Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..
"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂
Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉
-kolmen teinin äiti
Kommentit (345)
Tää oli jo ilta-sanomien sivuilla..
Teinin kanssa käytiin vaateostoksilla. Hän löysi pari itselleen mieluista puseroa ja tuli näyttämään niitä minulle. Osoitin niistä toista ja totesin, että tuo on minustakin kiva.
Teini käänsi katseensa puseroon ja näytti pöyristyneeltä. "Siis täähän on ihan kauhee!"
Äkkiäpäs se mieli muuttui. 😄
Ilman ihmisten saivartelua toisten kommentteihin tämä ketju oli helpompi lukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin näitä juttuja ihmeissäni, minulla reilu 14v poika, eikä poika ole ollenkaan tuollainen. Poikani ei huuda, tekee mitä pyydetään, joskus kysyy miks mutta menee tekemään pyydetyt asiat. Poika säästänyt suurimman osan rahoistaan, synttäri ym rahat. Laskettiin että säästöpossussa yli 400€, tilillä lisää.
Nyt ilmoitti että ei halua ajaa mopo korttia, kun ei sitä oikein mihinkään tarvitse, koulu vieressä ja kaverille pyöräilee 10minuutissa.
Ilmoittaa aina minne menee, tulee sovitusti kotiin. Onko nyt oletettavaa että hankala aika vasta tulossa.... vai eikö sitä olekkaan....Mun pojista yksi on tuollainen mutta muut eivät ole, ne muut on niitä normimpia mielestäni.
Miten niin kiltti teini ei ole normaali? Entä jos kiltti teini on vain hyvin kasvatettu?
Niin,mikä vika kiltissä teinissä?
No mikä vika kiltissä teinissä on? Kenelläkään ei tainnut olla vastausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)
"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)
"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
TÄSMÄLLEEN!!! Sama taktiikka saa 3-6-vuotiaiden kanssa aikaan järjettömiä tilanteita marketeissa, leikkikentillä jne.
MIKSI pitää esittää lapselle retorinen kysymys, joka vie tilanteen "neuvotteluksi" kun kyseessä on oikeasti käsky? Miksi ei voi vaan sanoa: "Vie koira ulos."
Itse en koskaan kysy lapselta: "Voisitko tulla syömään?" tai "Laittaisitko kengät jalkaan?" jos nämä hommat on pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Äitiiiii, miksei meillä ole mitään ruokaa? Katson kaappiin, löytyy eilistä ruokaa, leipää ja erilaisia päällisiä, salaattitarvikkeita, kananmunia, pakkasessa vaikka mitä...
No, saan lopulta raivottaresta (15v) irti, että haluaisi kananmakuista mamanuudelia.
Annan teinille vitosen ja totean, että menee sitten hakemaan nuudelinsa, jos siitä onnelliseksi tulee. "En tasan mee mihinkään kauppaan, mikset ikinä voi ostaa mitään mitä haluan? "
Kristallipallostako tämä olisi pitänyt kaupassa päätellä?
Meillä tämä. Ajaa joka jumalan päivä skootterilla kaupan ohi, mutta ei voi poiketa ostamaan sieltä itselleen sitä mitä haluaa, vaan on sitten kivempi kotona valittaa kun ei ole mitään syömistä. Eikä ole kyse siitä, että tarvis edes itse maksaa, kun on kerran sivukortti.
Toivottavasti ei mustakaan. T:10.v
Meillä tänä syksynä: jatkuva korostus, että teen tämän omasta halustani, en siksi, että sinä haluat. Esim: laitan tänään välikausitennarit, mutta en siksi, että haluaisit, vaan siksi, että itse haluan. (en oo koko syksynä enää yrittänyt vaikuttaa vaatteisiin. Olen luovuttanut jo)
Pyytää viemään autolla kauppaan. Pitkin hampain vien, kun pyörälläkin pääsisi.
Sitten pyytää mua mukaan, ettei kukaan nää, kun ostaa herkkuja itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, että miten jotkut jaksaa komentaa ja käskyttää 17-vuotiasta kuin tämä olisi pikkulapsi? Joillain mun kavereilla oli tuon ikäisenä vielä kotiintuloajat joskus 22 aikaan. Siis mitä ihmettä? Lapsi täyttää parin kuukauden päästä 18 ja on virallisesti aikuinen ja vastuussa itsestään, ja vanhemmat asettaa vielä jotain kotiintuloaikoja. Itsekin sain paria kuukautta vajaa 18veenä elämäni pahimman riidan aikaiseksi äitini kanssa, ja se koski nukkumaanmenoaikoja... En vaan pysty käsittämään. Jos se 17v haluaa pilata päivänsä nukkumalla edellisyönä liian vähän, niin siinähän sitten pilaa. Kyllä tuon ikäisen pitäisi se jo tajuta, ja jos ei tajua, niin oma moka. Ei silloin 18-vuotispäivänä tapahdu kuin taikaiskusta aikuistumista, vaan kyllä vanhempien pitäisi antaa teinin harjoitella sitä vastuunkantoa ja itsestään huolehtimista jo aiemmin.
Kyllä käskytän juuri 18 täyttänyttä kotiintulon suhteen.
Ei alkoholia juoneen kyytiin. Kotiin yöllä joko taksilla tai jonkun selvän ystävän autolla tai minä haen.
Ei kaupungilla hortoilua klo 21 jälkeen yhtään yksin, vaan isommassa porukassa.
Yleensä kotiin viimeistään klo 21, jos bussilla tulee. (kaverit ei asu niin, että samalla tulisivat)
" Anna äiti miule 50e, meen Adan kanssa mäkkäriin "
"Ostin just ruokaa, ei mene kauan kun valmistuu ja mitä ihmettä sie ostaisit mäkkäristä viidelläkympillä?"
" Sie tapat miut nälkään ! Kiitti, oot hieno äiti " (dramaattinen poistuminen ovia paiskoen ).
Ihanaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva vastaanpäkitys. "Jos sä äiti käsket mun lukee kokeeseen, niin en varmana lue" "Jos sä käsket mun mennä nukkumaan, niin valvon koko yön" (tämä siis koulupäivää ennen)
Jos tuohon yrittää sanoa, että itselleen hän vain hallaa tekee, niin vastaus on jotain "niin mutta silti en tee/mene..."
Ei uskoisi että tuo on noin muuten ihan fiksu ja järkevä 17v6kk tyttö
Niin tuttua. 17v on paha ikä. Jotenkin se järki taas palaa päähän, kun täyttää 18v. T: Neljän jo täysi-ikäisen ja täysipäisen äiti.
Apua, onko? Täällä 15 oli saada minut järjiltäni, 16 on jo jalat maassa siihen verrattuna. Jopa siinä määrin, ettei ole mitään kerrottavaa. Tosin päkitys kuulostaa ihan normaalilta. Mulla on add-tyttö, yltiöempaattinen, mutta hieman jääräpäinen :)
....ja nyt kaksi vuotta myöhemmin fiksu nuori aikuinen asuu jo omillaan. Ei tullut enää hullua ikää.
Laitoin pyykkiä ja havahduin kauheaan mekkalaan keittiöstä, teinineiti 12v siellä mekasti nälkäkiukuissaan että "kun ei oo mitään ruokaa!" Avasin jääkaapin, oli lasagnea ja jugurttia ja hedelmiä. Neiti väänsi naamalleen "sä et tajua mitään "-ilmeen ja lopulta selvisi että jääkaapista puuttui nakkeja. Halusi kylmiä nakkeja. Annoin rahaa ja käskin hakea, huusi vielä ulkoa ikkunan takaa "sä oot huono äiti!"
Toisaalta sama tyttö tulee kylkeen kihnuttamaan kun katson telkkaria ja odottaa ennen nukahtamista, että tulen antamaan halin ja pusun otsalle.
Meillä 16v väittää että ei oo normaalia ettei hänen ikänen oo ollu yhtäkään yötä yksin kotona, että kaikki kaveritkin on :D ja sekään ei kuulemma normaalia että vasta lukion jälkeen saa muuttaa pois kotoa :D joopa joo
- Kun haluan jonkun odottavan hetkisen sanon venaa, tämä on kuulemma supernoloa.
- Talvella tuon ostokset pulkalla kotiin, tämäkin on kuulemma noloa kun ensin vedän tyhjää pulkkaa ja sitten pulkkaa jossa on VESSANPAPERIA.
- Kesällä minulla oli lyhyet farkkusortsit jotka olivat niin nolot ,ettei teini voinut lähteä kanssani kauppaan.
Minä joudun jäkättämään tästä asiasta lähes joka ilta, koska poika ei suostu ennakoimaan, että mihin aikaan illasta voi vielä pelin aloittaa. Klo 22:30 mennään nukkumaan ja silloin kone kiinni! Ehkäpä nainen 29v. ymmärtää tämän sitten kun joutuu komentamaan omia lapsiaan. Tai jos ei uskalla komentaa, niin sitten on ihan helisemässä niiden kanssa kun ne ei tottele ketään!