Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten keskimääräinen rasvaprosentti on 33,5

Vierailija
05.09.2017 |

Eikö tuo ole aika paljon, kun yli kolmannes kehonpainosta on rasvaa?

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä se on? Kaikilla naisilla? Joillain enemän joillain vähemmän? Joillain ei yhtään? Onko tässä joku ikäjakauma? Kenestä mitattu? Minusta ei ainakaan kukaan ole mitään prosentteja ottanut.

Vierailija
2/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on 14 😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä se on? Kaikilla naisilla? Joillain enemän joillain vähemmän? Joillain ei yhtään? Onko tässä joku ikäjakauma? Kenestä mitattu? Minusta ei ainakaan kukaan ole mitään prosentteja ottanut.

Laajin suomalaisten terveyttä koskeva tutkimus, Finriski 2012.

Vierailija
4/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, jos on vähänkin rintaa ja/tai pyllyä, niin helposti on sen 30 %.

Itselläni 32 % ja bmi 23. Ikää tosin lähes 50 vuotta. 

Vierailija
5/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on 37. BMI:ni on kuitenkin vain 22, ja harrastan liikuntaa joka päivä vähintään tunnin.

Vierailija
6/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkimusten mukaan vaeltajien keräilijöiden jälkeläisiä. Rasvanvarastointikykyni on huippuunsa jalostettu. Lihoin leveyttä, en omenaksi. Selluliitti ei ole näkynyt, vaikka paksu olenkin. Tuskin olen ainoa suomalainen tuota lajia.

Vierailija
7/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa ja myös näyttää. 

Vierailija
8/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, jos on vähänkin rintaa ja/tai pyllyä, niin helposti on sen 30 %.

Itselläni 32 % ja bmi 23. Ikää tosin lähes 50 vuotta. 

Rasvaahan ne rinnat ja peppukin ovat, vaikka eivät yhtä haitallista kuin vaikkapa sisäelinten ympärille kerääntynyt rasva. Mutta rasvaa silti.

Vierailija
9/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on 14 😇

Mahtaako oikeasti olla? Tuo on alhainen rasvaprosetti jopa urheilijalle.

https://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2010/08/Ideal-Body-Fat-Per…

Vierailija
10/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että suurin osa prosenteissa rasvasta minussa on rinnoissa ja sitten pepussa. Aika monella näyttäisi olevan sama.

En tosin tiedä mitään kun ei ole koskaan mitattu. Missä sitä pääsee tekemään?

Vierailija
11/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on bim ja kuinka se mitataan tai kehon rasvaprosentti?

Vierailija
12/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tuon verran huolimatta siitä etten ole lihava. En ole koskaan ymmärtänyt miten se on mahdollista kun käyn salilla ja pilateksessa sekä vesijuoksemassa joka viikko säännöllisesti eli lihaksia löytyy. Ei ole lääkärikään osannut selittää, ihmettelee vaan hänkin.

Syön terveellisesti kotiruokaa, einekset ja mätöt minimissä. Rasvatonta en kyllä käytä sillä elimistö tarvitsee rasvaa toimiakseen, sensijaan hiilareita rajoitan.

Pituuteni on 163 ja paino pysyy alle 65 kg eli alle bmi 25. Ei ole vatsaa, ei leveää lantiota eikä isoja rintoja vaan olen urheilullisen kapea. Vaatekoko 38-40/M

Vierailija
13/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että suurin osa prosenteissa rasvasta minussa on rinnoissa ja sitten pepussa. Aika monella näyttäisi olevan sama.

N. 30 % naisista on vyötärölihavia, joten kyllä sitä silavaa taitaa olla vähän muuallakin kuin vain roikottimissa ja takalistossa.

Onko tällä 30% lla suurin siivu tuosta 33,5 keskiarvosta? Eli suomalaisista naisista 30% niin lihavia että heillä on enemmän kuin kolmasosa jotta siitä siirtää myös vyötärölle? Minkä ikäisistä naisista on kyse ja kuinka suuri otos mittauksiin on otettu?

Vierailija
14/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuota sitten oikeastaan pitäsi verrata? - Se mikä enemmän huolettaa ovat (hyvin) pienet lapset, jotka saavat ravinto ja liikunta ja muihin yksinkertaistaen terveys tottumuksiin ensi-sijassa omilta vanhemmiltaan. - Aikanaan järkytyin kun ensimmäistä kertaa näin sairaaloisen tukeviä alta 12 vuotiaista lapsia atlantin toisella puolella samalla kertaa useamman. Nyt en tiedä mitä ajatella kun kohtaan heitä -onneksi vielä harvoin- Suomessa, tavallisena arkipäivänä   

Vierailija
15/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen lapsia 28 % ja samalla ruokavaliolla ja liikuntamäärällä lastensaannin jälkeen 16 %. Painoin saman kuin nyt. Olen normaalipainon keskellä. Ennen lastensaantia olin hieman lapsenpyöreä esim kasvoiltani. Nyt en enää yhtään. Kaksi imetystä ja rasvat lähti. Rinnat pieneni myös. Harrastin juoksua ja joukkueurheilua nyt ja silloin.

Vierailija
16/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 30 % naisista on vyötärölihavia, joten kyllä sitä silavaa taitaa olla vähän muuallakin kuin vain roikottimissa ja takalistossa.

Onko tällä 30% lla suurin siivu tuosta 33,5 keskiarvosta? Eli suomalaisista naisista 30% niin lihavia että heillä on enemmän kuin kolmasosa jotta siitä siirtää myös vyötärölle? Minkä ikäisistä naisista on kyse ja kuinka suuri otos mittauksiin on otettu?

Sanoin jo mistä tutkimuksesta on kyse. Googlaa itse vastaukset kysymyksiisi.

Vierailija
17/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa! Kyllä se yli 80% on.

Vierailija
18/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Mistä ap siis halusi keskutella? Jää epäselväksi.

Vierailija
19/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo mistä tutkimuksesta on kyse. Googlaa itse vastaukset kysymyksiisi.

En. Sinä halusit keskutella mutta et sitten keskustele joten poistun. Hyvää yötä.

Vierailija
20/194 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Mistä ap siis halusi keskutella? Jää epäselväksi.

Siitä onko rasvaprosentti 33,5 melko paljon keskimääräiseksi rasvaprosentiksi. Kun täällä palstalla aina hoetaan, että miehet ovat Suomessa paljon lihavampia kuin naiset, niin ovatko miehet nyt sitten lopulta niin kovin paljon lihavampia sittenkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän