Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta

Vierailija
29.08.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html

"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.

Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."

Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.

Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.

Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää niin vanhanaikaista tapaa, kuin puhelimella soittaminen? Jos asiakas antaa luvan ottaa yhteyttä esim. sähköpostitse, niin siitä vain. Sähköpostiosoite siellä kuitenkin kysytään!

Vierailija
82/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tarkistan jälkeenpäin soittajan numeron ne ovat joko puhelinmyyjiä tai huijareita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vastaan tuntemattomiin numeroihin, myyntipuheluihin painan punaista heti elleivät ymmärrä lopettaa kun kieltäydyn. 

Vierailija
84/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa edes kotiväen soittoihin, vielä vähemmän muiden tuttujen saati sitren tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin. Joskus jätän puhelimen tahallani kotiin jos en halua että häiriköidään työpäivän aikana, kyllä ne joilla on asiaa töissä kävelevät jutulle tai käyttävät muita tapoja asialleen.

Tosin onneksi epähuomiossa vastasin sen kerran kun päänmetsästäjä soitteli - olisi voinut jäädä väliin tämä nykyinen vaffan kassavirran duunipaikka.

Vierailija
85/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.

Soittelet tuntemattomasta numerosta ja ihmettelet, kun sinulle ei vastata? Voi lol sentään.

Nykyään ei soitella eikä häiriköidä eikä varsinkaan mistään tuntemattomasta numerosta. Nuo asiat hoidetaan sähköpostilla. Ei kukaan vastaa puhelimeen kesken työpäivän, varsinkaan tuntemattomiin, eihän sillä tavalla toimi muut kuin intialaiset puhelinmyyjät.

Vierailija
86/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti on keksitty.

Vierailija
87/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mielelläni tuntemattomiin numeroihin. Oletan että jos on tärkeää asiaa, yhteydenottaja osaa kirjoittaa viestin ja voin soittaa takaisin.

Sairaalasta / poliisista soitetaan, joku läheinen ollut vaikka onnettomuudessa? Lääkärit yleensä soittavat tuntemattomasta numerosta. Ei siellä ehditä viestejä naputella, hyvin voi olla vaikka jonkun viimeiset sanat :(

Kuinka monta sellaista läheistä keskivertoihmisellä on? Minulla ei yhtään. Vanhempani ovat kuolleet ja aikuisen lapseni lähiomainen on hänen puolisonsa.

Ei sillä, että tämä aihe itseäni koskettaisi; olen töissä ja minulla on puhelimessani puhelinvastaaja niitä puheluita varten, joihin en pysty vastaamaan tai halua vastata, koska tulevat tuntemattomasta numerosta. Vuosittain sellaisia tulee alle viisi, koska numeroni on salainen, minulla on markkinointikielto enkä koskaan anna numeroani mihinkään arvontoihin tai kilpailuihin.

Vierailija
88/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää käyttää niin vanhanaikaista tapaa, kuin puhelimella soittaminen? Jos asiakas antaa luvan ottaa yhteyttä esim. sähköpostitse, niin siitä vain. Sähköpostiosoite siellä kuitenkin kysytään!

Minua ihmetyttää paljon enemmän, miksi niin monille tuntuu tulevan puhelinmarkkinointisoittoja. Miksi he eivät tee puhelinmarkkinointikieltoa? Tai jos tekevät, niin miksi sen jälkeen jakelevat numeroaan ympäriinsä (kilpailut, arvonnat yms)? Ja miksi eivät hanki salaista numeroa?

Vierailija
89/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköposti on keksitty.

No kauanko sitä sähköpostivastausta sitten pitäisi odottaa?

Näin kaikki hommat seisoo kun taas puhelimessa saisi asian hoidettua parissa minuutissa.

Vierailija
90/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?

Sinulla on nyt sivulause ilman subjektia ja predikaattia, täysin järjetöntä.

Vierailija
91/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei vastaa. TE-toimiston pitäisi kai nykyaikaistaa menettelytapansa.

Vierailija
92/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköposti on keksitty.

No kauanko sitä sähköpostivastausta sitten pitäisi odottaa?

Näin kaikki hommat seisoo kun taas puhelimessa saisi asian hoidettua parissa minuutissa.

Mulla tulee sähköposti-ilmoitukset puhelimeen, eli vastaan heti.

Vierailija
93/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.

Soittelet tuntemattomasta numerosta ja ihmettelet, kun sinulle ei vastata? Voi lol sentään.

Nykyään ei soitella eikä häiriköidä eikä varsinkaan mistään tuntemattomasta numerosta. Nuo asiat hoidetaan sähköpostilla. Ei kukaan vastaa puhelimeen kesken työpäivän, varsinkaan tuntemattomiin, eihän sillä tavalla toimi muut kuin intialaiset puhelinmyyjät.

Nykyään ihmiset eivät vastaa sähköposteihinkaan.

Vierailija
94/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin, joihin en ole ehtinyt vastata, koska ne voivat olla huijauspuheluita ja tulla kalliiksi. Jos jollain on tärkeää asiaa niin hän soittaa soittaa varmaan uudelleen. Soittaminen 118:iin maksaa, joten ei viitsi maksaa asian selvittämisestä.

Tosi harva muutenkaan enää soittaa puhelimella mistään, yleensä 95% kaikista tuntemattomista numeroista tulevista puheluista on jotain myyntiä tai huijauspuheluita, joten ”niin?” on ihan hyvä vastaustapa.

Vierailija
95/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuullut kyllä huomattavasti enemmän kokemuksia, joissa työtön odottaa ja odottaa työkkäristä luvattua soittoa, ottaa puhelimen suihkuun ja vessankin, mutta soittoa ei vain tule. Netistä näkee jälkeenpäin, että yhteydenotto on siirretty johonkin hamaan tulevaisuuteen.

Minulle kävi niin, että puhelu oli merkitty soitetuksi, vaikka ei ollut soitettu.

Vierailija
96/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Nuoret eivät käytä puhelinta puhumiseen. Mun teinit vastaavat harvakseltaan puheluihin, mutta watsappiin vastaavat muutaman minuutin sisällä. En tiedä miksi näin. Tosiaan TE-toimisto voisi soittelun sijaan laittaa viestejä näille nuorille.

Vierailija
97/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää paljon enemmän, miksi niin monille tuntuu tulevan puhelinmarkkinointisoittoja. Miksi he eivät tee puhelinmarkkinointikieltoa? Tai jos tekevät, niin miksi sen jälkeen jakelevat numeroaan ympäriinsä (kilpailut, arvonnat yms)? Ja miksi eivät hanki salaista numeroa?

Jostain ne kaikesta huolimatta onnistuvat joskus kaivamaan tai arpomaan numeroni. 

Ei niitä puheluita kovin usein tule, mutta kun tulee niin usein saman päivän aikana monta eri numeroista.

Vierailija
98/149 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Nuoret eivät käytä puhelinta puhumiseen. Mun teinit vastaavat harvakseltaan puheluihin, mutta watsappiin vastaavat muutaman minuutin sisällä. En tiedä miksi näin. Tosiaan TE-toimisto voisi soittelun sijaan laittaa viestejä näille nuorille.

Mutta kun ei se nuori pärjää työelämässä ellei pysty puhumaan puhelimessa.

Vierailija
99/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi laittaa tekstari tai laittaa sähköpostia, jos/kun ovat sähköpostiosoitteensa hakemuksessaan ilmoittaneet?

Soittamalla on paljon helpompi sopia haastatteluajasta, sillä minulla on tiukka mutta hyvin vaihteleva aikataulu ja tarvitsen oikeasti työntekijöitä, joten sovimme yhdessä molemmille sopivan ajan. Tekstiviestillä tai spostilla se menee helposti usean viestin mittaiseksi säätämiseksi. Eikä tähän työhön sovi, jos ei uskalla käyttää puhelinta.

Mitä, jos lähetät haastatteluun valituille sähköpostin missä kerrot haastatteluun pääsystä ja annat puhelinnumeron mistä ko henkilölle soitetaan haastatteluajan sopimiseksi? Silloin työnhakija voi laittaa numerosi talteen ja näkee heti juuri sinun yrittävän häntä tavoitella.

Nykyään työnantajien olisi hyvä muistaa, että myös he ovat haastattelussa haastateltavana, ja tällainen toiminta antaisi työnhakijalle hyvän kuvan työpaikasta jossa työntekijää (ja hänen aikaansa) kunnioitetaan.

Vierailija
100/149 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjien ansiota, ei jaksa sössöttää niiden kanssa.