Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Itelle henk.koht eka EA kausi, kun jokainen morsian osottautui jollain tapaa todella rasittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Aliisa oli liian nuori tähän ohjelmaan. En ymmärrä, miksi hän edes haki mukaan. Tuskin hänellä on taustallaan suurta epätoivoa parin löytymisen osalta, kuten ehkä muilla osallistujilla oli. Olen Esan puolesta pahoillani. Mutta eiköhän ihailijoita nyt riitä, Esa on hyvä mies.
Mä en ymmärrä tätä Aliisa-on-liian-nuori -jankutusta! Miten 26-vuotias on muka liian nuori?! Itse menin naimisiin 24-vuotiaana ja musta se oli melko myöhään. Paras kaverini meni 22-vuotiaana. Monilla on lapsikin jo 26-vuotiaana, voi olla useampikin.
Ja kuten täällä on sanottu: yksi sarjan onnistuneimmista mätseistä on eka kauden Viola ja Esa. Viola oli 26. Ja heillä on nyt jo lapsikin.
En ymmärrä ollenkaan tuota, että 26-vuotias olisi liian nuori. Onko joillain se käsitys, että aikuisuus alkaa jotain viisikymppisenä vai mistä tuollainen käsitys tulee?
Kuulostaisiko kypsymätön sinusta paremmalta? Ikä on vain numeroita taas kerran😀
Olisin luullut Aliisaa nuoremmaksi. Tämä paljastaa kyllä miksi hän on sinkku. Ihan sydäntä viitsi kun hän häissään sanoi tyyliin että heittää kimppu ja sormus mereen ja herätä unesta, eikä mikään olekaan totta. Voin kuvitella että kaikilla on ollut pakokauhuiset fiilikset alttarilla. Mutta empaattinen ihminen ei sitä noin kaada sulhasen ja vieraiden niskaan. Jos hän suhteissaan draamailee vastaavalla tavalla välittämättä toisen tunteista, ei ole mikään ihme jos suhteet eivät onnistu. "Onnettomuudeksi" Aliisa on myös hyvännäköinen ja hänen ei siksi tarvitsekaan oppia huomioimaan toista. Uusi jännempi sulhasehdokas on jo seuraavan nurkan takana. Paitsi sitten 15 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on todennäköisesti tutkituttanut "markkina-arvonsa" jossain kuppiloissa jotka kuhisee "lääkäreitä ja juristeja" parveilemassa ympärillään.
Ajattelee saavansa "paremman". En usko et niin tulee käymään. Tyttöparka on ihan hukassa itsensä kanssa.
Esa on ihan kelpo mies, mutta en minäkään häntä "huolisi", kun en itse vaan lämpene. Ei Esassa ole mitään vikaa, ihan ok näköinen, kiltti yms. ja näen kyllä että hän olisi loistava kumppani jollekin muulle kuin minulle.
En silti pidä itseäni Esaa parempana millään tavalla. Ei vaan kolahda. En vaan viehäty. Rakkaus ja ihastuminen kun ei ole kuin työpaikan haku, että voi listata ominaisuuksia kuin cv:tä täyttäisi ja jos ne täyttyvät niin saa paikan. Muutenhan kaikki EA-parit olisivat yhdessä, kun paperilla kuitenkin kaikkien parien pitäisi toimia.
Ei se, että hakisi parempaa, vaan että hakee itselle sopivaa.
Mut ethän sä (oletettavasti) edes tunne Esaa? Miten siis voi sohvalta käsin sanoa, että en mä häntä huolisi enkä hänestä viehäty. Eri asia, jos on keskustellut henkilön kanssa ja tuntee paremminkin.
Kyllä mä osaan sanoa jo ihan tv:stä näkemäni perusteella.
Aika sumee pitää olla, jos ei osaisi tv/stä näkemänsä perusteella sanoa, onko joku ihan nounou. Ei se kaikista heti selviä, mutta joistakin kyllä.
No ehkä mä asian kyseenalaistaja olen sitten "sumee", mutta edes Petristä en sanoisi mitään arvioita, tulisinko toimeen vai en ja viehättäisikö vai ei. Livenä sen vasta näkisi. Minusta on vaan aika naurettavaa, että kun katsojat näkevät niin olemattoman vähän ihmisistä, niin siltä pohjalta sitten muodostetaan kuva ja päätetään, viehättääkö vaiko ei. Lähes yhtä perinpohjaista tutustumista kuin Tinderissä kuvan tuijottaminen.
En mäkään osaisi Petristä sanoa. Mutta Esasta osaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan mitätön määrä. Hyvin harva käy töissä Turusta Helsingissä. Ja nositakin todennäköisesti suurin osa tekee paljon etätyötä. Tuskinpa on montaa kirvesmiestä junassa tekemässä työmatkaa. Työn täytyy olla sellaista, että sitä voi tehdä etänä ja junassa.
:D Juu, väitteenihän alunperin olikin, että moni kirvesmies Turusta käy töissä Helsingissä! Muistaakseni sittenkin puhuttiin Markuksen eli korkeasti koulutetun henkilön pendelöinnistä tuolla välillä.
Mutta Petrin työ on "kirvesmiehen työtä", työtä, joka vaatii läsnäoloa ja ihmisten kohtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan muu Aliisassa rassaa, mutta olisin halunnut tietää, mitkä olivat todellisia syitä, miksi ei. Ei se voi olla pelkästään niin, että "en vain saanut fiilistä". Jos miehessä kaikki kiinnostaa ja natsaa, niin eikö fiiliksen jo saa? Tai sitten on kyse ihan jostain mystisestä jutusta, jota itse en ole ehkä kokenut edes. Aliisa antoi käsityksen, että Esassa natsaa kaikki, mutta sitten kuitenkin jokin puuttuu. Mikä joku? Taisi vain jättää sanomatta telkkarissa sen, mitä oikeasti ajatteli.
Minusta sekin oli vähän outoa, kun Mari sanoi, ettei heillä ole kemiaa Petrin kanssa aviopariksi. No eikö heillä nyt ollut monesta muustakin ristiriidasta kyse kuin jonkun kemian puuttumisesta? Hieman tökkii myös, kun tässä ohjelmassa jauhetaan usein kemiasta, joka ei ole oikeasti mikään psykologinen termi, vaan täysin ihmisten keksimää höpsötystä. Kemia on kemiaa, tiedettä.
Minäkin tätä pohdin, että jos pidän jotain miestä hyvännäköisenä, luonne loistava, hyvä työpaikka ja mielenkiintoisia harrastuksia, niin kyllä vapaana ihastuisin. Väittäisin, että jos sanoo ettei ole kemiaa, niin se on just ulkonäössä puute. Tai jossain muussa ihan konkreettisessa asiassa, jonka voisi nimetä. Veikkaan Esan ulkonäköä, vaikka Aliisa sanoi, että pitää siitä. Oikeasti ei taatusti ole Aliisan tyyppiä ollenkaan.
Tietenkään Aliisa ei pidä Esaa kiinnostava ja kaikin puolin loistavana. Jos on vähääkään järkeä päässä, ei myöskään kerro kameroille, mitkä asiat tarkalleen ottaen ratkaisivat. Vähän siitä sai kuitenkin esimakua keskustelussa, jossa Aliisa itku silmässä kertoi loukkaantuneensa Esan raivarista ja lisäsi vielä, ettei hän pysty unohtamaan, vaikka haluaisi. Sanojen totuusarvohan ei siitä muutu, että toinen pyytää anteeksi.
Luulen että Esalla oli vain tullut mitta täyteen venymistä ja toisen oikkujen sietämistä ja oli tämän sanonut vähän isommin kirjaimin, mistä Aliiisa järkyttyi. Sen puinnista sitten revittiin draamaa ohjelmaan.
Aliisan haastattelussa hyvää analyysia:
https://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/ar…
Askartelutehtävän yhteydessä Aliisa totesi, että toiveena on kaksi fiksun näköistä lasta. Punaposkisen veikeän pallopään kanssa se ei olisi ehkä toteutunut...ulkoisesti nuo kaksi olivat täysin eri tasoa ja Aliisan järkytys alussa liittyi varmasti E:n ulkonäköön.
Vain palstalla: sosiaaliohjaaja (sosionomi vai lähihoitajatausta?) on korkeasti koulutettu, joka tekee etäduunia junamatkoilla. Se, että koulun nimi on AMK ei tee työn sisällöstä yhtään hienompaa. Sos.ohjaajan työ on asiakaspalvelutyötä.
Kyllähän Esasta ja Aliisasta näkee, että ovat väärää paria. Ohjelmassa ei ole tarkoitus olla yhdessä väkisin ikuisesti, vaan yrittää sen noin 6 viikkoa. Mun mielestä Aliisan ainoa moka, joka näkyi telkkarissa, oli alttaripaniikki. Ja no, ehkä sitä oli vaikea piilottaa, kun tilanne oli niin outo kaikkinensa. Kyllä hän muuten reippaasti yritti. Molemmat löytävät varmasti toisilleen sopivammat puolisot hieman erilaisista henkilöistä.
Mmmmm, kyllä kyllä, mmmmmm, aivan, aivan, kyllä, kyllä, mummis, mmmmm
Vierailija kirjoitti:
Askartelutehtävän yhteydessä Aliisa totesi, että toiveena on kaksi fiksun näköistä lasta. Punaposkisen veikeän pallopään kanssa se ei olisi ehkä toteutunut...ulkoisesti nuo kaksi olivat täysin eri tasoa ja Aliisan järkytys alussa liittyi varmasti E:n ulkonäköön.
Ja se että Esa yhä vielä lopussakin halusi vain olla Aliisan kanssa, liittyi varmasti Aliisan ulkonäköön. Pinnallisuutta puolin toisin.
En ymmärrä miksi ihmeessä lytätään ihmistä, joka ei nyt vain sattunut rakastumaan ja uskalsi vieläpä myöntää sen.
Ei tämän ohjelmaformaatin idea ole, että täytyy pakkositoutua ja heittäytyä elämään parisuhdetta ihmisen kanssa, jos ei ole sellaisia tunteita, joita siihen tarvitaan.
Ohjelmassa nähdään aitoja kohtaamisia ihmisten välillä ja silloin kun kohdataan aidosti, nähdään onnellisia tarinoita kuin myös niitä ei niin onnellisia/onnekkaita.
Eihän ohjelmaan osallistumisen edellytyksenä voi olla/ole se, että täytyy alkaa filmaamaan ja näyttelemään parisuhdetta. Aliisa tunsi niinkuin tunsi, Esa ja Mari tunsivat niinkuin tunsivat.. ei vain natsannut. Eikä sitä tarvinnut alkaa esittämään, että kaikki hyvin.. näytellään nyt parisuhdetta.
Ei ole ollut näin myöskään muiden maiden formaateissa. Aitoja tunteita ja kaaria sielläkin on nähty.
Ilta-Sanomien Utulan kommentit ja odotukset ohjelmalle ovat olleet myös aika omituisia. Hän haluaa ohjelmaan ihmisiä, jotka sitoutuvat leikkimään ja näyttelemään parisuhdetta, tuntui miltä tuntui.
Kyllähän oikeasti aliisassa on vähän hevosen ulkonäköä.Ei itseä ainakaan viehätä.1.5/5
elämänpelijonne22 kirjoitti:
Kyllähän oikeasti aliisassa on vähän hevosen ulkonäköä.Ei itseä ainakaan viehätä.1.5/5
Älä valehtele, oikeasti olet palstaporsas BMI 35 ja hapan ilme.
Aliisa on todella ärsyttävä persoona.Koskaan ei tiedä mitä hän oikeasti ajattelee.Lisäksi vielä löysät allit.1/5
Vierailija kirjoitti:
elämänpelijonne22 kirjoitti:
Älä valehtele, oikeasti olet palstaporsas BMI 35 ja hapan ilme.
Älkää hyvät ihmiset haukkuko kenenkään ulkonäköä. Aivan hirveää, että lähdetään tollasia juttuja puhumaan.Jokainen on oman näköisensä ja kokoinen.Aliisa on ihan nätti.Näillä ulkonäön arvostelijoilla on nyt peiliin katsomisen paikka.
Aliisa on aika varmasti kauniimpi kuin 90 % tänne kirjoittelevista. Vaikka "asiallista kritiikkiä antava" mamma kuinka kiukkukiimoissaan haukkuisikin häntä löllöalliseksi hevosnaamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on aika varmasti kauniimpi kuin 90 % tänne kirjoittelevista. Vaikka "asiallista kritiikkiä antava" mamma kuinka kiukkukiimoissaan haukkuisikin häntä löllöalliseksi hevosnaamaksi.
Tämä. Voi vain kuvitella, milllasia tuhteja rumia huuhkajia nuo Aliisaa haukkuvat ämmät ovat.
:D Juu, väitteenihän alunperin olikin, että moni kirvesmies Turusta käy töissä Helsingissä! Muistaakseni sittenkin puhuttiin Markuksen eli korkeasti koulutetun henkilön pendelöinnistä tuolla välillä.