Mies unohti ladata akut eilen, nyt jännitetään päästäänkö perille
Näytön mukaan pitäisi päästä mutta yleensä ne loppupään kilometrit kuluttaa nopeemmin.
Eikä ollu muuten eka kerta.
Olen monta kertaa sanonut miehelle miksei ostettu dieseliä kuten naapuri.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autopaikalle sähköjen vetäminen voi maksaa vaikkapa esimerkiksi 600 euroa per paikka. .
Voihan se varmaan esimerkiksi maksaa ihan mitä vaan. Fakta olisi kyllä kivaa "vaikkapa esimerkin" sijaan.
Kyseinen esimerkki oli Murobbs palstalta kaivetusta kommentista, jossa joku totesi toteutuneen kustannuksen olleen tuo.
Linkki?
-
Ei ole oikein realistinen hinta-arvio. Taitaa kyseessä olla vain itse tolpan hinta.
Kyllä siinä ihan selvällä suomenkielellä sanotaan, että asennuksineen. Itse tolpahan saa halvimmillaan lähemmäs satasella ja valtaosa maksaa paria sataa.
Taisi jäädä kyllä sähköjohdot vaihtamatta (tai kokonaan laittamatta) tuolla hinnalla.
Ehkä sulta vaan jäi tajuamatta, että kyse on hinnasta per autopaikka. Jos autopaikkoja on vaikka 30, niin se hintahan on 18 000 euroa. Jos siitä on tolppien osuus vaikka 3000-6000 euroa, niin miksei 12000-15000 voisi riittää niiden asenteluun piuhoineen?
Kerrotko, mitä firma tekee 30 autopaikkaa 18 000 eurolla?
Ei nyt olla tekemässä autopaikkoja, vaan lämmitystolppia.
Varmaan ymmärsit kuitenkin asian, vaikka et kovin järkevä olekaan, mutta sinulle tyypilliseen narsistiseen tapaan sorruit taas lapsellisuuteen.
Minusta 18 000 on aika pirusti rahaa 30 autopaikan lämmitystolpista. Varsinkin jos (ja usein kun) tolppiakin tarvitsee asentaa 1 per 2 paikkaa eli esim. 15 kappaletta.
Minusta 18 000 on aika vähän rahaa 30 autopaikan lämmitystolpista, jos pitää johdotkin vetää.
Hinta kasvaa huomattavasti, jos niistä tolpista pitäisi vielä sähköautojakin ladata.
Ei kasva yhtään.
Sähköauto kun latautuu iloisesti tavallisesta 16 A 230 V töpselistä. Keskimääräinen päivittäinen ajomatka latautuu 2,5 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiossa jutteli äsken suomalainen professori, joka on perehtynyt energia-asioihin, ja hän totesi, että vety tulee olemaan tulevaisuuden polttoaine.
Vedyssä on edelleen se ongelma, että 80 % energiasta karkaa muunnoksissa hukkalämmöksi.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autopaikalle sähköjen vetäminen voi maksaa vaikkapa esimerkiksi 600 euroa per paikka. .
Voihan se varmaan esimerkiksi maksaa ihan mitä vaan. Fakta olisi kyllä kivaa "vaikkapa esimerkin" sijaan.
Kyseinen esimerkki oli Murobbs palstalta kaivetusta kommentista, jossa joku totesi toteutuneen kustannuksen olleen tuo.
Linkki?
-
Ei ole oikein realistinen hinta-arvio. Taitaa kyseessä olla vain itse tolpan hinta.
Kyllä siinä ihan selvällä suomenkielellä sanotaan, että asennuksineen. Itse tolpahan saa halvimmillaan lähemmäs satasella ja valtaosa maksaa paria sataa.
Taisi jäädä kyllä sähköjohdot vaihtamatta (tai kokonaan laittamatta) tuolla hinnalla.
Ehkä sulta vaan jäi tajuamatta, että kyse on hinnasta per autopaikka. Jos autopaikkoja on vaikka 30, niin se hintahan on 18 000 euroa. Jos siitä on tolppien osuus vaikka 3000-6000 euroa, niin miksei 12000-15000 voisi riittää niiden asenteluun piuhoineen?
Varmaan ymmärsit kuitenkin asian, vaikka et kovin järkevä olekaan, mutta sinulle tyypilliseen narsistiseen tapaan sorruit taas lapsellisuuteen.
Minusta 18 000 on aika pirusti rahaa 30 autopaikan lämmitystolpista. Varsinkin jos (ja usein kun) tolppiakin tarvitsee asentaa 1 per 2 paikkaa eli esim. 15 kappaletta.
Minusta 18 000 on aika vähän rahaa 30 autopaikan lämmitystolpista, jos pitää johdotkin vetää.
Hinta kasvaa huomattavasti, jos niistä tolpista pitäisi vielä sähköautojakin ladata.
Ei kasva yhtään.
Sähköauto kun latautuu iloisesti tavallisesta 16 A 230 V töpselistä. Keskimääräinen päivittäinen ajomatka latautuu 2,5 tunnissa.
Niille ylihintainen sähköauto on varmaan hyvä, jotka ajavat sen keskimääräisen matkan tai vähemmän, ja saavat auton lataukseen jossain. Sellainen ihminen ei voi sähköautoa ostaa, jonka auto seisoo kaupungissa kadunvarressa, kuten suurin osa seisoo.
Käytettynä sähköautoilla ei ole paljonkaan arvoa, eikä niille ole ostajia. Lähinnä ovat ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
-
Olisiko esittää jotain ihan oikeaa faktaa asiasta kuin vain jonkun "murobbs"-saitin yksi kirjoittaja? Hinnat tuntuvat niin halvoilta, että jossain on jotain outoa.
Mikähän sulle mukamas olisi oikea fakta? Lähettele itse niitä tarjouspyyntöjä urakoitsijoille jos niin kovasti kiinnostaa. Minuahan asia ei kiinnosta enkä ole sen tiimoilta edes mitään väittänyt.
Varmaan olet kuitenkin sinäkin sitä mieltä, että ihminen joka leikkii netissä pitkään ja hartaasti vaikkapa jotain ammattimuusikkoa (vaikka ei osaa soittaa kuin suurta suutansa) ei ole kyllä päästään terve. Kuluttaa vielä aikavarkaana toistenkin aikaa valehdellessaan. Vai mitä olet mieltä? Onko patologisesti valehteleva ihminen terve? Kyllä vai ei?
Eipä pysty kaveri vastaamaan edes yksinkertaiseen kysymykseen. Tietysti hän siinä itse toteaisi olevansa sairas ihminen.
Minä nyt vaan en jaksa kiinnostua sekopäiden epäolennaisista jankutuksista. Enkös jo todennut, etten ole keittiöpsykologi, enkä ota aiheeseen kantaa. Jos en, niin tässä se tulee: en ota aiheeseen kantaa. Ei kiinnosta edelleenkään.
Minähän en tiedä millaisesta tyypistä on ollut kyse. Sinut "tuntien" olet vain värittänyt tarinaasi ja todellisuudessa kyse oli jostain harrastelijasta, joka ei edes väittänyt olevansa ammattimuusikko, mutta joka tiesi musiikista enemmän kuin sinä pelkällä peruskoulun pakollisella nokkahuiluharjoittelullasi, ja nyt purat nöyryytystäsi täällä muille. Miksipä ketään kiinnostaisi joku täysin tuntematon musiikkisälli, joka on sulle joskus puhunut jotain? Nyt on kyse sähköautoista. Lopeta se jankkaaminen, äläkä ole projisoimasi aikavaras.
Älä myöskään kysele multa turhaan mistään muustakaan aiheeseen liittymättömästä asiasta. Jos mua huvittaa puhua maailmanpelastamisesta tai peleistä tai mistä vaan, niin puhun. Jollekin jankuttajasekopäälle en jaksa nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiossa jutteli äsken suomalainen professori, joka on perehtynyt energia-asioihin, ja hän totesi, että vety tulee olemaan tulevaisuuden polttoaine.
Vedyssä on edelleen se ongelma, että 80 % energiasta karkaa muunnoksissa hukkalämmöksi.
Linkki?
Kuten sanottua, mene hakemaan itse linkkisi, kun kyse on melkeinpä yleistiedosta, eikä mistään vaikeasti tavoiteltavasta salatiedosta.
http://ecars-now.wdfiles.com/local--files/why%3Asuper-ecocar/hydrogenca…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
-
Olisiko esittää jotain ihan oikeaa faktaa asiasta kuin vain jonkun "murobbs"-saitin yksi kirjoittaja? Hinnat tuntuvat niin halvoilta, että jossain on jotain outoa.
Mikähän sulle mukamas olisi oikea fakta? Lähettele itse niitä tarjouspyyntöjä urakoitsijoille jos niin kovasti kiinnostaa. Minuahan asia ei kiinnosta enkä ole sen tiimoilta edes mitään väittänyt.
Varmaan olet kuitenkin sinäkin sitä mieltä, että ihminen joka leikkii netissä pitkään ja hartaasti vaikkapa jotain ammattimuusikkoa (vaikka ei osaa soittaa kuin suurta suutansa) ei ole kyllä päästään terve. Kuluttaa vielä aikavarkaana toistenkin aikaa valehdellessaan. Vai mitä olet mieltä? Onko patologisesti valehteleva ihminen terve? Kyllä vai ei?
Eipä pysty kaveri vastaamaan edes yksinkertaiseen kysymykseen. Tietysti hän siinä itse toteaisi olevansa sairas ihminen.
Minä nyt vaan en jaksa kiinnostua sekopäiden epäolennaisista jankutuksista. Enkös jo todennut, etten ole keittiöpsykologi, enkä ota aiheeseen kantaa. Jos en, niin tässä se tulee: en ota aiheeseen kantaa. Ei kiinnosta edelleenkään.
Kyllä ainakin minusta sellainen ihminen, joka valehtelee koko ajan ja leikkii peräti jotain ammattimuusikkoa ja varastaa ihmisten aikaa valehdellessaan, ei ole todellakaan päästään terve ihminen. Sellainen ihminen naurettaisiin ulos ammattipalstoilta aika nopeasti.
Sinäkö siis pidät sellaista käytöstä normaalin ihmisen käytöksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Kuten sanottua, mene hakemaan itse linkkisi, kun kyse on melkeinpä yleistiedosta, eikä mistään vaikeasti tavoiteltavasta salatiedosta.
http://ecars-now.wdfiles.com/local--files/why%3Asuper-ecocar/hydrogenca…
Kerrotko taas meille mihin Fukushiman polttoainesauvojen jäähdytysvesi nyt pumpataan? Jätit siinä aiemmassa ketjussa vastaamatta, kuten sinulla usein on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
-
Ei kasva yhtään.
Niille ylihintainen sähköauto on varmaan hyvä, jotka ajavat sen keskimääräisen matkan tai vähemmän, ja saavat auton lataukseen jossain. Sellainen ihminen ei voi sähköautoa ostaa, jonka auto seisoo kaupungissa kadunvarressa, kuten suurin osa seisoo.
Käytettynä sähköautoilla ei ole paljonkaan arvoa, eikä niille ole ostajia. Lähinnä ovat ongelmajätettä.
Ongelmajäte tarkoittaa sitä, ettei kyseistä jätettä kannata tavalliseen roskikseen heittää. Sanasta huolimatta se ei tarkoita sitä, että kyse olisi ongelmasta. Päinvastoin, jos sä ilmoitat pihaltasi löytyvän ylimääräisen sähköauton, niin joku jobbari sen hakee ilmaiseksi jo tunnin päästä ilmoituksestasi, onnesta soikeana, koska autoilla ja akuilla on isosti arvoa romuttamolla.
Kerro nyt vielä sekin, että miksi kadunvarressa pysäköivä ei voisi sähköautoa ostaa. Eikö työpaikoilla muka ole pistorasioita? Eikö julkisiakaan latauspisteitä ole? Vaikka mullakaan ei olisi sähköautolle omaa tolppaa (mikä mulla on joka kämpässäni ollut), niin voisin silti ladata sen Prismareissulla ilman ylimääräisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tuntuu kiinostavan, kun tekstiä tulee satoja rivejä koko ajan. Pidät siis ammattimuusikkoa leikkivää valehtelijaa terveenä? Sopii kyllä käytökseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
http://ecars-now.wdfiles.com/local--files/why%3Asuper-ecocar/hydrogenca… .
Kerrotko taas meille mihin Fukushiman polttoainesauvojen jäähdytysvesi nyt pumpataan? Jätit siinä aiemmassa ketjussa vastaamatta, kuten sinulla usein on tapana.
En jätä koskaan vastaamatta, kun vastaus vaaditaan. Vastausta ei esittämääsi kysymykseen vaadita, koska minä en ole väittänyt tietäväni minne Fukushimassa pumpataan vesiä eikä minua kiinnosta tarpeeksi ottaakseni selvää.
Vierailija kirjoitti:
niin voisin silti ladata sen Prismareissulla ilman ylimääräisiä ongelmia.
Varmaan, mutta jos sähköautoja olisi vähänkään enemmän, saisit kiltisti odotella omaa vuoroasi. Lapinmatkallahan ne latausajat olivat peräti kuusi tuntia, mutta sehän ei sinua haittaa, kun ei ole minkäänlaista autoa, eikä edes varaa sellaisen hankkimiseen. Onneksi netissä aamusta iltaan päteminen on halpaa mielenterveyspotilaallekin, ja sosiaalitoimihan muutenkin maksaa elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
En jätä koskaan vastaamatta, kun vastaus vaaditaan. Vastausta ei esittämääsi kysymykseen vaadita, koska minä en ole väittänyt tietäväni minne Fukushimassa pumpataan vesiä eikä minua kiinnosta tarpeeksi ottaakseni selvää.
Kylläpä taas yrität olla tosi ovela ja tietämätön aiemmista jankutuksistasi, mytomaani.
Mereenhän se jäähdytysvesi edelleenkin siellä pumpataan, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Fukushimassahan yritetään myös jäädyttää maankuori 30 metrin syvyydeltä ja 1,5 kilometrin pituiselta matkalta, ja tällä yritetään estää saastuneen veden pääsy pohjaveteen, koska muuten se on hyvästit Japanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Kerrotko kuinka suuria pitää sähköjohtojen olla, että saadaan ladattua kerralla 30 sähköautoa?
Vierailija kirjoitti:
Sinut "tuntien" olet vain värittänyt tarinaasi ja todellisuudessa kyse oli jostain harrastelijasta, joka ei edes väittänyt olevansa ammattimuusikko, mutta joka tiesi musiikista enemmän kuin sinä pelkällä peruskoulun pakollisella nokkahuiluharjoittelullasi, ja nyt purat nöyryytystäsi täällä muille.
Noinko sinä nyt selittelet omaa valehteluasi toisille? Sinä siis täysin soittotaidottomana (kuten olet itse kertonut olevasi) luulet tietäväsi taas asiat paremmin kuin muut?
Onko mielestäsi jatkuvasti valehteleva ihminen terve vai ei?
Vierailija kirjoitti:
mutta joka tiesi musiikista enemmän kuin sinä
Eipä tosiaan tiennyt. Säälittävä valehtelija oli kylläkin kyseessä, ja jännä ajatella, että sinäkään et pidä patologista valehtelua mitenkään sairaana. Ehkä siitä syystä, että olet itsekin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
En jätä koskaan vastaamatta, kun vastaus vaaditaan.
Onko siis mielestäsi täysin soittotaidoton ja patologinen valehtelija, joka leikkii netissä peräti ammattimuusikkoa, terve ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Kerrotko kuinka suuria pitää sähköjohtojen olla, että saadaan ladattua kerralla 30 sähköautoa?
Normiautolämmityspaikka mitoitetaan 1000 watin kuormalle, eli noin 5 ampeerin kuormalle.
30 auton parkkipaikalle tarvitaan siis 50 ampeerin kolmivaihesyöttö, jolle pitää olla 10 mm2 kuparikaapeli.
Sähköauto tarvitsee 16 A syötön, joten 30 auton parkkipaikalle tarvitaan 3x160A sulakkeet ja 70 mm2 kaapeli.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, mutta jos sähköautoja olisi vähänkään enemmän, saisit kiltisti odotella omaa vuoroasi.
Miksi? Mitä evidenssiä sulla on antaa sille, ettei se Prisma skaalaisi sähköautolatauspisteiden määrää suhteessa sähköautojen määrään?
Lapinmatkallahan ne latausajat olivat peräti kuusi tuntia,
Ihan hupiinko mä ne latausajat laskin? Eipä ainakaan näyttänyt menevän perille lukutaidottomalle sähköautopelkääjälle. Latausaika Lapin reissullahan oli noin yksi tunti, kun oli kyse Teslasta jonka akut haluttiin ajaa tyhjäksi. Leafillakin päädyttiin 3 tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinut "tuntien" olet vain värittänyt tarinaasi ja todellisuudessa kyse oli jostain harrastelijasta, joka ei edes väittänyt olevansa ammattimuusikko, mutta joka tiesi musiikista enemmän kuin sinä pelkällä peruskoulun pakollisella nokkahuiluharjoittelullasi, ja nyt purat nöyryytystäsi täällä muille.
Kerrohan nyt onko sellainen ihminen mielestäsi päästään terve, joka leikkii netissä ammattimuusikkoa, vaikka ei osaa soittaa yhtään mitään? Valehteleva aikavaras lähinnä siis kyseessä. Syitä käytökselle on vaikea ymmärtää, mutta terveellä pohjalla ei puuha ole.
Wikipediasta luetaan erilaisia musiikkitermejä, joita käyttämällä yritetään leikkiä asiantuntijaa.