Mies kertoi vasta nyt että tämä perheenlisäys pelottaa
Mies paljasti vasta äsken että sitä pelottaa ja stressaa vauvan tulo. Kolme kuukautta ennen laskettua aikaa.
Sitten vielä se että haluaa nyt pitää vaan keskittyä hauskanpitoon kavereidensa kanssa kun vauvan syntymän jälkeen ei enää voi. Minä taas olen keskittynyt alusta asti vauvan tuloon ja luopunut kaikesta. Eikä mies tajua miten raskasta on olla töissä suurenevan vatsan kanssa, en tee mitään istumatyötä, jalkojen päällä 6-14 ja järkyt alaselkäkivut seurana ja joka ikinen päivä saan kuulla että taasko mä vaan makaan töiden jälkeen. Lapsi on kyllä toivottu miehenkin osalta. Olen rättiväsynyt ja rautakuurin juuri syönyt, niistä tosin tuli paha olo ja vatsa meni sekaisin. Viikonloppuisin pitäisi kuskina olla mutta ei sekään enää helppoa ole kun vatsa on tiellä ja eikä muutenkaan kiinnosta kattella muiden hauskanpitoa kun itsellä ei ole hauskaa ollenkaan. Pitää varoa koko ajan ettei kukaan töni mahaa, saa aina katseita kun vatsan kanssa puikkelehdit baarissa ja ajaminenkin on vaikeaa, selkää ja ihan joka paikkaan sattuu koko ajan. Eikä tunnuta haluavan ymmärtää mitä käyn läpi 24/7. Hirvittää kyllä muakin mutta tiedän että kaikki tulee sujumaan hyvin. Vaikkakin olen alkanut pelätä sitä että kun se vauva on tuossa ihan konkreettisesti niin onko mies siinä enää lainkaan, jos tämä hauskanpito viekin voiton kokonaan suunnitellusta.
Ja kunpa vain miehetkin ymmärtäisivät miten paljosta naiset luopuvatkaan raskaaksi tullessaan, ja se kun koko kroppa venyy ja vanuu entisestään eikä tunnu millään tavalla omalta enää. Toinen mikä ärsyttää kun olet jotenkin vapaata riistaa raskaana ollessasi, vatsasi kokoa kauhistellaan, onneksi kukaan ei ole tullut lääppimään vatsaani, vetäisin varmaan samantien pataan lääppijää. Ja sitten vielä kommentit painosta ja kai laihdutan vauvan syntymän jälkeen.
Siis täysin suunniteltu ja haluttu lapsi on kummankin osalta.
Muilla ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (152)
Siis olet juoppokuskina miehellesi? Eikö teilläpäin taksit liikennöi?
Vierailija kirjoitti:
Siis olet juoppokuskina miehellesi? Eikö teilläpäin taksit liikennöi?
Liikennöi kyllä mutta tiedätkö miten kalliita ne ovat? Ei meidän tuloilla millään taxilla pystytä ajelemaan kuten teillä ehkä.... Ei kaikkien tulot kumminkaan niin isoja
Ap
Nytkö sitten pitää selvittää miksei taxilla kulje? Tajuaako kukaan miten kallista niillä on kulkea edes takas?
Ap
Kiitos syyllistämisestä kun olen raskaana omasta tahdostani :(
Ap
Jättää muutaman juoman tilaamatta niin taksiin säästyy rahaa. Ei taksikyyti nyt niin paljon maksa.
Opettele nauttimaan yksinolosta, ulkoile,lue, mikä nyt kiinnostaa. Keskenkasvuiselta kuulostaa tuo ettei
muuta ole kuin baarit! Ota yhteyttä ystäviisi, mene jonkun kanssa kahville tai syömään. Kiertele taidegallerioita,käy näyttelyissä ja museoissa jos kotikaupungista sellaisia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö sitten pitää selvittää miksei taxilla kulje? Tajuaako kukaan miten kallista niillä on kulkea edes takas?
Ap
Jos ei ole varaa kulkea taksilla, niin sitten ei kuljeta, niin minä olen tehnyt. Itse asun pikkukaupungissa muutaman kilometrin päässä keskustasta. Jos minun on tarvinnut päästä viihteelle, olen mennyt bussilla, kävellyt tai ajanut pyörällä kaupunkiin ja hakenut sen sitten seuraavana päivänä. Kotiinpäin olen tullut taksilla, mutta yleensä kyydissä on ollut yksi tai kaksi kaveria, joten kulut on saatu jaettua. Eikä mikään näistä käy miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy se empatianpuute myös av-mammojen kommenteissakin....
Eiköhän se mieskin rauhoitu kun vauva syntyy.
Miehen pitäisi olla tukena jo raskauden aikana! !
Kyllä minun mielestäni naisen pitää pystyä seisomaan omilla jaloillaan ihan raskaudenkin aikana, ilman että mies on kokoajan tukikeppinä naiselle. Jos ei pysty seisomaan omilla jaloillaan, ei sitä pysty mihinkään muuhunkaan! Sairaita tuetaan, mutta ei raskaus mikään sairaus ole. Normi kotihommat pystyy hoitamaan kuten ennenkin, ja töissäkin käymään. Loppuraskaudesta keho alkaa olla sen verran kankea, että joihinkin hommiin saattaa tarvita apua, mutta että mies tukikepiksi, ei ikinä.
Ja lastenhoitoon ei miehen tarvi osallistua, eikä kotitöihin. Ei tartte kotona auttaa missään asiassa. Senkus vaan tuo rahaa taloon ja maksaa kaiken? Eiku.....
Kumminkin valitetaan kun mies ei osallistu mihinkään....
Ihan normaalia osallistumista, kuten sitä yksin asuessaankin joutuisi kotiaan siivoamaan. Kohtuuton taakka kenelle tahansa, olla terveelle ihmiselle tukikeppinä! Ei niiden lasten ympärillä tarvitse koko aikaa hössöttää! Pääsee paljon vähemmällä, kun jättää kaiken turhan hössöttämisen pois. Tosi asiassa lapsetkin tulee kasvatettua paljon paremmin, kun ei hössötä yhtään ylimääräistä. Sellaiset vanhemmat ovat rauhallisia ja turvallisia. Siinä ei ole mitään ihmeellistä että lapsi syntyy perheeseen. Täysin normaali tapahtuma, eikä ole minkään laisen koohottamisen arvoinen asia.
Ette taida olla lapsillennekaan tukipilareita ollenkaan kun se on niin kuormittavaa ja olette empatiakyvyttömiä muutenkin. Todella turvallinen koti kun vanhemmiltaan eivät empatiaa ja tukea saa elämän tiellä. Oliko sulla samanlainen lapsuus?
Et taida huomioida lastasi/lapsiasi ollenkaan?Asiallinen ja sopiva huomioiminen on aivan eri asia, kun se että "ruokakin pureskellaan" lapsille valmiiksi! Elämä ei pyöri lasten ympärillä, lasten välttämättömistä tarpeista huolehditaan tietysti, mutta niitä ei ole kovin paljoa. Lapset eivät ole heitteillä, vaan tuntevat olonsa itseasiassa paljon turvallisemmaksi, kun elämä pyörii aikuisten ympärillä. Sellaiset aikuiset ottavat itse vastuun elämästä, eivätkä elä ns. lasten ehdoilla. Lasten ehdoilla eläminen on itseasiassa hyvin turvatonta elämää lapselle. Ymmärtäköön ken taitaa, harvat sen taitaa.
Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Olen kasvattanut omat lapseni jo aikuisiksi, itsenäisiksi, omillaan toimeentuleviksi ihmisiksi, jotka ovat löytäneet oman paikkansa yhteiskunnassa. Lapsi oppii ensisijaisesti vanhempiensa esimerkistä. On aivan sama, mitä lapselle sanot, jos toimit kuitenkin toisin. Jos esimerkiksi sanot, että äiti päättää, mitä tänään syödään, se on vain sanahelinää, jos kuitenkin annat lapsen päättää. Aikuiset eivät kysy lapsiltaan neuvoja tai lupaa omiin tai edes perhettä koskeviin päätöksiinsä. Aikuisen rooli on olla se, joka tietää, osaa ja päättää ja joka näin tuo lapselle turvallisuudentunteen, koska lapsen ei tarvitse tietää, osata eikä päättää. Luonnollisesti lapsen varttuessa lapsen omiin asioihin liittyvissä asioissa huomioidaan lapsen omakin mielipide eikä lapsen itsetuntoa nujerreta kävelemällä lapsen yli. Lapsen kasvatuksen tehtävä on valmistaa lasta aikuisuuteen ja osaksi yhteiskuntaa, jossa lapsi tulee aikuisena toimimaan. Yhteiskunta on hierarkinen eivätkä kaikki voi sooloilla miten haluavat. On hyväksyttävä, että tiettyihin asioihin on kysyttävä "ylemmiltä" lupa. Ja myös hyväksyttävä, että on olemassa tiettyjä sääntöjä, joita pitää noudattaa, vaikka sääntö tuntuisikin pässinpäiden keksimältä. Vanhempien tulee olla turvallisia ja luotettavia aikuisia, perheen auktoriteettejä, eikä lapsen ympärillä pyöriviä lapsen palvelijoita.
Olet lapsen palvelija kun joskus kysyt lapselta onko hänellä mitään toiveita?
Et siis aina mutta joskus.Toive ei ole mun sanavarastossani synonyymi sanalle päätös. Lapsi voi toivoa vaikka kuun taivaalta joululahjaksi, mutta minä kuitenkin päätän, mitä lapselle ostan. Lapsen joululahjatoivomuslista ei siis ole minulle ostoslista, josta kaikki pitää hankkia. Lapsi ei päätä, mitä hän saa joululahjaksi. Lapsi esittää vain toivomuksia ja aikuinen päättää.
Eli päätät kaikesta lapsen puolesta jotta lapsen ei tarvitse itse päätellä ja ajatella mitään?
Päättävätkö aikuisina itse asioistaan vai päätätkö heidän puolestaan vieläkin?
Tottakai aikuinen päättää suurimman osan asioista mutta eikös lapsenkin tule oppia päättämään jossain kohti itsekin?Jos nyt vaivauduit lukemaan ajatuksen kanssa aiemman kommenttini, niin siellä sanasta sanaan luki näin: "Luonnollisesti lapsen varttuessa lapsen omiin asioihin liittyvissä asioissa huomioidaan lapsen omakin mielipide eikä lapsen itsetuntoa nujerreta kävelemällä lapsen yli".
Mutta silti teet sen lopullisen päätöksen joka on lapsen mielipide huomioon ottaen tehty?
Voi hyvänen aika. Mies ei sitten käy baarissa, jos ei ole rahaa kulkea taksilla. Juokoon kotona. Miten voi olla juomiin rahaa, jos kulkemiseen ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Jättää muutaman juoman tilaamatta niin taksiin säästyy rahaa. Ei taksikyyti nyt niin paljon maksa.
Opettele nauttimaan yksinolosta, ulkoile,lue, mikä nyt kiinnostaa. Keskenkasvuiselta kuulostaa tuo ettei
muuta ole kuin baarit! Ota yhteyttä ystäviisi, mene jonkun kanssa kahville tai syömään. Kiertele taidegallerioita,käy näyttelyissä ja museoissa jos kotikaupungista sellaisia löytyy.
Ai niinku mihin ystäviini? Et tainnu lukea aiempaa kommenttiani ollenkaan. Mitään muuta tässä ollutkaan kun yksin oloa. Todella nautinnollista. En tykkää lukemisesta, taiteesta ym tylsästä. Aiemmin juu oli kahvittelukavereita mutta minne lie häipyivät. Kaikilla kun ei ole yhtä ruusuista, koskaan ollutkaan...
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se nyt vaan voi maksaa, riippuu tietysti matkan pituudesta. Ap ei kai ole kertonut matkaa? Mut noin muuten sanoisin, et ehkä miehen kannattais olla kotona, menee sitä rahaa joka viikonloppuiseen juomiseenkin...
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Mies ei sitten käy baarissa, jos ei ole rahaa kulkea taksilla. Juokoon kotona. Miten voi olla juomiin rahaa, jos kulkemiseen ei ole?
Ai otan sen porukan meille sotkemaan ja mahdollisesti tuhoamaan kämppää?
Ja minä sitten siivoan sotkun? Juu kiitos ei!!
Ap
Ehkä miehesi ei jaksa sinua, taidat olla melkoinen valittaja... Valititko liikaa ystävillesikin? Onko mikään koskaan hyvin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai otan sen porukan meille sotkemaan ja mahdollisesti tuhoamaan kämppää?
Ja minä sitten siivoan sotkun? Juu kiitos ei!!Ap
Se siivoaa, joka sotkee. Aikuiset eivät yleensä törttöile toisten kotona. Kuulostaa kyllä siltä, että teillä on paljon isompia ongelmia kuin taksikyydit, jos kaveripiiri on tuollainen juopporemmi.
Mitä sinä haluaisit tehdä? Mistä sinä sitten pidät (paitsi nähtävästi valittamisesta)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei ole varaa kulkea taksilla, niin sitten ei kuljeta, niin minä olen tehnyt. Itse asun pikkukaupungissa muutaman kilometrin päässä keskustasta. Jos minun on tarvinnut päästä viihteelle, olen mennyt bussilla, kävellyt tai ajanut pyörällä kaupunkiin ja hakenut sen sitten seuraavana päivänä. Kotiinpäin olen tullut taksilla, mutta yleensä kyydissä on ollut yksi tai kaksi kaveria, joten kulut on saatu jaettua. Eikä mikään näistä käy miehellesi?[/quote
No ei käy ni ei käy
Ap
Mä veikkaan et ap on valehdellut iät.
Onko tää Ammattivalittaja Junior?!
Eli et vaan luota mieheesi tarpeeksi jäädäksesi kotiin. Surullista.
Ilmeisesti monelle on vierasta se että kaksin haluaisi miehen kanssa tehdä muutakin kun kotona istua tv:n ääressä tai olla kuskin roolissa. Enköhän saa sitten olla itse kotona ihan tarpeeksi kun vauva syntyy ja meillä ei ole kaksin aikaa olla ollenkaan. Ei leffaa, ei mitään parisuhdejuttuja mitä voisi nyt tehdä varastoon....
En kommentoi enää mitään. Ehkä jollekin jos jollakulla sama tilanne, tai ollut sama tilanne, samoja ajatuksia... Tai mitään samaa....
Ap
Ei tässä mitää kroisoksia olla sentään...
Ap