttänyt aivan hirveästi, oikeasti sellainen olo, ettei jaksa tehdä yhtään mitään - Nukuin poikkeuksellisen pitkät 9 tunnin yöunet, heräsin väsyneenä ja koko päivän lojuin sohvalla, torkahtelin siinä välillä. Kuumetta ei ole, ei flunssan oireita eikä ripulia tms. Mikähän ihme tauti tämä on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Liittyykö juomiseen tihentynyt virtsaamistarve? Särkeekö jalat? 

Vierailija
2/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jalkasärkyä eikä tarvitse laukata vessassa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Ozempicin sivuoireilta. Käytätkö?

Vierailija
4/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katoaa raajoista aina välillä voimat. Esim. Joskus käsistä lähtevät voimat ja on vaikeuksia saada auki ovia tai saada otetta mukista. Voimat kuitenkin palautuvat ja pystyn roikkumaan tangossa ihan hyvän aikaa. 

Vierailija
5/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jalkasärkyä eikä tarvitse laukata vessassa. AP

Okei, hyvä! Olisivat liittyneet diabetekseen. 

Vierailija
6/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI-yhteenveto
Kuulostaa huolestuttavalta, että olet kokenut outoja oireita. Koska olen tekoäly, en voi antaa lääketieteellisiä neuvoja tai diagnosoida oireitasi.
On tärkeää, että otat yhteyden terveydenhuoltoon, jos oireet huolestuttavat, jatkuvat tai ovat voimakkaita.
Tässä on muutama suunta, mistä voit hakea apua:
Oma terveysasema: Varaa aika lääkärille tai sairaanhoitajalle.
Päivystysapu 116 117: Voit soittaa maksuttomaan numeroon, josta saat ohjeita, tarvitseeko sinun hakeutua päivystykseen (palvelu toimii useimmilla hyvinvointialueilla).

Vierailija
7/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaa silmitön vallanhimo, tarve kiusata heikoimpia ja muiden kärsimyksestä nauttiminen, halu ja kyky valehdella kansalle silmää räpäyttämättä, vahva usko omiin työelämässä koettelemattomiin kykyihin, empatian puute, kylmäkiskoisuus tunteettomuus ja huumorintajuttomuus.

Vierailija
8/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa silmitön vallanhimo, tarve kiusata heikoimpia ja muiden kärsimyksestä nauttiminen, halu ja kyky valehdella kansalle silmää räpäyttämättä, vahva usko omiin työelämässä koettelemattomiin kykyihin, empatian puute, kylmäkiskoisuus tunteettomuus ja huumorintajuttomuus.

Lisäksi irvistelen ja kiristelen naamani lihaksia jatkuvasti.

Vierailija
9/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormitun tavallisten arkipäivän asioiden hoidosta niin, että menen täysin toimintakyvyttömäksi. Tai tarkemmin; kun ne asiat eivät hoidu niin kuin pitäisi, vaan jäävät epämääräisesti roikkumaan määräämättömiksi ajoiksi, eikä asioiden saattaminen valmiiksi ole minun käsissäni. Menen ikään kuin stand by -tilaan, kunnes tilanteeseen tulee ratkaisu/päätös/loppu. Tässä tilassa olen kuin huumattu, en pysty järkevään toimintaan saati ajattelemaan tai suunnittelemaan. Elämäni kuluu näin. 🤷🏻‍

Vierailija
10/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi oireilla oudoilla oireilla nykyään. Voi olla myös joku psyykkinen juttu. 

Vierailija
11/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni. Siihen liittyy usein tuo loputon jano.

Vierailija
12/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormitun tavallisten arkipäivän asioiden hoidosta niin, että menen täysin toimintakyvyttömäksi. Tai tarkemmin; kun ne asiat eivät hoidu niin kuin pitäisi, vaan jäävät epämääräisesti roikkumaan määräämättömiksi ajoiksi, eikä asioiden saattaminen valmiiksi ole minun käsissäni. Menen ikään kuin stand by -tilaan, kunnes tilanteeseen tulee ratkaisu/päätös/loppu. Tässä tilassa olen kuin huumattu, en pysty järkevään toimintaan saati ajattelemaan tai suunnittelemaan. Elämäni kuluu näin. 🤷🏻‍

PEM.

Vierailija
13/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suuri osa täällä pyörivistä mielenterveysongelmaisista on niin sairaita että heitä auttaa enää vain manaaja tai exitus.

Vierailija
14/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut aina tällaista? Kuulostaa monen nepsyn (adhd, autismi) elämältä. 

Vierailija
15/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulanpistomaisia kipuja eri puolilla vartaloa, erityisesti päässä, kaulassa ja säärissä. Kipu on melko kovaa, mutta kestää vain muutaman sekunnin kerrallaan. Ei liity fyysiseen rasitukseen. Kivut alkoivat samaan aikaan kun aloitin kolesterolilääkkeen; voiko tämä olla vain sattumaa?

Vierailija
16/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "Nukuin poikkeuksellisen pitkät 9 tunnin yöunet, heräsin väsyneenä"

Jos tämä jatkuu, voisit tutkia, onko kyseessä uniapnea. Jos sinulla on uniapnea, nukkuminen ei virkistä, vaan heräät aamulla väsyneenä.

Vierailija
17/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PEM.

Mikä tämä on, pem? Miten siitä pääsee eroon?

Vierailija
18/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PEM.

Vastaan itselleni; post-exercise malaise. Eli voimavarani ovat niin vähissä, etten kestä mitään ylimääräistä taakkaa. Energiani kuluu jo asian X vireille saattamiseen, ja kun se ei riitä, romahdan. Ei ole enää resursseja mihinkään. Muistankin tämän koronataudin jälkioireena, mutta näköjään se on kroonistunut tällaiseksi. 

Vierailija
19/19 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PEM.

PEM oire on rasituksen jälkeinen uupumus tai voinnin romahdus. Se on erityisesti ME/CFS-sairauden (krooninen väsymysoireyhtymä) ydin- ja pääoire. Oireita ovat voimakas uupumus, lihassärky, muistivaikeudet ja voinnin heikkeneminen. Oireet voivat alkaa viiveellä (usein 12–48 h rasituksen jälkeen) ja kestää päivistä viikkoihin. 
Lähde: terveyskirjasto ja me/cfs yhdistys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä