Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattisi hauskat puolet (olen itse lipuntarkastaja)

Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana)
16.08.2017 |

Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.

Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana) kirjoitti:

Huvitavaa lukea elämänkoululaisten kommentteja koskien lippujen hinnoittelua. Ehkä niiden oluttuoppien rykimisen voisi jättää pari iltaa viikossa väliin, niin mahtaa yhtäkkiä ollakkin se siivu matkalipulle käytettäessä julkisilla varoilla kustannettua kulkuneuvoa? Toinen lääke on toki, että menisitte töihin ja lakkaisitte iänikuisen valittamisen ja vinkumisen. 

Tänään siivilivaatteissa, monta vastaavaa tapausta aika säikähtäneen näköisenä. Hiljaista poikaa sitä ollaan kun ollaan kohdakkain, tietysti netissä on helppo uhitella.; )

Sorry mutta 12 vuotta lipuntarkastajana on todellinen elämänkoululaisen ura. Mikset ole saanut oikeita töitä?

Vierailija
102/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästäkin saatiin käännettyä vinkumisketju, kun piti kertoa hauskoja juttuja?

Miten tästä saatiin? Aloitus oli jo puhdasta ilkeyttä, että siten... Eihän tässä ketjussa ole yhtään hauskaa tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.

Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.

Miksi henkilöllisyyttä ei voi tarkastaa vaikkapa ajokortista?

Vierailija
104/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistossa oppii paljon suomalaisesta liike-elämästä.

Aivan tajuttoman jäykkää menoa isoissa yrityksissä! Ehkä ymmärretään digitaalisuuden merkitys, mutta muutoksia ei saada jäykkyyden takia tehtyä tai ei viititä laittaa siihen rahaa.

Ihan ihme vääriä käsityksiä markkinoinnista ylipäätään, en ymmärrä.

Vierailija
105/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.

Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )

Lentoemäntä. Pistää naurattamaan ihmisten käsitys ammatistani. Rahaa muka tulee ovista ja ikkuinoista, kun palkka on niiiiiin kova, ei todellakaan pidä paikkansa, ainakaan yhtiössä missä minä lennän. Ja että työ on helppoa, no ei ainakaan yhtiössä missä minä lennän.. vapaa-aikaa on vaikka kuinka paljon.. no ei todellakaan yhtiössä missä minä lennän, olen suunnilleen puolet kuukaudesta pois, enkä makaile uima-altailla jne... Niin ja titetenkin me "bileteteään" lentäjien kanssa ja shamppanja virtaa.. no, ei todellakaan, työpäivän jälkeen kaadun sänkyyn ja lepään seuraavaa päivää varten.

Ihmisillä on vaan oma uskomuksensa, ja vaikka koittaa kertoa ja oikoa, eivät he siltikkään suostu uskomaan ja irtipäästämään kuvitelmistaan.. ehkä jollain finnairin vanhalla purserilla on sellaset palkat millä voi keuliakkin.. mutta jos itselle jää himpan verran yli 2000e kuussa käteen, ja olen puolet ajasta pois kotoa, niin en kyllä sanoisi sitä loistoliksaksi.. tuostakin rahasta iso osa on päivärahoja, jotka ei kerrytä eläkettä.. lentäminen on kivaa työtä, mutta kyllä siitä on entisajan glamour kaukana. Mutta sitähän ei kukaan tunnu uskovan.

Vierailija
106/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärinä tietyt toimenpiteet, esim jotka ovat helppoja mutta tuovat heti huomattavan helpotuksen eläimelle, ovat hauskoja. Vaikkapa hammaskiven poisto tai paiseen avaus ja huuhtelu. Söpöt/kauniit ja hyvin käyttäytyvät tai koulutetut eläimet ovat ilo katsella ja käsitellä. Ihmiset, jotka ovat hyvin perillä eläimen terveydestä ja ymmärtävät eri sairauksien hoitorajoitteet. Urani ensimmäinen korvatulehduspotilas oli myös erittäin hieno tapaus, koiran omistaja nuori pariskunta joka noudatti hoito-ohjeita tismalleen ja kontrollikäynnillä ei merkkiäkään mistään tulehduksesta <3 

Vierailija
107/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.

Eikö hammaslääkärillä ole varaa maksaa matkalippuaan?

Kuka on sanonut, ettei minulla olisi varaa maksaa matkalippua?

Ei kai kukaan oikeasti uskonut, että olet hammaslääkäri.

Vierailija
108/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tallityöntekijänä kesätöissä yhdellä ratsastuskoululla. Kerran kävi sellainen todella nolo (ja vaarallinen) tapaus, juuri kun tallilla oli lapsiperhe tullut katsomaan heppoja: lähdin hakemaan laitumelta kahta heppaa. Toinen oli ruuna (kastroitu uros) ja toinen tamma (naaras). Kun menin hakemaan heppoja, laidunsivat siellä ihan normaalisti enkä havainnut mitään epätavallista. Lähdin sitten taluttamaan näitä kahta talliin ja siinä sulkiessani laitumen porttia ruuna alkoi hörisemään/pitämään sellaista ns. röhkimiseltä kuulostavaa ääntä. Siinä vaiheessa tajusin, että ei hitto, tammalla on kiima. Noh, minun oli pakko sitten ottaa kummatkin hevoset yhdellä kertaa ettei toinen jäisi yksin sinne laitumelle, kun siinä lähimailla ei ollut muita heppoja (eikä ihmisiä, joka olisi voinut ottaa toisen hepoista). Koko matkan tallille ruuna yritti päästä tamman taakse mutta onnistuin kuitenkin jotenkin pitämään sen siinä vieressäni. Sitten se tapahtui: juuri siinä tallin sisäänkäynnin kohdalla, missä perhe oli katsomassa kun talutin näitä kahta. Ruuna nousee tamman selkään, mutta onneksi siinä oli muita ihmisiä niin yksi hepan omistaja sai sen ruunan siitä otettua ja säästyttiin ilman mitään kolhuja, mutta oli hitto se oli noloa! Ei varmaan enää lapsiperhe tule katsomaan heppoja, semmosta meininkiä meillä :DD

Vierailija
109/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisten kyykyttäminen koska heidän pitää alentua puhumaan suomea, jos aikovat saada asiansa toimitettua. Heidän on kuitenkin pakko asioida meillä. Ja me olemme yksityinen yritys, jolla ei ole lakisääteistä velvoitetta palvella ruotsiksi.

Olen päättänyt, että sinä päivänä kun pakkoruotsi poistuu, alan palvella myös ruotsiksi. Sitä odotellessa vain suomeksi ja englanniksi.

Vierailija
110/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä. Pistää naurattamaan ihmisten käsitys ammatistani. Rahaa muka tulee ovista ja ikkuinoista, kun palkka on niiiiiin kova, ei todellakaan pidä paikkansa, ainakaan yhtiössä missä minä lennän. Ja että työ on helppoa, no ei ainakaan yhtiössä missä minä lennän.. vapaa-aikaa on vaikka kuinka paljon.. no ei todellakaan yhtiössä missä minä lennän, olen suunnilleen puolet kuukaudesta pois, enkä makaile uima-altailla jne... Niin ja titetenkin me "bileteteään" lentäjien kanssa ja shamppanja virtaa.. no, ei todellakaan, työpäivän jälkeen kaadun sänkyyn ja lepään seuraavaa päivää varten.

Ihmisillä on vaan oma uskomuksensa, ja vaikka koittaa kertoa ja oikoa, eivät he siltikkään suostu uskomaan ja irtipäästämään kuvitelmistaan.. ehkä jollain finnairin vanhalla purserilla on sellaset palkat millä voi keuliakkin.. mutta jos itselle jää himpan verran yli 2000e kuussa käteen, ja olen puolet ajasta pois kotoa, niin en kyllä sanoisi sitä loistoliksaksi.. tuostakin rahasta iso osa on päivärahoja, jotka ei kerrytä eläkettä.. lentäminen on kivaa työtä, mutta kyllä siitä on entisajan glamour kaukana. Mutta sitähän ei kukaan tunnu uskovan.

No ainahan voit hakea paikalliseen kahvilaan töihin tekemään täysin samaa hommaa pidemmällä vapaa-ajalla ja kuukauden jälkeen käteen jää 1600€/kk

Vierailija
111/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.

Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.

Ajokortin saa kuka vaan, kela-kortin se ketä on Suomen sosiaaliturvan piirissä.

Vierailija
112/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hiljattain työntouhussa entisen työtoverini (IT-ala) Outin, joka on noh...hyvin, hyvin lihava. Nyt hän työskentelee juuri smurffina eli lipuntarkastajana. Ihmettelin, että mikä järki on ottaa sinne työhön niin huonokuntoinen ihminen, jolle joutuu teettämään työvaatteenkin erikseen räätälillä kokoa xxxxxxxl. 

Vierailija
113/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostoimistossa oppii paljon suomalaisesta liike-elämästä.

Aivan tajuttoman jäykkää menoa isoissa yrityksissä! Ehkä ymmärretään digitaalisuuden merkitys, mutta muutoksia ei saada jäykkyyden takia tehtyä tai ei viititä laittaa siihen rahaa.

Ihan ihme vääriä käsityksiä markkinoinnista ylipäätään, en ymmärrä.

Mä taas näen työssäni liian paljon hörhöilyä digitalisaation muodossa. Siihen laitetaan merkittäviä summia rahaa, vaikka kohderyhmä ei edes käytä somekanavia. Ei tajuta, ettei digitalisaation kautta tehdä kauppaa kaikissa kohderyhmissä.

Vierailija
114/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärinä tietyt toimenpiteet, esim jotka ovat helppoja mutta tuovat heti huomattavan helpotuksen eläimelle, ovat hauskoja. Vaikkapa hammaskiven poisto tai paiseen avaus ja huuhtelu. Söpöt/kauniit ja hyvin käyttäytyvät tai koulutetut eläimet ovat ilo katsella ja käsitellä. Ihmiset, jotka ovat hyvin perillä eläimen terveydestä ja ymmärtävät eri sairauksien hoitorajoitteet. Urani ensimmäinen korvatulehduspotilas oli myös erittäin hieno tapaus, koiran omistaja nuori pariskunta joka noudatti hoito-ohjeita tismalleen ja kontrollikäynnillä ei merkkiäkään mistään tulehduksesta <3 

Oletpa oikealla alalla.  terv. eläinten ystävä. ( Minulla on ollut 4 koiraa ja olen käynyt monilla eläinlääkäreillä).

Vierailija
115/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortin saa kuka vaan, kela-kortin se ketä on Suomen sosiaaliturvan piirissä.

.....se kuka on.....   Ottaa silmään ja korvaan tuo  'ketä'.   Ei ole suomen kieltä.

Vierailija
116/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailin työpaikalla työkaverilleni erästä m*****a asiakasta. Oli varmaan kuvaus onnistunut kun eräänä päivänä sanoin hänelle "tuo on muuten se m****u mistä yksi päivä puhuttiin". "Tiedän, siksi mä palvelenkin näin hitaasti". Taas jaksaa.

Vierailija
117/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielisten kyykyttäminen koska heidän pitää alentua puhumaan suomea, jos aikovat saada asiansa toimitettua. Heidän on kuitenkin pakko asioida meillä. Ja me olemme yksityinen yritys, jolla ei ole lakisääteistä velvoitetta palvella ruotsiksi.

Olen päättänyt, että sinä päivänä kun pakkoruotsi poistuu, alan palvella myös ruotsiksi. Sitä odotellessa vain suomeksi ja englanniksi.

Hurreja pitääkin vähän kyykyttää

Vierailija
118/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevosten parittaja :D kirjoitti:

Itse olin tallityöntekijänä kesätöissä yhdellä ratsastuskoululla. Kerran kävi sellainen todella nolo (ja vaarallinen) tapaus, juuri kun tallilla oli lapsiperhe tullut katsomaan heppoja: lähdin hakemaan laitumelta kahta heppaa. Toinen oli ruuna (kastroitu uros) ja toinen tamma (naaras). Kun menin hakemaan heppoja, laidunsivat siellä ihan normaalisti enkä havainnut mitään epätavallista. Lähdin sitten taluttamaan näitä kahta talliin ja siinä sulkiessani laitumen porttia ruuna alkoi hörisemään/pitämään sellaista ns. röhkimiseltä kuulostavaa ääntä. Siinä vaiheessa tajusin, että ei hitto, tammalla on kiima. Noh, minun oli pakko sitten ottaa kummatkin hevoset yhdellä kertaa ettei toinen jäisi yksin sinne laitumelle, kun siinä lähimailla ei ollut muita heppoja (eikä ihmisiä, joka olisi voinut ottaa toisen hepoista). Koko matkan tallille ruuna yritti päästä tamman taakse mutta onnistuin kuitenkin jotenkin pitämään sen siinä vieressäni. Sitten se tapahtui: juuri siinä tallin sisäänkäynnin kohdalla, missä perhe oli katsomassa kun talutin näitä kahta. Ruuna nousee tamman selkään, mutta onneksi siinä oli muita ihmisiä niin yksi hepan omistaja sai sen ruunan siitä otettua ja säästyttiin ilman mitään kolhuja, mutta oli hitto se oli noloa! Ei varmaan enää lapsiperhe tule katsomaan heppoja, semmosta meininkiä meillä :DD

Ruuna on todistettavasti saanut

Vierailija
119/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottomiehen työssä parasta on kun saa satimeen jonkun pienyrittäjän tai yh:n. Varsinkin silloin tulee hyvä mieli kun saa pistettyä jonkun mukavasta omakotitalosta kaupungin vuokrakämppään. "Voi voi kun taitaa tämä teidän tönö mennä nyt vasaran alle..." selityksiä ja muita aneluita on myös hauska kuunnella, vaikka eiväthän ne koskaan mitään auta.

Vierailija
120/145 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti on VAIN osoitus ajo-oikeudesta. Pankit eivät hyväksy ensi vuonna ajokortteja henkilötodistukseksi. Tämä nyt aivan ohi otsikon.