Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
261/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tästä ketjusta sitä, miten avuttomiksi osa teineistä kasvatetaan.

Hoidin 14 - vuotiaana itse pyykkini, osasin laittaa ruokaa jne.

Jatkuva passaaminen ja palveleminen on karhunpalvelus. Miten nämä tulevat pärjäämään omassa huushollissaan, jos ei koskaan ole tarvinnut opetella mitään normaaleja kotitöitä?

Tässä ketjussahan nimenomaan kerrotaan näistä tilanteista kun teiniltä niitä kotitöitä vaaditaan. Miten se on passaamista, jos kertoo miten teini yrittää näistä laistaa?

Moni kertoo, kuinka he eivät osaa. Jollei teinille ole tehty lobotomiaa, niin kyseessä on liian myöhäinen asioiden opettelu...

Vierailija
262/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkka-lehdessä oli joskus viikko pari sitten juttu, jossa kolme teinityttöä paljasti toimittajalle somettavansa usein aamuyön tunneille, mutta vanhemmat eivät siitä tienneet. Jutussa iso kuva näistä neideistä. Taisivat vanhemmat tietää sen jälkeen...

Itsetyydytys on ihan normaalia. Mutta sitä en ymmärrä miksi aiheesta pitää tehdä lehtijuttu joissa on vielä kuvat neideistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Ei teini kotiaankaan omista ja silti asuu, jopa ilmaiseksi. Sinä et ole aikuinen ainakaan päästäsi.

Vierailija
264/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta teini-iästä jäi kirkkaana mieleen noloista noloin tapahtuma: äiti lähetti minut listan kanssa kauppaan ja listassa oli SITEITÄ! Hirveä häpeän puna naamalla harhailin edestakaisin kaupassa, pakko oli lopulta nöyrtyä ja ottaa paketti kun en ilman kehdannut mennä kotiin. Siis se kassaneitihän NÄKI että ostin siteitä! Muistan olleeni monta päivää täysin järkyttynyt tästä tapauksesta, olin ihan varma että joku tuttu oli nähnyt... :D

Vierailija
265/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hävetti hirvittävästi, kun jouduin joskus koulun jälkeen käymään kaupan kautta ostamassa pikkusiskolle soijamaitoa koska EI OLE OLEMASSA MITÄÄN NIIN NOLOA JUOMAA kuka muka käyttää jotain soijamaitoa?! Ei ainakaan kukaan suosittu!

Teini-ikäinen minä landelta ei olisi ikinä uskonut, että kasvimaidosta tulee joku juttu.

Vierailija
266/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teinini syyllistää toistuvasti minua ja isäänsä siitä, että teimme hänet. Onpa hänellä hyvä tai huono päivä, hän on sitä mieltä, että olisi ollut parempi jättää syntymättä.

Jos asetamme hänelle velvollisuuksia, hän lähtee ovet paukkuen ja uhkaa tappaa itsensä.

Ammattiapua on haettu, mutta mikään ei muutu, koska teini nyt vain on sitä mieltä, että teimme väärin, kun halusimme hänet. Että hänen tekemisensä oli meiltä äärimmäisen itsekäs teko, josta emme pysty kantamaan vastuuta, vaikka tahtoisimmekin.

Vierailija
267/345 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

KAnnatta kuitekin olla ihan suora. Ei kannata ehdotella tai kyselleä, jos ei sitä tarkoita.

Vierailija
268/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias poika ilmoitti ihan yllättäen haluavansa uuden tietokoneen ja suuttui kun me vanhemmat emme heti tykänneet ostamaan sitä hänelle. Hän raivosi ja huusi, että "Te olette pilanneet minun elämäni! Miksi edes hankitte lapsia, jos ette meistä halua huolehtia?"

Vierailija
269/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmet farkut vielä ymmärrän... jalassa, yhdet toisessa kädessä, toiset toisessa kädessä = 3 farkut, mutta mihin ne neljännet? päähänkö ettei naama näy koulukuvassa?

Vierailija
270/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkka-lehdessä oli joskus viikko pari sitten juttu, jossa kolme teinityttöä paljasti toimittajalle somettavansa usein aamuyön tunneille, mutta vanhemmat eivät siitä tienneet. Jutussa iso kuva näistä neideistä. Taisivat vanhemmat tietää sen jälkeen...

Itsetyydytys on ihan normaalia. Mutta sitä en ymmärrä miksi aiheesta pitää tehdä lehtijuttu joissa on vielä kuvat neideistä?

:DDDDDDDDDDDD tää oli hyvä!

Vierailija
271/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin tuomaan vessapaperia kaupasta. En tiennyt että se on "ihan vitun noloa" enkä myöskään sitä että "kukaan mun kavereistakaan ei käytä vessapaperia!!!"

Meinasin hajota puhelimeen mutta sain kerättyä itseni.

Vierailija
272/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lähtöä töihin ja teini poika oli syömässä keittiössä. Tiskikone oli melkein täys ja pyysin poikaa laittamaan ne astiansa koneeseen, kun on syönyt, ja laittamaan pesuainetabletin koneeseen myös ja kone käyntiin.

Tulin töistä muutaman tunnin kuluttua. Katsoin että kone on pysähtynyt ja aloin tyhjentämään sitä. Avasin luukun ja ylläri oli melkoinen kun heti yläkorissa vastaan tuli ne teinin astiat. Ei ollut asetellut niitä niin kuin astiat yleensä koneeseen asetellaan vaan siinä ne oli kaikki päällekäin; lautasella lasi ja lusikka, ja kaikissa likaiset pesuvedet tietysti. Niin ja se pesuaine... olis voinu ottaa tabletista kääremuovin pois...

Kysyin teiniltä mikä ajatus tässä oli, sain vastaukseksi, että kun et ohjeistanut seikkaperäisesti niin näin nyt tuli tehtyä.

:D

Ööö... Sitä muovia ei poisteta tabletista, ääliö.

Tämä saattaa tulla ihan valtavana yllätyksenä, mutta niitä tabletteja on erilaisia, osasta poistetaan se muovikääre ja osasta ei.

Ei poisteta.

Vierailija
273/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tule syömään, ruoka on pöydässä."

"Aina sä syytät mua kaikesta, ei saa koskaan olla rauhassa!"

"Tässä on sun kuivat pyykit, laitatko vaatekaappiin?"

"Mikä siinä on, että ains sä valitat ja tulet mun huoneeseen, vaikka olen kieltänyt! Ei saa koskaan olla rauhassa!"

"Kello on jo paljon, nyt pitää laittaa tietokone kiinni."

"Ei tätä voi nyt lopettaa, kun pelistä tulee muuten bännit."

Kadulla ei voi kävellä yhdessä äidin kanssa, koska se on noloa.

Poika 13 v...

Vierailija
274/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän melkein 13v alkoi itkeä kertoessaan pan-seksuaalisuudestaan. Syy oli se, että tunnettiin termi eikä oltu sitä vastaan.

Nolot vanhemmat

Vierailija
275/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tätä peliä voi pistää odottamaan ja jatkaa samasta kohtaa ruuan jälkeen"

-13-vuotiaani

Jos (ja todennäköisesti kun) kyse on online-pelistä, ei sitä voikaan.

On se kyllä kumma miten vielä herran vuonna 2017 ei ymmärretä, ettei verkossa pelattavia moninpelejä voi yksinkertasesti vaan keskeyttää. Banhammeri heiluu jos lolimatsista lähet kesken kaiken

No sehän on ihan oikein, että heiluu. Ehkä muistaa seuraavalla kerralla, ettei aloita peliä liian myöhään, kun siitä tulee itselle reuraamuksia. :)

Vierailija
276/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tappelee niiden teinien kanssa?? On selvät säännöt ja rajat ja niitä voi noudattaa tai olla noudattamatta, mutta valinnoilla on seuraukset.

Vierailija
277/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme miehen kanssa keittiössä että mitäs jos menisimme syyslomaviikoksi mökille. Tytär 13v tuli siihen viereen, lysähti dramaattisesti lattialle makaamaan, vääntelehti tuskissaan ja ulvoi kuinka epäreilua tämä olisi ja kuinka me voimme olla niin julmia että pakotettaisi hänet jonnekin mökille perheen kanssa viikoksi. Jatkoi ja jatkoi ulvomistaan, oli miehen kanssa pokassa pitelemistä kun seurasimme suu auki tätä showta.

Tälläiset draamakohtaukset olisi hyvä kuvata, ja näyttää hänelle myöhemmin. :)

Vierailija
278/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen huoltaja kirjoitti:

Meillä vanhin lapsi on vasta 10 ja silti aina kuulu sitä "minä- Voisitko käydä kaupassa? teini-En! minä- no tule sitten lukemaan pikkusiskoilles iltasatu teini-no en varmana!!! minä- no, minä lähden sitten kauppaan... Teini- Ootko sä hullu? Anna ne rahat tänne! Minä- miks? teini- No et mä voisin mennä sinne kauppaan! (Kauppareissun jälkeen) Teini- Mä en sit lähe uuestaan! Minä- Miksi? Teini- Ihan superhypernoloo ostaa maitoo ja leipää noille kauhukakaroille!

(Teini käytti seuraavana päivänä sitä maitoa kakkuun...)

Vaikutat vähän häiriintyneeltä. 10-vuotias ei ole teini vaikka selkeesti niin toivotkin.

Miksi 10 vuotiaan pitää edes käydä kaupassa?

Miksi ei? Mä kävin paljon nuorempanakin 80-luvun alkupuolella. Mutsilla oli 2 pikkuveljeä hoidettavana, niin helponpihan se mun oli kipaista kaupassa just jotain maitoa ja muuta hakemassa.

Vierailija
279/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D

T. 12v

Tulee susta. Mutta niin tulee kaikista muistakin hetkeksi ja se on vaan normaalia.

Vierailija
280/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

285 jatkaa.

Osasin myös kävellä päiväkodista himaan 80-luvun taitteessa. Just katsoin kartasta, että matkaa oli n.1,5-1,7km. Paikka Vihti kk. Yksi "vilkkaampi" tie piti ylittää.

Nykypäivänä vähän eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän