Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelen miehen kanssa, joka kirjoittaa tähän tyyliin:

Vierailija
10.09.2017 |

"Mits tänään?"
"Sullekki voitais keksii jtn mukavaa:D"
"Anteeksku en ehtinny soittaa eilen"
"Harmiku sataa vettä nyt:/"
"Eiks me voitas tavata esim tänää?:)"
"Mullekku sopis just hyvin vaikka heti,miten ois?"

Ei nyt juuri noita lauseita, mutta suuntaa antavasti. Välillä hänen teksteistään on vaikea saada selvää ja joudun kyselemään, että mitä äskeinen tarkoitti.

Jostain syystä en hirveästi nauti hänen kanssaan kirjoittelusta... Vaikuttaa kyllä kiltiltä ja ystävälliseltä, siksi hänen kanssaan vielä juttelenkin.

Mitä ajatuksia tämä herättää teissä?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään ihmisen, jonka kirjoitustyyli on samankaltainen ja siitä on vaikea ottaa selvää, mutta ihan fiksu tyyppi kuitenkin livenä. Anna mahdollisuus ja tapaamallahan se lopulta selviää! :D

Vierailija
22/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Vauva.Fi täynnä kotusta edustavia ja

äidinkielenopettajan virkaa täyttäviä henkilöitä. On jos näitä kielinatsien vihaisia kommentteja uskoo.

Naurattaa kun nämä kielinatsit eivät ymmärrä että kieli kehittyy ja elää koko ajan

ja että netissä kirjoitteluun ei päde samat säännöt kuin mitä "virallisessa moodissa" eli työelämässä, akateemisessa ympäristössä jne.

Puhuttu kieli on täysin eri asia kuin kirjoitettu virallinen kirjakieli.

Nettifoorumeille kirjoitetaan usein puhutun kielen mukaan. Kirjoitus tulee vähänkuin "flown" mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kirjoittaa noin. Ihana, rakastava, kiltti, hyvä isä, hyvä työssään. Häiritsi aluksi.

On kirvesmies, tai nyt opiskeli työn ohella rakennusinsinööriksi. Oma yritys ja ihan ok viisas, ei toki mikään älykkö.

Vierailija
24/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsellinen ap

Vierailija
25/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä kieltä

Vierailija
26/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kirjoittaa tuohon tyyliin ja se on todellakin häiritsevää. Onneksi kuitenkin puhuu normaalisti.

Olen jutellut miehen kanssa puhelimessa ja hänkin puhuu yllättävän normaalisti. Saanko kysyä, onko isäsi fiksu? Mitä työtä tekee, mikä hän on ammatiltaan? Pidän toivoa yllä, ettei tämä mies olisi aivan toivoton tapaus.

Ap

Isän fiksuudesta en osaa sanoa, koska hän ajoi pahan kolarin ja sai aivovamman kun olin pieni. Hän oli kirvesmies, mutta on nykyisin sairaseläkkeellä.

Ikävä kuulla, toivottavasti olet läsnä isäsi elämässä 💜 Onko sinulla tietoa, alkoiko isäsi kirjoittaa väärin vasta kolarin jälkeen?

Ap

Vierailija
27/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikanaan netistä löydetyn miehen kanssa, joka ilmaisi itseään ymmärrettävällä kirjakielellä, mutta ei ollut mikään Runeberg ja teki niitä kuuluisia yhdys sana virheitä. Pikku hiljaa oivalsin, että hänellä oli todennäköisesti lukihäiriö, koska koulukaan ei ollut sujunut, vaikka heppu oli selvästi skarppi kuin mikä. Muisti ja ymmärsi kaiken, mitä puhuttiin, katseli mieluummin dokkareita kuin luki tekstiä. On nykyisin naimisissa vaikuttavan uran tehneen tohtorin kanssa.

Vierailija
28/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aika monella on luki- vaikeus. Ja silloin ei kirjakieltä puhtaasti kirjoita. Miehelläni on aika varmaan ja hänen kirjoitukset on väliin vaikeita lukea. Meidän lapsista osalla on ihan todettu luki häiriö. Yhden pojan kirjoittamia viestejä joutuu useammin lukemaan, jotta on varma mitä hän tarkoittaa.

Vierailija
29/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä itse olen oikea kielioppinatsi ja vihaan kirjoitusvirheitä, mutta mun mies tuottaa suunnilleen samanlaista tekstiä. Kuitenkin alussa päätin, että vaikka moinen ottaa päähän niin haluan kuitenkin tutustua häneen ja hyväksyin että tuo on hänen tapansa kommunikoida. Kyllä mä silti saan kirjoittaa lauseeni kuten haluan ja käyttää isoja kirjaimia ja pisteitä ilman turhia hymiöitä ja lyhenteitä. Ei siitäkään tule mulle kukaan mainitsemaan vaikka aika natseilua se on ja harvinaista nykyään.

Tekstin takana voi olla ihan fiksu ja filmaattinen tyyppi. Anna sille mahdollisuus.

(Ja tulee mieleen että puhelimella kirjoittaessa niitä virheitä tekstiin tulee helpommin eikä kaikki viitsi tuhlata aikaa niiden korjaamiseen.)

Vierailija
30/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kirjoittaa tuohon tyyliin ja se on todellakin häiritsevää. Onneksi kuitenkin puhuu normaalisti.

Olen jutellut miehen kanssa puhelimessa ja hänkin puhuu yllättävän normaalisti. Saanko kysyä, onko isäsi fiksu? Mitä työtä tekee, mikä hän on ammatiltaan? Pidän toivoa yllä, ettei tämä mies olisi aivan toivoton tapaus.

Ap

Isän fiksuudesta en osaa sanoa, koska hän ajoi pahan kolarin ja sai aivovamman kun olin pieni. Hän oli kirvesmies, mutta on nykyisin sairaseläkkeellä.

Ikävä kuulla, toivottavasti olet läsnä isäsi elämässä 💜 Onko sinulla tietoa, alkoiko isäsi kirjoittaa väärin vasta kolarin jälkeen?

Ap

Eikö sinun pitäisi ennemminkin miettiä, milloin sinusta tuli tuollainen?

Vierailija
31/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nettikirjoittelussa pilkkua fanaattisesti viilaava ja muita opastava on epämiellyttävämpi, huvittavampi ja "epänormaalimpi" tapaus, kuin netissä omalla tyylillä puhekieltä kirjoittava. Harmi, ettei ylemmyydentuntoiset pilkunviilaajat huumorintajuttomuudessaan tule koskaan näkemään omaa huvittavuuttaan. Mutta jatkakaa toki, maailmassa ei ole koskaan liikaa huvituksen aiheita.

Vierailija
32/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vain huono lähinäkö tai paksut sormet 😄

Vierailija
33/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe tokkiisa... Mitteepä tuota etteempäen ryykyyttämmää jos nyt jo keljuttaa...

Vierailija
34/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mits tänään?"

"Sullekki voitais keksii jtn mukavaa:D"

"Anteeksku en ehtinny soittaa eilen"

"Harmiku sataa vettä nyt:/"

"Eiks me voitas tavata esim tänää?:)"

"Mullekku sopis just hyvin vaikka heti,miten ois?"

Ei nyt juuri noita lauseita, mutta suuntaa antavasti. Välillä hänen teksteistään on vaikea saada selvää ja joudun kyselemään, että mitä äskeinen tarkoitti.

Jostain syystä en hirveästi nauti hänen kanssaan kirjoittelusta... Vaikuttaa kyllä kiltiltä ja ystävälliseltä, siksi hänen kanssaan vielä juttelenkin.

Mitä ajatuksia tämä herättää teissä?

Kun vertaa sinun ja hänen tekstejä, tulee mieleen:

Olette nuoria, sinä olet lukenut paljonkin, hän tuskin mitään, ulosannista päätellen.

Hän vaikuttaa kyllä ihan ystävälliseltä, mutta ei aviomiesainesta sinulle, koska teidän mielenkiinnonaiheet ja arvot ovat siihen liian erilaiset. Hän tuskin arvostaa sinun lukeneisuuttasi, valitettavasti, koska itse ei ole pitänyt tarpeellisena sellaista harrastaa.

Joten: varmaan lyhytaikaiseen seksipainotteiseen seukkailuun te nyt juuri menettelisitte toisillenne. Kuitenkin pidän sellaista vähän julmana sinulta, kun on tiedossa että hän olisi vain kesäkissa.

Tulevaisuudessa katkaise tuollaiset viestittelyt suosiolla alkuunsa, jos olet oikeaa kumppania hakemassa etkä vain leikittelemässä. Keskity vähän siihen, mikä sinussa on olennaista ja tyypillistä, ja etsi sentyyppistä seuraa. Kuten sellaista joka sujuvasti ilmaisee itseään kirjallisesti.

Vierailija
35/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte vaan huumorintajuttomia kantturoita, joilla on armoton pätemisvimma:D Miksi kielellä ei saisi leikkiä? 

Vierailija
36/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän voi olla hyvinkin fiksu olematta lainkaan kirjaviisas. Ap:n pitäisi nyt tuntea itseään sen verran että onko kirjaviisaus eli akateemiset taidot hänelle kynnyskysymys, vai onko ap itsekin enemmän tekijä kuin lukija.

Liian erilaista ei kannata ottaa, vaikka olisi sinänsä kuinka fiksu ja muuten kiva persoona. Ei vaan toimi pidemmän päälle.

Vierailija
37/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte vaan huumorintajuttomia kantturoita, joilla on armoton pätemisvimma:D Miksi kielellä ei saisi leikkiä? 

Yleensä se menee kuin jazzissa: ensin pitää osata säännöt, ja vasta sitten alkaa rikkoa niitä.

Vierailija
38/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla nuo viestit olisi pitänyt kirjoittaa? Käsittääkseni valtaosa myös meistä akateemisista viestittelee tuolla tavalla pikaviestejä, mitään väikkäriähän esim. WhatsAp:ssa ei ole tarkoitus vääntää.

Vierailija
39/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan ei ole sujuva kirjoittaja tai esim lievää sitä en nyt millään muista sanaa, mutta ettei kirjoita hyvin ja oikein :D

Puhuminen voi sitten olla normaalia kuten varmaan olikin? Suhteessa ei onneksi niin paljoa tule näpyteltyä että ottaisin tuon aika kevyesti. Itse ainakin kirjoitan nykyään suht huonosti kun enimmäkseen kirjoitan juurikin whatsapp jne ettei ole väliä. Kyllä asiakirja tms tekstiä osaan, mutten panosta niin paljoa viesteihin ja välillä jos luen vanhoja viestejä niin hyvä että edes itse ymmärtää. Silti on kaverit aina tajunnut ja äidinkieli oli hyvä koulussa.

Vierailija
40/85 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ap on yrittänyt _opettaa_ tuolle miehelle, miten kirjoitetaan oikein? Miksi jatkaa tutustumista, jos se on jo noin alentuvaa? Toivottavasti mies lisää virheitä ja vetää tyylinsä oikein överiksi. Niin itse tekisin tuossa tilanteessa, sen jälkeen ghostaisin ap:n.

Ohis, mutta alentuvan ja alentavan sekoittaminen tuntuu olevan ns. fiksuillekin ihmisille ihan yleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi