Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Aliisa on hyvä esimerkki siitä, että on ihan nätti mutta sisältä tyhjä. Lähiöpissis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ohjelmaa kovin paljon katsonut mutta en ymmärrä miksi Aliisa ja Esa ylipäänsä olivat tuossa ohjelmassa. Molemmat nuoria, normaaleja ja hyvännäköisiä. Liian nuoria tuohon ohjelmaan. Ei vaan ollut vielä sattunut kohdalle sopivaa kumppania, mutta en usko etteivätkö omin voimin löytäisi. Ikärajan pitäisi olla vähintään 30 että voidaan ruveta puhumaan oikeasti tahdonvoiman käytöstä jos kumppani ei aluksi tunnu sopivalta. Mitä syytä jollain 26 veellä on laittaa kaikki peliin? Aika vähän.
Eka kauden Viola ja Esa olivat samanikäisiä. Kaiken lisäksi Viola kertoi silloin, ettei ollut ikinä aiemmin edes ollut pitkässä, vakavassa seurustelusuhteessa.
En ole seurannut Violan kautta, oliko Viola alttarilla että voi ei... Jos mätsi menee hyvin niin iällä ei ole niin suurta merkitystä kuin silloin kun on. Toki Mari oli hyvä esimerkki siitä ettei auta vaikka biologinen kello moukuu välttämättä. Tosin olen sille kannalle kallistunut että Mari tuli tosiaan torjutuksi ensin.
Viola oli 26, eikä ollut kokemusta seurustelusta juurikaan. Joku valitti, että bloginsa perusteella ei vaikuta hirveän välkyltä edes. Hän kertoi ohjelman alussa, ettei Esa ollut sellainen mies jollaista oli itselleen kuvitellut. Mutta kypsän ihmisen tavoin otti rauhallisesti ja antoi tilanteen edetä. Lopulta ohjelman kuusiviikkoisen aikana rakastui korviaan myöten. Ja sanoi, että oli hyvä että hänelle asiantuntijat osoitti miehen, jollaista ei itse olisi tajunnut valita.
Viola ja Esa ovat edelleen yhdessä onnellisia ja heillä on lapsikin. Ensi tiistain ohjelmassa kertovat nykytilanteestaan.
Viola ei hääpäivänä vyöryttänyt epävarmuuden tunteitaan Esan niskaan, vaan tajusi olla hiljaa ja odottaa rauhassa. Ja se kannatti!
(Violan Esa on muuten psykologi, joten hän olisi ehkä paremmin kestänyt yltiörehellisen itkupotkuraivarin hääpäivänä kuin tämän kauden Esa. Mutta Viola tajusi olla loukkaamatta toista turhaan.)Eli Aliisan olisi pitänyt aloittaa se esittäminen jo häissään ensisekunneista lähtien? VIola ja Aliisa ovat kaksi eri ihmistä, toinen järkyttyi, toinen ei; toinen on herkempi, toinen ehkä hillitsee itsensä paremmin.
Ei kysymys ole esittämisestä, vaan siitä, että ei anna tunteilleen kaikkea valtaa. Ei tarvitse esittää ihastunutta, jos ei ole. Omia vastenmielisyyden tunteitaankin voi tarkastella kaikessa rauhassa miettien mistä ne oikein kumpuavat. Ei niitä kieltää tarvitse.
Ennen kaikkea pitäisi pystyä suhtautumaan uuteen ihmiseen uteliaisuudella: millainen tyyppi tuo oikein on? Sitä ei ensisilmäyksellä saa selvitettyä kenestäkään.
Aliisahan teki juuri näin. Yritti, vaikka tuntui vastenmieliseltä.
Joku tuhti palstavalas on nyt tosi äksynä Aliisasta, useita viestejä samalla kirjoitustyylillä, välillä miehenä esiintyen. Jos syömingeiltäsi ehdit niin mietipäs, mistä moinen äksyili johtuu :)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Johannan ja Markuksen haastattelun. Markus on edelleen hyvin väsynyt ja Johanna lihonut entisestään.
Johanna oli varmaan laihduttanut ohjelmaa varten. Nyt on lyönyt hanskat tiskiin, ei tarvitse enää yrittää.
Vuoden päästä +30 kiloa ohjelmaan verrattuna.
Äijykkä kirjoitti:
Miksi ohjelmaa ei voisi toteuttaa niin, että ennen avioliiton solmimista jokainen pari saisi tutustua viikon kolmeen eri ehdokkaaseen?
Jos itse olisin mukana niin tutustuisin mieluummin vain yhteen. Kauhea stressi kyetä noin vakavassa asiassa tutustumaan kolmeen kerralla, ja sitten vielä se, kenet niistä valitsee. Olen muutenkin huono tekemään päätöksiä.
Mutta tulevan puolison äänen ja puhetyylin haluaisin kyllä kuulla ennakolta, sillä on minulle paljon merkitystä. En kestäisi epäselvää mumisijaa tai liian nopeaa säksättäjää, jolloin joutuisin joka lauseen jälkeen kysymyään "mitä?"
Minusta sekä Marin ja Petrin että Esan ja Aliisan päätökset olivat aikuisten ihmisten kypsiä päätöksiä. Jos niitä tunteita ei kertakaikkiaan ole, ei riitä, että kumppani on perus hyvä tyyppi. Noin lyhyestä "suhteesta" on parempi erota vielä kun voi ystävinä erota. Pahempaa jälkeä siitä tulisi, jos jäisi odottamaan jotain tunteita, ja niitä tulisikin vain toiselle. Pahimmassa tapauksessa ainut tunne olisi viha.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sekä Marin ja Petrin että Esan ja Aliisan päätökset olivat aikuisten ihmisten kypsiä päätöksiä. Jos niitä tunteita ei kertakaikkiaan ole, ei riitä, että kumppani on perus hyvä tyyppi. Noin lyhyestä "suhteesta" on parempi erota vielä kun voi ystävinä erota. Pahempaa jälkeä siitä tulisi, jos jäisi odottamaan jotain tunteita, ja niitä tulisikin vain toiselle. Pahimmassa tapauksessa ainut tunne olisi viha.
Aamen!
Mua hämäsi Aliisassa ja Esassa, että olivatko he oikeasti missään vaiheessa pidempää aikaa yhdessä? Ensin oli se isän synttärireissu, sitten jatkuvasti Esa reissasi kylään ja takaisin. Pari kertaa olivat jossain mökillä ja Esan kotona.
Mutta pointtina, eikö ohjelman ajaksi voi vaikka ottaa kesälomaa töistä ja oikeasti olla sitten yhdessä kunnolla sen ajan? Ei vain satunnaisesti tehdä jotain. Ei se tunnu kunnolliselta yritykseltä noin.
Ja ei tietenkään tarkoita, että 24/7 nyhjättäisiin, vaan ihan normaalia elämää, mutta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko Mari ja Petri myös liian nuoria tähän ohjelmaan, kun hehän erosivat jo neljän viikon jälkeen? Asuivat yhdessä alle viikon. Eivät yhtään pystyneet olemaan toisen kanssa, kun (Maria mukaillen) "toinen ei ole sellainen kuin olisi toivonut".
Niinpä, alle kolmekymppinen on liian nuori, ja kohta onkin jo liian vanha kun on omiin tapoihinsa piintynyt ikisinkku, joka ei osaa joustaa pätkääkään. Pariutumisen ihanneikä on kovin lyhyt. Ehkä se sitten on niin että vain 30 - 35 -vuotiaat saisivat hakea ohjelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua hämäsi Aliisassa ja Esassa, että olivatko he oikeasti missään vaiheessa pidempää aikaa yhdessä? Ensin oli se isän synttärireissu, sitten jatkuvasti Esa reissasi kylään ja takaisin. Pari kertaa olivat jossain mökillä ja Esan kotona.
Mutta pointtina, eikö ohjelman ajaksi voi vaikka ottaa kesälomaa töistä ja oikeasti olla sitten yhdessä kunnolla sen ajan? Ei vain satunnaisesti tehdä jotain. Ei se tunnu kunnolliselta yritykseltä noin.
Ja ei tietenkään tarkoita, että 24/7 nyhjättäisiin, vaan ihan normaalia elämää, mutta yhdessä.
Eipä ole aiemmilla kausilla ollut yhtään paria, joka ei olisi asunut yhdessä ainakin pääosin, vaikka välillä onkin kotona käyty.
Asuvatko tosissaan nyt m ja j tuolla Johannan "itsemurhayksiössä"? Hulluksihan siinä tulee. En usko suhteen kestävän.
Vierailija kirjoitti:
Äijykkä kirjoitti:
Miksi ohjelmaa ei voisi toteuttaa niin, että ennen avioliiton solmimista jokainen pari saisi tutustua viikon kolmeen eri ehdokkaaseen?
Jos itse olisin mukana niin tutustuisin mieluummin vain yhteen. Kauhea stressi kyetä noin vakavassa asiassa tutustumaan kolmeen kerralla, ja sitten vielä se, kenet niistä valitsee. Olen muutenkin huono tekemään päätöksiä.
Mutta tulevan puolison äänen ja puhetyylin haluaisin kyllä kuulla ennakolta, sillä on minulle paljon merkitystä. En kestäisi epäselvää mumisijaa tai liian nopeaa säksättäjää, jolloin joutuisin joka lauseen jälkeen kysymyään "mitä?"
Tuo on muuten ihan totta. Tapasin komean miehen ja kaikki oli niin ok kun voi vaan olla, mutta se mumiseva puhetyyli :( alkoi ärsyttää todella paljon kun koko ajan sai olla että häh? Mitä? Lopetin sitten suhteen.
Yksiö tai kaksio mutta vanha sananlasku sanoo"ei niin pientä sänkyä ettei siinä kaksi maakaa ja yksi seiso"
Vierailija kirjoitti:
Aliisat, Marit ja Petrit pääsevät ihan kohta rauhaan, pari viikkoa vielä palstoilla jaksetaan pohtia ihmisiä ja epäonnistumisen syitä, sitten nousee uudet puheenaiheet.
Keitä he ovat? Aliisa Kenola, Aliisa Pirilä, Aliisa Jormanainen ja Aliisa Heinonen? Mari Koivula, Mari Tuorila ...? ...?
Vierailija kirjoitti:
Mmmmm, kyllä kyllä, mmmmmm, aivan, aivan, kyllä, kyllä, mummis, mmmmm
mammaa
Olipa aika jännä juttu, kun ohjelma tuli ulos tiistaina, niin jo keskiviikkona Aliisa kiikutti erohakemuksen Hyvinkäällä. Kertoo jotain ihmisestä, ettei nyt voinut vaikka muutaman päivän odotella. Oliko päivistä kiinni, että pääsee lopullisesti eroon Esasta. Sinänsä sama lopputulos, mutta kosmeettisesti olisi kauniimpi ollut odotella ohjelman tiimoilta savun laskeutuminen. Muttta näin ne minä, minä tyypit eivät ajattele.
Aivan järjetöntä, että osallistujille sallitaan avioero. Järjestettyjen avioliittojen maissa idea nimenomaan on, että rakkaus kehittyy hitaasti vuosien saatossa. Vaikka ensin vihaisi puolisoaan, niin hänen tekojensa myötä tunteet voivat vähitellen muuttua, mutta siihen kuluu pitkä aika.
Mikä järki tällaisessa järjestelyssä, jossa osallistujille sallitaan ero? Se pitäisi kieltää suuren sakon uhalla.
Mun mielestä sekä Mari, että Aliisa olivat hirveän negatiivisiä alusta saakka. Hirveästi keskittyivät jatkuvasti eroavaisuuksiin ja muutenkin jäivät kiinni kaikkeen negatiivisuuteen eivätkä omasta mielestäni edes yrittäneet tsempata. Ei ainakaan Mari. Aliisa nyt sentään edes jotain yritti, mutta ei hänkään mitenkään erityisesti tsempannut. Toivottavasti ei seuraavalla kaudella nähdä tälläisiä prinsessoja.
Hienoa että Aliisa ja Esa ovat tavanneet ja keskustelleet. Ovat saaneet purettua asiaoita ja tuntemuksia. Viime kauden Mikko ja Heidi eivät ole tavannet. Jossakin jutussa oli että Mikko olisi halunnut jutella mutta Heidi ei.
Aivan ehdalta mammalta ainakin kuulostat. :)