Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
181/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini: Kenenkään muun vanhemmat ei ole noin nipoja kuin sinä. Kaikki muut saa juoda, eikä niillä ole mitään kotiintuloaikoja. 

Minä: Niinkö. Minäpä soitan näille muille vanhemmille ja keskustelen vähän heidän kanssaan. Ehkä mieleni siitä avartuu. 

Teini: Jos soitat mun kavereiden vanhemmille, mulla ei ole enää yhtään kaveria! 

Vierailija
182/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini?

Puhut 10-vuotiaasta lapsesta. Teini-ikäinen on 13v ja siitä vanhempi.

Kolmen lapsen huoltaja kirjoitti:

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

(Teini käytti seuraavana päivänä sitä maitoa kakkuun...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma äitini jossain onnistui, niin ainakin kasvattamaan hyvän tyttären, josta tuli itsestäänkin varsin toimiva äiti.

Ei meillä ole teinejä komenneltu tai käskytetty, ei ole keksitty kostoksi kaikenlaista jäynää tai jouduttu kuuntelemaan haistattelua. Aloitettiin kasvatus alusta asti, opeteltiin kunnioittamaan puolin ja toisin ja ohjattiin ratkaisemaan ristiriidat puhumalla. Niin tehtiin omassa lapsuudenkodissani ja niin on tehty meidän perheessä.

Äitini sanoi aikoinaan, että hän halusi helpon perhe-elämän, siksi ei mitään draamakuningatarelkeitä tai pahan olon siirtämistä lapsiin. Yksinkertaiset ja kaikkien tiedossa olevat säännöt, selkeät aikataulut ja jokaiselle selväksi, miten koti ja perhe toimii. Ei turhia taisteluja jostain mitättömästä, mieluummin ohjausta ja opastusta. Kannatti säästää paukut todella isoihin asioihin, joita ei sitten tullutkaan.

Minä toimin samoin. Jokaisella saa olla huono päivänsä eikä käy edes mielessä, että kohtelisin lapsiani huonommin kuin työkavereita. Siksi meillä joku muu kuin minä vie roskat käskemättä, joku tyhjentää tiskikoneen ja joku ripustaa pyykit. Ei siksi, että minä olen sata kertaa huutanut vaan siksi, että niin tämä perhe toimii. Jokaisella on vastuunsa ja velvollisuutensa, niistä seuraa oikeuksia.

Ei pidä ottaa näitä juttuja liian vakavasti. Meilläkään teinit eivät missään tapauksessa kehtaa haistatella tai huutaa vanhemmilleen, eikä meidän tarvitse huutaa heille. Silti teineillä on ihan oma teinilogiikkansa, jonka kautta he katselevat maailmaa ja joskus se kieltämättä näyttäytyy aika huvittavana aikuisille. Teinit ihan oikeasti tuntuvat kuvittelevan, että koko maailma pysähtyy tuijottamaan heitä, jos heillä on finni leuassa tai jos he esim. menevät verkkareissa kauppaan. Heillä on vielä opittavaa siinä, että maailma ei ole järin kiinnostunut yksittäisen ihmisen puuhailuista.

Vierailija
184/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te mollaatte teinejä? Ne on ihania otuksia.

Niin on. Kaikki omani ovat mahtavia poikia ja ei ole kukaan koskaan haistatellut .

Ei meilläkään pojat, mutta tuo tyttö, huhhuh!

Vierailija
185/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 13v.

...

Muuttaa lastenkotiin koska siellä on aina siistiä.

...

Hih, ketkähän siellä joutuu siivoamaan :D

Vierailija
186/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että miten jotkut jaksaa komentaa ja käskyttää 17-vuotiasta kuin tämä olisi pikkulapsi? Joillain mun kavereilla oli tuon ikäisenä vielä kotiintuloajat joskus 22 aikaan. Siis mitä ihmettä? Lapsi täyttää parin kuukauden päästä 18 ja on virallisesti aikuinen ja vastuussa itsestään, ja vanhemmat asettaa vielä jotain kotiintuloaikoja. Itsekin sain paria kuukautta vajaa 18veenä elämäni pahimman riidan aikaiseksi äitini kanssa, ja se koski nukkumaanmenoaikoja... En vaan pysty käsittämään. Jos se 17v haluaa pilata päivänsä nukkumalla edellisyönä liian vähän, niin siinähän sitten pilaa. Kyllä tuon ikäisen pitäisi se jo tajuta, ja jos ei tajua, niin oma moka. Ei silloin 18-vuotispäivänä tapahdu kuin taikaiskusta aikuistumista, vaan kyllä vanhempien pitäisi antaa teinin harjoitella sitä vastuunkantoa ja itsestään huolehtimista jo aiemmin.

Vierailija
187/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on lapsi kirjoitti:

Teini?

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

No, ainakin tytöillä voi alkaa jo 10-vuotiaana murrosikä.

Vierailija
188/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kah, teini palstalla  :D

Vierailija
189/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Mitäpäs jos veisit sen koiran itse ulos. Laiska paska.

190/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsi on lapsi kirjoitti:

Teini?

No, ainakin tytöillä voi alkaa jo 10-vuotiaana murrosikä.

Teini-ikä ja murrosikä eivät ole synonyymeja.

Vierailija
191/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D

T. 12v

Mene demiin kasvamaan

Vierailija
192/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kauheita tapauksia, en pysty yhtään näihin samaistumaan, en ollut laisinkaan tuollainen teini. En paiskonut ovia tai koskaan kiroillut (teini-iässä mun kirosanat olivat hitto, voihan perjantai/voihan mansikka - ja tämä siis 2000 luvun alussa). Edelleenkin käytän tuota hitto sanaa, todella harvoin p*ska sanaa, vielä harvemmin v-sanaa ja sitäkin harvemmin huudan mitään s**tanaa. Olin todella kiltti, ehkäpä sen takia olinkin helppo myös koulukiusaamiselle kun en tapellut vastaan. Mielistelin. Vanhempani erosivat, kun olin 13v ja olin niin onnellinen, sillä äitini kanssa yhteyselo oli aivan kamalaa (jäin isäni kanssa asumaan kahden, kun äiti muutti pois). Kuitenkin rakastin häntä äitinä ja kun näimme kauppakeskuksessa pitkästä aikaa, päätin itse ekaa kertaa hakea halia (eli antaa hänelle halin, mitä en ollut tehnyt varmaan tarhaiän). No äitini siihen "ei täällä julkisella paikalla!". Olenkin miettinyt, että johtuuko minun kiltteyteni juurikin siitä, kun rakkautta en saanut äidiltäni (vain materiaa) ja isäni taas juoppo... Olin kyllä epänormaalin kiltti ja vielä tyttö!

Vierailija
193/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v ei ole teini.

Vierailija
194/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tätä peliä voi pistää odottamaan ja jatkaa samasta kohtaa ruuan jälkeen"

-13-vuotiaani

Jos (ja todennäköisesti kun) kyse on online-pelistä, ei sitä voikaan.

On se kyllä kumma miten vielä herran vuonna 2017 ei ymmärretä, ettei verkossa pelattavia moninpelejä voi yksinkertasesti vaan keskeyttää. Banhammeri heiluu jos lolimatsista lähet kesken kaiken

Vierailija
195/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana tervehtiä ihmisiä sanalla"Terve". Tämä on teinin mielestä todella nolo ilmaus. Lisäksi kiellettyä olisi muiden kuulumisten kysyminen/muu kommunikointi, kun kuskaan porukkaa harkkoihin.

Tuttua on myös aikamääre "kohta", joka on hyvin liukuva käsite. Jos teini on jostain erimieltä ja korottaa ääntään, totean että älä huuda. Teini vastaa aina etten ole huutanut.

Kotitöitä tehdään nihkeästi ja hyvin suurella draamalla väritettynä mm. tiskatessa käsin otsaa nojataan kaapinoveen, huokaillaan ja kolisutellaan astioita.

Satunnaisesti ollaan mukavia ja oma-aloitteisia kotitöissä. Silloin jo kysyn suoraan mitä tällä yritetään saada ostamaan :D

Minulla ei ole teini-ikäisiä lapsia, mutta teillä teinien vanhemmillahan riittää kotona loputonta hupia näistä teatraalisista draamakuninkaista ja -kuningattarista. :D Kuin jossain komediassa eläisi. Nauratteko näille kommenteille koskaan teininne kuullen - vai seuraisiko siitä vain kahta kauheampaa draamaa? :D (No, oikeasti ymmärrän, että pinnaa varmaan alkaa pidemmän päälle kiristää.)

Vierailija
196/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tänään ruualla 13v "mä en syö jos ei ole ketsuppia"

Minä: *Hakee ketsupin pöytään*

Teini: Tää on vääränlaista, pitää olla Felixiä

Minä "No se ketsuppi onkin jo vähissä, ota mun kukkarosta rahat ja hae lähikaupasta jos haluat"

Teini: *Lähtee kauppaan mutisten" tulee takaisin, plöräyttää felixiä lautaselleen kunnon klöntin (itse pusersi täysillä voimilla reunoilta)

"Paska pullo, nyt mä en ainakaan syö"

Ja painui huoneeseensa.

Kyllä se nyt äsken vaivihkaa hiipi ruokapöytään, mutten viitsinyt mainita mitään ettei saa enempää aihetta kiehua tälle päivää :D rakas tuo on silti <3

Tää on ihan ku mä! Mikään muu ketsuppi ei kelpaa kuin Felix ja miesparkani on pari kertaa joutunut käymään vielä toisessakin kaupassa että saan just sitä.

N29

Vierailija
197/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit?  ...

" Mutku eihän maksa paljoo ja... "

Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....

T: Isä

Pihi ukko, ei voi muuta sanoa. 

Niin... Kun tosiaan käy kaupassa ja ostaa ruokaa, pesuaineita ja kaikkea pientä tarpeellista mitä käytetään miltei joka päivä niin hyvin äkkiä menee ainakin se 100e

Vierailija
198/345 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että miten jotkut jaksaa komentaa ja käskyttää 17-vuotiasta kuin tämä olisi pikkulapsi? Joillain mun kavereilla oli tuon ikäisenä vielä kotiintuloajat joskus 22 aikaan. Siis mitä ihmettä? Lapsi täyttää parin kuukauden päästä 18 ja on virallisesti aikuinen ja vastuussa itsestään, ja vanhemmat asettaa vielä jotain kotiintuloaikoja. Itsekin sain paria kuukautta vajaa 18veenä elämäni pahimman riidan aikaiseksi äitini kanssa, ja se koski nukkumaanmenoaikoja... En vaan pysty käsittämään. Jos se 17v haluaa pilata päivänsä nukkumalla edellisyönä liian vähän, niin siinähän sitten pilaa. Kyllä tuon ikäisen pitäisi se jo tajuta, ja jos ei tajua, niin oma moka. Ei silloin 18-vuotispäivänä tapahdu kuin taikaiskusta aikuistumista, vaan kyllä vanhempien pitäisi antaa teinin harjoitella sitä vastuunkantoa ja itsestään huolehtimista jo aiemmin.

Meillä on myös 17 vuotiaalle kotiintuloaika sen takia että tässä talossa asuu muitakin eikä kenenkään tarvitse herätä keskellä yötä kun ovi kolahtaa. 17-19 on myös vielä hyvin nuori eikä todellakaan ole aikuinen vaikka niin tuntuvat kuvittelevan joten todellakin haluan teinin kotiin ennen kuin käyn itse nukkumaan.

Vierailija
199/345 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tätä peliä voi pistää odottamaan ja jatkaa samasta kohtaa ruuan jälkeen"

-13-vuotiaani

Jos (ja todennäköisesti kun) kyse on online-pelistä, ei sitä voikaan.

On se kyllä kumma miten vielä herran vuonna 2017 ei ymmärretä, ettei verkossa pelattavia moninpelejä voi yksinkertasesti vaan keskeyttää. Banhammeri heiluu jos lolimatsista lähet kesken kaiken

Sou? Pidän teiniämme sen verran aikuisena, että osaa itse ottaa vastuun pelitapahtumista. Kun on tiedossa, että meidän taloudessa ei pelata arkisin enää kymmenen jälkeen, niin toimii sitten virtuaalimaailmassakin sen mukaan.

Vierailija
200/345 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä