Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
161/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiiiii, miksei meillä ole mitään ruokaa? Katson kaappiin, löytyy eilistä ruokaa, leipää ja erilaisia päällisiä, salaattitarvikkeita, kananmunia, pakkasessa vaikka mitä...

No, saan lopulta raivottaresta (15v) irti, että haluaisi kananmakuista mamanuudelia.

Annan teinille vitosen ja totean, että menee sitten hakemaan nuudelinsa, jos siitä onnelliseksi tulee. "En tasan mee mihinkään kauppaan, mikset ikinä voi ostaa mitään mitä haluan? "

Kristallipallostako tämä olisi pitänyt kaupassa päätellä?

Ihanaa :) meilläkin sama.....

Vierailija
162/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissapäivänä kysyin 13-vuotiaalta, minkä kokoiset ovat hänen lenkkarinsa, tarvitseeko uudet. Kuulemma pärjää syksyn. Tänään sitten kamala valitus siitä, kun varpaista lähtee kohta kynnet kun on niin pienet lenkkarit. Kahdessa yössä kasvoi jalka?

Tää on niin paras :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Miten tuollaisia kiusaajateinejä voi kukaan rakastaa? Hyi olkoon.

Minun teinini on maailman ihanin ihminen kaikkinen kiukkuineen ja puhinoineen (ja hän ei todellakaan ole mikään kiusaajateini)  :)

Vierailija
164/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic: Minä sain lapset suoraan teineinä (13v poika ja 16v tyttö) miehen mukana samassa paketissa. Vanhempi asui kanssamme kunnes muutti omilleen. Oli siinä vähän hermoissa harjoittelemista, mutta ikinä ei onneksi tullut tilannetta, missä mulle olis sanottu, että "sä et oo mun äiti", vaikka sitä pelkäsinkin. Onneksi aika kultaa muistot, enkä enää pahimpia teineilyjä muistakaan. Sen muistan kun ekan kerran julkisella paikalla minua erehdyttiin kutsumaan tytön äidiksi, ja katsoimme toisiamme hämmentyneinä. Ikäeromme on sen verran pieni, että olisin sitten ollut teiniäiti.

Nyt 10v myöhemmin olen heille se kolmas tärkeä aikuinen, joka on heistä aikoinaan huolehtinut (ja huolehtii edelleen, vähän samoin kun olen aina huolehtinut ja ollut huolissani selvästi nuoremmasta pikkusiskostani). Molemmilla on omat juttunsa, mistä soitetaan minulle, eikä isälle tai äidille. Se tuntuu kyllä hyvältä kun on edes jonkun alan asiantuntijaksi pätevöitynyt nuorison silmissä. :-)

Vierailija
165/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen otsikon aina: "Teinien karvoituksia". Liikaa vietetty aikaa Ylilaudalla varmaan. 

Vierailija
166/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin näitä juttuja ihmeissäni, minulla reilu 14v poika, eikä poika ole ollenkaan tuollainen. Poikani ei huuda, tekee mitä pyydetään, joskus kysyy miks mutta menee tekemään pyydetyt asiat. Poika säästänyt suurimman osan rahoistaan, synttäri ym rahat. Laskettiin että säästöpossussa yli 400€, tilillä lisää.

Nyt ilmoitti että ei halua ajaa mopo korttia, kun ei sitä oikein mihinkään tarvitse, koulu vieressä ja kaverille pyöräilee 10minuutissa.

Ilmoittaa aina minne menee, tulee sovitusti kotiin. Onko nyt oletettavaa että hankala aika vasta tulossa.... vai eikö sitä olekkaan....

Mun pojista yksi on tuollainen mutta muut eivät ole, ne muut on niitä normimpia mielestäni.

Miten niin kiltti teini ei ole normaali? Entä jos kiltti teini on vain hyvin kasvatettu?

Niin,mikä vika kiltissä teinissä?

Vierailija
167/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen miten ruuan ostaminen voi olla noloa? Kyllä meillä teinipoika kaupassa ollessaan kysyy, että onko tarvetta johonkin, tuon tullessani.

Vierailija
168/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin jossain välissä kuului aika usein, että "viddu sä oot tyhmä" ja että "nyt ei enää eletä mitään 80-lukua". Jälkimmäisen lausahduksen syvin olemus kyllä jäi avautumatta, mutta toki vuonna 2008 ei eletty 80-lukua.

Tämä! Vähän off-topic, mutta teinit tosiaan kuvittelee, että mun teinivuosina (1980-luku) elettiin kivikautta. Eihän niitä tietenkään mitkään vanhat jutut kiinnosta, mutta joskus jos aihetta sivutaan, niin käy ilmi, että ilmeisesti 80-luvulla metsästettiin oma ruoka, kaupunkeja ei ollut eikä kukaan osannut englantia tai matkustellut. Ne ihan oikeasti ei tajua, että silloin keskiluokkainen taviselämä oli pohjimmiltaan ihan samanlaista kuin nytkin.

Vierailija
169/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskekää ostamaan vessapaperia.

Vierailija
170/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sanoa kuin huomenta ja muutama sana lisäksi, niin jo saan kuulla aina huutavani. Ihan sama mitä sanoo ja millä tavalla, niin aina huudan, mutta teini ei kuulemma huuda, vaikka todellakin huutaa...

Vierailija
171/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein raportoida jonkun toisen yksityiselämästä ja sanomisista julkisella foorumilla ilman tämän suostumusta?

On. Sinne YouTubeen ne teinitkin kaiken laittaa ja aivan sumeilematta. Erona on se, että täältä tuskin tunnistas ketään, toisin kuin tubessa...

Vierailija
172/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin jossain välissä kuului aika usein, että "viddu sä oot tyhmä" ja että "nyt ei enää eletä mitään 80-lukua". Jälkimmäisen lausahduksen syvin olemus kyllä jäi avautumatta, mutta toki vuonna 2008 ei eletty 80-lukua.

Tämä! Vähän off-topic, mutta teinit tosiaan kuvittelee, että mun teinivuosina (1980-luku) elettiin kivikautta. Eihän niitä tietenkään mitkään vanhat jutut kiinnosta, mutta joskus jos aihetta sivutaan, niin käy ilmi, että ilmeisesti 80-luvulla metsästettiin oma ruoka, kaupunkeja ei ollut eikä kukaan osannut englantia tai matkustellut. Ne ihan oikeasti ei tajua, että silloin keskiluokkainen taviselämä oli pohjimmiltaan ihan samanlaista kuin nytkin.

Outoa, meillä teinit tietää, että jo 1890-luvulla saattoi matkustaa Lontooseen, miksi ei siis myös 1980-luvulla.

Vierailija
173/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 13v.

Pyysin tuomaan meille muillekkin naposteltavaa kaupasta, ei kuulemma käy, kun voivat luulla häntä ahneeksi.

Pyysi mua tekemään leivän hänelle, sanoin että tee itse, ei voi kuulemma, kun ei osaa sitä reseptiä ja äkkiä karkuun huoneeseensa.

Muuttaa lastenkotiin koska siellä on aina siistiä.

Radiopuhelimella mulle viestiä, täällä hätatilanne, lämmintä ruokaa äkkiä ja tarpeeksi.

Ei lähde mun kanssa Italiaan tai Turkkiin lomalle koska voin nolata hänet.

Minä ja mieheni huudettiin nimellä poikaa ja tuli siis kaksi kertaa eteiseen ja ilmoitti että ollaan pasuutettu häntä koko päivä, nyt saa riittää.

Näitä kyllä riittää.

Vierailija
174/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sama kuin se, että jokainen sukupolvi vuorollaan kuvittelee olevansa se, joka keksi seksin. Muistan kun itse varmaan joskus teini-ikäisenä olin täysin tyrmistynyt kun minulle selvisi, että äitini tiesi mitä tarkoittaa strip tease. :D

Vierailija
175/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mollaatte teinejä? Ne on ihania otuksia.

Vierailija
176/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komensin toistamiseen teinipoikaa  tyhjentämään tiskikoneen . Sanoi tekevänsä lastensuojeluilmoituksen.

Totesin, että ole hyvä vaan. Tässä on lähin. (olen sos-alalla)

Vierailija
177/345 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te mollaatte teinejä? Ne on ihania otuksia.

Niin on. Kaikki omani ovat mahtavia poikia ja ei ole kukaan koskaan haistatellut .

Vierailija
178/345 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit eivät saa käyttäyä kuin eläin, vaan kuri on, kuten muillakin lapsilla. Ainoa asia, mikä on poikkeus pienempiin nähdän on oikeus itsenäiseen liikkumiseen laajemmin, myöhäisemmät kotiintuloajat ja vähän enemmän kuukausirahaa.

MItä tulee tuolla "mä muutan lastenkotiin"-uhkailuun, niin naapurin lapsi teki niin ja hänelle sanottiin, että on hyvä vaan. Voimme toki sarjoittaa lukot uudestaan, jos hän niin haluaa ja hän voi asua muualla. Ei kuitenkaan koskaan kelvannut ratkaisu.

Vierailija
179/345 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma äitini jossain onnistui, niin ainakin kasvattamaan hyvän tyttären, josta tuli itsestäänkin varsin toimiva äiti.

Ei meillä ole teinejä komenneltu tai käskytetty, ei ole keksitty kostoksi kaikenlaista jäynää tai jouduttu kuuntelemaan haistattelua. Aloitettiin kasvatus alusta asti, opeteltiin kunnioittamaan puolin ja toisin ja ohjattiin ratkaisemaan ristiriidat puhumalla. Niin tehtiin omassa lapsuudenkodissani ja niin on tehty meidän perheessä.

Äitini sanoi aikoinaan, että hän halusi helpon perhe-elämän, siksi ei mitään draamakuningatarelkeitä tai pahan olon siirtämistä lapsiin. Yksinkertaiset ja kaikkien tiedossa olevat säännöt, selkeät aikataulut ja jokaiselle selväksi, miten koti ja perhe toimii. Ei turhia taisteluja jostain mitättömästä, mieluummin ohjausta ja opastusta. Kannatti säästää paukut todella isoihin asioihin, joita ei sitten tullutkaan.

Minä toimin samoin. Jokaisella saa olla huono päivänsä eikä käy edes mielessä, että kohtelisin lapsiani huonommin kuin työkavereita. Siksi meillä joku muu kuin minä vie roskat käskemättä, joku tyhjentää tiskikoneen ja joku ripustaa pyykit. Ei siksi, että minä olen sata kertaa huutanut vaan siksi, että niin tämä perhe toimii. Jokaisella on vastuunsa ja velvollisuutensa, niistä seuraa oikeuksia.

Vierailija
180/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

(Teini käytti seuraavana päivänä sitä maitoa kakkuun...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi