Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta

Vierailija
29.08.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html

"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.

Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."

Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.

Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.

Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työhön (siis semmoiseen, josta saa elämiseen riittävä ja työn rasittavuutta vastaava palkka) meidät lahjattomat ja koulukiusaamisella itsetunnon ja sosiaaliset taidot menettäneet laitetaan, kun Ukrainasta tulee valtava joukko paljon taitavampia ja lahjakkaampia ihmisiä?

Mistä olet saanut päähäsi että ne naiset ja lapset, joita sieltä tulee ovat kaikki taitavia ja lahjakkaita?

Enhän minä sanonut, että KAIKKI ovat taitavampia ja lahjakkaampia. Mutta kyllä heistä suurempi osa on kuin esim. minä. Itselläni ei meinaa asiat jäädä muistiin ja vielä huonommin muista, jos töissä huudetaan ja tiuskitaan.

sama

Vierailija
142/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömänkaan tarvitse päivystää puhelimen vieressä 24/7 ja tietävät kyllä työkkärissäkin tämän. Seuraamuksia ei tule vaikkei vastaisi työkkärin soittoihin, ellei puhelinajasta ole etukäteen sovittu.

Minä työttömänä käyn esimerkiksi suihkussa ilman puhelinta. Joskus ajan autoa, silloinkaan en vastaa. Ulkoillessa ollessa puhelinta ei aina kuule, etenkään talviaikaan kun puhelin on toppavaatteiden sisällä. Ja kesäisin olen niin paha ihminen, että vietän aikaa mökillä jossa ei aina ole edes kenttää. Hyi minua, miten kehtaankin elää vaikka olenkin työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa työkkäri osaa laittaa tekstiviestin, jos puhelimeen ei vastata.

Vierailija
144/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.

99% tuntemattomista on puhelinmyyjiä, siksi minäkin vastaan epäluuloisesti ja tympeästi.

Vierailija
145/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kummallista, jos ei sitä tekstiviestiä voi perään laittaa, että on yritelty tavoittaa. En itsekään vastaa tuntemattomiin numeroihin missään tapauksessa, enkä edes silloin kun olen töitä hakemassa. Siltikin aivan jokaikinen työpaikalta tai työkkäristä soittelija on laittanut viestin perään ja silloin soitan takaisin. Miksi se on niin vaikeaa? Ei todellakan kiinnosta edes sellaiset työnantajat, jotka soittaa kerran ja jos ei vastaa heti, siirtyy seuraavaan hakijaan.

Vierailija
146/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah! Kuka enää -vastaa- mihinkään odottamattomiin puheluihin oman kontaktilistan ulkopuolisilta. V tun typerää! Jos jollekin läheiselleni on tapahtunut jotakin toivon totisesti mieluummin teksitiviestiä kuin lässytystä oli se tekstiviesti kuinka karu tahansa.[/quote

Mitä vi tulla on tämän asian kanssa tekemistä?? T. yläkoulun ope, joka kuuntelee päivät päästään jonnejen "vi ttu-sitä" ja "vit tu-tätä" -puhetta.

Ai kirosanalla ihmistä suivaannuttavan asian yhteydessä? Koko soittamisen konseptista pitäisi luopua jos sitä ei edellä jokin muu kontakti jossa soittamisen ajankohdasta ja asiasta sovitaan yhdessä.

Jos jokin teknologinen historiallinen seikka mahdollistaisi ennakoimattoman ja välittömän soittamisen vasta nyt muiden kommunikaatioteknologioden ollessa arkea kuten nytkin niin ihmiset eivät suostuisi ottamaan niitä käyttöön. Ajattele nyt itsekin että uutisoitaisiin "uudistuksesta" jossa viranomainen, kuka tahansa, mainostaja, käärmekauppias, voi soittaa sinulle milloin tahansa ja pyytämättä. Ihmiset poistaisivat tämän ominaisuuden laitteistaan tai eivät asentaisi sitä.

Vierailija
147/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kummallista, jos ei sitä tekstiviestiä voi perään laittaa, että on yritelty tavoittaa. En itsekään vastaa tuntemattomiin numeroihin missään tapauksessa, enkä edes silloin kun olen töitä hakemassa. Siltikin aivan jokaikinen työpaikalta tai työkkäristä soittelija on laittanut viestin perään ja silloin soitan takaisin. Miksi se on niin vaikeaa? Ei todellakan kiinnosta edes sellaiset työnantajat, jotka soittaa kerran ja jos ei vastaa heti, siirtyy seuraavaan hakijaan.

Ja tähän haluaisin vielä lisätä, että miten kukaan koskaan sai työpaikkoja ennen kännykkäaikoja? Jos ei ollut kotona, niin taatusti meni puhelu sivu suun. Miksi se ei silloin ollut ongelma? Ärsyttää kun nykyään oletetaan olevan velvollisuus olla tavoitettavissa 24/7 vain siksi, että on kännykät. Ei se niin mene.

Vierailija
148/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen osa-aikatöissä, jossa puhelin pitää olla työajalla äänettömällä. En aina muista laittaa soittoääntä takaisin ja monesti vielä soittavat TE-toimistolta juuri silloin, kun olen nousemassa bussiin tai olen töissä. Olen soittanut niille sitten takaisin, kun ovat laittaneet tekstarin, että yritettiin tavoitella.

Eikö tuossa äänetön-moodissa ole myös mahdollisuus laittaa se ajastettuna? Itselläni ainakin onnistuu Android-puhelimella, kun painaa siitä äänetön-näppäimestä pidempään, niin aukeaa valikko mistä saa asennettua ajan. Siihen voi tehdä myös muita asetuksia, sallia vaikka tähdellä merkityistä yhteystiedoista tulevat puhelut tai sellaiset soitot, jos sama soittaja soittaa 15 min sisällä uudestaan. 

Kannattaa vähintään ottaa käyttöön tuo ajastus, että äänet palaavat takaisin automaattisesti. Tai voisiko puhelimessa olla kuitenkin värinähälytys päällä, jos ääniä ei ole sallittu?

Vierailija
149/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään soi puhelin turhaan koko ajan, vaikka olis markkinointikielto päällä. Laittakaa tekstari tai sähköpostia, että otatko yhteyttä. Ei se nyt niin vaikeaa ole.