Ammattisi hauskat puolet (olen itse lipuntarkastaja)
Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.
Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Ammattini on psykiatrinen sairaanhoitaja, ja nauran ja vittuilen potilailleni minkä kerkeän.
Jepjep, siksi yleensä vain yksityiseltä saakin kunnon hoitoa...
Kotihoidossa oon töissä ja kyllä hauskinta ovat asiakkaat ja heidän ihanat kommenttinsa. Moni on vähään tyytyväinen ja sitten taas kun nämä vaativammat oppivat tuntemaan sinut (=tykkäämään) hekin rupevat kehumaan ihan pikkuasioista. Tai no on paskojakin asiakkaita, mutta heidänkin kohtaamisesta löytyy hyvä puoli, tai siis ainakin itsetutkiskelun kannalta, sillä oon huomannut että pinna ei kiristy ärsyttävienkään asiakkaiden kohdalla kun päällisin puolin työ on niin kivaa. Osa hoitajista on inhottavia kusipäisiä asiakkaita kohtaan, mutta itse mielistelen kyseisiä asiakkaita ja heidän luota lähdettyä hymyilyttää kun kestin niin hyvin ne älyttömät haukut.
Kaikenlaisia kaupanpäällisiä ja hinnanalennuksia kinuavat asiakkaat. Asiakkaat, joiden tuotteessa on ilmennyt vika kolme vuotta ja sitten ja tulee ilmoittamaan siitä nyt, koska "ei viitsinyt kun olisihan sen pitänyt jo silloin toimia". No niin olisi mutta mitä voimme asialle tehdä jos hän ei siitä ota yhteyttä?
Kun sain tehtyä oikean hoitopäätöksen lapsen syöpähoidossa, vaikka tilanne oli toivoton.
Vierailija kirjoitti:
Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.
Miksi ihmeessä? Sinustako on oikein että me muut maksamme liputtomien matkat? Ehkä minä rakennusinsinöörinä "katson läpi sormien" kaikki ne virheet sinun vastaanottosi talossa. Karma.
Minulle on kaksi kertaa käynyt niin, että omaa huolimattomuuttani olen leimannut lipun. En ole kuitenkaan hävennyt tilannetta enkä yrittänyt keksiä meriselityksiä, vaan olen reilusti kaivanut ajokortin esiin ja pahoitellut, etten muistanut leimata lippua. Molemmilla kerroilla minulle on annettu armoa ja ovat leimanneet lipun puolestani.
Ehkä vain ne, jotka tahallaan yrittävät maksaa ilmaiseksi, tärisevät ja keksivät selityksiä? Itse en pientä hajamielisyyttä osaa hävetä ja olen ollut molemmilla kerroilla valmis ottamaan huomatusmaksun maksettavakseni, joten ei ole ollut mitään syytä luimistella.
Itse olen työtön eikä tässä paljonkaan hauskaa ole. Toki se, että voi elää omassa rytmissään, mutta onhan tämä noloa ja hävettävää.
Voimme laskuttaa yksityisenä firmana kaupunkia ympäristön ylläpidosta, vaikka emme oikeasti tee mitään. Yleensä kaupungin työntekijät tekevät hommat jos ihmiset valittavat ja me laskutamme kaupunkia. :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kaupassa töissä....vuosien aikana on tullu opittua vakkariasiakkaiten ostokset ulkoa. Välillä tulee mietittyä että unohtuko jotain kun ei osta sitä lauantain saunaolutta tms. Huvittavinta on ehkä kortsujen ostajat ja kaljan ostajat joilla ajokortti on mukamas jäänyt autoon. 😂
Miks ihmeessä kortsujen ostamiseen tarvitaan ajokortti??? Vai meinaatko jotain naisenajokorttia?
Ja jos taas ekan kommentin laittanut ihan muuten vaan naureskelee kortsujenostajille, niin mitä ihmeen huvittavaa siinä on? Mä olen tyytyväinen, kun näen nuorten tai jopa lasten niitä käsittelevän - vaikka ne kuinka tulis vaan pilailukäyttöön, eipähän jää ko. väline vieraaksi. Sit jos joskus tulee ihan oikea tarve, eipä ole ainakaan hoomoilasena että mikä tää on, kerran näin terveystiedon tunnilla mut that's it.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta oli töissäni se, että asiakkaat luulivat antaneen tehtävän asianajajan työstettäväksi. Totuushan oli se, että ne ihan perus toimistotyöntekijät, kuten silloinen minä vain toisen asteen koulutuksen käyneenä, tekee ne työt ja asianajajat vaan kuittaavat työn ja palkkion - asiakkaiden arvostusta unohtamatta.
Tällaisia töitä oli esim. käännöstyöt, perintödokumentit, kauppakirjat...Katsonkin nykyään hieman eri silmin myös asianajajien työtä.
En näe tuossa mitään ongelmaa, jos toimistotyöntekijän työstä ei laskuteta 150€ tunnilta. Olen itsekin tehnyt tuota samaa, tosin niin että olen itse tehnyt luonnoksen ja juristi viilaukset, ja päässyt huomattavasti halvemmalla kuin että olisin antanut juristin tehtäväksi koko homman. Esim. laatimani osituskirjan tarkistamisesta ja muutamasta pikku viilauksesta juristi laskutti vain 50€. Ei hänelläkään siihen varmaan varttituntia enempää mennyt, mutta sain kuitenkin itselleni varmuuden että asiakirjassa on kaikki ok.
Minulla on kausikortti aina voimassa, koska unohtaisin leimata. Kortti jää tuon tuosta kotiin, ja joskus kausi on päättynyt huomaamatta. Lipuntarkastajat olivat todella kohteliaita eivätkä edes antaneet sakkoa. Ei asiakasta pidä nolata.
Olen töissä akuutilla psykogeriatrisella ja kyllä hauskinta työssä on jotkut potilaiden kommentit. Sellaset aidot ja suorat kaunistelemattomat. Usein ne on sitä kiroamista tai hyvin suorasukaisia mielipiteitä asioista. Esim eräs rouva aikanaan katsoi telkkarista miesten keihäänheittoa ja kun kysyin, miten suomi pärjää niin hän mulkasi mua kuin tyhmää ja tuhahti, että "ei tätä noiden keppien takia katsota, perkele!" kysyin että minkäs takia sitten niin tyyni vastaus kuului "miesten". Nää on sellasia, mitä ei voi oikein kirjottaa tai muutenkaan kertoa eteenpäin, mutta tilanteiden aikana aivan mahtavia :)
Työhöni kuuluu opiskelijoiden neuvonta ja monenlaisten hakemusten käsittely. Kaikenlaista vipeltäjää tulee vastaan selityksineen. Jo myönnetyille poikkeuksille haetaan taas poikkeusta, ja jo monta kertaa jatketut määräajat paukkuvat. Niille hymyillään, mutta aina hyväntahtoisesti. Sitten laitetaan suunnitelmat ja paperit kuntoon. Ilkeitä ihmisiä meillä ei olet ollut töissä vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Oon kaupassa töissä....vuosien aikana on tullu opittua vakkariasiakkaiten ostokset ulkoa. Välillä tulee mietittyä että unohtuko jotain kun ei osta sitä lauantain saunaolutta tms. Huvittavinta on ehkä kortsujen ostajat ja kaljan ostajat joilla ajokortti on mukamas jäänyt autoon. 😂
Pitääkö kortsuista nykyään näyttää paperit? Mitä hemmettiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ajanut 3 vuotta epäsäännöllisesti hesan metroissa ilman lippua, 3 sakkoa saanut, joten voiton puolella ollaan reilusti. 180e on pieni raha siihen, että ostaisin aina 2,18e irtolipun joka matkalla. Smurffitutka toimii ja silmät päässä, vielä.
Apua 😔
Miten viitsit? En haluaisi ja uskaltaisikaan, koska teoistamme tulee maksun aika.
Ennemmin tai myöhemmin pienesti tai isosti.
Niin. Viimeistään kuoltuamme joudumme tuomiolle pummilla matkustamisesta. "Tottele esivaltaa" Lukee jo katekismuksessa. Natsisaksan virkamiehetkin tekivät vain mitä käskettiin, muu olisi ollut syntiä..
Käyttäjä3781 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ajanut 3 vuotta epäsäännöllisesti hesan metroissa ilman lippua, 3 sakkoa saanut, joten voiton puolella ollaan reilusti. 180e on pieni raha siihen, että ostaisin aina 2,18e irtolipun joka matkalla. Smurffitutka toimii ja silmät päässä, vielä.
Apua 😔
Miten viitsit? En haluaisi ja uskaltaisikaan, koska teoistamme tulee maksun aika.
Ennemmin tai myöhemmin pienesti tai isosti.Niin. Viimeistään kuoltuamme joudumme tuomiolle pummilla matkustamisesta. "Tottele esivaltaa" Lukee jo katekismuksessa. Natsisaksan virkamiehetkin tekivät vain mitä käskettiin, muu olisi ollut syntiä..
Lokkikin saapunut paikalle.
Olen IT-alalla eikä hauskaa ole muu kuin työkavereiden kanssa läpän heittäminen. Haasteita on paljon, asiakkaat haluavat tehdä asiat väärin tai mahdollisimman hankalasti ja sitten ihmettelevät mikä maksaa. Kuitenkin nautin työstäni suunnattomasti, juuri sen haastavuuden takia. Kun työssä onnistuu, niin se lopulta palkitsee.
Miks täällä näin inhotaan lipuntarkastajia? Mulla ei ole mitään niitä vastaan, koska minulla on matkakortti aina ajan tasalla - ja olen opiskelija, joten en vetoa köyhyyteen. Hyvä vain että tarkastajia on, jotta kaikki pummarit ja loiset heitetään ulos :)
Vierailija kirjoitti:
Miten se tutka metrossa toimii kun ovat asemalla vastassa? Junassa toimii hyvinkin helposti. Keskeltä junaa paikka sieltä yläältä siitä kolmen penkin kohdalta käytäväpaikalta ja siitä sit katot tuleeko tarkastajia kyytiin ja jos tulee lähet vastakkaiseen suuntaan joko junan päätyyn ja poistut seuraavalla asemalla tai sitten jos kerkeet, niin poistut varsinkin jos tulee kahdessa parissa.
Miten tästäkin saatiin käännettyä vinkumisketju, kun piti kertoa hauskoja juttuja?