Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta

Vierailija
29.08.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html

"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.

Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."

Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.

Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.

Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö suihkuunkin ottaa puhelin mukaan? Ja kakalle?

Pitää. Viimeksi kun työkkäristä soitettiin, niin tyyppi oli närkästynyt kun en ollut vastannut suihkussa ollessani. Puhelu meni hänen tiuskiessa ärtyneenä. En edes tiennyt milloin minulle soitetaan kun työkkäri ei enää ilmoita seuraavasta puhelinsoittoajasta kuten ennen ja aikaa edellisestä oli kulunut jo yli 5 kuukautta. Sitten olisi pitänyt olla valmiudessa 24/7, suihkussakin.

Vierailija
102/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ilmiö: soitetaan tasan kerran ja jos satit olemaan vessassa kakkosella, jää työpaikka saamatta. Bonukset salaisesta numerosta, ettei vaan voi soittaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ilmiö: soitetaan tasan kerran ja jos satit olemaan vessassa kakkosella, jää työpaikka saamatta. Bonukset salaisesta numerosta, ettei vaan voi soittaa takaisin.

Ja vaikka tiedossa olisi esim sähköposti, sitä ei missään nimessä käytetä, eikä viestiä voi laittaa perään "yritin tavoitella".

Että silleen

Vierailija
104/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ulostetaan jättipökälettä. Puhelin ei tänä päivänä todellakaan ole ainoa tai edes ensisijainen keino ottaa yhteyttä muille kuin vannoituneille buumereille. Toisekseen huolehtikaa, ettette soita työasioissa listatusta numerosta.

Vierailija
105/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää käyttää niin vanhanaikaista tapaa, kuin puhelimella soittaminen? Jos asiakas antaa luvan ottaa yhteyttä esim. sähköpostitse, niin siitä vain. Sähköpostiosoite siellä kuitenkin kysytään!

Minua ihmetyttää paljon enemmän, miksi niin monille tuntuu tulevan puhelinmarkkinointisoittoja. Miksi he eivät tee puhelinmarkkinointikieltoa? Tai jos tekevät, niin miksi sen jälkeen jakelevat numeroaan ympäriinsä (kilpailut, arvonnat yms)? Ja miksi eivät hanki salaista numeroa?

Minulla oli salainen numero, mutta siitä lähtien kun aloin täyttää työhakemuksia netin kautta (siis niitä mitkä täytetään netissä työnantajan sivuilla) niin alkoi tulla soittoja joissa myytiin milloin mitäkin.

Huomasin myöhemmin että joissain nettihakemuksissa on mainittu että henkilötietoja luovutetaan ulkopuolisille tahoille markkinointitarkoituksiin. En löytänyt mitään tapaa kieltää sitä ja usein ei mitään muuta hakutapaa sallittu kuin nettihakemus. Nykyään jätän hakematta sellaisiin paikkoihin. Kerran tosin sain työtarjouksen paikasta johon kelpasi vain nettihakemus ja tietty siellä oli mainittu taas että jakavat tietojani markkinointiin. En uskaltanut kieltäytyä.

Vierailija
106/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.

Mä en soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin, joihin en ole ehtinyt vastata, koska ne voivat olla huijauspuheluita ja tulla kalliiksi. Jos jollain on tärkeää asiaa niin hän soittaa soittaa varmaan uudelleen. Soittaminen 118:iin maksaa, joten ei viitsi maksaa asian selvittämisestä.

Tosi harva muutenkaan enää soittaa puhelimella mistään, yleensä 95% kaikista tuntemattomista numeroista tulevista puheluista on jotain myyntiä tai huijauspuheluita, joten ”niin?” on ihan hyvä vastaustapa.

Tuo riippuu kyllä niin tilanteesta. Työpäivän aikana jos saan puhelun numerosta, jota en tunne, suurimassa osassa tapauksia on kyse työasioista. Niistäkin varmaan puolet sellaisia, että joku seisoo portin takana lähetyksen kanssa, eli pikaista vastausta kaivataan.

Vierailija
107/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.

Mä en soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin, joihin en ole ehtinyt vastata, koska ne voivat olla huijauspuheluita ja tulla kalliiksi. Jos jollain on tärkeää asiaa niin hän soittaa soittaa varmaan uudelleen. Soittaminen 118:iin maksaa, joten ei viitsi maksaa asian selvittämisestä.

Tosi harva muutenkaan enää soittaa puhelimella mistään, yleensä 95% kaikista tuntemattomista numeroista tulevista puheluista on jotain myyntiä tai huijauspuheluita, joten ”niin?” on ihan hyvä vastaustapa.

Tuo riippuu kyllä niin tilanteesta. Työpäivän aikana jos saan puhelun numerosta, jota en tunne, suurimassa osassa tapauksia on kyse työasioista. Niistäkin varmaan puolet sellaisia, että joku seisoo portin takana lähetyksen kanssa, eli pikaista vastausta kaivataan.

Minä en ole myöskään tavannut yhtään kuriiria, jonka numeroa fonectacaller ei tunnistaisi.

Vierailija
108/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. Viimeksi kun työkkäristä soitettiin, niin tyyppi oli närkästynyt kun en ollut vastannut suihkussa ollessani. Puhelu meni hänen tiuskiessa ärtyneenä. En edes tiennyt milloin minulle soitetaan kun työkkäri ei enää ilmoita seuraavasta puhelinsoittoajasta kuten ennen ja aikaa edellisestä oli kulunut jo yli 5 kuukautta. Sitten olisi pitänyt olla valmiudessa 24/7, suihkussakin.

Miksi valehtelette?

Jo 5 vuotta sitten käytäntö oli se, että ensin tuli tekstiviesti " TE-toimistosta NN soittaa sinulle klo xx.xx". Siis mitä, eikö nyt enää ilmoiteta? No sitten vaan soitetaan takaisin, kun nähdään, että jostakin virkanumerosta on tullut puhelu.

Vierailija
109/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelette?

Jo 5 vuotta sitten käytäntö oli se, että ensin tuli tekstiviesti " TE-toimistosta NN soittaa sinulle klo xx.xx". Siis mitä, eikö nyt enää ilmoiteta? No sitten vaan soitetaan takaisin, kun nähdään, että jostakin virkanumerosta on tullut puhelu.

Älä syyttele kun et asiasta tiedä, olet varmaan parikymppinen. Meille yli 50-vuotiaille ei nykyään enää ilmoiteta milloin seuraava soitto tulee, ainakaan minulle ei ilmoiteta mitään. Viimeksi oikein kysyinkin seuraavaa soittoaikaa, mutta sitä ei kerrottu. Sitä ei myöskään näe kirjautumalla omiin tietoihin. Vielä vuosi sitten seuraava soittoaika imoitettiin mutta kuntakokeilun alkaessa kaikki muutui. Nyt joutuu vain arvailemaan milloin seuraava puhelu tulee.

Itse en soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin ja maksa epämääräisistä puheluista, joten jos eivät ilmoita päivää milloin soittavat niin soittakoot itse uudelleen ilman kitinöitä.

Vierailija
110/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelette?

Eikö TE-palveluja ole ulkoistettu, joten ei enää tiedä kuka soittaa. Esimerkiksi surullisen kuuluisa kuntakokeilu Pohjois-Pohjanmaalla ulkoistettiin osittain tai kokonaan Business Finlandille.

Vierailija
111/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on puutaheinää. Ei TE-toimistolla ole työpaikkoja mitä tarjota. TE-toimisto on turhin verovaroista kustannettu viranomainen.

Oikeat työt on itse etsittävä kuten ennenkin.

Vierailija
112/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulainen joka soittaa ehkäjoka viikko  kuitenkin.  Hän on keskittunyt lähinnä kiusaamaan muita. Jos kuulee esim .että minulla on jotain  tärkeätä  aamulla,  varmasti soittaa ja illalla ja  laukoo  jotain todella ilkeetä ja veemäistä  jolla yritää  pilata iltani , yöni aamuni. En siis tienkään vastaa silloin hänen  soittoonsa. Lapsuuden perheen seköpäisestä ei kovin helposti olla  kokonaan erossa. Ei vaarallinen  vain  raskas kyylä, ja  kiusaaja. On erikoistunut valheillaan rikkomaan ihmisten välit.

Vierailija
113/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minule tulee loppuviikosta paljon myynti- ja  muita outoja  puheluita,ja todellaki saatan vastata niiin ?

Kun en halua esittäytyä tuntemattomalle. Olen helposti  jäänyt lankaan ja luullut että puhun  jollekin vaikka mökkinaapurille,jotain huijareita  olleet kuitenkin.   Asemalla oli kerran soittaja ja sanoi olevansa mieheni sukulainen oli tulossa jus nyt meille  ratikalla.Sekin oli  huijari, Niitä  on oikeasti liikkeellä.  Meseen  vastaan aina heti , ellen ole  autoa ajamassa.

Vierailija
114/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoista, ettei osata jättää viestiä.

Aina ei voi vastata puheluun.

Vierailija
115/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelette?

Älä syyttele kun et asiasta tiedä, olet varmaan parikymppinen. Meille yli 50-vuotiaille ei nykyään enää ilmoiteta milloin seuraava soitto tulee, ainakaan minulle ei ilmoiteta mitään. Viimeksi oikein kysyinkin seuraavaa soittoaikaa, mutta sitä ei kerrottu. Sitä ei myöskään näe kirjautumalla omiin tietoihin. Vielä vuosi sitten seuraava soittoaika imoitettiin mutta kuntakokeilun alkaessa kaikki muutui. Nyt joutuu vain arvailemaan milloin seuraava puhelu tulee.

Itse en soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin ja maksa epämääräisistä puheluista, joten jos eivät ilmoita päivää milloin soittavat niin soittakoot itse uudelleen ilman kitinöitä.

Minä olen 55, ja kun en voinut vastata, minulle tuli viesti, että sopiiko että virkailija soittaa minulle seuraavana päivänä. Ihan pari viikkoa on tästä.

Vierailija
116/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sukulainen joka soittaa ehkäjoka viikko  kuitenkin.  Hän on keskittunyt lähinnä kiusaamaan muita. Jos kuulee esim .että minulla on jotain  tärkeätä  aamulla,  varmasti soittaa ja illalla ja  laukoo  jotain todella ilkeetä ja veemäistä  jolla yritää  pilata iltani , yöni aamuni. En siis tienkään vastaa silloin hänen  soittoonsa. Lapsuuden perheen seköpäisestä ei kovin helposti olla  kokonaan erossa. Ei vaarallinen  vain  raskas kyylä, ja  kiusaaja. On erikoistunut valheillaan rikkomaan ihmisten välit.

Soitteleeko hän siis eri numeroista, joten joudut välttelemään tuntemattomiin numeroihin vastaamista hänen takiaan?

Vierailija
117/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriminalisoikaa puhelinmyynti niin taas voin vastata puhelimeen!!!! Mulla on suoramarkkinointikielto eikä sekään auta!

Vierailija
118/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne laittaa viestin että soitta tiettyyna aikaan jos ei saa kiinni. Se on  hyvä systeemi, koska 80% soitajista on puhelinmyyjiä niin siksi en vastaa jos ei ole kontakteissa soittaja

Vierailija
119/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity suoraan asiaan tämä tarina, mutta aihealueeseen kuuluu:

Olin ollut vuoden osa-aikaisissa hanttitöissä (puhelinmyynti, myös mainoksia jaoin) ja yhteensä lähemmäs vuoden oman alani eri harjoitteluissa ja kerroin elämäntapatyöttömälle ystävälle, että haluaisin niin kovasti töihin, josta maksettaisi edes normaalia palkkaa ja olisi säännöllinen tulo. Hänen kommenttinsa, joka ei osoittautunut vitsiksi/sarkasmiksi: "No kaikkea ei voi saada mitä haluaa."

Noin he itse ajattelevat?

Realistit ajattelevat juuri noin. Ei sillä ole mitään tekemistä työttömyyden kanssa.

Palaten tähän aiheeseen, niin millä todennäköisyydellä työtön saisi puhelun, jossa te-toimisto tarjoaa töitä. Jos paikka menee ohi, niin eipä sitä kaikkea voi saada. Sossu kustantaa todennäköisemmin/vähemmällä vaivalla.

Ei työttömyyskorvaus sossusta tule, ei myöskään asumistuki.

Vierailija
120/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan enää vastaa edes sähköposteihin! Asioidessani 'nuorten' kanssa, törmää tähän jatkuvasti: ei jakseta lukea sähköposteja läpi kokonaan, ei vastata niihin eikä  omaksuta sisältöä. Erittäin rasittavaa! En kyllä palkkaisi ihmistä, joka ei osaa lukea edes niitä eikä ymmärrä esim. toimintaohjeita. Btw, usein törmää myös siihen, että 'sähköposti  on täynnä' eli ei voi edes jättää viestiä. :o Hitsi, että ottaa päähän.