Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
221/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ihmetelly miten jotkut saa kiroilla kotona. Jos mä kiroilisin äitin kuullen, saisin varmaan turpaan (vaikka se itekki kiroilee)

T: 16-v

Vierailija
222/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme miehen kanssa keittiössä että mitäs jos menisimme syyslomaviikoksi mökille. Tytär 13v tuli siihen viereen, lysähti dramaattisesti lattialle makaamaan, vääntelehti tuskissaan ja ulvoi kuinka epäreilua tämä olisi ja kuinka me voimme olla niin julmia että pakotettaisi hänet jonnekin mökille perheen kanssa viikoksi. Jatkoi ja jatkoi ulvomistaan, oli miehen kanssa pokassa pitelemistä kun seurasimme suu auki tätä showta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni 13-vuotias kertoo sikailevansa koulussa siksi, että haluaa näyttää tyhmälle opettajalle, että häntäpä ei määrätä! Ja opettaja yrittää opettaa vain ja ainoastaan kiusatakseen tätä yhtä 13-vuotiasta. Koko koululaitos on kehitetty vain hänen kiusakseen ja opettajat ovat siellä töissä vain kiusatakseen häntä. Kiusaamista on se, että pyydetään laittamaan puhelin pois, olemaan kiroilematta ja hiljaa ja yrittämään istua paikoillaan. 

Nykyään kiroilemattomuus yms. taitavat olla jo sellaisia taitoja, joita on yhä harvemmalla koululaisella.

Koskahan joku raharikas perustaa sellaisen yksityiskoulun, jossa otetaan lapsilta puhelimet pois ja keskitytään oppimiseen? Saadaan kunnon luokkayhteiskunta tännekin sitten.

Vierailija
224/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että miten jotkut jaksaa komentaa ja käskyttää 17-vuotiasta kuin tämä olisi pikkulapsi? Joillain mun kavereilla oli tuon ikäisenä vielä kotiintuloajat joskus 22 aikaan. Siis mitä ihmettä? Lapsi täyttää parin kuukauden päästä 18 ja on virallisesti aikuinen ja vastuussa itsestään, ja vanhemmat asettaa vielä jotain kotiintuloaikoja. Itsekin sain paria kuukautta vajaa 18veenä elämäni pahimman riidan aikaiseksi äitini kanssa, ja se koski nukkumaanmenoaikoja... En vaan pysty käsittämään. Jos se 17v haluaa pilata päivänsä nukkumalla edellisyönä liian vähän, niin siinähän sitten pilaa. Kyllä tuon ikäisen pitäisi se jo tajuta, ja jos ei tajua, niin oma moka. Ei silloin 18-vuotispäivänä tapahdu kuin taikaiskusta aikuistumista, vaan kyllä vanhempien pitäisi antaa teinin harjoitella sitä vastuunkantoa ja itsestään huolehtimista jo aiemmin.

Kyllä käskytän juuri 18 täyttänyttä kotiintulon suhteen.

Ei alkoholia juoneen kyytiin. Kotiin yöllä joko taksilla tai jonkun selvän ystävän autolla tai minä haen.

Ei kaupungilla hortoilua klo 21 jälkeen yhtään yksin, vaan isommassa porukassa.

Yleensä kotiin viimeistään klo 21, jos bussilla tulee. (kaverit ei asu niin, että samalla tulisivat)

Käskytys on tähän sopiva sana.

Vierailija
225/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä oli aamulla pyörän kumi tyhjä eikä siihen hätään löytynyt paikkaussettiä, ehdotin että ottaa minun pyöräni. Tyttö 14vee  lähes pyörtyi järkytyksestä ja oli täysin tyrmistynyt että miten kehtasinkin ehdottaa jotain noin NOLOA.  Meni sitten hirveän raivoamisen jälkeen bussilla, minä en voinut heittää koska olin saikulla ja ajokyvytön.

Vierailija
226/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16v väittää että ei oo normaalia ettei hänen ikänen oo ollu yhtäkään yötä yksin kotona, että kaikki kaveritkin on :D ja sekään ei kuulemma normaalia että vasta lukion jälkeen saa muuttaa pois kotoa :D joopa joo

Teini om ihan oikeassa.

Vierailija
227/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin pyykkiä ja havahduin kauheaan mekkalaan keittiöstä, teinineiti 12v siellä mekasti nälkäkiukuissaan että "kun ei oo mitään ruokaa!"  Avasin jääkaapin, oli  lasagnea ja jugurttia ja hedelmiä. Neiti väänsi naamalleen "sä et tajua mitään "-ilmeen ja lopulta selvisi että jääkaapista puuttui nakkeja. Halusi kylmiä nakkeja. Annoin rahaa ja käskin hakea, huusi vielä ulkoa ikkunan takaa "sä oot huono äiti!"

Toisaalta sama tyttö tulee kylkeen kihnuttamaan kun katson telkkaria ja odottaa ennen nukahtamista, että tulen antamaan halin ja pusun otsalle.

Nälkä vai menkkakiukku ? Omalla tytöllä oli ensimmäisten kuukautistensa aikoihin järkyttäviä raivareita joihon liittyi mielitekoja ja siinähän sitä sitten suunilleen pistettiin kyökkiä palasiksi kun ei löytynyt  juustopaahtoleipää  tai  grillitassuja ...

Vierailija
228/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16v väittää että ei oo normaalia ettei hänen ikänen oo ollu yhtäkään yötä yksin kotona, että kaikki kaveritkin on :D ja sekään ei kuulemma normaalia että vasta lukion jälkeen saa muuttaa pois kotoa :D joopa joo

No se nyt ei olekkaan normaalia ettei 16 v ole ollut yksin yötä kotona. Lapsenvahdinko hänelle hommaat aina, vai etkö käy missään ilman isoa vauvaasi?

Vierailija
229/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen huoltaja kirjoitti:

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

(Teini käytti seuraavana päivänä sitä maitoa kakkuun...)

Vaikutat vähän häiriintyneeltä. 10-vuotias ei ole teini vaikka selkeesti niin toivotkin.

Vierailija
230/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :). Meillä teinit jo aikuisia ja muuttaneet kotoa pois. Olisi kyllä monta hauskaa tarinaa kerrottavana ja monta tarinaa, jolloin meinasin repiä hiukset päästäni pois raivosta, kun oli sellaista vääntämistä. 

Mutta yksi juttu tuli mieleen, minkä halusin kertoa. Teinitytön kanssa katseltiin minun vanhoja kuvia. Kuinka hämmästynyt tyttö oli, kun katsoi jotain minun teinikuvaani: Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.

Se tuli niin vilpittömän ällistyneenä, että aloin ääneen nauramaan. Juu, äitikin  on ollut joskus ihan mukiimenevän näköinen nuorena :).

Kuinka ihania nuoria aikuisia heistä on kasvanut kaiken vääntämisen jälkeen. Jopa paljon fiksumpia, kuin minusta tuli koskaan. Jälkeen päin on juteltu näistä teiniajoista ja olen kertonut, miksi jouduin kieltämään ja sanonut monesti, että virheitä tein itsekkin ja toisinkin olisin voinut toimia. Mutta koska teillä ei opaskirjaa tullut matkassa, niin aina en osannut toimia oikein ja tajunnut, että sen kiukkuamisen takana oli paha oli tai jotain sattunut. Ja koska olen vain tavallinen ihminen, en osannut aikuisena aina pysyä, vaan provosoiduin ja suutuin, vaikka olisi pitänyt osata herkemmällä korvalla kuunnella.

Vierailija
231/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen huoltaja kirjoitti:

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

(Teini käytti seuraavana päivänä sitä maitoa kakkuun...)

Vaikutat vähän häiriintyneeltä. 10-vuotias ei ole teini vaikka selkeesti niin toivotkin.

Miksi 10 vuotiaan pitää edes käydä kaupassa?

Vierailija
232/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt ei olekkaan normaalia ettei 16 v ole ollut yksin yötä kotona. Lapsenvahdinko hänelle hommaat aina, vai etkö käy missään ilman isoa vauvaasi?

Omituinen ajatus. Omat lapseni ovat 12 ja 14, eikä ole moneen vuoteen tullut tilannetta, että pitäisi olla kotoa yö pois ilman lapsia. Mihin minun pitäisi siis mennä kotoani?

Vierailija
233/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kummissaan että annetut työt pitäisi tehdä päivällä eikä sitten lopuksi pilkkopimeässä vaikka koko päivä vapaata?

Vierailija
234/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimme alkoi itkeä kun paahtoleipä paloi paahtimessa ja "se oli viimeinen leipä!!!". Isänsä sanoi, että siellä pakastimessa on lisää. "NO MIKSET SÄ HETI VOINUT SANOA!!!?"

Vierailija
235/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme miehen kanssa keittiössä että mitäs jos menisimme syyslomaviikoksi mökille. Tytär 13v tuli siihen viereen, lysähti dramaattisesti lattialle makaamaan, vääntelehti tuskissaan ja ulvoi kuinka epäreilua tämä olisi ja kuinka me voimme olla niin julmia että pakotettaisi hänet jonnekin mökille perheen kanssa viikoksi. Jatkoi ja jatkoi ulvomistaan, oli miehen kanssa pokassa pitelemistä kun seurasimme suu auki tätä showta.

Oikeasti, ei edes naurattaisi. Käskisin nousta ylös ja käyttäytyä.

Vierailija
236/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti on jäänyt mieleen eräs juttu omasta teini-iästä.

Yläasteella, olikohan kasiluokalla, oli hiihtoa. Asuin aika lähellä koulua ja kuljin sinne kävellen, enkä muista mitään nolompaa kuin sukset kädessä käveleminen. Kerran koulusta kotiin kävellessä sukset alkoivat yksinkertaisesti hävettää liikaa, varsinkin kun samaan aikaan pääsi koulusta koko yläaste ja kaikki coolit pojat pyöräilivät ohitseni. Tökkäsin sukset hankeen sojottamaan ja soitin tuskissani ala-asteella olevalle pikkusiskolleni ja vinguin ja pakotin, että hän tulisi kantamaan sukset puolestani. Tunnollisena kuitenkin seisoin tien vieressä vahtimassa, ettei kukaan varasta suksia.. Sisko saapui kiukkuisena paikalle, nappasi sukset hangesta sanaakaan sanomatta kainaloonsa ja lähti tarpomaan takaisin kotiin. Itse kävelin coolisti perässä.

Voi luoja :D

Vierailija
237/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatus. Omat lapseni ovat 12 ja 14, eikä ole moneen vuoteen tullut tilannetta, että pitäisi olla kotoa yö pois ilman lapsia. Mihin minun pitäisi siis mennä kotoani?

Työmatkalle? Kylpylään tai hotelliin kahdestaan puolison kanssa vaikka hääpäivän kunniaksi? Aikuisille tarkoitettuihin juhliin toiselle paikkakunnalle? Risteilylle ystävien kanssa? Mökille? Vanhaa, toisella paikkakunnalla asuvaa ystävää tapaamaan? Minusta on outoa, jos ihmisellä ei ole mitään elämää perhe-elämän ulkopuolella.

Vierailija
238/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni 13-vuotias kertoo sikailevansa koulussa siksi, että haluaa näyttää tyhmälle opettajalle, että häntäpä ei määrätä! Ja opettaja yrittää opettaa vain ja ainoastaan kiusatakseen tätä yhtä 13-vuotiasta. Koko koululaitos on kehitetty vain hänen kiusakseen ja opettajat ovat siellä töissä vain kiusatakseen häntä. Kiusaamista on se, että pyydetään laittamaan puhelin pois, olemaan kiroilematta ja hiljaa ja yrittämään istua paikoillaan. 

Nykyään kiroilemattomuus yms. taitavat olla jo sellaisia taitoja, joita on yhä harvemmalla koululaisella.

Koskahan joku raharikas perustaa sellaisen yksityiskoulun, jossa otetaan lapsilta puhelimet pois ja keskitytään oppimiseen? Saadaan kunnon luokkayhteiskunta tännekin sitten.

Jos lapsi pokkana elvistelisi minulle tuollaisella sikailulla, ottaisin itse sen luurin pois. Tilalle jokin peruspalkka, jolla voi vaan soittaa ja tekstata.

Vierailija
239/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini: Et sit tee sitä ilmettä mun kavereiden aikana.

Minä: Mitä ilmettä?

T: No sitä sun ilmettä!!

M: No voin ehkä olla tekemättä jos tietäisin mikä ihmeen ilme.

T: No se sun ilme kyllä sä tiedät!!

M: Siis mikä ilme?

T: Se mitä sä teet!

M: Okei (sanoin jotta loppuu toi keskustelu kun ei se mihinkään edennyt)

* 2 minuutin päästä

T: No just toi ilme!!! Lopeta!!!

En vielä tänäpäivänäkään tiedä mikä se ilme oli, en mielestäni tehnyt mitään ilmettä.

Vierailija
240/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futistreenien kimppakyytiä ennen 14-v poika muistutti, että "älä sitten puhu mitään". -No miksen, kyllähän se on kiva jutella. - Sä et tajuu mitään, se on niin noloo.

Samaten autoradio piti pistää kiinni.

Meillä myös "ei ole mitään ruokaa!". No, jääkaappi ja pakastin täynnä, mutta ei mitään sekunnissa valmista tai kelpaavaa. Huono äiti kun ei huolehdi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä