Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedoksi vanhemmille: lapsettomuudesta on minulle paljon hyötyä, mutta se ei ole syy, miksi olen lapseton

Vierailija
24.09.2017 |

Monet vanhemmat kritisoivat vapaaehtoisesti lapsettomia itsekkiksi ja pinnalliseksi, koska heidän mukaansa me jätämme lapset tekemättä, jotta meillä olisi olisi paremmin mahdollisuuksia kutoa sukkaa tai juosta baareissa. Tässä menevät kuitenkin sekaisin lapsettomuuden SYYT ja lapsettomuuden HYÖDYT.

Se, ettei tarvitse heräillä yöllä, on enemmän vapaa-aikaa, voi harrastaa vapaasti, käyttörahaa on enemmän jne. ovat mukavia bonuksia, mutta eivät ne voita lapsettomuuden kannalle ketään, joka palavasti haluaa lapsia. Todellinen syy olla hankkimatta lapsia on melkein aina se, ettei ole halua hankkia lapsia.

Minulla ei ole hevosta, ja vaikka on kivaa, ettei minun tarvitse juosta tallilla ja maksaa eläinlääkäripalkkioita, en minä niiden vuoksi ole hevoseton. Minua ei vain hevostelu kiinnosta yhtään, niin kuin ei lapsiperhe-elämäkään kiinnosta.

Kommentit (659)

Vierailija
21/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta velojen jutut hyttysen ininää enempää. T: Äiti yhdelle ja raskaana toisesta

Toisin sanoen aina, kun näet jossakin hyttysen, keskeytät omat toimesi ja käyt sanomassa sille, miten paljon sen ininä ei kiinnosta sinua? Okei. :)

Vierailija
22/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta velojen jutut hyttysen ininää enempää. T: Äiti yhdelle ja raskaana toisesta

Näyttää kiinnostavan. Pitäisköhän sun keskittyä vaikka kirjoittelemaan sinne mamma-aiheisiin aloituksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et tiedä mistä jäät paitsi", on ehkä typerin perustelu tai yritys vedota. Eiköhän ole aika selvää, mitä siinä saa ja mistä "jää paitsi" kun lapsia hankkii.

Moni palstamamma erehtyy myös siinä, että kuvittelee noiden vanhemmuuden hyvien puolien olevan ylipäätään tarjolla kaikille ihmisille. Moni vapaaehtoisesti lapseton ei olisi onnellinen vanhempana vaikka yrittäisi. -ap

Ja oletettavasti ne hyvät puolet ovat jossakin määrin riippuvaisia myös siitä lapsesta.

Vierailija
24/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän aina hoetaan, kuinka ei voi tietää ja kuinka jää paitsi. Miten ihmeessä sellaisesta voi jäädä paitsi, mitä ei edes halua?

Juuri näin. En minä jää paitsi yhtään mistään, kun en lapsia tai perhe-elämää millään muotoa halua tai arvosta. ja moni vanhemmuuden hyväksi puoleksi mainostettu juttu on sellainen, jota minulle ei ole edes tarjolla. -ap

Vierailija
25/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhemmat kritisoivat vapaaehtoisesti lapsettomia itsekkiksi ja pinnalliseksi, koska heidän mukaansa me jätämme lapset tekemättä, jotta meillä olisi olisi paremmin mahdollisuuksia kutoa sukkaa tai juosta baareissa. Tässä menevät kuitenkin sekaisin lapsettomuuden SYYT ja lapsettomuuden HYÖDYT.

Se, ettei tarvitse heräillä yöllä, on enemmän vapaa-aikaa, voi harrastaa vapaasti, käyttörahaa on enemmän jne. ovat mukavia bonuksia, mutta eivät ne voita lapsettomuuden kannalle ketään, joka palavasti haluaa lapsia. Todellinen syy olla hankkimatta lapsia on melkein aina se, ettei ole halua hankkia lapsia.

Minulla ei ole hevosta, ja vaikka on kivaa, ettei minun tarvitse juosta tallilla ja maksaa eläinlääkäripalkkioita, en minä niiden vuoksi ole hevoseton. Minua ei vain hevostelu kiinnosta yhtään, niin kuin ei lapsiperhe-elämäkään kiinnosta.

Koskaan niitä ei vaan näy missään,

niitä lapsiperheiden valituksia, miten he aina muka ihmettelevät ja paheksuvat lapsettomia ihmisiä.

Eivät he edes huomaa teitä.

Lapsettomat taas huutelevat koko ajan lasten ilkitöistä ja vanhempien huonoudesta ja perhe-elämän kauheudesta ja liian isoista tukirahoista joka paikassa.

Anna sinä vaan lasten olla rauhassa.

Vierailija
26/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vakuuta kenenkään lausuma "ei kiinnosta" ilman perusteluja. Tämä koskee siis kaikkia asioita, niin hevosharrastusta, postimerkkeilyä kuin lapsien hankkimistakin. Kaiken takana on aina jokin syy, ja se syy on mielenkiintoisempi kuin lausahdus "ei kiinnosta".

No kerropa sitten miksi itseäsi ei kiinnosta hevostelu? Tai postimerkkeily? Ja kun olet nämä syyt kertonut (joko itsellesi tai palstalle), pohdi miksi samat syyt eivät ole hyväksyttyjä kun hevosten tai postimerkkien kohdalle laitetaan lasten hankinta.

Siitähän on kyse; oletetaan, että lasten hankkimattomuuden takana on jotakin ihmeellistä ja outoa (tokko sinäkään alat vängätä perusteluja tai selittää jotakin "et voi tietää"- ja "mistä jäät paitsi"-höpinöitä jollekulle, jota ei kiinnosta hankkia hevosta tai kerätä postimerkkejä, mutta jos joku sanoo ettei kiinnosta tehdä lapsia, jo työpaikan kahvihuoneessa alkaa supatus). Sitä nyt vain voi olla, että ei kiinnosta eikä halua, postimerkkeily tai lasten hankinta.

Vierailija
27/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kiinnostavan. Pitäisköhän sun keskittyä vaikka kirjoittelemaan sinne mamma-aiheisiin aloituksiin?

Eikös aloituksessa lukenutkin:

"Tiedoksi vanhemmille"?

Eli sinä, lapseton kaikkitietävä tulit tänne vauva-palstalle kuuluttamaan lasten vanhemmille,

että sinulla on heille jotain asiaa.

Pitäiskö sun nyt keskittyä enemmän, mitä suustasi päästät?

Vierailija
28/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen vasta epäitsekästä onkin. Että on sitten vanhana joku joka käy katsomassa.

Ja se lapsi ei siis saa muuttaa toiselle puolelle maata saati ulkomaille. Vai onko oletus ja vaatimus, että se sieltä toiselta puolelta maapalloa lentää muutaman kerran kuussa käymään kun siksihän se tehtiin, että käy katsomassa? Tai tätä aina tarjotaan syyksi hankkia lapsia, että ne käy katsomassa vanhainkodissa.

Jos on velojen perustelut kummallisia, niin ei sen fiksumpia ole nämäkään :D

Vierailija
29/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vakuuta kenenkään lausuma "ei kiinnosta" ilman perusteluja. Tämä koskee siis kaikkia asioita, niin hevosharrastusta, postimerkkeilyä kuin lapsien hankkimistakin. Kaiken takana on aina jokin syy, ja se syy on mielenkiintoisempi kuin lausahdus "ei kiinnosta".

"Miksi et harrasta ratsastusta/postimerkkeilyä? Hevoset/postimerkit eivät kiinnosta, ratsastus/keräily ei ole minun juttuni." Sinäkö et tyydy tähän? Pidätkö hevosharrastuksesta tai postimerkkeilystä kiinnostamattomuutta niin isona asiana, että alat tivata tai vähintään pohtia perusteluja, että MIKSI ei kiinnosta ja MIKSI ei ole sinun juttusi?

Kiinnostaako sinua sitten aivan kaikki? Jos ei niin mikä on syy sen takana, että sinua ei kiinnosta kansantanhut tai poppanankudonta? Jokin syyhän siinä takana on, ettei kiinnosta kutoa poppanaa. Niinhän sinä sanoit.

Vierailija
30/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedoksi vanhemmille"?

Eli sinä, lapseton kaikkitietävä tulit tänne vauva-palstalle kuuluttamaan lasten vanhemmille,

Jatkoa varten sinun on hyvä tietää, että "ap" tarkoittaa aloittajaa, ja sitä merkintää ei tuossa viestissä ollut. -ap

Vierailija
31/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on kyllä mielenkiintoinen persoona. Olen iloinen, että saan tuntea hänet. Ehkä sun lapses ei olisi kiinnostavia kun et itsekään viitsi edes tehdä niitä. Eikä siinä mitään, ei kaikki ihmiset ole kiinnostavia.

Vierailija
32/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa se, kuinka eri tavalla suhtaudutaan asiaan riippuen siitä, onko kyse miehestä vai naisesta.

Otetaan vaikka Tanssii tähtien kanssa tai missikisat - naista ei kiinnosta niiden katselu eikä hän katsele = hän on kateellinen niissä esiintyville naisille. Miestä ei kiinnosta = ei ihme ettei miestä moinen hömppä kiinnostakaan.

Lasten hankinta - naista ei kiinnosta eikä hän halua lapsia = mikä siihen on syynä, et voi tietää,vanhana kaduttaa. Miestä ei kiinnosta eikä hän halua lapsia = jaa, entä sitten, no on sitten tekemättä.

Vierailija
33/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on kyllä mielenkiintoinen persoona. Olen iloinen, että saan tuntea hänet. Ehkä sun lapses ei olisi kiinnostavia kun et itsekään viitsi edes tehdä niitä. Eikä siinä mitään, ei kaikki ihmiset ole kiinnostavia.

On todella paljon mielenkiintoisia ja mukavia hevosiakin. Ei se silti tarkoita, että haluaisi hankkia itselleen omaksi hevosen. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
34/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se, kuinka eri tavalla suhtaudutaan asiaan riippuen siitä, onko kyse miehestä vai naisesta.

Otetaan vaikka Tanssii tähtien kanssa tai missikisat - naista ei kiinnosta niiden katselu eikä hän katsele = hän on kateellinen niissä esiintyville naisille. Miestä ei kiinnosta = ei ihme ettei miestä moinen hömppä kiinnostakaan.

Lasten hankinta - naista ei kiinnosta eikä hän halua lapsia = mikä siihen on syynä, et voi tietää,vanhana kaduttaa. Miestä ei kiinnosta eikä hän halua lapsia = jaa, entä sitten, no on sitten tekemättä.

Tottakai se, ettei halua katsella jotakin typerää huonoa tv-ohjelmaa, tarkoittaa kateellisuutta :D

Mitäpä muutakaan?

Vierailija
35/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: oletko liberaali, punavihreä, homoliittojen yms. kannattaja?

Mainitsen vielä, miksi heitin tällaisen. Itselläni on paljon naispuolisia tuttuja, jotka ovat veloja. He ovat myös poliittisesti liberaaleja. Viime aikoina olen tutustunut myös useisiin konservatiivisiin kristittyihin. Heillä taas on ihanteena iso lapsiluku.

En ole mikään yhteiskuntatieteilijä enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, kun monet tutkijat väittävät nuoremmista sukupolvista tulevan vanhempia konservatiivisempia. Mutta ilmeisesti kyse ei ole siitä, että he olisivat konservatiivisempia kuin omat vanhempansa. Nykyään vain lapsia syntyy enemmän uskovaisille/konservatiiveille, kun taas liberaaleista suuri osa on veloja tai hankkii 1-2 lasta. Esim. eräs 9 lapsen äiti sanoi kerran, että ei se mitään vaikka Tahdon2013 meni läpi, koska lapsissa on tulevaisuus ja asiat muuttuvat... Eli saattaa se vihreiden nousukiito vielä loppua.

Oletteko muuten huomanneet, että DEMARIUS periytyy? SDP ei tunnetusti ole nuorten suosikkipuolue (vaan vihreät ja perussuomalaiset).

Käsittääkseni demareihin sekä keskustaan liittyvillä nuorilla aikuisilla on hyvin usein perhetausta näissä puolueissa. Kepullahan on ylivoimaisesti suurin jäsenmäärä, ja sen kannattajat ovat usein sitä eniten lisääntyvää kansanosaa.

Sen sijaan Demarit... Entinen duunaripuolue, nykyään enemmän virkamiespuolue, naiset urakeskeisiä veloja tai 1-2-lapsisia, suurperheet harvinaisia...

Miksi otin tämän asian esiin, miten lasten hankinta liittyy politiikkaan?

Antti Rinne aiheutti jokin aika sitten kohun... Uutisoitiin, että Rinne kehottaa suomalaisia synnytystalkoisiin. Mutta missäs Rinne tämän puheen piti? Demareiden omassa kesäkokouksessa! Olen aika 100% varma, ettei Rinne odota innolla, että lestat/viidesläiset/konservatiivit innostuvat "talkoista"...

Olenko muka ainoa, joka ymmärsi Rinteen viestin näin?

Vierailija
36/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne hyödyt sitten ovat?

Vierailija
37/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihania siihen saakka, kunnes eivät menekään yläasteen jälkeen kouluun vaan alkavat vetämään huumeita. Tai siihen saakka kunnes tulevat yh:iksi 16-vuotiaana. Tai kunnes opiskelevat kovasti ja muuttavat ulkomaille, eivätkä koskaan palaa. Tai viimeistään kun huomaat, että he eivät käy sinua vanhainkodissa katsomassa kuin Jouluna.

Lapsia ei kannata tehdä itselleen seuraksi vanhuuteen, mikä tuntuu olevan itseään pettävien vanhempien lempipuolustus.

Jos sinua ärsyttää toisten vakaumus olla tekemättä lapsia, katso peiliin ja myönnä että kuuluisit samaan kasvavaan ihmisryhmään, mutta teit virheen. Teit lapsia.

Vierailija
38/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedoksi vanhemmille"?

Hahahahaaa, kaikkitietävä? Missä olen niin sanonut? Enkä kyllä suustani päästä mitään, ihan vain kirjoitan tänne. Ja hyvähän se on välillä muistuttaakin vanhempia tästä aiheesta, kun ainahan te luulette tietävän paremmin mikä on muille oikea valinta.

Vierailija
39/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu aloittajalta. Usein perustelen lapsettomuutta juurikin tuollaisilla "menee rahaa, ei jää omaa aikaa, haluan matkustaa, on muita kiinnostuksen kohteita" ja niitä sitten vastapuoli yleensä yrittää kovasti kumota. Mutta kun en minä halua lähteä lapsen kanssa matkoille, tiedän, että elämän voi järjestää niin että itsellekin jää aikaa ja ei se pikkulapsiaika ikusuuksia kestä. Totuus on vaan se, että en vaan_halua_ lapsia. Sitä vaan on joidenkin tosi vaikea ymmärtää. En vaan halua, en sitten yhtään.

Vierailija
40/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on todennäköisesti noita vanhuudenturva-lastenhankkijoita, joille ei aikuisen lapsen kukaan miniä/vävyehdokas kelpaa, häihin ei mennä ja työpaikkakin olisi oltava korkeintaan viereisessä kunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme