Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html
"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.
Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."
Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.
Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.
Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!
Kommentit (149)
Eikö nyt millään tässä tilanteessa (työttömiä monikymmenkertaisesti enemmän kuin vapaita työpaikkoja) voitaisi sopia, että ne jotka oikeasti haluavat töihin, ottavat ne työpaikat vastaan ja lusmut saa olla rauhassa? En minä työnantajana haluaisi, että joku vapaaehtoisesti syrjäytynyt reppana tulee itkien töihin samalla kun kotiin jää masentumaan kymmenen motivoitunutta työnhakijaa!
On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.
No, työtöntä ei voi pakottaa ostamaan puhelinta vain te-toimiston yheydenottoja varten. Kirjeitse saa jokaiseen yhteyden.
Itseltäni taisi jäädä haastattelupyyntö/työpaikka väliin; olin hakenut työtä, ja joku oli yrittänyt soittaa tuntemattomasta numerosta pariinkin otteeseen työpäiväni aikana, jolloin en pystynyt vastaamaan. Olisipa viitsinyt jättää edes viestin,niin olisin soittanut takaisin vaikka tauolla.
Vierailija kirjoitti:
On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.
Miten olisi laittaa tekstari tai laittaa sähköpostia, jos/kun ovat sähköpostiosoitteensa hakemuksessaan ilmoittaneet?
En vastaa mielelläni tuntemattomiin numeroihin. Oletan että jos on tärkeää asiaa, yhteydenottaja osaa kirjoittaa viestin ja voin soittaa takaisin.
Jaa mikäs työttömyyskorvaus se sellainen on jonka eteen täytyy tehdä hommia? On ainaki yksinasuvalle nuo korvaukset niin pienet, että ei paljon kiinnosta työttömänä olla, kun vaikka olis aikaa niin ei ole rahaa mihinkään.
Kyllä se useemmin on niin että työtä etsii ja etsii ja ei työkkäri tai te-toimisto, mikä nyt onkaan nimeltään, paljon siinä työllistymisessä auta.
Ihan itse on tähänkin asti pitänyt työpaikat etsiä ja kovasti toivon että töitä riittää, eikä "pääse" niille korvaukselle ja sohvalle makaamaan. Se alkaa nimittäin tympiä ihan jo parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö johtunee halusta karttaa puhelinmyyjiä, joiden soittoja isoin osa tuntemattomista numeroista on. Perään ei soiteta vaan ajatellaan, että se jolla on todellista asiaa, soittaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mielelläni tuntemattomiin numeroihin. Oletan että jos on tärkeää asiaa, yhteydenottaja osaa kirjoittaa viestin ja voin soittaa takaisin.
Sairaalasta / poliisista soitetaan, joku läheinen ollut vaikka onnettomuudessa? Lääkärit yleensä soittavat tuntemattomasta numerosta. Ei siellä ehditä viestejä naputella, hyvin voi olla vaikka jonkun viimeiset sanat :(
Fonecta callerin / fonectasta voi ilmaiseksi katsoa kuka soitti. Myös numero googleen, niin näkee aika nopeasti soittajan. Ja hakemukseen voi myös kirjoittaa, että ensisijaiset yhteydenotot sähköpostiin.
Pitääkö suihkuunkin ottaa puhelin mukaan? Ja kakalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö johtunee halusta karttaa puhelinmyyjiä, joiden soittoja isoin osa tuntemattomista numeroista on. Perään ei soiteta vaan ajatellaan, että se jolla on todellista asiaa, soittaa uudelleen.
Niin muuten soittaa se puhelinmyyjäkin uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä soittelen työkseni hakijoita haastatteluihin. Yritän soittaa kaksi kertaa ja jos ei vastata, jätän sikseen ja odotan että työnhakija kyllä soittaa sitten perään, jos on kiinnostunut työpaikasta. Jos henkilöllä on vastaaja, jätän vastaajaan tietysti viestin. Kyllä motivoituneet henkilöt soittavat takaisin, jos ovat hakeneet työpaikkaa ja ovat kiinnostuneet siitä.
Puhelinmyyjät on aiheuttaneet sen, ettei tuntemattomiin numeroihin haluta vastata. Tietty jos hakee jotain töitä aktiivisesti, olisi vastattava niihinkin.
Joskus mulle rinkutti joku vakuutusmyyjä, kun olin töissä enkä halunnut/ voinut vastata. Puhelin soi ja soi niin kauan, että lopulta vastasin, kun aattelin et se on varmasti poliisi ja jotain on sattunut, kun niin kauan rinkuttaa. Eikun vakuutusyhtiöstä päivää. Sori, mutta ei kiinnosta. En ole vaihtamassa vakuutusyhtiötä.
Vieraiden numeroiden selvittäminen maksaa ja aina ei siltikään saa vastausta, vaan numero on salainen tai pre-paid.
Se, että nuoret pitää luuriaan 24/7 äänettömällä tai värinällä viittaa siihen, ettei heille soita koskaan kukaan. Ei ilmeisesti edes äiti. Kaikki käyttää somea yhteydenpitoon ja whatsupin ym. jatkuvat piippailut ärsyttäisivät, joten äänettömyys on ratkaisu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin muuten soittaa se puhelinmyyjäkin uudelleen.
Todellakin soittaa.
Varsinkin, jos lyöt punaista luuria, soi puhelin uudelleen samantien. Markkinointikielto on onneksi keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Fonecta callerin / fonectasta voi ilmaiseksi katsoa kuka soitti. Myös numero googleen, niin näkee aika nopeasti soittajan. Ja hakemukseen voi myös kirjoittaa, että ensisijaiset yhteydenotot sähköpostiin.
Mä en kerran vastannut, olin suihkussa. Katsoin fonectasta, sieltä tuli, että numero on salainen tai prepaid, mutta tätä numeroa on kyselty poikkeuksellisen paljon viime aikoina, joten on luultavasti puhelinmarkkinointia.
Aika hyvä palvelu tuo fonecta.
Ei ne puhelinmyyjät nyt voi noin paljoa pelottaa. Vastaa, sanoo ettei halua lehteä ja hukkaanhan kului 30 sek. Enemmän jos alkaa tulla myyntilitania paperista mutta max 2 min kuitenki.
Ei liity suoraan asiaan tämä tarina, mutta aihealueeseen kuuluu:
Olin ollut vuoden osa-aikaisissa hanttitöissä (puhelinmyynti, myös mainoksia jaoin) ja yhteensä lähemmäs vuoden oman alani eri harjoitteluissa ja kerroin elämäntapatyöttömälle ystävälle, että haluaisin niin kovasti töihin, josta maksettaisi edes normaalia palkkaa ja olisi säännöllinen tulo. Hänen kommenttinsa, joka ei osoittautunut vitsiksi/sarkasmiksi: "No kaikkea ei voi saada mitä haluaa."
Noin he itse ajattelevat?
Mä olen kuullut kyllä huomattavasti enemmän kokemuksia, joissa työtön odottaa ja odottaa työkkäristä luvattua soittoa, ottaa puhelimen suihkuun ja vessankin, mutta soittoa ei vain tule. Netistä näkee jälkeenpäin, että yhteydenotto on siirretty johonkin hamaan tulevaisuuteen.
Te- toimistoihin ja työpaikoille ei saa soittaa, mutta heille pitäisi heti vastata...
Minulla on pomo, joka ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin. Hän kertoo avoimesti pririsoivansa työnsä siten, että voi olla tehokas. Ei ole kerta eikä kaksi kun on jäänyt tilaus tekemättä, kun pomo ei ole suostunut antamaan hyväksyntäänsä (minulla on oikeus vain 4000 euroon asti, sitä kalliimmat päättää pomo - ja nämä on vain sellaisia hankintoja, joista jo on esisopimus olemassa)