Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut raivostuu siitä että ihminen ei halua puhua puhelimessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Varsinkin vähän vanhemmat ihmiset. En tarkoita nyt mitään virallisia puheluita jotka on ihan pakko hoitaa vaan sellaista melko tyhjänpäiväistä soittelua. Ei mulla ole aikaa eikä kiinnosta, puhelin on vakiona äänettömällä. Sit tulee jotain ihmeen tivaamista että miksi et vastannut puhelimeen mutta vastasit nyt kuitenkin tähän viestiin. Koska ei kiinnosta puhua kanssasi, siksi. Ja koska hukkaat aikaani jaarittelemalla helposti tunnin, jos erehdyn vastaamaan. Millä logiikalla kukaan on tällaisesta tilivelvollinen?

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä olettaa että kaikki ovat aina ja joka hetki saatavilla, kuten hekin. Kaikkia ei turha jaarittelu kiinnosta.

Vierailija
2/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini vetää aina mutkat suoriksi, jos en heti vastaa puhelimeen. Eli olen silloin kuollut. Tätä on jatkunut jo 30 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaarittelette kuitenkin somessa ja kyttäätte muitten päivityksiä. Miks puhelin herättää sitten allergiaa?

Vierailija
4/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli harrastuspiireistä tuttu, itseäni vähän vanhempi viisikymppinen kaveri, joka teki just tätä. Se oli kai vähän yksinäinen ja saattoi ihan yhtäkkiä soittaa jollain verukkeella puhelun, joka venyi puolitoistatuntiseksi. Ja sit jos en vastannut niin oli selkeästi äreänä siitä, ikään kuin mulla olisi joku velvollisuus olla tavoitettavissa.

Vierailija
5/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle puhelinfobialle olemassa mitään lääkitystä? Aika epänormaaliahan se on jos ei uskalla puhua puhelimessa.

Kyse ei ole siitä, että ei uskalla. Vaan en halua käyttää rajallista vapaa-aikaani jorisemalla joutavia, kun sama asia on viesteillä hoidettu minuuteissa.

Vierailija
6/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaarittelette kuitenkin somessa ja kyttäätte muitten päivityksiä. Miks puhelin herättää sitten allergiaa?

Somea voi selata täysin omilla ehdoillaan päivän mittaan silloin kun on hyvä hetki. Puhelimessa horisija vie sen toisen ihmisen ajan ja huomion melko sataprosenttisesti, vaikka olisi kuulokkeet. Yleensä vieläpä niin että jos laitat päähän kuulokkeet ja alat tiskata tai menet lenkille niin tällainen tyyppi alkaa narista että "Mikä toi meteli on? Kuuluu huonosti. Onko pakko touhuta siellä jotain kun kolisee tolleen?"

Vierailija
7/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä yksi kokopäivätyötön, joka aina vaatii puhelimessa puhumista eikä ymmärrä, miksi voin lähettää viestin, mutta en soittaa. 

Koska on ollut tyyliin aina työtön, ei tajua, että minä voin olla käytännössä koko päivän kokouksissa, mutta kuitenkin siinä samalla vastata pikaisesti viestiin, mutta en tod. soittaa - varsinkin kun tiedän, että tämän henkilön kanssa mikään asia ei hoidu nopeasti. 

Ja koska työpäivät pitkiä ja haluan harrastaa lasten kanssa työpäivän jälkeen enkä jaaritella puhelimessa. Raivostuu myös, kun ehdotan, että voidaan soitella esim. seuraavana lauantaina. 

Ei ymmärrä ollenkaan. 

Vierailija
8/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle puhelinfobialle olemassa mitään lääkitystä? Aika epänormaaliahan se on jos ei uskalla puhua puhelimessa.

Lässyn lässyn. Ihmiset eivät välttele sinua pelosta vaan koska olet ikävystyttävä. 

Vierailija
9/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkaissut välit tällaisiin henkilöihin kun en jaksanut enää olla 24/7 tavoitettavissa ja tilivelvollinen tekemisistäni että miksen vastannut. Esim. kesken treffien lapsenikin hälytettiin ihmettelemään missä olen kun kaveri ei saanut kiinni ihan jonninjoutavassa asiassa... Olin TREFFEILLÄ joista lapsenikaan ei ollut tietoinen ja jouduin näitä asioita sitten selittelemään. Mulla ei olisi saanut olla mitään yksityisyyttä.

Vierailija
10/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutteletko sinä ihmisten kanssa missään? Jos juttelet, erona noihin puheluihin on vain se, ettei välissänne ole puhelinta.

Jos olet valmis juttelemaan soittajan kanssa joskus muulloin, sovi, milloin. Jos et halua jutella soittajan kanssa ollenkaan, ongelmasi on ihan toisenlainen.

Vierailija
11/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, vihaan puhelimessa puhumista, varsinkin turhat jaarittelut.

Vierailija
12/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri ei koskaan vastaa puhelimeen.Lähettää viestejä ja minä inhoan sitä tapaa keskustella.

Vierailija
13/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutteletko sinä ihmisten kanssa missään? Jos juttelet, erona noihin puheluihin on vain se, ettei välissänne ole puhelinta.

Jos olet valmis juttelemaan soittajan kanssa joskus muulloin, sovi, milloin. Jos et halua jutella soittajan kanssa ollenkaan, ongelmasi on ihan toisenlainen.

Tietysti juttelen. Kuitenkin, jos nyt tätä analogiaasi jatketaan, ihmisillä ei ole tapana kävellä kutsumatta sisään kenenkään asuntoon ja loukkaantua siitä jos siellä ollaan vähän sitä mieltä että ei ihan nyt tässä kesken arki-illan ehtisi eikä oikein jaksaisikaan. Että voisiko tällaiselle sopia ajankohdan vaikka viikonlopulle. 

Vierailija
14/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somea voi selata täysin omilla ehdoillaan päivän mittaan silloin kun on hyvä hetki. Puhelimessa horisija vie sen toisen ihmisen ajan ja huomion melko sataprosenttisesti, vaikka olisi kuulokkeet. Yleensä vieläpä niin että jos laitat päähän kuulokkeet ja alat tiskata tai menet lenkille niin tällainen tyyppi alkaa narista että "Mikä toi meteli on? Kuuluu huonosti. Onko pakko touhuta siellä jotain kun kolisee tolleen?"

Jep. Mulla on yksi tällainen ystävä

Vierailija
15/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä osaan sanoa sen asian jälkeen, että oliko muuta, kun mulla on tässä nyt vähän hommat kesken (oli tai ei oikeasti). Jos ei sen jälkeen puhelu lopu parissa minuutissa niin sama tiukemmalla sävyllä ja moikat perään.

Helppoa.

Mulla on äidinkieleltään muuta kuin suomea puhuva tuttu. Hän haluaa jutella, kun ei osaa kirjoittaa sujuvasti eikä aina osaa tulkita mun tekstejä. Mä haluan viestitellä, kun en jaksa lätistä joutavia enkä puhelimessa aina ymmärrä hänen ääntämystään, saati lauserakenteita. 

Vierailija
16/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini vetää aina mutkat suoriksi, jos en heti vastaa puhelimeen. Eli olen silloin kuollut. Tätä on jatkunut jo 30 vuotta. 

Anteeksi mutta nauroin ääneen.

Vierailija
17/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään uskaltamista. EN jaksa kuunnella kummin kaiman serkkutytön enon vaimonsiskontyttären poikavauvasta tai kun se mutikainen siitä meni ja otti..EI KIINNOSTA. EN jaksa jauhaa saati kuunnella tuntemattomien ihmisten kohtaloita.

Usein pelaankin tietokoneella, puhelin kaiuttimella ja sanon aina väliin ahah aijaa niinkö....uhh

Vierailija
18/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on yleensä vähän yksinäisiä eläkeläisiä tai muita joilla on itsellään kaikki maailman aika ja halu räpättää asioitaan. En itsekään puhu puhelimessa kuin pakon edessä. Silleen kiinnostava aihe kun tämä tosiaan selvästi ärsyttää joitakin ihmisiä ihan julmetusti. En ihan ymmärrä, miksi. 

Vierailija
19/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulle ei kukaan raivoa, mutta enpä kyllä oo missään yhteyksissä vanhempiin sukulaisiin, enkä "nuorempiinkaan" eli oman ikäluokan. Enkä oikein keneenkään muuhunkaan. Sopii mulle erittäin hyvin.

Ja ei, en juuri keskustele kenenkään kanssa myöskään livenä. Töissä kollegoille työasioista, mutten mistään muusta. Kaupan kassalle onneksi riittää "hei" ja "kiitos, hyvää päivänjatkoa".

Tällaisilla sontapalstoilla tulee kirjoitettua sitä itseään joskus.

Vierailija
20/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskalla vai ei halua? Näet soittajan ja tiedät että saat kuunnella vähintään tunnin jotain pahoinvoivaa harhaista "tunnneoksennusta". Aina ei millään jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi