Osallistuisitko raskaana lasten juhliin? Mietin koronaa, influenssaa ym.
Osallistujia noin 25, ikä alle 10v. Tuon ikäisillähän on jatkuvasti tauteja. Tila on pieni ja ahdas, siellä syödään, ja vain 1 wc/käsienpesupaikka. Itse raskaana viimeisellä kolmanneksella eikä happi kulje ilman tautejakaan. Olenko hysteerinen kun en haluaisi osallistua? Kukaan ei tunnu ymmärtävän. En ole sairastanut koronaa. Minulla on kolme rokotusta, mutta edellisestä on kohta vuosi aikaa, ja on myös influenssarokotus. Olen herkkä saamaan flunssatauteja.
Kommentit (26)
Miksi sä olisit sitten osallistumassa lastenjuhliin?
No teet tietysti niinkuin itse haluat. Minulla on 3 lasta, 2 päiväkodissa ja 4kk vauva. Lapset tuovat jatkuvasti tauteja, mutta olemme tottuneet siihen, vauva myös. Koronakin oli juuri meillä, lievä flunssa meillä kaikilla, ei ole yhtäkään rokotusta edes. Koronassa lapset taisivat olla 2 päivää pois päiväkodista. Monilapsisessa perheessä tähän tottuu, eikä näistä panikoida.
Olen raskaana, laskettu aika ensi viikolla. En ole käynyt missään, mutta silti sain koronan (mies toi töistä). :D En osaa sanoa kysymykseesi juuta tai jaata, mutta taudin voi tällä hetkellä saada vaikka ruokakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olisit sitten osallistumassa lastenjuhliin?
Tämä muakin kiinnostaa. Miten läheinen lapsi kyseessä?
Kävin raskaana lasten synttäreillä ja sain vatsataudin. Oli yhtä hel vettiä.
En menisi, liian iso riski saada tauti ja vatsan kanssa on tosi tukalaa sairastaa. Ei noin isot juhlat yhtä ihmistä kaipaa - jos saisit koronan joutuisit veritulppariskin takia pistoshoitoonkin, ei ole mikään läpihuutojuttu tuossa vaiheessa. Synnytin kesällä itse ja kyllä välttelin isoja juhlia joissa tautiriski oli isompi.
Olen aloittaja.
Valitettavasti kyseessä ovat "sukujuhlat", ja kukaan ei ymmärrä yhtään miksi en haluaisi osallistua tai että lapseni osallistuu. Lapseni ei useinkaan sairastu itse (hyvä vastustuskyky), hänellä ei ole ollut koronaa eikä influenssaa, mutta hän kantaa minulle tauteja koulusta ym. eli en haluaisi että hänkään menisi, mutta sitä en kuitenkaan viitsi estää. Jos itse osallistun niin saan varmasti jonkun flunssan.
Älä. Normaaliaikana menin harkinnan mukaan influenssarokotettuna, mutta juuri nyt jättäisin väliin. Tuolla kiertää korona lisäksi jo influenssaa ja rs-virusta ja roppakaupalla kaikkea muuta. Meillä on koko perhe yskinyt 2 kk keltaista limaa ihan vaan tavallisen rs-viruksen takia koska vastustuskyky on näiden koronasulkujen takia laskenut. Nämä yskänpuuskat on syvältä ilman raskauttakin.
Pikkutauteja voisi kannattaa sairastaakin pois alta ennen vauva-aikaa, mutta raskaana ollessa pari kk ilman liikuntaa on kyllä aika hevi juttu synnytystä yms. ajatellen.
Aivan ymmärrettävää että et halua mennä hakemaan tauteja.
En missään nimessä menisi. Jonkin tartunnan saaminen on hyvin todennäköistä. Tällä hetkellä on monia pöpöjä liikkeellä eikä korona ole niistä vähäpätöisin. Välttäisin kaikkia juhlia ja kokoontumisia varsinkin raskaanaollessa.
Tuo kuulostaa jo enemmänkin ahdistukselta/masennuksesta. Osallistu toki, saat vähän iloa ja piristystä loppuraskauteen. Flunssan tai koronan voit saada mistä vaan , tai olla saamatta.
Toivottavasti et ala välttelemään kaikkia ihmiskontakteja kun vauva syntyy. Vauvavuosi on muutenkin pitkälti kotona olemista, niin kannattaa lähteä liikkeelle aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa jo enemmänkin ahdistukselta/masennuksesta. Osallistu toki, saat vähän iloa ja piristystä loppuraskauteen. Flunssan tai koronan voit saada mistä vaan , tai olla saamatta.
Toivottavasti et ala välttelemään kaikkia ihmiskontakteja kun vauva syntyy. Vauvavuosi on muutenkin pitkälti kotona olemista, niin kannattaa lähteä liikkeelle aina kun mahdollista.
Eikö sinulle tule mieleen, että korona voi olla toisille hengenvaarallinen eikä flunssakaan mikään kiva juttu ole? Äidin sairastamat infektiotaudit vaikuttavat myös sikiöön.
AP kuulostaa valmiiksi jo niin hysteeriseltä, että raskasta tulee olemaan.
Mä sain raskaana viimeisilläni ruokamyrkytyksen mieheltäni, joka sai sen pizzeriasta. Olipa vielä kiva kun mies joutui edeltä tiputukseen ja jäin taaperon kanssa kotiin kun muhunkin iski se tauti ja oksensin ihan kymmeniä kertoja läpi yön.. Ihan hirveetä. Kannattaa raskaana tietysti vähän varoa ja mielellään mieskin jos vain mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Älä. Normaaliaikana menin harkinnan mukaan influenssarokotettuna, mutta juuri nyt jättäisin väliin. Tuolla kiertää korona lisäksi jo influenssaa ja rs-virusta ja roppakaupalla kaikkea muuta. Meillä on koko perhe yskinyt 2 kk keltaista limaa ihan vaan tavallisen rs-viruksen takia koska vastustuskyky on näiden koronasulkujen takia laskenut. Nämä yskänpuuskat on syvältä ilman raskauttakin.
Pikkutauteja voisi kannattaa sairastaakin pois alta ennen vauva-aikaa, mutta raskaana ollessa pari kk ilman liikuntaa on kyllä aika hevi juttu synnytystä yms. ajatellen.
Jep, itsellä alkuraskaus onneksi ja 1,5kk mennyt melkeen vuoteenomana eri taudeissa kun lapsi aloitti päivähoidossa aiemmin. Olihan se kiva ajatus, että ehtisi vähän päästä kiinni työelämään, todellisuus antoi todellisen potkun naamaan. Miehenkin työt kärsii kun sairastelee mukana. Aivan naurettavaa. Nyt on kunto pohjamudissa ja tuntuu hankalalta yrittää päästä edes normaaliin menevään liikunnalliseen elämään kiinni, kun tullut jotain raskausajan haittaakin tässä välissä mitä ei aiemmin ollut tietoakaan. Mutta tästä viisastuneena otan lapsen pois hoidosta asap. Koko perheelle rankkaa ja varmaan vatsassa potevalle pienelle myös. Olisi ihan kamalaa ajatella vaikka synnyttävänsä sellaisessa tilassa kun oli hetki sitten, keuhkot täynnä limaa eikä happi kulje.
En ole rajoittanut menojani raskaana ollessa. Tietysti pahoinvointi ja muut vaivat on väkisinkin aiheuttanut sen, että kaikkeen ei ole päässyt / jaksanut . Pidän tosi tärkeänä omalle (ja vauvan) hyvinvoinnille liikkeelle lähtemisen. Kotiin ei kannata linnoittautua.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittaja.
Valitettavasti kyseessä ovat "sukujuhlat", ja kukaan ei ymmärrä yhtään miksi en haluaisi osallistua tai että lapseni osallistuu. Lapseni ei useinkaan sairastu itse (hyvä vastustuskyky), hänellä ei ole ollut koronaa eikä influenssaa, mutta hän kantaa minulle tauteja koulusta ym. eli en haluaisi että hänkään menisi, mutta sitä en kuitenkaan viitsi estää. Jos itse osallistun niin saan varmasti jonkun flunssan.
Lapsesi on koulussa mutta ei ole tuonut sieltä kornaa mutta yhtäkkiä saisit sen sukujuhlista?
Kyllä vain. Olen myös päiväkodissa töissä ja tällä hetkellä raskaana, ei huoleta yhtään.