Miksi useiden naisten on niin vaikea myöntää että valitsevat miehiä ulkonäön perusteella ?
Miksi se fakta että myös naisille ulkonäkö on ykkösasia rakastuessa miehiin halutaan jotenkin aika usein peittää ?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeä asia, tottakai. Mutta silti kaikki eivät seurustele mallipoikien kanssa, vaan suuri osa suomalaisista parisuhteessa olevista miehistä on ihan tavallisen näköisiä, tai jopa rumia.
Syy on yksintkertaisesti se ettei suurimmalla osalla naisista ole mitään mahdollisuuksia saada mallipoikaa tai muuten äärimmäisen komeaa miestä. Ainakaan pitkäaikaiseen suhteeseen. Miehet kyllä harrastavat tilapäistä seksiä tasonsa eli seksuaalisen markkina-arvonsa alapuolelta
Aivan ja tämä on suomalaisen ei-komean miehen kannalta erittäin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeä asia, tottakai. Mutta silti kaikki eivät seurustele mallipoikien kanssa, vaan suuri osa suomalaisista parisuhteessa olevista miehistä on ihan tavallisen näköisiä, tai jopa rumia.
Syy on yksintkertaisesti se ettei suurimmalla osalla naisista ole mitään mahdollisuuksia saada mallipoikaa tai muuten äärimmäisen komeaa miestä. Ainakaan pitkäaikaiseen suhteeseen. Miehet kyllä harrastavat tilapäistä seksiä tasonsa eli seksuaalisen markkina-arvonsa alapuolelta
Niin, eli miten ihmeessä ne naiset noin vain valitsevat miehiä, kun todellisuudessa sitä mahdollisuutta ei ole. Jos puhutaan potentiaalista, niin miehet ovat kyllä täysin samalla linjalla. Ihan samalla tavalla hekin valitsisivat naisia ulkonäön perusteella, jos se olisi mahdollista, mutta kun ei ole. Eli missä se ero on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostelisi tietää kuinka paljon nämä rumuuttaan netissä itkevät miehet ovat laittaneet aikaa ja varsinkin RAHAA ulkonäkönsä kohentamiseen?
Naisilta odotetaan esim. meikkaamista. Kun joku julkkisnainen uskaltautuu julkaisemaan oikeasti meikittömän selfien, niin sitten päivitellään, että herranjestas kun ei ole tuokaan ämmä häävin näköinen ilman pakkelia.
Naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan, vahaavat karvojansa, valkaisevat hampaitansa ja kyykkäävät salilla treenaamassa takapuoltaan näyttääkseen paremmalta. Maksetaan personal trainerista, lisäravinteista ja erilaisista kauneushoidoista.
Itse olen laittanut aikojen saatossa satoja euroja erilaisiin hoitoihin ja tuotteisiin, että saisin kasvojeni ihon parempaan kuosiin. Olen myös käynyt imuttamassa läskiä leukani alta pois, kun eräs mies huomautti pienestä kaksaristani (olen muuten hoikka). Aion myös käydä tulevaisuudessa leikkauttamassa roikkuvat yläluomeni. Tämään kummempia toimenpiteitä ei tällä hetkellä ole suunnitelmissa, mutta jos joku paikka alkaa häiritsemään itseäni tulevaisuudessa, niin ei ole poissuljettukaan.
Että sillä lailla. Mitenkäs miehillä? Hampaiden harjausta ja tukan kampaamista ei sitten lasketa.
Erittäin suuri syy salilla käymiseen ja muuhun kuntoiluun on se että haluan tulla naisten silmissä haluttavammaksi.
Ihan sama syy tämä on suurella osalla salillakäyvistä naisistakin. Aika harva siellä käy puhtaasti oman terveytensä vuoksi, vaikka kaikki niin väittääkin. Toki osaa ei kiinnosta ulkonäköasiat yhtään, sitä en kiistä.
Salilla voi treenata kroppaansa. Mitä olet tehnyt tärkeimmän, eli naamasi hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloituksessa siis tarkoitus sanoa, että naiset ylipäätään katsovat miehessä myös sen ulkonäön? Sitä tuskin kukaan on edes kieltänyt. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka vielä siihen, että se olisi se tärkein ja ratkaisevin kriteeri, jolla mies valitaan.
Juuri näin. Saati sitten että miehen pitäisi olla jotenkin yleisellä tasolla komea kelvatakseen. Sehän siinä on idea, että se kumppani miellyttää omaa silmää, mutta ei sen tarvitse muiden mielestä mitenkään erityisen näköinen olla.
Rakastuin valokuvattomaan nettideittiprofiiliin. Ulkonäkö ei siis todellakaan ollut syy ihastumiseen.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meistä ihan jokainen valitse puolison, joka miellyttää omaa silmää. Ja mitä pahaa siinä edes on? Olisihan se hirveätä herätä joka aamu ihmisen vierestä, jonka ulkonäkö ällöttää. Juju vaan on siinä, että se mikä minusta on kaunista/komeaa, on jonkun toisen mielestä kamala. Esim minun oma mies on varmaan monen mielestä ja ruma ja ainakin liian lyhytr, mutta minulle hän on se komein ja seksikkäin. Vielä nytkin 40 vuoden yhteiselon jälkeen hän saa minut syttymään vain pelkällä ulkonäöllään. Mutta tuskin hän kaikkien naisten märkä päiväuni on. Siis yritän sanoa, että ei ole mitään pahaa tai väärää siinä, että puolisoksi valitaan ihminen , joka miellyttää myös ulkonäöltään. Päinvastoin. Makuja vaan on niin monia, että aina jollekin se toisen mielestä rumakin on kaunis. Ei kukaan jaksaisi koko elämäänsä katsella puolisona sellaista, jonka pelkkä ulkonäkökin jo saisi laattarefleksin liikkeelle. Ja en usko, että kenenkään naisen on vaikea myöntää, että miehen ulkonäkö vaikuttaa valintaan. Kyllä minä ainakin valitsin komean miehen.(omasta mielestä :))
En usko että makuja olisi niin monia että ihan jokainen kelpaisi aina jollekkin. Kun on tarpeeksi vikoja ulkonäössä niin kukaan ei ole valmis joustamaan/ mieltymyksestä puhumattakaan että kelpaisi
No sitten se asia ei enää ole meidän naisten käsissä, vaan korkeimman kädes;) Ei me voida pakottaa itseämme olemaan sinun kanssa. Et voi syyttää kaikkia maailman naisia siitä, että luoja (geenit?) on tehneet sinusta ruman. Ei se naisten vika ole. Me ollaan syyttömiä, et sä voi meitä syyttää asiasta, jolle me ei mitään voida. Mene kauneusleikkaukseen tai syytä ainakin omia vanhempiasi ulkonäköasiasta, eikä meitä, täysin syyttömia ihmisiä. Jokainen valitsee puolisokseen sen , jonka haluaa, ei siihen muut voi vaikuttaa. Ja jos naiset haluaa puolisokseen ihmisen/miehen, jonka naama heitä miellyttää, et sinä sille mitään voi. Enintään voit toivoa, että se sinunkin naama jotakin naisimmeistä miellyttää. Jos ei miellytä se on sitten niin, eikä sille mitään voi. Valitan.
No sähän Ap tiedät, että luonne on tärkein <3 Pinnalliset ihmiset rakastuu pintaan, kuten tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meistä ihan jokainen valitse puolison, joka miellyttää omaa silmää. Ja mitä pahaa siinä edes on? Olisihan se hirveätä herätä joka aamu ihmisen vierestä, jonka ulkonäkö ällöttää. Juju vaan on siinä, että se mikä minusta on kaunista/komeaa, on jonkun toisen mielestä kamala. Esim minun oma mies on varmaan monen mielestä ja ruma ja ainakin liian lyhytr, mutta minulle hän on se komein ja seksikkäin. Vielä nytkin 40 vuoden yhteiselon jälkeen hän saa minut syttymään vain pelkällä ulkonäöllään. Mutta tuskin hän kaikkien naisten märkä päiväuni on. Siis yritän sanoa, että ei ole mitään pahaa tai väärää siinä, että puolisoksi valitaan ihminen , joka miellyttää myös ulkonäöltään. Päinvastoin. Makuja vaan on niin monia, että aina jollekin se toisen mielestä rumakin on kaunis. Ei kukaan jaksaisi koko elämäänsä katsella puolisona sellaista, jonka pelkkä ulkonäkökin jo saisi laattarefleksin liikkeelle. Ja en usko, että kenenkään naisen on vaikea myöntää, että miehen ulkonäkö vaikuttaa valintaan. Kyllä minä ainakin valitsin komean miehen.(omasta mielestä :))
En usko että makuja olisi niin monia että ihan jokainen kelpaisi aina jollekkin. Kun on tarpeeksi vikoja ulkonäössä niin kukaan ei ole valmis joustamaan/ mieltymyksestä puhumattakaan että kelpaisi
No sitten se asia ei enää ole meidän naisten käsissä, vaan korkeimman kädes;) Ei me voida pakottaa itseämme olemaan sinun kanssa. Et voi syyttää kaikkia maailman naisia siitä, että luoja (geenit?) on tehneet sinusta ruman. Ei se naisten vika ole. Me ollaan syyttömiä, et sä voi meitä syyttää asiasta, jolle me ei mitään voida. Mene kauneusleikkaukseen tai syytä ainakin omia vanhempiasi ulkonäköasiasta, eikä meitä, täysin syyttömia ihmisiä. Jokainen valitsee puolisokseen sen , jonka haluaa, ei siihen muut voi vaikuttaa. Ja jos naiset haluaa puolisokseen ihmisen/miehen, jonka naama heitä miellyttää, et sinä sille mitään voi. Enintään voit toivoa, että se sinunkin naama jotakin naisimmeistä miellyttää. Jos ei miellytä se on sitten niin, eikä sille mitään voi. Valitan.
Niin ja kun katsoo millaisilla naamoilla niitä naisia esim julkkikset saa, niin on kyllä aika harvinainen tapaus tämä ap. Onhan näitä uniikkeja ja hjalliksia, joilla ei ole mitään ongelmaa saada naisia. Joo, tiedän, että seuraavaksi tulee se "juu, mutta kun ne on rikkaita ja menestyneitä ja nönnönnöö". No entä sitten. Silti nämä tapaukset todistavat, että ulkonäkö ei ole ykkösjuttu, vaan sen voi kompensoida jollain muulla tavalla.
Tutkimusten mukaan se on merkityksellinen asia kummallekin sukupuolelle kumppania valitessa, joten en ymmärrä että miksi vain miehiä tai naisia syytetään pinnallisiksi. Eiköhän se ole ihmisluonnon mukaista, että valitsemme mahdolliselle jälkikasvullemme parhaat geenit. Kuka ei kiinnostu toisesta ihmisestä ulkonäön perusteella, näytä yksikin sellainen ihminen? Turha on jeesustella ja hurskastella kun tämän asian suhteen olemme kaikki täysin samassa veneessä, toiset meistä vain ovat asiasta rehellisiä.
Ulkonäkö toki vaikuttaa. En kuitenkaan halua mitään mallistandardien mukaista tai muutoin yleisen komeuskäsityksen mukaista miestä. Minusta hyvännäköinen ja haluttava mies voi olla lyhyt, kaljuuntuva, 30-vuotiaana harmaantunut, pulska, kierosilmäinen tms. (ei kuitenkaan ehkä samassa paketissa näitä kaikkia). Siinä vaan täytyy olla se joku mikä tekee kokonaisuudesta kuuman. Ja silloin mies on minun silmissäni komea.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostelisi tietää kuinka paljon nämä rumuuttaan netissä itkevät miehet ovat laittaneet aikaa ja varsinkin RAHAA ulkonäkönsä kohentamiseen?
Naisilta odotetaan esim. meikkaamista. Kun joku julkkisnainen uskaltautuu julkaisemaan oikeasti meikittömän selfien, niin sitten päivitellään, että herranjestas kun ei ole tuokaan ämmä häävin näköinen ilman pakkelia.
Naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan, vahaavat karvojansa, valkaisevat hampaitansa ja kyykkäävät salilla treenaamassa takapuoltaan näyttääkseen paremmalta. Maksetaan personal trainerista, lisäravinteista ja erilaisista kauneushoidoista.
Itse olen laittanut aikojen saatossa satoja euroja erilaisiin hoitoihin ja tuotteisiin, että saisin kasvojeni ihon parempaan kuosiin. Olen myös käynyt imuttamassa läskiä leukani alta pois, kun eräs mies huomautti pienestä kaksaristani (olen muuten hoikka). Aion myös käydä tulevaisuudessa leikkauttamassa roikkuvat yläluomeni. Tämään kummempia toimenpiteitä ei tällä hetkellä ole suunnitelmissa, mutta jos joku paikka alkaa häiritsemään itseäni tulevaisuudessa, niin ei ole poissuljettukaan.
Että sillä lailla. Mitenkäs miehillä? Hampaiden harjausta ja tukan kampaamista ei sitten lasketa.
Et taida tietää että miehillä omaa ulkonäköä on vaikeampaa ja välillä jopa mahdotonta parantaa. Hyvä esimerkki olen minä. Kaikki ulkonäölliset virheeni mitkä haittaavat naisten kiinnostusta kuten kaljuus, lyhyys, vaaleus ja ruma naama eivät ole muutettavissa mitenkään. Kaljuuteen en voi istuttaa lisää hiuksia, en saa itseäni pidemmäksi, iho ei rusketu ja kasvojen maalailu ei ole sosiaalisesti hyväksytty asia miehillä. Eli aika usein ne seikat mitkä tekee miehistä ruman ovat muuttamattomissa. Nainen taas kun laittautuu edes vähän ja pitää itsensä hoikkana kelpaa vaasti useammallekkin miehelle
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Aika harvoin itse enää nykyisin luen tai kuulen sellaisia kommentteja, kyllä useimmat ihan aidosti tietävät, että vain puoleensavetävään ihmiseen voi ihastua. Ei kukaan halua sellaista kumppania, jota ei halua, ja vain sellaista ihmistä haluaa, joka on omasta mielestä puoleensavetävä.
Mutta jos sellaisia naisia vielä on, joille ulkonäöllä ei ole merkitystä, niin ehkä he vastaavat kysymykseesi.
En ole samaa mieltä, näin on varmasti 98 % ihmisistä, mutta itse halusin sellaisen miehen puolisokseni, joka ei viehätä minua fyysisesti. Hän on minua 15 vuotta vanhempi, kaljamahainen, minua lyhyempi, hänellä on huonot hampaat, tupakasta ja alkoholinkäytöstä ryppyiset kasvot ja mahaa lukuunottamatta laiha, huonoryhtinen vartalo. Minua viehättävät pitkät, massiiviset, parrakkaat miehet, sellaiset kelttisoturit. Mutta tämä kyseinen mies on minulle todella hyvä, rakastava, sydämellinen ja kiltti, hän kunnioittaa minua ja rakastaa aidosti, ei koskaan pettäisi, ja tukee minua tilanteessa kuin tilanteessa. Hän on erittäin hyvä sängyssä ja vaikka en saa hänestä visuaalista tyydytystä, seksielämämme voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että vaikka naapurin Jormalla olisi mahdollisuus saada Megan Fox, niin se silti ottaisi pottunokka-Pirjon?
Kyllä tuo sinun toteamuksesi sopii sekä miehiin että naisiin.
Suurin osa tuntemistani miehistä edustaa sellaista ulkonäköä, että harva siihen ensimmäisenä ihastuu, silti heillä kaikilla on naiset.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää että miehillä omaa ulkonäköä on vaikeampaa ja välillä jopa mahdotonta parantaa. Hyvä esimerkki olen minä. Kaikki ulkonäölliset virheeni mitkä haittaavat naisten kiinnostusta kuten kaljuus, lyhyys, vaaleus ja ruma naama eivät ole muutettavissa mitenkään. Kaljuuteen en voi istuttaa lisää hiuksia, en saa itseäni pidemmäksi, iho ei rusketu ja kasvojen maalailu ei ole sosiaalisesti hyväksytty asia miehillä. Eli aika usein ne seikat mitkä tekee miehistä ruman ovat muuttamattomissa. Nainen taas kun laittautuu edes vähän ja pitää itsensä hoikkana kelpaa vaasti useammallekkin miehelle
Pituuteen et voi vaikuttaa. Mutta muuten kosmeettinen kirurgia on sinulle yhtä mahdollista kuin naisillekin hiustensiirtoa myöten. Ja mitä ruskettumiseen tulee, niin eihän kukaan enää nykyisin auringossa itseään rusketakaan (melanoomariski!) vaan itseruskettavilla aineilla.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuus ei ole este naisen löytämiselle, kuten ei ole lyhyyskään. Tämän tiedät itsekin. Myös naisia on vaaleita ja jos oma vaaleus häiritsee, niin itseruskettavat on keksitty. Kasvoja voi mieskin ihan hyvin sen verran "maalata" että esim epäpuhtaudet saa piiloon. Haluaisitko sinä miehenä sitten meikata enemmän, kuten vaikkapa ripsiväriä ja huulipunaa? Jos et, niin sittenhän on hyvä ettei sinun tarvitse niin tehdäkään vai mitä?
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama itkuvirsi. Miehet voivat ihan hyvin kasvattaa parran ja käyttää itseruskettavaa. Kaljuus ei ole mitenkään harvinaista tai naisten silmissä totaalinen turn-off. Pituutta saa kompensoitua hyvällä ryhdillä. Sinulla ei näköjään ole mitään käsitystä siitä, miten paljon "luonnollisen kauniit" naiset tekevät ulkonäkönsä eteen. Kyllä kuules sielläkin käytetään sitä itseruskettavaa, väännetään ja värjätään hiuksia ja treenataan paremman ryhdin saamiseksi ja valitaan istuvia ja hyviä puolia korostavia vaatteita. Kaikki nämä ovat miestenkin ulottuvilla.
Vaikka olisin kuinka sairas niin en ota kumppaniksi omasta mielestäni epämieluisia ihmistä.
Henkisesti tai fyysisesti epämieluista.
No mutta kun palstamiesten mielestä 90% suomalaisista naisista on kauniita. Paitsi että esimerkiksi eilisessä lehdessä ollut Heidi, joka hankki lapsen homoystävänsä kanssa, kuului juuri siihen vähemmistöön eikä olisi kelvannut kenellekään palstamiehistä. Kun tarkemmin tutkitaan, niin itse asiassa myös kaikki ylipainoiset naiset kuuluvat kelpaamattomien luokkaan, samoin tatuoidut, samoin kouvolatukkaiset, meikkaamattomat jne.