Mies kertoi vasta nyt että tämä perheenlisäys pelottaa
Mies paljasti vasta äsken että sitä pelottaa ja stressaa vauvan tulo. Kolme kuukautta ennen laskettua aikaa.
Sitten vielä se että haluaa nyt pitää vaan keskittyä hauskanpitoon kavereidensa kanssa kun vauvan syntymän jälkeen ei enää voi. Minä taas olen keskittynyt alusta asti vauvan tuloon ja luopunut kaikesta. Eikä mies tajua miten raskasta on olla töissä suurenevan vatsan kanssa, en tee mitään istumatyötä, jalkojen päällä 6-14 ja järkyt alaselkäkivut seurana ja joka ikinen päivä saan kuulla että taasko mä vaan makaan töiden jälkeen. Lapsi on kyllä toivottu miehenkin osalta. Olen rättiväsynyt ja rautakuurin juuri syönyt, niistä tosin tuli paha olo ja vatsa meni sekaisin. Viikonloppuisin pitäisi kuskina olla mutta ei sekään enää helppoa ole kun vatsa on tiellä ja eikä muutenkaan kiinnosta kattella muiden hauskanpitoa kun itsellä ei ole hauskaa ollenkaan. Pitää varoa koko ajan ettei kukaan töni mahaa, saa aina katseita kun vatsan kanssa puikkelehdit baarissa ja ajaminenkin on vaikeaa, selkää ja ihan joka paikkaan sattuu koko ajan. Eikä tunnuta haluavan ymmärtää mitä käyn läpi 24/7. Hirvittää kyllä muakin mutta tiedän että kaikki tulee sujumaan hyvin. Vaikkakin olen alkanut pelätä sitä että kun se vauva on tuossa ihan konkreettisesti niin onko mies siinä enää lainkaan, jos tämä hauskanpito viekin voiton kokonaan suunnitellusta.
Ja kunpa vain miehetkin ymmärtäisivät miten paljosta naiset luopuvatkaan raskaaksi tullessaan, ja se kun koko kroppa venyy ja vanuu entisestään eikä tunnu millään tavalla omalta enää. Toinen mikä ärsyttää kun olet jotenkin vapaata riistaa raskaana ollessasi, vatsasi kokoa kauhistellaan, onneksi kukaan ei ole tullut lääppimään vatsaani, vetäisin varmaan samantien pataan lääppijää. Ja sitten vielä kommentit painosta ja kai laihdutan vauvan syntymän jälkeen.
Siis täysin suunniteltu ja haluttu lapsi on kummankin osalta.
Muilla ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (152)
Halusit uskoa tai et ap niin miehesi juo aivan liikaa. Ei ole normaalia pyytää raskaana olevaa vaimoaan juoppo kuskiksi. Johan ihmiset ravintoloissakin katsovat kun sinne juoppojen sekaan tulee raskaana oleva nainen. Miehesi on varmasti jo liian vanha oppimaan uusille tavoille eli melko varmaan jatkaa ryyppäämistä kun vauva syntyy. Laitatko sitten vauvan kaukaloon ja ajelet juoppokuskina?
Vierailija kirjoitti:
Halusit uskoa tai et ap niin miehesi juo aivan liikaa. Ei ole normaalia pyytää raskaana olevaa vaimoaan juoppo kuskiksi. Johan ihmiset ravintoloissakin katsovat kun sinne juoppojen sekaan tulee raskaana oleva nainen. Miehesi on varmasti jo liian vanha oppimaan uusille tavoille eli melko varmaan jatkaa ryyppäämistä kun vauva syntyy. Laitatko sitten vauvan kaukaloon ja ajelet juoppokuskina?
No en. Ajattelin teljetä kellariin
Ap
Voi hyvää päivää. Jos on varaa riipiä olutta kitusiinsa kapakassa niin silloin on varaa myös taksiin. Miksi ihmeessä joku suostuu miehensä juoppokuskiksi? Sehän on nöyryyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet juoppokuskina miehellesi? Eikö teilläpäin taksit liikennöi?
Liikennöi kyllä mutta tiedätkö miten kalliita ne ovat? Ei meidän tuloilla millään taxilla pystytä ajelemaan kuten teillä ehkä.... Ei kaikkien tulot kumminkaan niin isoja
Ap
Kyllä se on murmeli ihan priorisointi kysymys mihin ne rahansa laittaa. Jos mies mieluummin vetää viinaa ja edellyttää raskaana olevan rouvansa kuljettajaksi niin ongelmat on aivan jossain muualla kuin taksimatkan kalleudessa.
Pointti näemmä oli se että ap haluaisi tehdä muutakin kun olla aina kuskina. Eli tehdä puolisonsa kanssa parisuhdejuttuja varastoon mutta mies ei meinaa tätä tajuta kun kohta eivät kaksin ole.
Ei kaikkia kiinnosta kotona oleminen, tv:n töllötys, lukeminen, museot jne.
Ymmärrän hyvin senkin kun toiselle olet kuskina jatkuvasti mutta kun itse tarvitsisi joskus kuskia niin sitä ei saa sitten mistään. Eikä kaikki halua käyttää rahaa taxiin vaikka baarissa käy juomassa sen yhden tai kaksi, monikaan kun ei kuitenkaan koko iltaa siellä vietä.
Parisuhdejuttuja kannaisikin tehdä nyt kun kaksin keskistä aikaa on ja ap ei mielestäni ole valittaja kun tätä haluaa mutta mies ei vaan taida tajuta
Vierailija kirjoitti:
Pointti näemmä oli se että ap haluaisi tehdä muutakin kun olla aina kuskina. Eli tehdä puolisonsa kanssa parisuhdejuttuja varastoon mutta mies ei meinaa tätä tajuta kun kohta eivät kaksin ole.
Ei kaikkia kiinnosta kotona oleminen, tv:n töllötys, lukeminen, museot jne.
Ymmärrän hyvin senkin kun toiselle olet kuskina jatkuvasti mutta kun itse tarvitsisi joskus kuskia niin sitä ei saa sitten mistään. Eikä kaikki halua käyttää rahaa taxiin vaikka baarissa käy juomassa sen yhden tai kaksi, monikaan kun ei kuitenkaan koko iltaa siellä vietä.
Parisuhdejuttuja kannaisikin tehdä nyt kun kaksin keskistä aikaa on ja ap ei mielestäni ole valittaja kun tätä haluaa mutta mies ei vaan taida tajuta
Nimenomaan näin
Ap
Miten te muut hoidatte parisuhteitanne?
Tavallaan ymmärrän, että ap:n mies käy läpi pientä kriisiä, ja sen takia menojalka vipattaa. Nämä "jos pitää joka viikonloppu päästä ryyppäämään on alkoholisti!!1" -kommentit eivät mielestäni oikein osu asian ytimeen, sillä ap:han kertoi, että baarissa ravaaminen on alkanut vasta aivan hiljattain lasketun ajan lähentyessä. Joten en näe näiden "jos nyt jo ravaa koko ajan baarissa, niin mihin se muka lapsen synnyttyä jäisi" -mustamaalausten pointtia. Kyse on aivan selvästi vaiheesta. Voihan vauvan syntymän aiheuttamakin kriisi oireilla ikävästi, mutta kyse ei ole minkään pitkäaikaisjuopon elämänmuutospyrkimyksistä.
Vaikka itsellä olisi kriisi, niin se ei kuitenkaan oikeuta kohtelemaan kumppania huonosti. Vaikka tuollaiset seikat auttavat ymmärtämään sitä, miksi toinen käyttäytyy huonosti, se ei oikeuta huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä ei tuossa ole mielestäni sinällään baareissa käyminen, vaan se, kun yhteistä mukavaa (ja raskaana olevan väsymyksen huomioivaa) tekemistä ei ole tarpeeksi. Ja tietysti tuo kumppanin painostaminen kännikuskiksi on huonoa käytöstä kumppania kohtaan.
Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Jos lähtee kännikuskiksi, niin miksi pitää lähteä mukaan baariin tylsistymään ja nuokkumaan? Jos olen itse ollut kännikuskina, olen sitten ollut raskaana tai en, niin olen ihan hyvillä mielin viettänyt itsekseni rauhallista iltaa. Käynyt kävelyllä, maalaillut, lukenut, katsellut Netflixiä, herkutellut jne., ja sitten varhain nukkumaan. Kännykän äänenvoimakkuus vaan niin kovalle, että herää miehen soittoon. Sitten vaan aamuyöllä takki pyjaman päälle, pipo päähän ja kuppi lämmintä juomaa mukaan autoon. Kotona sitten taas unille. Tosin meillä tähän on liittynyt vastavuoroisuus (mieskin on kuskannut minua), ja se, että ei ole ollut jokaviikonloppuista. En tarkoita, että sinun pitäisi missään nimessä suostua kännikuskiksi, jos et halua ja väsyttää, mutta jos joskus suostut, niin miksi kiduttaa itseään ylimääräistä siellä metelissä?
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän, että ap:n mies käy läpi pientä kriisiä, ja sen takia menojalka vipattaa. Nämä "jos pitää joka viikonloppu päästä ryyppäämään on alkoholisti!!1" -kommentit eivät mielestäni oikein osu asian ytimeen, sillä ap:han kertoi, että baarissa ravaaminen on alkanut vasta aivan hiljattain lasketun ajan lähentyessä. Joten en näe näiden "jos nyt jo ravaa koko ajan baarissa, niin mihin se muka lapsen synnyttyä jäisi" -mustamaalausten pointtia. Kyse on aivan selvästi vaiheesta. Voihan vauvan syntymän aiheuttamakin kriisi oireilla ikävästi, mutta kyse ei ole minkään pitkäaikaisjuopon elämänmuutospyrkimyksistä.
Vaikka itsellä olisi kriisi, niin se ei kuitenkaan oikeuta kohtelemaan kumppania huonosti. Vaikka tuollaiset seikat auttavat ymmärtämään sitä, miksi toinen käyttäytyy huonosti, se ei oikeuta huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä ei tuossa ole mielestäni sinällään baareissa käyminen, vaan se, kun yhteistä mukavaa (ja raskaana olevan väsymyksen huomioivaa) tekemistä ei ole tarpeeksi. Ja tietysti tuo kumppanin painostaminen kännikuskiksi on huonoa käytöstä kumppania kohtaan.
Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Jos lähtee kännikuskiksi, niin miksi pitää lähteä mukaan baariin tylsistymään ja nuokkumaan? Jos olen itse ollut kännikuskina, olen sitten ollut raskaana tai en, niin olen ihan hyvillä mielin viettänyt itsekseni rauhallista iltaa. Käynyt kävelyllä, maalaillut, lukenut, katsellut Netflixiä, herkutellut jne., ja sitten varhain nukkumaan. Kännykän äänenvoimakkuus vaan niin kovalle, että herää miehen soittoon. Sitten vaan aamuyöllä takki pyjaman päälle, pipo päähän ja kuppi lämmintä juomaa mukaan autoon. Kotona sitten taas unille. Tosin meillä tähän on liittynyt vastavuoroisuus (mieskin on kuskannut minua), ja se, että ei ole ollut jokaviikonloppuista. En tarkoita, että sinun pitäisi missään nimessä suostua kännikuskiksi, jos et halua ja väsyttää, mutta jos joskus suostut, niin miksi kiduttaa itseään ylimääräistä siellä metelissä?
Sepä kun olisikin koko illan siellä mutta yks kaks tuoppia ja autoon. Ja toisekseen, en tykkää ajaa edes takas ja kun se ei mene ikinä niin että haen vsinpaikasta x kun sitten kinutaan ajamaan rinkiä loppuilta kumminkin. Eli yks hailee ajanko koko yön kun se että uneni keskeytyy ja kumminkaan ei heti kotio haluta vaan kiertää puoli pitäjää ympäri.
Tosiaan tämä on joku vaihe kun vasta nyt alkanut, mutta helvetin ärsyttävää kumminkin. Ja olen sitten ilonpilaaja kun ärsyynnyn ja perustelen vieläpä mikä on homman nimi.
Ap
Herrajesta, mikä juoppokuski sinä olet? Minusta sinun pitää levätä ja rentoutua kaikki vapaa-aikasi ja kerätä voimia tulevaa koitosta varten.
Jos miehesi haluaa ryypätä ja kulkea baarista toiseen, anna sen mennä.
Edelleenkään en ymmärrä miksi suostut tuohon!? Tuskin mies sinua tukasta kiskoen raahaa auton rattiin.
Opettele sanomaan MINÄ EN HALUA juoppokuskiksi. Kyllä hän keinon keksii jos haluaa mennä,kaipa kavereillaan on ajokortit! Kuskatkoot vuorollaan toisiaan. Onneksi ei ole ikinä tarvinnut moista menoa
omassa suhteessa katsoa.
No itte tuo ei halua mun jäävän kotio vaan lähtevän kuskiksi....
Ap