Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjetön arki

Vierailija
29.08.2017 |

Sanokaas mielipiteenne. Onko tämä minun minuutilleen aikataulu ihan hullua? Vai valitanko vain turhasta? Väsyttää ihan vietävästi, enkä tiedä miten elämää helpottaisi.
Tyypillinen arkipäivä:
Kello soi 5.15. Suihku, laittautuminen töihin, lasten vaatteiden katsominen
6.30 lapset kiskottava sängyistään, pienemmän pukeminen ja puoli tuntia tappelua eskarilaisen kanssa.
7 juoksuaskelin viemään isompaa eskariin ja pienempää hoitoon. Ei ajokorttia tai toista autoa, joten joko jalan tai bussilla. Sitten töihin julkisilla. Töissä 2 tuntia sen jälkeen kun on kotoa lasten kanssa lähdetty.
Töissä vähintään 9-17.30, sillä sopivaa bussia ei kulje heti työajan päätyttyä. Usein menee pari tuntia ylitöiksi, sillä olen uudessa työssä ja räpiköin pärjätäkseni kaiken uuden kanssa.
Kotimatka vie noin tunnin. Jos poikkean kaupassa 1,5 tuntia. Kotona olen siis noin 19-20. Hyvä jos ehdin nähdä lapset hereillä. Sitten iltapalaa ja iltatoimia, nukuttamista. Sitten kello on jo 21-22, joten kiireesti nukkumaan, jos haluaa saada 7-8 h unta. Aamulla taas kaikki uudestaan! Ihan hullua! Välillä teen parin päivän työmatkoja. Ne alkavat yleensä lähdöllä klo 5-6 ja päättyvät paluuseen noin 23-24. Mitään vapaata noilla matkoilla ei siis ole, joten niilläkään ei voi huilata.
Toki tiedän, että minun arkeni helpottuisi, jos asuisimme lähempänä työpaikkaa, mutta kodin lähellä ei ole alani paikkoja. Lapsilla on hyvät eskarit ja hoitopaikat täällä, ja kesken vuotta todella hankalaa lähteä vaihtamaan hoitopaikkaakaan. Ajokortti jeesaisi, mutta silti työmatka olisi pitkä.
Hihat meinasi palaa tuttavan somepäivityksestä, jossa hän valitti miten rankkaa on olla kahden lapsen kanssa ja käydä 3 päivää viikossa töissä. Mutta sen kuulemma jaksaa "kun asiat elämässä tärkeysjärjestyksessä", ja Vihjasi sitten minulle, että minulla näin ei ole. Takaan, että minullekin tärkeintä ovat lapset. Mutta minun työantajallani lyhyempi työviikko ei ole mahdollinen, eikä se työni luonteen vuoksi olisi järkevää.
Arjessa ei ahdista työt vaan tämä karsea tukka putkella viilettäminen. Aina kiire jonnekin ja aina väsymys.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärvistelet koeajan ja sen jälkeen alat saikuttaa. Lapset tietysti vuoronperään sairastuvat milloin mihinkin kuumeeseen, päivähoidossa kun kerran ovat.

Jäät hoitamaan niitä kotiin peiton alle. Ja palkka juoksee.

Problem solved!

Vierailija
142/142 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nyt muuttaisitte vaikka tuonne Kannelmäkeen, aikaa lasten viemiseen päiväkotiin ja töihin menoon menisi ehkä 45-60 min, eli aikaa säästyisi 1 h - 1 1/4 h aamulla. Tehostamalla aamun laittautumisia säästät 15-30 min (hiusmalli helposti laitettavaksi jne.). Paluuliikennettäkin on hyvin, eli pääset ajoissa kotiin ja säästyy ajassa vähintään 0,5 h. Yhteensä säästyy aikaa 1,75 - 2,25 h tai jopa vielä enemmän.

Lainaa tilisi lisää 29 000 € ja Aupairillekin löytyy huone, jos tahdotte.

What's problem?

Hupsista, siis vain 9000 € tulisi lainaa lisää.

Ajat ovat toki karkeita arvioita, kun työpaikkasi tarkka sijainti ei ole tiedossa, mutta voisi olla tuota luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla