Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin TAAS kierrätyskeskukseen "töihin" tilastoja rumentamasta enkä kestä enää!

Vierailija
21.09.2017 |

Olen kaikin puolin siisti, asiallinen, kunnollinen ja työhaluinen AMK:n käynyt nainen. Mulla on melkein 20 vuoden kokemus oman alani töistä, mutta firma jossa olin töissä meni muutama vuosi sitten konkurssiin enkä ole sen jälkeen onnistunut löytämään uutta työpaikkaa.

Olen nyt joutunut jo toiselle tempputyöjaksolleni paikalliseen kierrätyskeskukseen. Kaikki on yhtä kamalaa kuin viimeksikin: Itse "työ" on enimmäkseen ajan tappamista, koska tekemistä ei ole läheskään tarpeeksi. Talon oikeissa palkkatöissä oleva henkilökunta kohtelee meitä tempputyöllistettyjä kuin vajaaälyisiä lapsia. Kieltämättä osa "työkavereistani" vaatiikiin jatkuvaa paimentamista. Kahvihuoneessa käydään vilkkaita keskusteluja jonkun ö-luokan julkkiksen salarakkaan kännisekoiluista, jauhetaan paskaa asiakkaista ja esimiehistä ja nuristaan kaikesta mahdollisesta. Ainoa asia mikä mulla on yhteistä muiden kanssa on, ettei meistä kukaan tahtoisi olla kierrätyskeskuksessa "töissä". Tosin siinäkin poikkean joukosta mm. niin, että joka toinen käyttämäni sana ei ole kirosana enkä käytä muista alatyylisiä, toinen toistaan halventavampia nimityksiä.

Katkeraksihan tässä vaan tulee, kun koen että mut on luokiteltu asennevammaiseksi ongelmajätteeksi, joka täytyy pakottaa päivähoitoon karenssin uhalla. Ihan kuin en itsekin keksisi tekemistä päiviini, osaisi pitää yhteyttä muihin ihmisiin ja opetella uusia taitoja - ja kaiken lisäksi sellaisia, joista olisi hyötyä työelämässä.

Tämänkö pitäisi auttaa mua työllistymään? Vaikutus on pikemminkin päinvastainen. Olen jokaisen "työpäivän" jälkeen henkisesti niin hajalla, ettei työnhausta tule mitään. Häpeän tilannettani enkä voi olla miettimättä, mikä mussa on vialla kun mut on määrätty tällaiseen. Työttömyys on itsessäänkin kova pala, mutta tällaiset kierrätyskeskusjaksot pistää miettimään, eikö musta todella ole yhtään mihinkään.

Kommentit (329)

Vierailija
181/329 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hirveätä kun joutuu itse tekemään töitä elantonsa eteen. 

Niin, ei mulla ole mitään ongelmaa tehdä töitä josta maksetaan palkkaa, mutta en näe ilmaiseksi tehtävästä työharjoittelusta tai nykyisin nimeltään työkokeilusta olevan minulle mitään hyötyä, varsinkin jos se ilmaistyö on jotain kirpparipuuhastelua ja oman alan hommat on jotain ihan muuta.

Minäkin "pääsin" tutustumaan tuohon ilmaiseen harjoitteluun vaikkakin vain hetkeksi, mutta oli hyvä syy lopettaa se alkuunsa kun löysin töitä. Eipä tuonne työssäkäyntiä harjoittelemaan ollut oikein motivaatiota mennä, kun rahallisesti siitä ei hyödy, ja on tullut harjoitusta palkkatyössäkin ihan riittämiin. Niin että motivaatiota kyllä löytyy kun palkkaakin saa tekemästään työstä.

Tuskin itsekään teet työtä vaan työn ilosta?

Työstään saa siis kyllä tykätä mut se palkka on aika oleellinen asia.

Vierailija
182/329 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei ollut päässyt työhaastatteluun, kun piti tehdä keskuksella "töitä". Reilu meininki. Toivoisin, että tämä olisi vain legendaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla on pulaa. osa-aikatyötä paljon niin pääsee "karkuun" työkkärin osoituksia

Vierailija
184/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalla on pulaa. osa-aikatyötä paljon niin pääsee "karkuun" työkkärin osoituksia

Pulaa on vain koulutetuista siivoojista ja niistä hulluista, joilla on oma auto ja halu tehdä pitkin päivää hajasijoiteltuja tunnin pätkiä jopa kymmenien kilometrien päässä toisistaan. Jälkimmäistrn palkka jää niin pieneksi, ettei auton ylläpitoon ole varaa, vaikka työt sitoo aamusta iltaan.

Vierailija
185/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on AMK-koulutus ja 20v työkokemus, niin luulisi töitä löytyvän. Jos ei juuri kaikkein mielenkiintoisimmasta alasi työpaikasta, niin edes jostain. Oletko katsonut myös muiden alojen hommia, joihin voisit koulutuksellasi ehkä työllistyä? Entäs oletko miettinyt, voisitko hankkia lisä/täydennyskoulutusta, jos oman alasi työt ovat pelkällä AMK-peruskoulutuksella kiven alla? Entäs kokonaan alan vaihto, jos oman alasi töitä ei kertakaikkiaan ole? Entäs työpaikat muissa kunnissa, voisitko muuttaa? Oikeasti kyllä korkeakoulutettu, kaikin puolin "kunnollinen" (eli ei päihde/mt-ongelmia tai muita terveysongelmia, jotka vaikuttaisi työntekoon) ja pitkän työkokemuksenkin omaava ihminen löytää kyllä töitä jos vähän miettii vaihtoehtoja. Ja mikäli alasi on sellainen, että osaamista ei enää tarvita tai muuten vanhentunut, niin uudelleenkouluttautuminen on viisain ratkaisu.

AMK on ammattikoulu, eli sen käynyt ei ole "korkeakoulutettu". Ryhdy siivoojaksi.

AMK on ammattiKORKEAkoulu, eli sen käynyt on korkeakoulutettu.

Vierailija
186/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tuon työnhaun koska orjatyöhön en suostu, siirryin toiselle luukulle, ei tuolta te toimistolta töitä löydy, kyllä ne ite pitää hakee jos saat 512e kuussa plus 9epäivä niin sillä ei todellakaan tarvii tehdä 8hpäivää..yhdelle kirjoittajalle tiedoksi että jos et haluu karenssia niin se on vaan pakko mennä,ei oo ihme kun pitkäaikaistyöttömyys tippunut kun porukat on karenssillila ja kaiken maailman diipadaapa kursseilla.

Vierailija
187/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työpaikat, joita Sipilä ja Orpo hehkuttavat ovat näitä orjatöitä, joihin ihmiset ovat joutuneet karenssilla uhkailun vuoksi. Niistä ei kerry eläkettä, ei ole työterveyshuoltoa. Valtava määrä on työllisyyskursseilla, heitäkään ei tilastoida työttömiksi. Varautukaa yleislakkoon, mies on kuljetusalalla ja lakkohalut ovat valtavat miesvaltaisissa liitossa. Suomi pannaan jumiin, kiitos hallituksen lahtaajat.

Vierailija
188/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo 59. Työtön, joka ei todellakaan saa mitään vakkaripaikkaa. Yo-tausta ja markkinointisihteeri, töissä aikoinaan 20 vuotta putkeen, kunnes lama tuli. Nyt saan keikkaduunia avustajana joskus. Palkan pitää olla alle 300/kk ettei työttömyysavustus kärsi eikä tulla osoittelemaan niitä pakkopaikkoja.

Olen tehnyt aina silloin tällöin keikkaa ja nytkin eräs yksityinen hoivafirma kyseli duuniin. En vastannut mitään toistaiseksi. Henkinen kanttini ei enää kestä niiden vammaisten kanssa ähräämistä. Eikä sitä, että juuri tämä tarjottu pesti olisi erittäin veemäinen ja komenteleva ms-potilas, joka painaa noin 150 kg ja jota siirrellään taljan ja telineen avulla. Fysiikka ei enää kestä sitä.

Vierailija
189/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ajatusta, että kierrätyskeskus olisi toivoton paikka työskennellä. Siellä pitäisi olla ihan oikeat työntekijät oikealla palkalla tekemässä sitä työtä. Toisaalla sitten Sipilät jauhaa kiertotaloudesta ja vihreydestä, mutta arki on tällaista työttömien kyykytystä.

Vierailija
190/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi itse löytää jonkun työpaikan?

Minä olin 50-vuotias kun YT:t iski ja jouduin pikkuisen paniikkiin. Ryhdyin heti hakemaan uutta työtä ja valmistauduin ottamaan vastaan mitä tahansa työtä, jota olin hakenut. Olin valmis määräaikaiseen lyhyeenkin työsuhteeseen. Hain ja hain, lähetin hakemuksia, kävin monissa haastatteluissa.

Sain uuden työpaikan ennen kuin minut irtisanottiin!

Muut työpaikan vanhat jäärät ottivat vastaan suuren summan rahaa ja loikoilivat monta kuukautta tekemättä mitään, lomailivat, koska olivat omasta mielestään ansainneet loman.

Minulla ei ollut kesälomaa tuona kesänä ollenkaan, vain muutama lomapäivä silloin tällöin.

Sain määräaikaisen työn, mutta minut vakinaistettiin jo muutaman kuukauden kuluttua koska olin niin hyvä. Nyt olen jo päässyt eteenpäin parempaan tehtävään tuossa samassa firmassa.

Vierailija
191/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ajatusta, että kierrätyskeskus olisi toivoton paikka työskennellä. Siellä pitäisi olla ihan oikeat työntekijät oikealla palkalla tekemässä sitä työtä. Toisaalla sitten Sipilät jauhaa kiertotaloudesta ja vihreydestä, mutta arki on tällaista työttömien kyykytystä.

Minusta olisi oikein mukava olla kierrätyskeskuksessa töissä. Palkalla. Ilman että kukaan huutaa tai pomottaa ja kiroilee.

Ei se työ itsessään ole mitenkään huonoa ja halveksittavaa vaan se millaista siitä on tehty.

Vierailija
192/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei ollut päässyt työhaastatteluun, kun piti tehdä keskuksella "töitä". Reilu meininki. Toivoisin, että tämä olisi vain legendaa.

Onko totta? Kauheata.

Ja työkokeilun/kuntouttavan/te-toimiston tarkoituksena on muka auttaa työtön oikeaan työpaikkaan.

Vierailija
193/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinut laitetaan kierrätyskeskukseen, koska suostut siihen. Ne tosi pummit eivät mene, he jättäytyvät suosiolla toimeentulotuelle./quote]

Yhden oikeasti todella mielenkiintosen oman alan täydennyskoulutuskurssin kävin aikuisopistossa suorittamassa. Pari päivää meni ku ensinmäiset opiskelijat haihtui. Sain kuulla että jäivät sairauslomille, jotka sit kesti sen koko kurssin ajan eli noin 4kk

Montakohan kertaa tuota ennen lie ovat siirtyneet toimeentulotuen varaan ja oppineet että siitä kela rankasee ison siivun pois jos ilman pätevää syytä ei maistu herätä aikasin aamulla.. Ja nyt sitten menevät lääkärille jotain satuilemaan ettei tuu alennettua toimeentulotukea sit kun työttömyyskorvaukset katkastaan.

Nyt olen taas hakemassa samansuuntaiseen koulutukseen, pelko persiissä että koulutus ei toteudu koska vaadittavia 12 hakijaa ei tästä ~140.000 asukkaan kaupungista sinne löydy :-D

Toivon niin pirusti että sinne taas ees pakotettas se tarvittava määrä mun lisäks, jääkööt heti saikulle, kunhan nyt itse ei joutuis siitä kärsiä et toiset tekee mitä tahansa saadakseen olla heräämättä aamuisin.

Vierailija
194/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on legendaa. Työllistämistoimenpiteessä olevalla on täysi oikeus olla poissa mm. Haastattelujen takia.

Vierailija
195/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä annetaan sellaista kuvaa että kierrätyskeskuksissa olisi vain harjoittelijoita hommissa? Suurimmaksi osaksi niissä työskentelee palkkatukityöläisiä, eli ihmisiä jotka saavat normaalisti palkkaa työstään!

Vierailija
196/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä annetaan sellaista kuvaa että kierrätyskeskuksissa olisi vain harjoittelijoita hommissa? Suurimmaksi osaksi niissä työskentelee palkkatukityöläisiä, eli ihmisiä jotka saavat normaalisti palkkaa työstään!

Jatkan vielä koska jäi kertomatta mistä tämän tiedän. Seuraan meidän hyvää paikallista kierrätyskeskusta, ja mm. keskuksen vuosikertomuksessa luetellaan vuoden aikana olleet työntekijät lukuina. Työsuhteessa on aina moninkertainen määrä ihmisiä harjoittelijoihin verrattuna.

Vierailija
197/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikin puolin siisti, asiallinen, kunnollinen ja työhaluinen AMK:n käynyt nainen. Mulla on melkein 20 vuoden kokemus oman alani töistä, mutta firma jossa olin töissä meni muutama vuosi konkurssiin enkä ole sen jälkeen onnistunut löytämään uutta työpaikkaa.

Olen nyt joutunut jo toiselle tempputyöjaksolleni paikalliseen kierrätyskeskukseen. Kaikki on yhtä kamalaa kuin viimeksikin: Itse "työ" on enimmäkseen ajan tappamista, koska tekemistä ei ole läheskään tarpeeksi. Talon oikeissa palkkatöissä oleva henkilökunta kohtelee meitä tempputyöllistettyjä kuin vajaaälyisiä lapsia. Kieltämättä osa "työkavereistani" vaatiikiin jatkuvaa paimentamista. Kahvihuoneessa käydään vilkkaita keskusteluja jonkun ö-luokan julkkiksen salarakkaan kännisekoiluista, jauhetaan paskaa asiakkaista ja esimiehistä ja nuristaan kaikesta mahdollisesta. Ainoa asia mikä mulla on yhteistä muiden kanssa on, ettei meistä kukaan tahtoisi olla kierrätyskeskuksessa "töissä". Tosin siinäkin poikkean joukosta mm. niin, että joka toinen käyttämäni sana ei ole kirosana enkä käytä muista alatyylisiä, toinen toistaan halventavampia

nimityksiä.

Katkeraksihan tässä vaan tulee, kun koen että mut on luokiteltu asennevammaiseksi ongelmajätteeksi, joka täytyy pakottaa päivähoitoon karenssin uhalla. Ihan kuin en itsekin keksisi tekemistä päiviini, osaisi pitää

yhteyttä muihin ihmisiin ja opetella uusia taitoja - ja kaiken lisäksi sellaisia, joista olisi hyötyä työelämässä.

Tämänkö pitäisi auttaa mua työllistymään? Vaikutus on pikemminkin päinvastainen. Olen jokaisen "työpäivän" jälkeen henkisesti niin hajalla, ettei työnhausta tule mitään. Häpeän tilannettani enkä voi olla miettimättä, mikä mussa on vialla kun mut on määrätty tällaiseen. Työttömyys on itsessäänkin kova pala, mutta tällaiset kierrätyskeskusjaksot pistää miettimään, eikö musta todella ole yhtään mihinkään.

Mielstäni nuo pitäisi kohdentaa nuorille  eikä koulutetuille jo työelämässä olleille aikuisille.

Kierrätyskeskuksella jollakin kirpparilla oli työtön opettajaystäväni opintolainat niskassa hankkimassa itselleen pölyallergiasta sitkeän ihottuman, hän lajitteli jätesäkistä sinne tuotuja tvaatteita unkkaisessa takahuoneessa yskien pomon aseman ottaneen (samassa asemassa, siis työttömänä olevan) "työkäverin" mäkättäessä vieressä kuinka ne pitäisi ripustaa ja viikata ja kuinka hidas hän on. Oli pitkään masentunut tuon työllistämispakotteen vuoksi vaikka aiemmin ei koskaan .

Ikävä kuulla että työtön ystäväsi masentui ja sai allergiareaktioita siitä lumppujen lajittelusta. Mutta jos antaa jonkun vastaavassa asemassa olevan toisen työllistetyn pomottaa ja mäkättää, miten toi oman ammattinsa eli opettajan hommissa toimii?

Tuntemani opet ovat kyllä empaattisia ja reippaita, mutteivät todellakaan kynnysmattomateriaalia. Lisäksi eka keissi kuulla että opettaja päätyy kierrätyskeskukseen työllistetyksi. Joten mitenköhän tämä juttu oikeasti meni?

Siis mitä v...a?  Ai että opettajat eivät voi muka jäädä työttömäksi, kun sinä et ole moisesta harvinaisuudesta kuullutkaan? Kun he eivät ole "kynnysmattomateriaalia" niin heitä on muka mahdotonta pompottaa työlistymistoimenpiteisiin tai kuntouttavaan työtoimintaan? Koska sinä et ole moisesta ikinä kuullut niin sellaista ei tapahdu. Tiedätkö paljonko työttömiä opettajia on tällä hetkellä. Etsi vaikka tältä palstalta keskustelu nimeltä : työttömien opettajien vertaistuki. Eka "keissi" kuulla että opettaja päätyy kierrätyskeskukseen, hah hah (kylmää naurua) tietäsitpä millaisista asemista ja ammateista sinne ihmisiä "päätyy".

Vierailija
198/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta? Kauheata.

Ja työkokeilun/kuntouttavan/te-toimiston tarkoituksena on muka auttaa työtön oikeaan työpaikkaan.

Voi olla tottakin. Epäilevät tekosyyksi lintsata. Mulle ehdotettiin tollaisella kurssilla hakemaan kaikkea muuta paitsi oman alan töitä, vaikka niitäkin olidi ollut tarjolla. Ilmeisesti työpajan tekijä ajatteli olevansa parempi arvioimaan sitä mihin mun kannattaa hakea. Täitä olin hakenut jo ennen tuota "pakkokurssia" ja samoin sen kurssin aikaan hain "salaa" haluamiani paikkoja, kun tuputettiin hakemaan kaikkia ihme töitä joihin ei mulla ole mitään mahdollisuutta tai motivaatiota. Pitää kuulemma vaan pysyä positiivisena. No, ihmetys olikin suuri kun kerroin hakeneeni ja saaneeni paikan ja allekirjoittaneeni työsopimuksen. Siinä vaiheessa vielä pyydettiin harkitsemaan "ilmaistyöhön" jäämistä vaikka mulla oli allekirjoitettu työsopimus!! Ja tuon toiminnan tarkoitushan on työllistyminen, mut jospa se oli siitä kiinni että mä työllistyin itse, en heidän avullaan. Olipa "kivaa" kun mun osaamista ja motivaatiota ja työkokemusta ja muuta epäiltiin AINA tuolla "ilmaistyössä" mut työnantajat suhtautuu minuun aivan täysin eri tavalla.

Eri tässäkin on kyse siitä, että työpajan työntekijät haluaa nähdä kaikki työttömät surkeina moniongelmaisina työhaluttomina ja ikuisina työkokeilijoina. Työnantajat taas on nähneet minut aina motivoituneena ja ahkerana, paljon työkokemusta omaavana tyyppinä.

Vierailija
199/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne työpaikat, joita Sipilä ja Orpo hehkuttavat ovat näitä orjatöitä, joihin ihmiset ovat joutuneet karenssilla uhkailun vuoksi. Niistä ei kerry eläkettä, ei ole työterveyshuoltoa. Valtava määrä on työllisyyskursseilla, heitäkään ei tilastoida työttömiksi. Varautukaa yleislakkoon, mies on kuljetusalalla ja lakkohalut ovat valtavat miesvaltaisissa liitossa. Suomi pannaan jumiin, kiitos hallituksen lahtaajat.

Yleislakko orjatöitä vastaan pitää tehdä ennenkuin niistä orjatöistä tulee ainoa työn muoto. Jos kapitalisteille antaa mahdollisuuden käyttää orjia niin nehän käyttää. Ei voi olla liikaa vaadittu että työstä maksetaan palkkaa.

Vierailija
200/329 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikin puolin siisti, asiallinen, kunnollinen ja työhaluinen AMK:n käynyt nainen. Mulla on melkein 20 vuoden kokemus oman alani töistä, mutta firma jossa olin töissä meni muutama vuosi konkurssiin enkä ole sen jälkeen onnistunut löytämään uutta työpaikkaa.

Olen nyt joutunut jo toiselle tempputyöjaksolleni paikalliseen kierrätyskeskukseen. Kaikki on yhtä kamalaa kuin viimeksikin: Itse "työ" on enimmäkseen ajan tappamista, koska tekemistä ei ole läheskään tarpeeksi. Talon oikeissa palkkatöissä oleva henkilökunta kohtelee meitä tempputyöllistettyjä kuin vajaaälyisiä lapsia. Kieltämättä osa "työkavereistani" vaatiikiin jatkuvaa paimentamista. Kahvihuoneessa käydään vilkkaita keskusteluja jonkun ö-luokan julkkiksen salarakkaan kännisekoiluista, jauhetaan paskaa asiakkaista ja esimiehistä ja nuristaan kaikesta mahdollisesta. Ainoa asia mikä mulla on yhteistä muiden kanssa on, ettei meistä kukaan tahtoisi olla kierrätyskeskuksessa "töissä". Tosin siinäkin poikkean joukosta mm. niin, että joka toinen käyttämäni sana ei ole kirosana enkä käytä muista alatyylisiä, toinen toistaan halventavampia

nimityksiä.

Katkeraksihan tässä vaan tulee, kun koen että mut on luokiteltu asennevammaiseksi ongelmajätteeksi, joka täytyy pakottaa päivähoitoon karenssin uhalla. Ihan kuin en itsekin keksisi tekemistä päiviini, osaisi pitää

yhteyttä muihin ihmisiin ja opetella uusia taitoja - ja kaiken lisäksi sellaisia, joista olisi hyötyä työelämässä.

Mielstäni nuo pitäisi kohdentaa nuorille  eikä koulutetuille jo työelämässä olleille aikuisille.

Kierrätyskeskuksella jollakin kirpparilla oli työtön opettajaystäväni opintolainat niskassa hankkimassa itselleen pölyallergiasta sitkeän ihottuman, hän lajitteli jätesäkistä sinne tuotuja tvaatteita unkkaisessa takahuoneessa yskien pomon aseman ottaneen (samassa asemassa, siis työttömänä olevan) "työkäverin" mäkättäessä vieressä kuinka ne pitäisi ripustaa ja viikata ja kuinka hidas hän on. Oli pitkään masentunut tuon työllistämispakotteen vuoksi vaikka aiemmin ei koskaan .

Ikävä kuulla että työtön ystäväsi masentui ja sai allergiareaktioita siitä lumppujen lajittelusta. Mutta jos antaa jonkun vastaavassa asemassa olevan toisen työllistetyn pomottaa ja mäkättää, miten toi oman ammattinsa eli opettajan hommissa toimii?

Tuntemani opet ovat kyllä empaattisia ja reippaita, mutteivät todellakaan kynnysmattomateriaalia. Lisäksi eka keissi kuulla että opettaja päätyy kierrätyskeskukseen työllistetyksi. Joten mitenköhän tämä juttu oikeasti meni?

Ihan kaikkien alojen ihmisiä, jos ovat työttöminä, niin laitetaan just noihin kierrätyskeskuksiin karenssin uhalla työkokeiluun tai johonkin aktivointi hommaan. Eikä siis työllistetyksi vaan ilmaiseksi karenssin uhalla, se 9€/pvä kulukorvaus kun ei varsinaisesti ole palkkaa.

Moni kierrätyskeskushan just toimii niin että siellä on pari työntekijää ja loput työttömiä "kuntoutettavia".

Kuten joku jo mainitsi että työkokemusta ja ammatin omaava ihminen jolla ei ole mitään elämänhallintaongelmia ei hyödy tuosta yhtään mitään. Eikä monella muullakaan työpajalla, mitä näitä nyt on.

Tarkennus : kyllä ihan kaikilta aloilta ihmisiä jää työttömäksi ja kaiken ammattialojen edustajia löytyy myös kierrätyskeskuksista karenssin uhalla  "työkokeilussa" .

Onko nykysuomella sitten varaa pitää korkeastikoulutettuja kierrätyskeskuksessa lumppuja lajittelemassa. On.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme