Mies unohti ladata akut eilen, nyt jännitetään päästäänkö perille
Näytön mukaan pitäisi päästä mutta yleensä ne loppupään kilometrit kuluttaa nopeemmin.
Eikä ollu muuten eka kerta.
Olen monta kertaa sanonut miehelle miksei ostettu dieseliä kuten naapuri.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiossa jutteli äsken suomalainen professori, joka on perehtynyt energia-asioihin, ja hän totesi, että vety tulee olemaan tulevaisuuden polttoaine.
Vedyssä on edelleen se ongelma, että 80 % energiasta karkaa muunnoksissa hukkalämmöksi.
Linkki?
Kuten sanottua, mene hakemaan itse linkkisi, kun kyse on melkeinpä yleistiedosta, eikä mistään vaikeasti tavoiteltavasta salatiedosta.
http://ecars-now.wdfiles.com/local--files/why%3Asuper-ecocar/hydrogenca…
Varmaan löytyy vielä linkkikin, joka vahvistaa tuon yhden "tutkimuksen"?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmajäte tarkoittaa sitä, ettei kyseistä jätettä kannata tavalliseen roskikseen heittää. Sanasta huolimatta se ei tarkoita sitä, että kyse olisi ongelmasta. Päinvastoin, jos sä ilmoitat pihaltasi löytyvän ylimääräisen sähköauton, niin joku jobbari sen hakee ilmaiseksi jo tunnin päästä ilmoituksestasi, onnesta soikeana, koska autoilla ja akuilla on isosti arvoa romuttamolla.
Tuo onkin ainoa tapa päästä käytetystä sähköautosta eroon. Rahaa niistä on vaikea saada. Siinä mielessä siis "ongelmajätettä".
Teslankin arvo laskee siinä määrin, että on helppo ymmärtää sen olevan vain miljonäärien sähkölelu.
Vierailija kirjoitti:
Mene toki itse etsimään linkkisi. Ei elektrolyysin yms. hyötysuhteet mitään salaisuuksia ole. Katsot vaikka Wikipediasta ja lasket itse luvut yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene toki itse etsimään linkkisi. Ei elektrolyysin yms. hyötysuhteet mitään salaisuuksia ole. Katsot vaikka Wikipediasta ja lasket itse luvut yhteen.
Varmaan professoritason ihmiset ovat sinua viisaampia, kun toteavat että vety on tulevaisuuden polttoaine. Tosin se tulevaisuus voi loppua piankin, jos kovasti kannattamasi ydinvoiman aiheuttamat ydinsaasteet päätyvät pohjavesiin. Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei elektrolyysin yms. hyötysuhteet mitään salaisuuksia ole.
Entä se nälänhätä? Koodaamasi "peli"? Lanit? Ammattimuusikkokin vielä. Uskotko itse kaikki juttusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan professoritason ihmiset ovat sinua viisaampia, kun toteavat että vety on tulevaisuuden polttoaine. Tosin se tulevaisuus voi loppua piankin, jos kovasti kannattamasi ydinvoiman aiheuttamat ydinsaasteet päätyvät pohjavesiin. Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.
Auktoriteetteihin vetoaminen on automaattinen tunnustus siitä, että myönnät olevasi kykenemätön ajattelemaan itse. Et muutenkaan tiedä, että minä en olisi professoritason ihminen, joten argumenttisi ei senkään takia toimi.
Vetyä aivan varmasti käytetään polttoaineena tulevaisuudessa. Sen sijaan mitään järkevää syytä ei ole sille, että sitä käytettäisiin autoissa mitenkään merkityksellisissä määrin lähitulevaisuudessa, johtuen juurikin siitä, että sen valmistaminen ja logistiikka on tehotonta. Siinä vaiheessa, kun sähkö on ilmaista, saattaa vetyauto ollakin järkevämpi kuin sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.
Eihän nyt hyvä ihminen kukaan siellä juo paikallista pohjavettä, pääsi sinne saasteita taikka ei.
Vai luuletko sä, että se vesi mystisesti teleporttaa ympäri Japania?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auktoriteetteihin vetoaminen on automaattinen tunnustus siitä, että myönnät olevasi kykenemätön ajattelemaan itse. Et muutenkaan tiedä, että minä en olisi professoritason ihminen, joten argumenttisi ei senkään takia toimi.
Professoritason energia-asiantuntija tosiaan totesi tänään radiossa, että vety on tulevaisuuden polttoaine. Etkä sinäkään sitä siis kiistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän siis Fukushimassa pumpataan saastunutta jäähdytysvettä suoraan mereen, ja yritetään epätoivoisesti jäädyttää maankuorta, että saaste ei pääse juomaveteen.
Eihän nyt hyvä ihminen kukaan siellä juo paikallista pohjavettä, pääsi sinne saasteita taikka ei.
Kerrotko ihan selkein linkein mitä vettä juovat Japanissa pääasiassa?
Vierailija kirjoitti:
Sinut "tuntien"
Minut tuntien? Oletko sinä se sekopää joka on esiintynyt minuna Facebookissa?
Vierailija kirjoitti:
sen valmistaminen ja logistiikka on tehotonta.
Kaikkea voidaan kehittää. Aurinko- ja tuulienergiaa kyllä riittää vedynkin tuottamiseen.
Sähköautoilla ei todellakaan ole koko maan kattavaa verkostoa. Se että sinulla on yksi latauspaikka jossain ei todellakaan ole mikään asia minkä takia kannattaisi juhlia.
Sähköauton lataus on erittäin hidasta ja sillä sähköautolla pitäisi kyetä pääsemään joka paikkaan mihin polttomoottoriautollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko jo lopultakin mitä se vety maksaa jos sitä tehdään 30 kiloa, mitä vastaa siis noin 100 litraa bensiiniä? Sanoit, että vety on kallista, joten kerrohan nyt mitä se siis maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sähkö on ilmaista, saattaa vetyauto ollakin järkevämpi kuin sähköauto.
Eikö sähköautoa juuri mainosteta sillä, että se on niin edullista käyttää? Tosin hyöty menee viemäriin, kun sähköauto ei käytettynä kelpaa kenellekään muulle kuin romukauppiaalle, joka hakee sen ilmaiseksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on neljä päivää kulunut. Pääsittekö perille?
Ei.
jäivät jankkaamaan ja vetämään latausjohtoa johonkin taloon.
”Leafissa menee akkujen lämmitin päälle, jos akkujen lämpötila laskee muistaakseni alle -17 asteen. Ja jos akun varaus menee alle 30 prosenttiin, tuo järjestelmä lopettaa toimintansa. Jos akut ovat alle -25 asteessa, auto ei anna moottorin käynnistyä. Auto on sitten siinä siihen asti, kunnes akut saa jotenkin lämmitettyä yli -25 asteeseen.”
Vierailija kirjoitti:
”Leafissa menee akkujen lämmitin päälle, jos akkujen lämpötila laskee muistaakseni alle -17 asteen. Ja jos akun varaus menee alle 30 prosenttiin, tuo järjestelmä lopettaa toimintansa. Jos akut ovat alle -25 asteessa, auto ei anna moottorin käynnistyä. Auto on sitten siinä siihen asti, kunnes akut saa jotenkin lämmitettyä yli -25 asteeseen.”
Hieno peli seisomaan pakkasella kadunvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko jo lopultakin mitä se vety maksaa jos sitä tehdään 30 kiloa, mitä vastaa siis noin 100 litraa bensiiniä? Sanoit, että vety on kallista, joten kerrohan nyt mitä se siis maksaa.
Johan minä viime ketjussa kerroin mitä se maksaa. Helsingin Vuosaaressahan on se tankkausasema ja siellä on hinnat. En aio niitä katsoa uudestaan, kerta sä et kuuntele mitä sulle sanotaan. Jos se hinta niin kovasti kiinnostaa, niin käy sieltä toisesta ketjusta se lukemassa ja kirjoita johonkin talteen.
Enkä suinkaan ole se heppu, jolta sä sitä lukua tivasit sata vuotta, koska mä olisin kertonut sen sulle heti. Kyllästyin vain katsomaan sitä tivaamista, joten kerroin sen luvun sulle sen toisen hepun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sähkö on ilmaista, saattaa vetyauto ollakin järkevämpi kuin sähköauto.
Eikö sähköautoa juuri mainosteta sillä, että se on niin edullista käyttää? Tosin hyöty menee viemäriin, kun sähköauto ei käytettynä kelpaa kenellekään muulle kuin romukauppiaalle, joka hakee sen ilmaiseksi pois.
Tietenkin sähköauto on edullinen käyttää, ja juuri sen takia sähkön hinnan pitääkin tippua nollaan, ennen kuin vetyauto on edullinen suhteessa sähköautoon. Johtuu siitä, että kun teet sähköstä vetyä, niin sä maksat siitä 3-4 kertaa enemmän kuin sähköauton sähköstä. Tämä kerroin poistuu, jos sähkö on ilmaista, jolloin ainoastaan muut tekniikat ja kustannukset merkitsevät.
Tesla onkin ainoa, jolla voi kesällä (ehkä) päästä lataamatta lappiin jos ajaa sitä neljääkymppiä. Ja kyllä sellaista voi vaatiakin autolta, joka maksaa omakotitalon verran. Mikään vastaus se ei kuitenkaan ole ympäristökysymyksiin.