Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
121/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.

Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.

Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.

Vie on käsky.

Veisitkö on kohtelias "käsky".

Vietkö on kysymys. - vain tähän voi vastata kyllä tai ei.

Jos kaksi viimeistä sotketaan, menee asiat vaikeaksi. Pahinta on kun jotkut äidit kysyvät ja jos vastaus on ei, sitä ei hyväksytä vaan keskustelu jatkuu kunnes lapsiraukka ymmärtää vastata oikein. Tämä johtaa näennäisesti pehmeän kuuloiseen mutta monimutkaiseen vuorovaikutukseen, jossa äiti kuitenkin käytännössä käskee.

Vierailija
122/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

Arvaa minne voit painua gamer asseines ja Overwatcheines

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini kertoi ajavansa ensi kesänä mopokortin...  

Kysyin, että milläs ajattelit ajella. Hämmästynyt vastaus oli: Mopolla. Kysyin, että mitenkä ajattelit mopon hankkia. Kirkas vastaus oli: Pappa betalar. 

Ei oikein ymmärtänyt kun totesin, että kannattaisi varmaan jutella papan kanssa asiasta etukäteen...

No, nyt on juteltu ja pappa kieltäytyi maksamasta. Totesi, että maksaa osan, jos teini tienaa osan. Ei näytä vielä uponneen teinin aivoituksiin, että mopo ei tipahda taivaasta....

Vierailija
124/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Ihan sama mitä meillä kysyy. Koska sitä kysymystä ei kuulla ennen kuin huudat. Ja meillä on myös tuo että "älä aina huuda". Joo en ole kysynyt kuin 10 kertaa. Tuossahan ei sanottu mitä Jaakko vastasi, eli todennäköisesti ei kuullut/kuunnellut. Ja kyllä se teini, joka kotona asuu elätettävänä voi myös osallistua kotitöihin, esim. koiran ulkoilutus vaikkei sitä koiraa omistakaan. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että teini ei omista jääkaappia eikä ole sinne mitään ostanut, niin ei sieltä mitään syökään.

Vierailija
125/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttären suusta: "sähän äiti voit maksaa mulle vuoden kuukausirahat kerralla, tekisin ne kotihommat sitten myöhemmin."

En ole vieläkään lakannut nauramasta, vaikka viikko sitten kuulin tuon lauseen.

Vierailija
126/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit?  ...

" Mutku eihän maksa paljoo ja... "

Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....

T: Isä

Samaan aihepiiriin liittyen meillä taivastellaan aina, miksi ostan" järjettömiä määriä ruokaa" kerralla. Esim. pussillisen banaania, pussillisen perunoita, 3 pakettia leipää... Joka kerta kysyn, aikooko kysyjä kuolla jo tänään, jos kuvittelee, etteivät ruuat lopu ollenkaan. Yleensä ne loppuvat alta aikayksikön.

Vierailija
127/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Miten tuollaisia kiusaajateinejä voi kukaan rakastaa? Hyi olkoon.

Mihin se rakkaus nyt olisi kadonnut?

Pakko ottaa huumorilla, kun kuitenkin tiedän että se muriseva teinipoika on kaveriporukassaan tasa-arvoinen muiden kanssa, välillä vilahtaa se seurallinen puoli myös kotona. Välillä pitää vähän nauraa itsekseen teinin vaikeaa elämää - kyllä hän aikanaan tulee kohtaamaan sen että yks vilahtava korianteri on aika pientä.

Nuorisossa on toivo, lapsissa tulevaisuus. Kyllä ne vuodet sinuakin auttaa.

Vierailija
128/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin näitä juttuja ihmeissäni, minulla reilu 14v poika, eikä poika ole ollenkaan tuollainen. Poikani ei huuda, tekee mitä pyydetään, joskus kysyy miks mutta menee tekemään pyydetyt asiat. Poika säästänyt suurimman osan rahoistaan, synttäri ym rahat. Laskettiin että säästöpossussa yli 400€, tilillä lisää.

Nyt ilmoitti että ei halua ajaa mopo korttia, kun ei sitä oikein mihinkään tarvitse, koulu vieressä ja kaverille pyöräilee 10minuutissa.

Ilmoittaa aina minne menee, tulee sovitusti kotiin. Onko nyt oletettavaa että hankala aika vasta tulossa.... vai eikö sitä olekkaan....

Vierailija
129/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin näitä juttuja ihmeissäni, minulla reilu 14v poika, eikä poika ole ollenkaan tuollainen. Poikani ei huuda, tekee mitä pyydetään, joskus kysyy miks mutta menee tekemään pyydetyt asiat. Poika säästänyt suurimman osan rahoistaan, synttäri ym rahat. Laskettiin että säästöpossussa yli 400€, tilillä lisää.

Nyt ilmoitti että ei halua ajaa mopo korttia, kun ei sitä oikein mihinkään tarvitse, koulu vieressä ja kaverille pyöräilee 10minuutissa.

Ilmoittaa aina minne menee, tulee sovitusti kotiin. Onko nyt oletettavaa että hankala aika vasta tulossa.... vai eikö sitä olekkaan....

Mun pojista yksi on tuollainen mutta muut eivät ole, ne muut on niitä normimpia mielestäni. Teinitytöt on pahimpia, onneksi ne on kasvatettu jo aikuisiksi.

Yksi pojista kysyi äiti paljonko tienaat viikossa? Halusi ostaa jutun joka maksaa 50e eikä omaa rahaa ollut riittävästi, halusi minut maksajaksi. Kerron että saan käteen n. 400e viikossa. Poika kiljui melkein ääneen että niin paljon. Sitten selitin että vaikka raha tulee tililleni niin ei kaikkea voi käyttää ihan mihin vain. Rahalla ostetaan ruokaa, bensaa, vakuutuksia, sähköä, vaatteita jne. Teini oli aika pettynyt :D

Lopulta päädyttiin että kerää viinimarjoja pihasta ja tienaa puuttuvat rahat niin. Sinnikkäästi keräsi ja nyt on raha odottamassa ostosreissua.

Vierailija
130/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojista yksi on tuollainen mutta muut eivät ole, ne muut on niitä normimpia mielestäni.

Miten niin kiltti teini ei ole normaali? Entä jos kiltti teini on vain hyvin kasvatettu?

Vierailija
131/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
132/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa peliajoissa toimii sääntö, että yliajalle mennyt pelaaminen on seuraavan illan peliajasta pois. Niistä peleistä ei voi lähteä kesken pois (vaikkakin toki on teinin oma vika jos aloittaa uuden muutama minuutti ennen sovittua lopetusaikaa). 

Miksi ei voi lähteä? Ei siihen teini tai pelukaveritkaan kuole.

Jos tulee banni niin sitten tulee, oppiipahan seuraavan kerran katsomaan kelloa ja pitämään sovitusta kellonajasta kiinni.

Vierailija
133/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.  

- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?

- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit. 

- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa? 

- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä. 

- Kauanko menee?

- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)

5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni? 

- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.

- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?

- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)

20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika. 

- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni. 

Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

Joo, todella. MIKÄÄN ei ole niin hirveää ja törkeää kuin tämä.

t. pelaan itsekin

Ei kukaan "oikea" pelaaja pidä headsettiä päällä koko aikaa, mikki laitetaan päälle vaan silloin kun on jotain asiaa. Lisäksi ei kannata aloittaa pitkää peliä jos tietää että se klo x joudutaan lopettamaan. Jos pitää lähteä töihin puolen tunnin päästä niin en voi aloittaa tunnin kestävää peliä. Sehän tuossa alkup. Jutussa lli pointtina eikä se miten ärsyttävää peli on lopettaa kesken. T. Ohis n26

Totta kai, mutta eihän 13-vuotiaat tajua tätä. Siksi heidän kanssa pelatessa saattaa käydä niin, että poistuvat kesken pelin.

Vierailija
134/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Arvaa minne voit painua gamer asseines ja Overwatcheines

Vastaan tästä sivusta että vaikka mun luokse. Kyllä tänne aina yksi gamer ässi mahtuu. En usko että vaimokaan panee pahaksi, on itsekin pelaaja.

Vierailija
135/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tämän vaan tähän

Vierailija
136/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.

Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.

Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.

Veisitkö koiran ulos? = kohtelias kysymys. Vie koira ulos! = käsky. Miksi ei voi puhua kohteliaasti? Hyvät tavat opitaan kotona. Meillä on koira aina päässyt ulos. Tosin olen aina perustellut että miksi.

Vierailija
137/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh ja heh

Vierailija
138/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten määräykset ovat tehokkaampia kun ne perustellaan selittämällä miksi jokin asia pitää tehdä tai jättää tekemättä.

Vierailija
139/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tulee joka asiasta, jossa teini tuntee kokevansa "vääryyttä". Esim. edellisenä päivänä kastuneet tennarit ovat seuraavana aamuna edelleen märät, kun hän itse on unohtanut ne eteiseen lojumaan. "Mitä mä nyt paan jalkaan, meen sitten ilman kenkiä, äääääääää."

Tai netti on hetken poissa käytöstä . "Pakko päästä likettään yhden tubettejan videoo tai kaikki on hajalla. Sä et tajuuuuuu?"

Silmät vesikierteellä samalla tavalla kuin kolmivuotiaana, kun isoveli vei lelun kädestä.

Vierailija
140/345 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiiiii, miksei meillä ole mitään ruokaa? Katson kaappiin, löytyy eilistä ruokaa, leipää ja erilaisia päällisiä, salaattitarvikkeita, kananmunia, pakkasessa vaikka mitä...

No, saan lopulta raivottaresta (15v) irti, että haluaisi kananmakuista mamanuudelia.

Annan teinille vitosen ja totean, että menee sitten hakemaan nuudelinsa, jos siitä onnelliseksi tulee. "En tasan mee mihinkään kauppaan, mikset ikinä voi ostaa mitään mitä haluan? "

Kristallipallostako tämä olisi pitänyt kaupassa päätellä?

Tästä saa palkinnon kun lapsi muuttaa pois ja tulee ekan kerran käymään, avaa jääkaapin oven ja huokaisee ihastuneena: Näin paljon ruokaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän