Ei ole työtilaa työpaikalla
Aloitin uuden työn. Etänä saa tehdä kuinka paljon haluaa. Kysyin että mihin menen istumaan kun haluan tulla toimistolle. No, ei välttämättä ole paikkaa. Kun on sitten valittava jompikumpi. Ei helkkari. Kyllä mielestäni oltava työpöytä jne jos haluan muutamana päivänä viikossa olla myös toimistolla. Työpaikkailmoituksessa sanottiin, että on etätyömahdollisuus: 2-3 päivää viikossa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole omia työpisteitä vaan jokainen valitsee pöytänsä sitä mukaa, kun tulee toimistolle. Myöhempään tuleville jäävät huonoimmat paikat. Tehdään paljon etätöitä ja työpisteitä on vähemmän kuin työntekijöitä. Kaikki ei ole kuitenkaan samaan aikaan toimistolla.
No pitää kysyä esihenkilöltä että mihin koppiin saan mennä.
Mua ei palkattu tekemään täysin etätyötä. Siksi tämä ihmetyttää. Etten tiedä onko mulle paikkaa ja mihinnsaan mennä jos ja kun menen toimistolle 2-3 päivänä viikossa kuten työpaikkailmoituksessa sanottiin.
Firmat tinkivät koronan aikoina työtiloistaan. Harvalla on nykyisin oma paikka toimistolla.
Jos usein on tilanne ettei ole oikeasti yhtään vapaata paikkaa, ja vaaditaan toimistolla oloa, niin puhumaan esihenkilölle vaan. Sitten tulee sopia uusia pelisääntöjä tai vuorottelusysteemeitä, tai hankkia lisää tilaa.
Mene aikaisemmin aamulla töihin niin on vielä vapaita paikkoja jäljellä.
Toimistolle oma säkkituoli tai puhallettava patja.
Työpaikkailmoitus oli siis harhaanjohtava.
Tyhjennä siivouskomero ja laita pöytäsi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkailmoitus oli siis harhaanjohtava.
Oli muiltakin osin. Ap
No sun varmaan odotetaan sitten tekevän lähinnä etätyötä. Onko jotain työtehtäviä, joiden takia ehdottomasti pitäisi olla työpaikalla?
Totta kai menen puhumaan hänelle asiasta. Olen nyt perehtynyt töihin paikan päällä mutta nyt opastajani on sitä mieltä että voidaan siirtyä etätöihin. Itse voin ja haluan tulla paikan päälle parina päivänä viikossa. Mulla vain ei ole huonetta. Mielestäni pitäisi olla jos tulkitsen työpaikkailmoitusta oikein.
Vierailija kirjoitti:
No sun varmaan odotetaan sitten tekevän lähinnä etätyötä. Onko jotain työtehtäviä, joiden takia ehdottomasti pitäisi olla työpaikalla?
Ihan sen vuoksi haluan olla että kotiini en saa sellaista työergonomiaa kuin mitä työpaikalla on. Ja tosiaan oletin että etätyötä tehdään 2-3 pvää viikossa max halutessaan.
Se paikka on kallis sinne järjestää.
Puolukan Poimija kirjoitti:
Se paikka on kallis sinne järjestää.
Toki mutta kai asia pitäisi miettiä valmiiksi henkilöä palkatessa? Mahdollisuus etätyöhön 2-3 pvää viikossa. Tarkoittaa mielestäni sitä, että kahdeksi päiväksi on oltava toimistossa jokin paikka mihin mennä. Kyseessä ei ole avokonttori.
Ihan yleistä nykyään, että ei ole omia työpisteitä, kun etätöitä tehdään niin paljon, mutta kyllä minun tuöpaikallani on silti riittävän paljon niitä yhteiskäytössä olevia työpisteitä, joista jokainen aamulla saapumisjärjestyksessä voi valita paikkansa. Yhden kerran kävi niin, ettei kaikille ollut työpistettä, kun oli erikoisempi työpäivä, lounasta ja kakkua tarjolla työnantajan piikkiin ja muutakin ohjelmaa. Silloin ei ketään haitannut istua sohvilla ja keittiön pöydän ääressä ja neukkareissa jne, kun oli kiva päivä ja paljon työkavereita paikalla, mutta kyllä tavallisina päivinä meillä kaikki haluaa käyttää ulkoista näyttöä ja kunnon näppistä ja saada sähköpöydän säädettyä oikealle korkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleistä nykyään, että ei ole omia työpisteitä, kun etätöitä tehdään niin paljon, mutta kyllä minun tuöpaikallani on silti riittävän paljon niitä yhteiskäytössä olevia työpisteitä, joista jokainen aamulla saapumisjärjestyksessä voi valita paikkansa. Yhden kerran kävi niin, ettei kaikille ollut työpistettä, kun oli erikoisempi työpäivä, lounasta ja kakkua tarjolla työnantajan piikkiin ja muutakin ohjelmaa. Silloin ei ketään haitannut istua sohvilla ja keittiön pöydän ääressä ja neukkareissa jne, kun oli kiva päivä ja paljon työkavereita paikalla, mutta kyllä tavallisina päivinä meillä kaikki haluaa käyttää ulkoista näyttöä ja kunnon näppistä ja saada sähköpöydän säädettyä oikealle korkeudelle.
Tässä työssä nyt vielä oletetaan että tarvitsee kaksi näyttöä kun on monta eri järjestelmää syynättävänä. Ei ihan istuta sohvilla (joita ei ole) töitä tekemässä. Oikeasti paikka on monin tavoin ollut täysi fiasko. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ei palkattu tekemään täysin etätyötä. Siksi tämä ihmetyttää. Etten tiedä onko mulle paikkaa ja mihinnsaan mennä jos ja kun menen toimistolle 2-3 päivänä viikossa kuten työpaikkailmoituksessa sanottiin.
Ei mun edellisessä paikassa ollut omia työpisteitä, vaikka kaikki oli enimmäkseen työpaikalla. Pöytä tyhjennettiin omaan kaappiin päivän päätteeksi ja aamulla taas otettiin kamat kaapista ja mentiin johonkin vapaaseen paikkaan istumaan. Näytöt ja näppikset oli pöydillä yhteisiä, niitä ei tietenkään korjattu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun edellisessä paikassa ollut omia työpisteitä, vaikka kaikki oli enimmäkseen työpaikalla. Pöytä tyhjennettiin omaan kaappiin päivän päätteeksi ja aamulla taas otettiin kamat kaapista ja mentiin johonkin vapaaseen paikkaan istumaan. Näytöt ja näppikset oli pöydillä yhteisiä, niitä ei tietenkään korjattu pois.
No tämäkin olisi ok jos vain saan esimieheltä varmistuksen että mihin voin mennä kun tulen toimistolle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä työssä nyt vielä oletetaan että tarvitsee kaksi näyttöä kun on monta eri järjestelmää syynättävänä. Ei ihan istuta sohvilla (joita ei ole) töitä tekemässä. Oikeasti paikka on monin tavoin ollut täysi fiasko. Ap
Tervetuloa valtiolle, meillä on juuri tuollaista. En muista, että edes ennen koronaa olisi ollut jotain omaa työpistettä saati työhuonetta. Toimistolla valitaan paikka, jossa halutaan olla ja jos on yli 30 min lounaalla tms., pitää pöytä tyhjentää ja viedä läppäri omaan kaappiin.
Meillä ei ole omia työpisteitä vaan jokainen valitsee pöytänsä sitä mukaa, kun tulee toimistolle. Myöhempään tuleville jäävät huonoimmat paikat. Tehdään paljon etätöitä ja työpisteitä on vähemmän kuin työntekijöitä. Kaikki ei ole kuitenkaan samaan aikaan toimistolla.