Suomalaisten naisten keskimääräinen rasvaprosentti on 33,5
Eikö tuo ole aika paljon, kun yli kolmannes kehonpainosta on rasvaa?
Kommentit (194)
Laskin nopeasti, että suomimammoilla on 63 000 tonnia ihraa. Sillä lämmittäisi...vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos on vähänkin rintaa ja/tai pyllyä, niin helposti on sen 30 %.
Itselläni 32 % ja bmi 23. Ikää tosin lähes 50 vuotta.
Tuolla rasvaprosentilla on muutakin kuin rintaa ja pyllyä, esimerkiksi vatsaa, reittä, kylkiä, käsivartta...
Vierailija kirjoitti:
Laskin nopeasti, että suomimammoilla on 63 000 tonnia ihraa. Sillä lämmittäisi...vaikka mitä.
Laske vielä huviksesi suomipappojen ihramäärä ja arvio siitä, mitä kaikkea sillä voisi lämmittää. Menee varmaan satatuhatta tonnia rikki.
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12121212 kirjoitti:
Katsoin muuten että vyötärölihavuuden rajaksi katsotaan naisilla 90cm vyötärönympärys.
Sanoisin että harva nainen on lähtökohtaisesti sen mallinen että 80-90cm vyötärönympärystä voi pitää normaalina, kyllä tuossa aletaan jo olemaan melkoisen tukevassa kunnossa.
Ja ennen kuin joku älähtää, kyllä, tiedän että juuri sinä olet sen mallinen että huippukunnossakin vyötärösi on leveä.
90cm vyötärö on terveydellisistä syistä sovittu raja. Sinun rajasi ovat taas sinun henkilökohtaisten mieltymystesi mukaisia ulkonäkörajoja.
Siinä on vissi ero.Rajat pitää ymmärtää oikealla tavalla. Niitä ei tule käyttää apuna itsepetoksessa. Uskooko joku ihan tosissaan että jos 90cm = erittäin olennainen terveysriski, niin 89cm tai 85cm = kaikki ok? :D
Mitä tulee pituuteen, löysin tutkimuksen jossa sanottiin että vyötärö saisi olla maksimissaan puolet pituudesta. Maksimissaan. Suositus on tietysti vähemmän.
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2746694/Forget-fancy-gadgets-…
Tiesittekö muuten että kaikissa mittauksissa ja kuntotesteissä standardeja on laskettu siitä mitä ne olivat ennen, ja mitä niiden oikeastaan pitäisi olla nykyäänkin? Näin on tehty koska entiset standardit olisivat "lannistavia" ihmisille joiden mielestä jokainen kelvollisessa kunnossa oleva on epärealistisiin mittoihin itsensä puristanut 24/7 treenaava fitnessammattilainen.
Tuo pituuden suhde vyötärönympärykseen on hyvä ja helppo mittari. Samoin naisilla nyrkkisääntö [paino kiloissa] <= [pituus senteissä] - 110. Miehillä voi pituudesta vähentää tasan sata. Toki painoon perustuvat suureet alkavat heittää häränpyllyä voimailijoiden kohdalla, mutta he tietänevät jo muutenkin kehonsa koostumuksesta ja sen terveydestä paljon perus-sohvaperunaa enemmän.
Heheheh.. Olen omenavartaloinen ja tuo omenasuhde pysyy vaikka olisin alipainoinen. Olin 10 kiloa alipainoinen ja silti läskimaha :p
Mitä? Ei pidä paikkansa.
Jos olisit 165cm niin painosi oli siis tasan 40kg?
Tai 160cm ja 37kg?
Tai 175cm ja 46kg?
Tai 180cm ja 50kg?
En kyllä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske vielä huviksesi suomipappojen ihramäärä ja arvio siitä, mitä kaikkea sillä voisi lämmittää. Menee varmaan satatuhatta tonnia rikki.
Johan se on tässäkin ketjussa kerrottu, että miehillä on vähemmän rasvaa kehossa kuin naisilla. Naiset ja matematiikka.... hassuja olette. :)
Kuinkahan moni bmi25 nainen voi seistä peilin edessä ja todeta itselleen olevansa normaalipainoisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni bmi25 nainen voi seistä peilin edessä ja todeta itselleen olevansa normaalipainoisen näköinen.
Alle 5%, todennäköisesti jotain prosentin luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä sillä ulkonäöllä niin väliä, mutta monilla normaalipainoisilla naisilla, etenkin vähän vanhemmilla, sitä rasvaa on normaalipainoisenakin niin paljon, että siitä on terveydellistä haittaa. Mutta kun he ovat nippa nappa normaalipainon sisällä, niin kuvittelevat olevansa kovinkin terveitä.
Olin 22 vuotias kun mittasin rasvaprosenttini ja se oli jo silloin 33. Olin hoikka, 170/55. Mulla on aina ollut isot rinnat, kenties rasva on sitten tisseissä. Käsivarret on aina olleet hoikat, samoin maha. Ihan sama mitä mittaustulokset näyttää, peili ja oma olo merkkaa enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Minun on 14 😇
Minun 17. Ja ihan normaalipainoinen olen. Urheilullinen toki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri tuon verran huolimatta siitä etten ole lihava. En ole koskaan ymmärtänyt miten se on mahdollista kun käyn salilla ja pilateksessa sekä vesijuoksemassa joka viikko säännöllisesti eli lihaksia löytyy. Ei ole lääkärikään osannut selittää, ihmettelee vaan hänkin.
Syön terveellisesti kotiruokaa, einekset ja mätöt minimissä. Rasvatonta en kyllä käytä sillä elimistö tarvitsee rasvaa toimiakseen, sensijaan hiilareita rajoitan.
Pituuteni on 163 ja paino pysyy alle 65 kg eli alle bmi 25. Ei ole vatsaa, ei leveää lantiota eikä isoja rintoja vaan olen urheilullisen kapea. Vaatekoko 38-40/M
Kapea noilla mitoilla? Minä olen 165/54 ja urheilullisen kapea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on 37. BMI:ni on kuitenkin vain 22, ja harrastan liikuntaa joka päivä vähintään tunnin.
Laiha läski, kuten minäkin. Rasvaprosentti saamaa luokkaa kuin sinulla, mutta BMI 17-18,5 välillä. Silti ruokakavalioni on aliravitun suositusruokavalio. Voita, kermaa, öljyä, punaista maitoa.
En tiedä luottaako tuohon rasvaprosenttimittariin. Pitäisi tutkia kunnolla labrassa.
Miten tuo voi olla mahdollista? Minä olen oikeasti todella lihava, bmi 42, mutta rasvaprosentti 40. Se on mun mielestä helvetisti, mutta eipä muuta voi tässä painossa odottaakaan. Jos sun bmi on oikeasti noin vähän, ei kai tuo voi pitää paikkaansa?
Mulla on 19-20%. 170cm pitkä ja 54kg. Vatsalihakset ei näy näillä prosenteilla ainakaan itselläni.
Tää ketju on hauska :"D av-mammojen kootut selitykset, miksi heillä on hämmästyttävän korkea rasvaprosentti, vaikka ovat fitnessurheilijoita, joiden bmi on n. 17. "Mulla on isot tissit"... kas kun ei isot luut, luuydin on rasvaa!
Vierailija kirjoitti:
Olin 22 vuotias kun mittasin rasvaprosenttini ja se oli jo silloin 33. Olin hoikka, 170/55. Mulla on aina ollut isot rinnat, kenties rasva on sitten tisseissä. Käsivarret on aina olleet hoikat, samoin maha. Ihan sama mitä mittaustulokset näyttää, peili ja oma olo merkkaa enemmän!
Ei sulla nyt ihan kauhean montaa kiloa rasvaa niissä tisseissä varmaan ole, etenkään hoikkana, kun yleensä hoikilla rintarauhaskudosta on enemmän. Ja mittaustuloksilla todellakin on väliä, siksihän niitä mitataan eikä vain kysellä potilailta fiiliksiä.
Eihän pihtimittauksella edes mitata perseestä tai tisseistä... ja kaikki muu paitsi pihdit ja dxa on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan taatusti ole rasvaprosentti 33 noilla statseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sillä ulkonäöllä niin väliä, mutta monilla normaalipainoisilla naisilla, etenkin vähän vanhemmilla, sitä rasvaa on normaalipainoisenakin niin paljon, että siitä on terveydellistä haittaa. Mutta kun he ovat nippa nappa normaalipainon sisällä, niin kuvittelevat olevansa kovinkin terveitä.
Luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, että jos läskiä on niin paljon että se näkyy ja hyllyy niin ei silloin olla todellakaan mitään "normaalipainoisia".
Epätoivoista selittelyä, kun tissien koolla EI OLE merkitystä mittaustulokseen.
Kolmannes massasta läskiä... =O
Kyllä täytyy todella tuuheat masumuskelit olla noilla senteillä, kun ottaa huomioon, että Iso-Arskallakin oli Mr Olympia -aikoinaan vain n. 87 cm:n vyötärö.