Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten korkeampi ansiotaso selittyy sillä, että he yksinkertaisesti tekevät enemmän töitä kuin naiset, EK:n asiantuntija kirjoittaa

Vierailija
29.08.2017 |

" Miesten korkeampi ansiotaso selittyy sillä, että he yksinkertaisesti tekevät enemmän töitä kuin naiset, Sabanadesan kirjoittaa."
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005343692.html?ref=rss

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Jonkun on pakko hoitaa se huusholli ja lapset.

Kukas niiden poikamiesten huushollit hoitaa? Niitäkin meinaan on.

Eipä juuri kukaan, kun käy poikamiesbokseja katsomassa...

Ja se on sitten äiti, jos joku

Vierailija
222/225 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuovat ketjuun faktaa, tilastoja ja logiikkaa.

Naisten argumentti on pääasiassa ollut että "epäreiluu, ei oo faktoi mutta me niinqu siivotaan. Ei oo kyl faktoi siitä. Mut silt niinqu tuntuu."

Ja tunteethan ohittaa kaiken naisille.

Missä ne faktat, tilastot ja logiikka on? Miehet jankkaavat sivukaupalla siitä, että miksi naiset hakeutuvat lähihoitajiksi, miksi lisäännymme, kun kukaan ei siihen pakota ym. muuta typerää. Saisiko sitä faktaa välillä?

Naiset hakeutuvat turvallisiin julkisen sektorin työpaikkoihin. Täytyykö kaivaa numerot jälleen kerran?

Minkälaisen tilaston haluat, jossa todistetaan naisten lisääntyvän?

Pakottaako joku naiset näihin toimiin? Tuskin. Tähänkä tarvitset faktaa?

Tämä. Ja aina vain uhriudutaan kuinka naisilla on huono palkka vaikka se palkka on _itse valittu_.

Lisäksi julkisen puolen viroissa pyöriville naisille vastuu ja toimenkuva sekä työn tuottavuus (valtiolle) on aivan tuntemattomia käsitteitä. Itse en miehenä saa edes mitään megapalkkaa tai tee hurjan paljon töitä, mutta yksityisellä puolella on aina uhka työttömyydestä toisinkuin julkisessa virassa. Lisäksi lomaa on vähemmän kuin ikälisillä julkisella jossa vissiin jopa 38 päivää vuosilomaa. Lisäksi minun työpuhelin ei jää työpaikalle vaan hoitelen asioita emaililla / puhelimella satunnaisesti työajan ulkopuolella sekä myös kesälomilla.

Mitä valitat? Mene julkiselle puolelle töihin, niin saat kaikki kadehtimasi edut.

Totuuden kertominen = kateus?

Missä vaiheessa sanoin, että haluan 38 lomapäivää? Naiset kyllä ovat pitkin ketjua olleet kateellisia miesten yksityisen puolen palkkoista. Se vaan, että loma-aikainen työnteko, pidemmät päivät ja vastuut sekä työttömyyden uhka tuskin kiinnostaa. Rusinat vain poimisivat.

Pelkkää marinaa tuo sinun kirjoituksesi oli. Minä en ole julkisella puolella töissä ja tienaan ihan mukavasti. En kuitenkaan valita julkisen puolen lomista niin kuin sinä. Noista pitkistä lomista nauttivat myös miehet.

Miksi verovaroin kustannetut saavat pidempiä lomia ja lyhennettyjä työviikkoja.

Tilanteen tulisi olla päivastoin. Pidemmät työajat ja lyhennetyt lomat, koska työpaikat ovat turvattuja maailman tappiin asti. Ei näes pääse syntymään niitä työllisyysgappeja.

Oman kunnan avoimissa työpaikoissa lukee lähes järjestään, että etusijalla ovat kaupungilta irtisanotut tai osa-aikatyötä tekevät. Noin on ollut jo vuosikausia. Itsekin tunnen henkilöitä, joiden työ on yksinkertaisesti lopetettu. Kunnissa on paljon yt-neuvotteluita, lue joskus vaikka JHL:n jäsenlehteä. Lomautukset ovat kunta-alalla yleisiä.

Niinpä niin. Nokialta ja it-sektorilta nakattiin pellolle kymmeniä tuhansia työntekijöitä  hetkessä.

Olisi suotavaa myös julkisella sektorilla tuollainen siivous. Mutta kun velvoitteet ja muut tärkeät byrokratiat. Ne täytyy hoitaa!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historian aikana suurin osa ihmisistä oli orjia. Miehet raivasivat ensin tiensä vapaiksi, sitten raivasivat tien naisille vapaiksi.

Miehet rakensivat yhteiskunnan. Keksivät tieteen ja lääkkeet. He nostivat ihmiset isossa osassa maailmaa ennen näkemättömään tilanteeseen; nälkäkuolema on mahdottomuus.

Miehet ovat kuolleet ja vammautuneet suojellaakseen perheitään ja yhteiskuntaansa.

Naiset itkevät että heille ei makseta siitä että heillä on tussu. Koska se olisi heidän mielestään reilua.

Mikä on sinun osuutesi miesten uroteoista? Pelkät kulkuset eivät arvoasi nosta yhtään.

Palataan siis keskustelussa perinteiseen, eli toisen mollaamiseen. Tämä toistuu aina.

Vai kiistätkö edellisen väitteet perustellen?

Sinulla on tuossa lista väittämiä, jotka olet heittänyt hatusta. Naiset ovat aiemmin olleet pitkään asemassa, jossa heillä ei ole ollut kodin ulkopuolelle asiaa. Vaikea siinä on tehdä keksintöjä, kun kaikki aika on mennyt lapsilaumasta ja miehestä huolehtimiseen.

Tässä ketjussa eräs mies mollasi minua ihan tavallisen kommentin jälkeen. Mikset silloin puuttunut asiaan, että henkilökohtaisuuksiin ei puututa? Ja kun miesten saavutuksiin vedotaan, niin kyllä minua kiinnostaa, mitä niistä kirjoittava on saanut aikaan. Oletko kenties keksinyt lääkkeen vai vammautunut suojellessasi perhettäsi?

Montako sataa vuotta rouvalla on ikää, kun historialla pitää uhriutua?

-eri kirjoittaja-

Montako sataa vuotta herralla on ikää, kun kaikista keksinnöistä pitää ottaa kunnia?

On se varmaan vaikeaa pärjätä työelämässäkään, jos ei edes lukemaansa ymmärrä.

Ja ensimmäisen kirjoittajankin pointti oli se, että sinulla on miesten tasoittama yhteiskunta, jossa sinulla on vapaus tehdä mitä itse haluat. Mutta mieluummin uhriudut.

-edelleenkin eri kirjoittaja-

Vai miesten tasoittama yhteiskunta. Jos se teistä olisi kiinni, naiset olisivat vieläkin hellan ja nyrkin välissä.

Kenestä se sitten onkaan kiinni kun miehet kuulemma päättävät kaikesta eivätkä anna naisten menestyä?

Suuri osa miehistä ajaa tasa-arvoa (eri asia kuin varsinainen feminismi), vain hyvin hyvin pieni osa miehistä ei ole tasa-arvon kannalla. Sen sijaan suuri osa naisista ajaa nimenomaan _naisten asioita_.

Suurin osa naisista ja miehistä todellakin tuomitsee väkivallan naisia kohtaan, mutta miesten kokema väkivalta on edelleenkin tabu ja vähätelty asia.

Miehet kustantavat ansioverotuksen kautta leijonan osan julkisista palveluista (joita naiset mielellään käyttävät).

Eli miten se tasoittelu olikaan...

Vierailija
224/225 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupanalalla, saan nettona noin 1600-1700€/kk. Miesystäväni on insinööri ja saa nettona noin 2100€/kk. Minulla ei ole autoa, hänellä on joten käyttörahaa jää kummallakin kuukaudessa suunnilleen saman verran. Verottaja pitää huolen siitä että paremman palkan neuvotellut ei välttämättä saa käteen yhtään enempää kuin perus suorittavaa työtä tekevä. Minä teen fyysisesti raskaampaa osa-aikatyötä ja iltaisinkin, hän tekee kokoaikaista puhelin-ja paperitöitä päivävuorossa. Hölmöä yleistystä että miehet tekevät enemmän töitä ja saavat siksi enemmän palkkaa. Bruttopalkkoja on turha vertailla, ainoastaan netolla on merkitystä elävässä elämässä. No näyttäähän ne kivalta jossain tilastoissa ja veropapereissa ja saattaa hetkellisesti nostaa jonkun heikon miehen itsetuntoa.

Vierailija
225/225 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä yleistystä että miehet tekevät enemmän töitä ja saavat siksi enemmän palkkaa. Bruttopalkkoja on turha vertailla, ainoastaan netolla on merkitystä elävässä elämässä.

No ei ole. Miehet ovat useammin uraorientoituneita ja siten saavat palkkatoiveensa helpommin läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme