Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattisi hauskat puolet (olen itse lipuntarkastaja)

Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana)
16.08.2017 |

Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.

Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.

Kerro mistä potilastiedoista hammaslääkärissä käy ilmi ammatti? Ainakaan mun ammatti ei todellakaan kuulu hammaslääkärille...

En ole hän, jolta kysyit, mutta kyllä hammaslääkärissä tuntuu näkyvän ammatti.

Viimeksi käydessäni suuhygienistillä -muuton jälkeen ekä kerta uudessa paikassa-

niin suuhygienisti totesi minulle, että ethän tuota ole lihava, vaikka kokki oletkin 😞

Itse taas, vaikka en olekaan hän jolta kukaan on mitään kysynyt, kävin suuhoitajalla ja tiedustelin hyvän suuhoidon hintaa. Suuttui ja melkein kävi kiinni.

Vierailija
62/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankissa ja ai että ku naurattaa miten pa:t yrittää saada lainaa! Hauska vängätä niiden kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattini on psykiatrinen sairaanhoitaja, ja nauran ja vittuilen potilailleni minkä kerkeän. 

Sunkaltaiset on tämän alan syöpä. Käytette sairaan lailla valtaa ja auktoriteettia hyväksi heikkoihin ja herkässä tilassa oleviin ihmisiin. Kyllä mä väitän että terveydenhuollon monet ongelmat johtuu epäammattimaisista, hitaista ja typeristä hoitajista. Yhdessä työpaikassa on juuri sun kaltainen akka osastovastaavana ja ihan avoimesti syyllistää asiakkaita mt-ongelmista. Kiroaa kahvihuoneessa miten masentuneiden pitäis vaan piristyä eikä valittaa osastoilla.

Ammatin hauskoja puolia? No ehkä asiakkaat. Paljon kaikennäköisiä persoonia. Jotkut heittävät hauskaa läppää itsestään ja sairaudestaan, esim tutut pitkäaikaiset asiakkaat. Hassua on kanssa omaan alaan suuntautuvat ennakkoluulot, niistä väännetään monesti vitstiä.

- mt ja päihdepuolen lähäri

Vierailija
64/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.

Eikö hammaslääkärillä ole varaa maksaa matkalippuaan?

Ainakin pääkaupunkiseudulla matkalippujen hinnat sitä luokkaa, ettei olisi mikään ihme. 

Mun mielestä kausikortti ei ole kallis. mutta niin: olen töissä tekemisissä lasten kanssa, ja huvittavinta on usein lapset itse mainioine kommentteineen tai tekemisineen. Samoin työkaverit kommentoivat välillä hauskasti milloin mihinkin. Mutta eihän se aina tietenkään auvoista ole, varsinkaan lasten kanssa olemista kun ajattelee.

Vierailija
65/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-b- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta tämä on kyllä täysin mauton kmmentti.

t. Hammaslääkäripelkoinen

Koko ketjun aloitus oli yhtä mauton. Naureskelua asiakkaille. Lipuntarkastajat olisivat työttömiä, ja kengänkuva perseessä, jos kaikki ostaisivat lipun.

Vierailija
66/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päivystyksessä töissä ja minusta se on kiva, kun jotkut potilaat sanovat ihan suoraan: "Lähden nyt kotiin jatkamaan ryyppäämistä". 99 % alkoholisoituneista kanta-asiakkaista vakuuttaa, että heti seuraavana aamuna pyrkivät katkolle tai ainakin tarkoitus on nyt selkeästi vähentää alkoholin käyttöä. Juu, ilman muuta, palataan asiaan sitten parin viikon päästä...

Vierailija
67/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
68/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suomen kielen opettaja, ja kaikkein parasta työssä on kyllä "aineiden" eli harjoitustekstien sisällöt. On niin hauskaa ja liikuttavaa lukea opiskelijoitten ajatuksia ja kokemuksia pikku hiljaa paranevalla kielitaidolla.

Vierailija
69/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaiden ihmissudesotkut. "Eiku siis pena on mun entinen ja Kari A sitte taas milla-villen isä ja me ei siis sillee olla oltu yhdessä mutta lapsi nyt kuitenki on ja siis marjatta on taas nyksän exän ja viivi-petteri on näiden lapsi ja siis milla-villen serkkukin itseasiassa ja Kari B on sitten taas nyxä ja Matti on nyxän vaimon serkun kummin kaiman serkku jonka kanssa mulla on sitten tää mun ihku kuopus". Verkostokartat menis välillä josain sketsistä.

-lasun sossu.

Aika selvää, mutta tarkentavana kysyisin, että kun viivi-petteri on milla-villen serkku, ketkä ovat sisaruksia, Kari A ja nyxän exä, Kari A ja Kari B, vai asiakas ja Kari B:n exä? Niinhän sen täytyy mennä, jos joku näistä ei ole sisaruksensa kaa?

Vierailija
70/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alas!

Vierailija
71/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri!

Vierailija
72/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jumppamaikka!

Vierailija
73/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sori taisin soittaa väärään paikkaan. Tekniseen tukeen oli tarkoitus mut taisin näppäillä väärin

-Kyllä sä ihan oikeeseen paikkaan soitit. Kertoisiko miten voin auttaa?

-Kääntäisitkö tän puhelun jollekin insinöörimiehelle?

(Joidenkin asiakkaiden on ihan mahdoton ymmärtää että nainen voi olla teknisessä tuessa ja vieläpä insinöörinä)

Vierailija
74/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päivystyksessä töissä ja minusta se on kiva, kun jotkut potilaat sanovat ihan suoraan: "Lähden nyt kotiin jatkamaan ryyppäämistä". 99 % alkoholisoituneista kanta-asiakkaista vakuuttaa, että heti seuraavana aamuna pyrkivät katkolle tai ainakin tarkoitus on nyt selkeästi vähentää alkoholin käyttöä. Juu, ilman muuta, palataan asiaan sitten parin viikon päästä...

Uteliaisuudesta kysyn, että mitkä ovat syyt, joiden takia alkoholisoituneet ihmiset käyvät säännöllisesti päivystyksessä?

Vierailija
75/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihhih olipa hauskaa.

Vierailija
76/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.

Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.

Mihin te sitä Kela-korttia tarvitsette, eikö se ole Kela-korvauksen saamista varten? Eikö yhtä hyvin voisi kysyä henkilötunnusta tai vaikka ajokorttia, jos on joku kortti pakko saada hypisteltäväksi?

Toki voin, mutta ehkä ei oo asiakkaasta mukavaa, että koko pieni apteekki kuulee henkilötunnuksen. Ja ajokorttikin kelpaa, en mä oikeasti tarvi siitä kuin sen henkilötunnuksen, että voin antaa oikeat lääkkeet.

Vierailija
77/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-b- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta tämä on kyllä täysin mauton kmmentti.

t. Hammaslääkäripelkoinen

Koko ketjun aloitus oli yhtä mauton. Naureskelua asiakkaille. Lipuntarkastajat olisivat työttömiä, ja kengänkuva perseessä, jos kaikki ostaisivat lipun.

Tähän vastaukseen liittyy niin suuri viisaus, ettei sitä ihan kaikki ymmärrä.

Vierailija
78/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa teen töitä eikä tulis mieleenkään naureskella asiakkaille edes anonyymisti. Ihmisten haasteet elämässä ovat tosi moninaiset. Ilahduttavaa on se, kun pientäkin kehitystä tapahtuu. Olen ollut alalla 20 vuotta ja osaan todellakin arvostaa!!

Vierailija
79/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla: 

Ja sitten siihen aikaan kun piti henkkarit pyytää jos osti kortilla yli 50e ostoksia, niin hirveää venkoilua ja huokailua ja mulkoilua kun piti se tehdä. Yhdeltä vanhukselta pyysin olevinani huomaavaisesti vain henkilötunnuksen loppuosan kuittiin, eli ei tarvinnut henkkareita näyttää, niin nosti metelin miten tahallani yritän nolata ja nöyryyttää häntä siinä kaikkien edessä, eihän hän voi omaa henkilötunnuksen loppuosaansa niin vanhana muistaa!

Odotapa vain kun se kerta olisi sattunut kun joku varastetulla kortilla olisi ostanut yli 50e ostoksen, niin takuuvarmasti kortin alkuperäinen omistaja olisi tullut pää punaisena pauhaamaan miten ammattitaidotonta porukkaa kaupassa on, kun ei tajua edes henkkareita kysyä vaikka laki niin vaatii!

Nämä hauskoja jälkeen päin, silloin v*tutti.

Hitto, exän äitin kanssa saatiin kina tästä. On asioinut samassa kaupassa koko ikänsä ja taivasteli niin kun uusi kassa pyysi henkkarit satasen ostoksista! Eikö se tajua että hän on vakioasiakas, kehtasikin pyytää! Sanoinkin että eikö se ole vaan hyvä, entä jos kortti olisi varastettu ja joku mielissään höyläilee sillä monella sadalla vaatteita, viinaa yms. Ei halunnut silti tajuta pointtia koska "kyllä ne tietää kuka minä olen!!!"

Vierailija
80/145 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "luxus" liikkeessä töissä ja ilkeät asiakkaat saavat erittäin hidasta palvelua. Ihan sama vaikka olisit kuinka rikas ja sulla ois 10,000 follaajaa instagramis niinq! Sano heippa sille laukulle jonka jonotuslistalle yrität pyrkiä, et tule saamaan sitä muistakaan liikkeistä. Hupsista!

Tämän täytyy tuottaa sinulle erityistä mielihyvää. Olet vain myyjä, kun asiakkailla on oikeaa omaisuutta ja käytössään varallisuutta. Pääsey edes jotenkin antamaan takaisin. Vai kuinka?

En tosin usko, että "vaikutusvaltasi" ulotuu kaikkiin maailman metropoleihin, joissa asiakkaillasi on mahdollisuus asioida. Niin, jos olet siis oikeassa ylellisyystuotteita myyvässä kaupassa.

Kaikenlaista sitä edes kuulee ja tämä ketjussa, jossa kerrotaan ammatin hauskoja puolia. 🙄