Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html
"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.
Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."
Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.
Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.
Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö suihkuunkin ottaa puhelin mukaan? Ja kakalle?
Pitää. Viimeksi kun työkkäristä soitettiin, niin tyyppi oli närkästynyt kun en ollut vastannut suihkussa ollessani. Puhelu meni hänen tiuskiessa ärtyneenä. En edes tiennyt milloin minulle soitetaan kun työkkäri ei enää ilmoita seuraavasta puhelinsoittoajasta kuten ennen ja aikaa edellisestä oli kulunut jo yli 5 kuukautta. Sitten olisi pitänyt olla valmiudessa 24/7, suihkussakin.
Miksi valehtelette?
Jo 5 vuotta sitten käytäntö oli se, että ensin tuli tekstiviesti " TE-toimistosta NN soittaa sinulle klo xx.xx". Siis mitä, eikö nyt enää ilmoiteta? No sitten vaan soitetaan takaisin, kun nähdään, että jostakin virkanumerosta on tullut puhelu.
Toi valehtelu sana kertoo kirjoittajasta paljon! Oisit saanu jättää sen pois! Todella ala-arvoista arvostelua muita kommentoija kohtaa! Tajuatko miten sadat ihmiset kokevat myötähäpeää itsekkyydestäsi!
Hah hah! Kuka enää -vastaa- mihinkään odottamattomiin puheluihin oman kontaktilistan ulkopuolisilta. V tun typerää! Jos jollekin läheiselleni on tapahtunut jotakin toivon totisesti mieluummin teksitiviestiä kuin lässytystä oli se tekstiviesti kuinka karu tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahha vähänkö hyvä läppä ap. Että TE-toimisto soittaisi tarjotakseen töitä! En usko, että kellekään on ikinä tapahtunut näin. Sieltä soitellaan vaan että sun pitäisi hakea näitä töitä. No joo olen tässä nyt 50 hakemusta laittanut. Aijaa no oisitko halunnut tämmöseen työkokeiluun mistä saa arvokasta kokemusta työelämästä 9e päiväpalkalla...
Mä en saa mitään puheluita.
Etkö? Nykyäänhän on ne haastattelut 3 kuukauden välein. Mulla se puhelu meni suunnilleen noin.
Mulle on viimeksi soitettu 3 vuotta sitten työkkäristä. Olen ollut 5,5v työttömänä. Ja vastaan kaikkiin puheluihin aina.
-eri
AP on tänne ennenkin kirjoitellut tuon tyyppistä textiä! Todella surkuhupaisaa vuodatusta! En tiedä,mitä hänen lapsuudessa/elämässä muutenkin on tapahtunut! Jokin traaginen kokemus,joka aiheuttaa tasaisin ajoin tollasia vihapurkauksia tälle palstalle ja ehkä muillekin palstoille! Mt ongelmiin on nykyään kehitetty hyviä lääkkeitä! Vink vink AP! Toivottavasti elät/asut yksin! Ja kerro hyvissä ajoin ongelmistasi jollekin ammattiauttajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää. Viimeksi kun työkkäristä soitettiin, niin tyyppi oli närkästynyt kun en ollut vastannut suihkussa ollessani. Puhelu meni hänen tiuskiessa ärtyneenä. En edes tiennyt milloin minulle soitetaan kun työkkäri ei enää ilmoita seuraavasta puhelinsoittoajasta kuten ennen ja aikaa edellisestä oli kulunut jo yli 5 kuukautta. Sitten olisi pitänyt olla valmiudessa 24/7, suihkussakin.
Miksi valehtelette?
Jo 5 vuotta sitten käytäntö oli se, että ensin tuli tekstiviesti " TE-toimistosta NN soittaa sinulle klo xx.xx". Siis mitä, eikö nyt enää ilmoiteta? No sitten vaan soitetaan takaisin, kun nähdään, että jostakin virkanumerosta on tullut puhelu.
Ei ole mulle soiteltu eikä viestejäkään mahdollisista tulevista puheluista ole tullut. Kerran Kelasta tuli viesti, että sinulle soitetaan tänään myöhemmin. Taisin olla suihkussa kun olivat yrittäneet soittaa. Työkkäristä ei todellakaan ole soiteltu. Olen 50+ ikäinen, siinä taitaa olla selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mielelläni tuntemattomiin numeroihin. Oletan että jos on tärkeää asiaa, yhteydenottaja osaa kirjoittaa viestin ja voin soittaa takaisin.
sama täällä en vastaa koska siellä on aina joka kerta se halvatun puhelinmyyjä joka ei usko sanaa EI KIITOS.
Ei sinne pidä sanoa ei kiitos, vaan kysyä, että miksi minulle soitit, minulla on puhelinmyyntikielto.
Yhteydenottopyyntöihin vastaamatta jättäminen on typerää, mutta haluan muuten kommentoida aihetta. Minua ärsyttää, kun virastot ja yritykset tmv eivät aina ilmoita, milloin soittavat. Se soitto voi tulla huomenna tai kahden viikon päästä. Olen töissä, jossa pystyn järjestelemään töitä siten, että vahtaan puhelinta vaikka pari päivää, mutta päiväkausia se ei onnistu.
Parhaimmassa tapauksessa sieltä yritetään soittaa kerran, en pysty vastaamaan ja odotan turhaan toista puhelua. Sen jälkeen kun olen itse yhteydessä uudestaan, sieltä luvataan soittaa uudestaan ja soitetaan taas vain kerran!
Vierailija kirjoitti:
No, työtöntä ei voi pakottaa ostamaan puhelinta vain te-toimiston yheydenottoja varten. Kirjeitse saa jokaiseen yhteyden.
Itseltäni taisi jäädä haastattelupyyntö/työpaikka väliin; olin hakenut työtä, ja joku oli yrittänyt soittaa tuntemattomasta numerosta pariinkin otteeseen työpäiväni aikana, jolloin en pystynyt vastaamaan. Olisipa viitsinyt jättää edes viestin,niin olisin soittanut takaisin vaikka tauolla.
Niin, meillähän onkin paljon ihmisiä, joilla ei ole puhelinta. :D Näppäinpuhelin maksaa parikymppiä. Itse käytän sellaista.
En vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin, tarkistan fonectasta tai kukasoitti-palvelusta soittajan, mutta nää viranomaispuheluthan tulee 029-alkuisesta numerosta? Eikö se näy aina vastaanottajalle?
Siitähän joutuu jo nyt karenssiin, jos ei vastaa kolmeen puheluun ja ole sen jälkeen määräaikaan mennessä yhteyksissä työkkäriin. Itselle napsahti tällainen ukaasi, kun olin mm. töissä ja suihkussa soittohetkillä.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah! Kuka enää -vastaa- mihinkään odottamattomiin puheluihin oman kontaktilistan ulkopuolisilta. V tun typerää! Jos jollekin läheiselleni on tapahtunut jotakin toivon totisesti mieluummin teksitiviestiä kuin lässytystä oli se tekstiviesti kuinka karu tahansa.[/quote
Mitä vi tulla on tämän asian kanssa tekemistä?? T. yläkoulun ope, joka kuuntelee päivät päästään jonnejen "vi ttu-sitä" ja "vit tu-tätä" -puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelette?
Mulla oli työttömyysjaksoja 2020-2021, ja kertaakaan ei tullut mitään viestiä vaan satunnaisia yllärisoittoja ilman ilmoituksia. Kelasta kyllä tuli viesti, kun en heti ekaan puheluun saanut vastattua.
Ap, eiköhän kyse ole yleensä juuri tuosta, että saisi olla rauhassa (paitsi tukipäivinä rahat tilille) ja ettei joudu töihin tms. Tosissaan töihin haluava sen sijaan on hyvin tavoitettavissa ja itsekin aktiivinen, eikä vain odottele soittoa / uutta soittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.
Tämä ilmiö johtunee halusta karttaa puhelinmyyjiä, joiden soittoja isoin osa tuntemattomista numeroista on. Perään ei soiteta vaan ajatellaan, että se jolla on todellista asiaa, soittaa uudelleen.
Minä soittelen työkseni hakijoita haastatteluihin. Yritän soittaa kaksi kertaa ja jos ei vastata, jätän sikseen ja odotan että työnhakija kyllä soittaa sitten perään, jos on kiinnostunut työpaikasta. Jos henkilöllä on vastaaja, jätän vastaajaan tietysti viestin. Kyllä motivoituneet henkilöt soittavat takaisin, jos ovat hakeneet työpaikkaa ja ovat kiinnostuneet siitä.
Miksi, oi miksi, ei voi laittaa viestiä tai jättää vastaajaviestiä? Itse teen työtä, jossa olen suurimman osan päivää puhelinpalavereissa. En pysty useinkaan hyppäämään pois palaverista vastaamaan kesken kaiken. Viestit sen sijaan pystyn lukemaan ja niihin yleensä vastaamaan palaverissakin.
Täyttä höpöhöpöä. Soitan AINA takaisin, mikäli numerolle löytyy työpaikkaan viittaava omistaja.
Itse olen osa-aikatöissä, jossa puhelin pitää olla työajalla äänettömällä. En aina muista laittaa soittoääntä takaisin ja monesti vielä soittavat TE-toimistolta juuri silloin, kun olen nousemassa bussiin tai olen töissä. Olen soittanut niille sitten takaisin, kun ovat laittaneet tekstarin, että yritettiin tavoitella.
Mihin työhön (siis semmoiseen, josta saa elämiseen riittävä ja työn rasittavuutta vastaava palkka) meidät lahjattomat ja koulukiusaamisella itsetunnon ja sosiaaliset taidot menettäneet laitetaan, kun Ukrainasta tulee valtava joukko paljon taitavampia ja lahjakkaampia ihmisiä?
Poika haki työpaikkaa, sieltä soitettiin eikä poika ehtinyt vastata. Poika soitti useampia kertoja takaisin mutta numeroon ei enää vastattu. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin työhön (siis semmoiseen, josta saa elämiseen riittävä ja työn rasittavuutta vastaava palkka) meidät lahjattomat ja koulukiusaamisella itsetunnon ja sosiaaliset taidot menettäneet laitetaan, kun Ukrainasta tulee valtava joukko paljon taitavampia ja lahjakkaampia ihmisiä?
Mistä olet saanut päähäsi että ne naiset ja lapset, joita sieltä tulee ovat kaikki taitavia ja lahjakkaita?
Ihan keksimällä keksitty juttu taas että voidaan syyllistää työttömiä lisää.