Miksi useiden naisten on niin vaikea myöntää että valitsevat miehiä ulkonäön perusteella ?
Miksi se fakta että myös naisille ulkonäkö on ykkösasia rakastuessa miehiin halutaan jotenkin aika usein peittää ?
Kommentit (408)
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on ihan totta, mutta tuo on kyllä valetta, että se olisi ykkösasia.
No mutta jos mies ei sytytä ja häneen ei tutustuta jos ei ole komea niin eikö se ole silloin ykkösasia?
Ei. Mieheen voi tutustua, vaikkei hän sytytäkään. Katsos kun naisille miehet eivät ole pelkkiä lihan paloja, vaan ihan ihmisiä, joiden kanssa voi jutella, vaikkei se sänkyyn johtaisikaan.
Huoh hän varmaan tarkoitti tutustumista pariutumis mielessä...
Niin, entä sitten? Aika monesti pariutuminen tapahtuu siinä tutussa porukassa ja tyypin kanssa, joka ei ensisilmäyksellä ollut mitenkään erityisen kutkuttava. Eli on tutustuttu ensin jollain muulla tavalla ja se pariutuminen tulee vasta myöhemmin. Ne tilanteet, joissa tutustumispäätös tapahtuu ainoastaan ulkonäön perusteella ovat lähinnä noita tindereitä ja baaritiskejä. Ihmisiin voi kuitenkin tutustua muullakin tavalla eikä silloin katsota ulkonäköä ja tällaisetkin tutustumiset voivat johtaa parisuhteisiin.
Joo mutta silloin nämä miehet ovat jokatapauksessa tarpeeksi hyvännäköisiä että vetovoimaa on. Eli tuokaan tie pariutua ei kumoa aloituksen pointtia
Sanoisin, että suurin osa on kuitenkin tarpeeksi hyvännäköisiä eikä tarvitse olla dressmann-malli. Eli mikä aloituksen pointti on, kun suurin osa miehistä kuitenkin ovat ihan siedettävän näköisiä kelvatakseen parisuhteeseen. Aika harva on niin ruma, että pelkästään ulkonäön takia saisi pakkeja, jos muuten on ihan loistotyyppi. Itse tunnen aika montakin naistenmiestä, joilla ei olisi tinderissä mitään saumaa. Ovat vain niin seurallisia ja mukavia ihmisiä, että vientiä riittää.
On siinä silti pointtia koska silti on niitä miehiä jotka ovat oikeasti rumia ja näin ei ole mahdollisuuksia. Kuten itsekin olen mutta toki tiedän että minunlaisia rumia on vähemmustö.Se ei kuitenkaan kumoa sitä että naisille ulkonäöllä on eniten väliä, kuitenkin tietty raja pitäisi ulkoisesti miehenkin ylittää että kelpaa tutustuttaessa
Tietty raja ei mitenkään todista sitä, että sillä olisi eniten väliä. Jos työnantaja vaatii työntekijältä lukutaitoa, ei se silti tarkoita sitä, että se lukutaito olisi tärkein ominaisuus työntekijässä, koska suurin osa kuitenkin sen kriteerin täyttää.
Ja edelleen, ihmisiin tutustutaan myös muuten, kuin pariutumismielessä.
Tottakai se on tärkein kriteeri. Etenkin kun se on ensimmäinen kriteeri mitä kysytään. Jos ei ole ulkonäköä (ja esimerkissäsi lukutaitoa), ei pääse eteenpäin
Mietis vielä. Jos vaadit työntekijältä lukutaitoa, tarkoittaako se, että lukutaitoinen henkilö on paras työntekijä? Ei. Siihen vaaditaan ihan muunlaisia ominaisuuksia. Toki se tarkoittaa sitä, että lukutaidottomat putoavat heti pois, mutta ei se ole tärkein ominaisuus. Suurin osa kuitenkin osaa lukea ja lukihäiriöisetkin voivat pärjätä työssä mainiosti, jos heillä on muita kykyjä. Lukutaito on ehkä minimivaatimus, mutta ei mitenkään voi sanoa, että se on tärkein ominaisuus. Näin ollen ei voi syyttää työnantajia, että he ovat liian nirsoja ja tyhmiä, kun arvostavat pelkkää lukutaitoa.
Itse ihastuin ensimmäisen illan aikana miehen silmiin ja hymyyn. Kun jututkin oli miehellä mukavia, niin helppo siinä oli ihastua koko ihmiseen.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meistä ihan jokainen valitse puolison, joka miellyttää omaa silmää. Ja mitä pahaa siinä edes on? Olisihan se hirveätä herätä joka aamu ihmisen vierestä, jonka ulkonäkö ällöttää. Juju vaan on siinä, että se mikä minusta on kaunista/komeaa, on jonkun toisen mielestä kamala. Esim minun oma mies on varmaan monen mielestä ja ruma ja ainakin liian lyhytr, mutta minulle hän on se komein ja seksikkäin. Vielä nytkin 40 vuoden yhteiselon jälkeen hän saa minut syttymään vain pelkällä ulkonäöllään. Mutta tuskin hän kaikkien naisten märkä päiväuni on. Siis yritän sanoa, että ei ole mitään pahaa tai väärää siinä, että puolisoksi valitaan ihminen , joka miellyttää myös ulkonäöltään. Päinvastoin. Makuja vaan on niin monia, että aina jollekin se toisen mielestä rumakin on kaunis. Ei kukaan jaksaisi koko elämäänsä katsella puolisona sellaista, jonka pelkkä ulkonäkökin jo saisi laattarefleksin liikkeelle. Ja en usko, että kenenkään naisen on vaikea myöntää, että miehen ulkonäkö vaikuttaa valintaan. Kyllä minä ainakin valitsin komean miehen.(omasta mielestä :))
En usko että makuja olisi niin monia että ihan jokainen kelpaisi aina jollekkin. Kun on tarpeeksi vikoja ulkonäössä niin kukaan ei ole valmis joustamaan/ mieltymyksestä puhumattakaan että kelpaisi
Jos vaan suostut ottamaan tarpeeksi ruman naisen, niin varmasti saat jonkun. Et vain suostu ottamaan itsellesi rumaa naista ja sitten itket täällä, että naiset ei huoli rumaa miestä, vaan ovat ulkonäkökeskeisiä. niin itsekin olet. Olen varma, että kun alat etsiä elämänkumppania todella rumista naisista, varmasti löydät naisen , joka sinut huolii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, saattaa olla, että miehet ja naiset ovat ihan yhtä pinnallisia, jos puhutaan mielenkiinnon herättämisestä. Mutta sitten kun mennään sinne pidemmälle, eli parisuhteen muodostamiseen, miehet säilyvät ihan yhtä pinnallisina ja heille on ihan sama, miten tyhmä tai ärsyttävä nainen on kunhan vain on nätti, kun taas naisilla ne urpot putoavat kyydistä vaikka olisi miten komea. Eli naisille ei kelpaa parisuhteeseen pelkkä ulkonäkö, kun taas miehille kelpaa.
Kiitos. Eli kumpi sukupuoli on nirsompi?
Naiset tietysti. Mihin tämä liittyi? Aloituksessa puhuttiin ulkonäöstä ja pinnallisuudesta. Missään ei ole väitetty, että naiset eivät olisi valikoivampia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meistä ihan jokainen valitse puolison, joka miellyttää omaa silmää. Ja mitä pahaa siinä edes on? Olisihan se hirveätä herätä joka aamu ihmisen vierestä, jonka ulkonäkö ällöttää. Juju vaan on siinä, että se mikä minusta on kaunista/komeaa, on jonkun toisen mielestä kamala. Esim minun oma mies on varmaan monen mielestä ja ruma ja ainakin liian lyhytr, mutta minulle hän on se komein ja seksikkäin. Vielä nytkin 40 vuoden yhteiselon jälkeen hän saa minut syttymään vain pelkällä ulkonäöllään. Mutta tuskin hän kaikkien naisten märkä päiväuni on. Siis yritän sanoa, että ei ole mitään pahaa tai väärää siinä, että puolisoksi valitaan ihminen , joka miellyttää myös ulkonäöltään. Päinvastoin. Makuja vaan on niin monia, että aina jollekin se toisen mielestä rumakin on kaunis. Ei kukaan jaksaisi koko elämäänsä katsella puolisona sellaista, jonka pelkkä ulkonäkökin jo saisi laattarefleksin liikkeelle. Ja en usko, että kenenkään naisen on vaikea myöntää, että miehen ulkonäkö vaikuttaa valintaan. Kyllä minä ainakin valitsin komean miehen.(omasta mielestä :))
En usko että makuja olisi niin monia että ihan jokainen kelpaisi aina jollekkin. Kun on tarpeeksi vikoja ulkonäössä niin kukaan ei ole valmis joustamaan/ mieltymyksestä puhumattakaan että kelpaisi
Jos vaan suostut ottamaan tarpeeksi ruman naisen, niin varmasti saat jonkun. Et vain suostu ottamaan itsellesi rumaa naista ja sitten itket täällä, että naiset ei huoli rumaa miestä, vaan ovat ulkonäkökeskeisiä. niin itsekin olet. Olen varma, että kun alat etsiä elämänkumppania todella rumista naisista, varmasti löydät naisen , joka sinut huolii.
Eli määrittääkö oma naama sen kenet näkee viehättävänä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, saattaa olla, että miehet ja naiset ovat ihan yhtä pinnallisia, jos puhutaan mielenkiinnon herättämisestä. Mutta sitten kun mennään sinne pidemmälle, eli parisuhteen muodostamiseen, miehet säilyvät ihan yhtä pinnallisina ja heille on ihan sama, miten tyhmä tai ärsyttävä nainen on kunhan vain on nätti, kun taas naisilla ne urpot putoavat kyydistä vaikka olisi miten komea. Eli naisille ei kelpaa parisuhteeseen pelkkä ulkonäkö, kun taas miehille kelpaa.
Mitä pahaa on nirsoidessa? Ja varsinkin tässä asiassa? Kyllä elämänkumppania etsiessä pitää nimenomaan olla nirso, eikä ottaa ensimmäistä vastaantuliaa. Jos aijot elää toisen ihmisen kanssa seuraavat 60-70vuotta, on parasta katsoa tarkkaan, kenet siihen rinnalle kelpuutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta sitten on turha ulista, kun itse ei rumana kelpaa kenellekään, kun itsellekään ei rumat kelpaa. Niillä muilla on ihan yhtä suuri oikeus suosia niitä paremman näköisiä kuin sinullakin.
Ihastumiseen riittää hyvä ulkonäkö, mutta rakastumiseen vaaditaan jo paksu kul-
takello ja lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on nirsoidessa? Ja varsinkin tässä asiassa? Kyllä elämänkumppania etsiessä pitää nimenomaan olla nirso, eikä ottaa ensimmäistä vastaantuliaa. Jos aijot elää toisen ihmisen kanssa seuraavat 60-70vuotta, on parasta katsoa tarkkaan, kenet siihen rinnalle kelpuutat.
Niinpä. Tässä jälleen nähdään, että mikään vastaus ei voi olla näiden änkkääjien mielestä oikea. Ensin valitetaan, että naiset ovat juoksevat komeiden ja rikkaiden miesten perässä ilman mitään järkeä ja arvostelukykyä, mutta sitten kun harkitaan ja valikoidaan, valitetaankin, kun mikään ei kelpaa ja vaatimukset ovat liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta jos olet huomannut, ettet kelpaa niille naisille, jotka yleisen kauneuskäsityksen mukaan ovat ok, kannattaa rimaa laskea suosiolla, ja alkaa katsella sillä silmällä niitä vähemmän kauniita naisia, jotka eivät miesten mielestä ole kauniita. Voihan sieltä , joku helmi löytyä. Vai luuletko, ettei nämä "rumat" naisetkin mielummin ottaisi sitä komeinta miestä? No kyllä ottaisivat, mutta kun eivät saa. Pakko silloin on laskea omia vaatimuksia, eikä alkaa vauva palstalla valittamaan, että kun komeat miehet ei huoli rumaa naista. Niistä rumista miehistä saattaa sitten löytyä sellainen, jota jaksaa katsella ja jonka luonne on täyttä kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta sitten on turha ulista, kun itse ei rumana kelpaa kenellekään, kun itsellekään ei rumat kelpaa. Niillä muilla on ihan yhtä suuri oikeus suosia niitä paremman näköisiä kuin sinullakin.
Mutta edellisen kommentin mukaan saisin rumista varmasti jonkun ? Eli miten vastasit kysymykseeni?
Oliko aloituksessa siis tarkoitus sanoa, että naiset ylipäätään katsovat miehessä myös sen ulkonäön? Sitä tuskin kukaan on edes kieltänyt. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka vielä siihen, että se olisi se tärkein ja ratkaisevin kriteeri, jolla mies valitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin miehille on niin vaikeaa hyväksyä se fakta, että ihmiset ovat erilaisia, ja toisille ulkonäkö merkkaa enemmän kuin toisille. Ei kaikille miehillekään kauneus ole naisessa tärkein ominaisuus, joten ei tietenkään kaikki naisetkaan vaadi mieheltä komeutta.
Jos kaikille ihmisille kaunis/komea ulkonäkö olisi tärkein asia pariutuessa, käytännössä vain kauniit ja komeat pariutuisivat. Koska näin ei ole, voidaan loogisesti päätellä, että monet ihmiset arvostavat kumppanissaan ensisijaisesti muita ominaisuuksia kuin mahdollisimman hyvää ulkonäköä.
No oletko ikinä nähnyt että joku ei -hyvän näköinen mies tai nainen olisi löytänyt jonkun?
:DDDDDDDDDDDDDD Päivän paras vitsi! Tai sitten suomalaiset on harvinaisen kaunista kansaa, kun lähes kaikki ovat löytäneet jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloituksessa siis tarkoitus sanoa, että naiset ylipäätään katsovat miehessä myös sen ulkonäön? Sitä tuskin kukaan on edes kieltänyt. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka vielä siihen, että se olisi se tärkein ja ratkaisevin kriteeri, jolla mies valitaan.
Unohtamatta, että parisuhde ei muodostu niin, että toinen osapuoli valitsee. Siihen tarvitaan kaksi ihmistä, jotka molemmat "valitsevat" toisensa eli ihastuvat toisiinsa.
Tähän kohta tullaan ulisemaan, että "eipä tavallisella miehellä ole mahdollisuuksia sellaisiin naisiin, joihin hän voisi ihastua". Niinpä niin. Tavalliset naiset pystyvät ihastumaan korviaan myöten tavallisiin miehiin, mutta miehet vain kaunottariin. Ja sitten itketään naisten nirsoutta :-D
(Toinen yleinen ulina liittyy siihen, kuinka naiset ovat ne, jotka päättävät syntyykö parisuhde, so. valitsevat. Jännä juttu, että itsekään en ole saanut läheskään kaikkia niitä miehiä, jotka itse olisin valinnut, vaan kyllä he ovat valinneet jonkun muun.)
Kiinnostelisi tietää kuinka paljon nämä rumuuttaan netissä itkevät miehet ovat laittaneet aikaa ja varsinkin RAHAA ulkonäkönsä kohentamiseen?
Naisilta odotetaan esim. meikkaamista. Kun joku julkkisnainen uskaltautuu julkaisemaan oikeasti meikittömän selfien, niin sitten päivitellään, että herranjestas kun ei ole tuokaan ämmä häävin näköinen ilman pakkelia.
Naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan, vahaavat karvojansa, valkaisevat hampaitansa ja kyykkäävät salilla treenaamassa takapuoltaan näyttääkseen paremmalta. Maksetaan personal trainerista, lisäravinteista ja erilaisista kauneushoidoista.
Itse olen laittanut aikojen saatossa satoja euroja erilaisiin hoitoihin ja tuotteisiin, että saisin kasvojeni ihon parempaan kuosiin. Olen myös käynyt imuttamassa läskiä leukani alta pois, kun eräs mies huomautti pienestä kaksaristani (olen muuten hoikka). Aion myös käydä tulevaisuudessa leikkauttamassa roikkuvat yläluomeni. Tämään kummempia toimenpiteitä ei tällä hetkellä ole suunnitelmissa, mutta jos joku paikka alkaa häiritsemään itseäni tulevaisuudessa, niin ei ole poissuljettukaan.
Että sillä lailla. Mitenkäs miehillä? Hampaiden harjausta ja tukan kampaamista ei sitten lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta edellisen kommentin mukaan saisin rumista varmasti jonkun ? Eli miten vastasit kysymykseeni?
Mielestäni vastasin kysymykseesi: ei tietenkään. Luulin, että tarkoitit itseäsi ja että et voi muuttaa mieltymyksiäsi vain koska olet vähemmän viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeä asia, tottakai. Mutta silti kaikki eivät seurustele mallipoikien kanssa, vaan suuri osa suomalaisista parisuhteessa olevista miehistä on ihan tavallisen näköisiä, tai jopa rumia.
Syy on yksintkertaisesti se ettei suurimmalla osalla naisista ole mitään mahdollisuuksia saada mallipoikaa tai muuten äärimmäisen komeaa miestä. Ainakaan pitkäaikaiseen suhteeseen. Miehet kyllä harrastavat tilapäistä seksiä tasonsa eli seksuaalisen markkina-arvonsa alapuolelta
Kyllä tää on jokaisen henkilökohtainen asia, oli mies tai nainen. Valitkoon ulkonäön perusteella, joka niin kokee.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostelisi tietää kuinka paljon nämä rumuuttaan netissä itkevät miehet ovat laittaneet aikaa ja varsinkin RAHAA ulkonäkönsä kohentamiseen?
Naisilta odotetaan esim. meikkaamista. Kun joku julkkisnainen uskaltautuu julkaisemaan oikeasti meikittömän selfien, niin sitten päivitellään, että herranjestas kun ei ole tuokaan ämmä häävin näköinen ilman pakkelia.
Naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan, vahaavat karvojansa, valkaisevat hampaitansa ja kyykkäävät salilla treenaamassa takapuoltaan näyttääkseen paremmalta. Maksetaan personal trainerista, lisäravinteista ja erilaisista kauneushoidoista.
Itse olen laittanut aikojen saatossa satoja euroja erilaisiin hoitoihin ja tuotteisiin, että saisin kasvojeni ihon parempaan kuosiin. Olen myös käynyt imuttamassa läskiä leukani alta pois, kun eräs mies huomautti pienestä kaksaristani (olen muuten hoikka). Aion myös käydä tulevaisuudessa leikkauttamassa roikkuvat yläluomeni. Tämään kummempia toimenpiteitä ei tällä hetkellä ole suunnitelmissa, mutta jos joku paikka alkaa häiritsemään itseäni tulevaisuudessa, niin ei ole poissuljettukaan.
Että sillä lailla. Mitenkäs miehillä? Hampaiden harjausta ja tukan kampaamista ei sitten lasketa.
Erittäin suuri syy salilla käymiseen ja muuhun kuntoiluun on se että haluan tulla naisten silmissä haluttavammaksi.
Aika jännä juttu, että en maininnut viestissäni sanaakaan rahasta, mutta silti sinä jostain ihmeen välistä onnistut näkemään, että se merkitsisi minulle eniten. Ja kuitenkaan et tiedä minusta mitään muuta kuin sen, mitä tuossa yhdessä viestissä kirjoitin. Et tunne minua lainkaan, mutta silti onnistut keksimään minusta täysin älyttömiä negatiivisia olettamuksia.
Mutta juu, eiköhän tämä ole taas tässä. Selvästi tämänkään ketjun tarkoitus ei ole asiallinen keskustelu vaan idea on päästä syyttelemään naisia milloin mistäkin, jos ei pinnallisuudesta, niin sitten vaikka ahneudesta. Ja miksei vaikka molemmista. Edelleen ihmettelen mikä järki tällaisessa on, mutta kai se joidenkin katkeruutta helpottaa, että pääsee vähän aukomaan päätään itselleen tuntemattomille ihmisille. Toivottavasti edes sinulle tulee hyvä mieli.