Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..
"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂
Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉
-kolmen teinin äiti
Kommentit (345)
Jatkuva vastaanpäkitys. "Jos sä äiti käsket mun lukee kokeeseen, niin en varmana lue" "Jos sä käsket mun mennä nukkumaan, niin valvon koko yön" (tämä siis koulupäivää ennen)
Jos tuohon yrittää sanoa, että itselleen hän vain hallaa tekee, niin vastaus on jotain "niin mutta silti en tee/mene..."
Ei uskoisi että tuo on noin muuten ihan fiksu ja järkevä 17v6kk tyttö
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva vastaanpäkitys. "Jos sä äiti käsket mun lukee kokeeseen, niin en varmana lue" "Jos sä käsket mun mennä nukkumaan, niin valvon koko yön" (tämä siis koulupäivää ennen)
Jos tuohon yrittää sanoa, että itselleen hän vain hallaa tekee, niin vastaus on jotain "niin mutta silti en tee/mene..."
Niin tuttua. 17v on paha ikä. Jotenkin se järki taas palaa päähän, kun täyttää 18v. T: Neljän jo täysi-ikäisen ja täysipäisen äiti.
"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)
"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)
"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)
"Aina mulle huudetaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua. 17v on paha ikä. Jotenkin se järki taas palaa päähän, kun täyttää 18v. T: Neljän jo täysi-ikäisen ja täysipäisen äiti.
Apua, onko? Täällä 15 oli saada minut järjiltäni, 16 on jo jalat maassa siihen verrattuna. Jopa siinä määrin, ettei ole mitään kerrottavaa. Tosin päkitys kuulostaa ihan normaalilta. Mulla on add-tyttö, yltiöempaattinen, mutta hieman jääräpäinen :)
Meillä taas pahin ikä just tämä 13-15. Sitten alkaa rauhottumaan. 17- v on jo ihan kamalan mukava ihmistaimi meillä. Mutta tuo 13v.. Kiltti ihan, mutta nuo aivoitukset..Millä opeilla ja aivoilla se ajattelee asioita? Ei ainakaan minun..
-ap
" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit? ...
" Mutku eihän maksa paljoo ja... "
Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....
T: Isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimppi ja hormonit. Kyllä se siitä vähän laantuu kun pääsevät panemisen makuun. Aika suuri osa naisista pysyy tuollaisina äksyinä idiootteina (22 vuoden jälkeen se ei ole enää söpöä) koko ikänsä.
Vanhempi herrasmies 45
Varsinainen herrasmies:)
Jep, ei upseeri ja herrasmies vaan pervo ja "herrasmies".
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
Ilkka-lehdessä oli joskus viikko pari sitten juttu, jossa kolme teinityttöä paljasti toimittajalle somettavansa usein aamuyön tunneille, mutta vanhemmat eivät siitä tienneet. Jutussa iso kuva näistä neideistä. Taisivat vanhemmat tietää sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Meillä teini huutaa lopulta "Äitiiii, tuu siivoon toi pentu kusi mun lattialle" En mene, pentu viedään pihalle heti eikä kohta.
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Kokeile seuraavalla kerralla: vie koira ulos nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.
Järjestin pojalle rippijuhlia ja pyysin leikkaamaan nurmikon, vastaus "miksi?".
Whatsappiviesti mun tivasin wilmamerkinnästä:
Muistini ei muistuttanut minua asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Diipadaapa. Jospa poika ei reagoinut mammalle mitään? Tämä oli tuttua omasta nuoruudestani, aina niin poissaolevana esim. koneen ääressä.
Hauska ketju! Itse olin lellitty kauhukakara about koko nuoruuteni, mutta kiukunpuuskat johtuivat pääosin koulussa kiusatuksi joutumisesta. Tätä en vanhemmilleni myöntänyt vasta kun täytin 17, jolloin asiaan puuttuminen oli pahasti myöhäistä. Tulen pitämään oman muksuni kanssa niin läheiset välit, ettei tämä joudu kokemaan samaa rumbaa kiusaamisen suhteen. Ehkä muutamat kiukutkin jää siten välistä. :)
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Tämä! :D ja kun asiaa vähän puidaan, käydään läpi mihin muuhun perheen yhteiseen askareeseen voisi oma-aloitteisesti teinikin osallistua, tulee hysteerinen itkukohtaus: "mä en ole sun lapsi, mä olen sulle pelkkä orja!" Nyyh. :)
"no kun kaikki muuuuuutkin saaaa aaa aaa"
Onkohan samassa koulussa meidän teinin kanssa, kun silläkin huomenna koulukuvaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina mulle huudetaan"
Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.
En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.
Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.
Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.
Kertokaa pliis omianne..tarviin vertaistukea😐
-ap