miksi nainen ei vastaa mitään?
Asiallisia kommentteja kaipaisin..
Juttelin pitkään yhden mukavan naisen kanssa to iltana ravintolassa, oli jo lähdössä kotiin, mutta tarjosin pari viinilasillista ja hänkin alkoi viihtyä yhä paremmin. Vaihdettiin jo puhelinnumeroitakin tunnin jutustelun jälkeen, mutta hienoinen jännittyneisyys tai ehkä varautuneisuus oli ilmassa – ehkä se oli vain ujoutta.
Vietettiin sitten aikaa valomerkkiin asti ja poistuimme ulos yhdessä. Miettiessäni mitä ehdottaisin ja sanoisin jatkon suhteen, hän muina naisina kysäisi, haluaisinko tulla hänen luokseen yöksi. No mikä ettei!
Tosin sanoin että mulla on aikainen herätys töiden takia. No menimme sitten yhdessä taksilla. Perillä hän esitteli asunnon, juttelimme, joimme vielä lasilliset kuoharia jne. Siitä sitten pikkuhiljaa yksi asia johti toiseen ja niin edelleen. Itse asia meni hieman kaksijakoisesti (osin hienosti ja osin jäi parantamista) ja päädyimme toisen kierroksen sijasta nukkumaan. Hyvin lempeissä tunnelmissa lusikassa. Nainen sanoi haluavansa nukkua pitkään ja minä sanoin että mun on pakko herätä kahdeksalta, jotta ehdin töihin. No kello sitten soi ja nousin ja pukeuduin jne. Nainen nukkui aivan sikeän oloisesti, eikä tuntunut reagoivan mitenkään (osa syystä lienee korvatulppien joita hän sanoin käyttävänsä aina). En hennonnut herättää häntä 3 tunnin unien jälkeen,
joten sitten poistuin. Ajattelin kirjoittaa jonkun viestin mutta en löytänyt paperia ja kynää, enkä halunnut alkaa penkoa toisen kaappeja/laatikoita. No työpaikalta laitoin sitten tekstarin, jossa toivotin huomenta, kiitin, ja pyysin anteeksi aikaista poistumistani, ja toivotin hauskaa päivää. Oletin että nainen vastaisi jotain päivän kuluessa (tai seur pvanä), siis jotain, ihan mitä tahansa. Mutta ei mitään nyt kolmenkaan päivän jälkeen. Siis mitä helvettiä? Tekstariin nyt olisi helppo vastata jotain. En tiedä pitäisikö kysäistä missä mennään vain antaa olla? En tiedä itsekään olisiko meidän suhteella tulevaisuutta, mutta en haluaisi että kenellekään jää paha mieli tms. Asia ei sinällään vaivaisi jos olisin pokannut hänet vahvassa humalatilassa (jommankumman tai molempien) lyhyen jutustelun jälkeen. Tällöin ymmärtäisin että kokisi tehneensä erehdyksen eikä haluvan vastata mitään, mutta me varmaan juteltiin 4 tuntia ja päästiin aika syvällisiinkin aiheisiin. Eli ihan mistään hetkellisestä 5 min ” kännipäätöksestä” ei ollut kyse. Miksi siis ei vastaa mitään?
Kommentit (262)
Hän on varmaankin varattu, ei siinä mistään muusta ole kysymys. E ihalunnutkaan mitään romanssia, vaan vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Olet täydellinen noviisi, minä olisin käynyt paskalla ja kusella ja jättänyt vetämässä ja pyyhkinyt kädet verhoihin, syönyt jääkaapin tyhjäksi, juonut maidon ja jättänyt jääkaapinoven auki ja tiskit pesemättä ja olisin syönyt kaikki ja pullat olisin murentanut pitkin keittiötä ja olisin asetelllut sen vaattet jonoon lattialle ulkoovelta sänkyyn asti ja lopuksui keittänyt kahvin ja juonut sen jättänyt pienen tilkan sitä sille kuppiin ja laittanut töistä viestin että hey honey "keitin kahvit sinullekkin mutta pulla ja maito oli lopussa, et viitsi hakea lisääm, olen tulossa ylihuomenna taas paneen"
Toimii aina, joka kerta....
Nää on aina niin hauskoja tarinoita. Todennäköisesti joku yksinäinen ja kokematon kilttimies ottaa ne jopa todesta, sen verran paljon täällä kuitenkin ulistaan, kuinka naiset ovat jännämiesten edessä aina sulaa vahaa, vaikka nämä miten paskamaisesti naisia kohtelisivat. Todellisuus on sitten aika toisenlainen.
Halusi sinusta vain seksiä. Alkoholi herätti himot. T. Nainen, vastaavasti tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Halusi sinusta vain seksiä. Alkoholi herätti himot. T. Nainen, vastaavasti tehnyt
Tässä on jo järkeä. Siis järkevä selitys käytökselle.
hggfgfhdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
htrrttr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sanoilla laitpit tapaamisehdotusviestin? Ehdotitko, että "haluaisin tavata ensi torstaina?" Vai jotain epämääräistä, että "katsotaan jatketaanko tätä juttua" tms? Se siis ei edelleenkään ole selkeä ehdotus vaan melkein sama kuin hyvää loppuelämää.
Jotain siltä väliltä eli kirjoitin että minusta olisi mukava tavata uudelleen. Mutta en ehdottanut aikaa ja paikkaa
Ap sinulle on täällä sivutolkulla jankattu, että älä vaan ehdota tapaamista jotenkin epämääräisesti että "olisi kiva vielä tavata". Vaan ehdota tapaaminen konkreettisesti siten että ehdotat aikaa tai kahta aikavaihtoehtoa ja mielellään myös tekemistä. Esim: "lähtisitkö kahville torstaina?" "olisi kiva mennä yhdessä syömään lauantaina, sopisiko?", "haluaisin tavata sinut uudelleen, kävisikö vaikka perjantaina illallisen merkeissä?".
Jos laittaa epämääräisen lauseen että "olisi mukava tavata uudelleen", niin se tarkoittaa lähinnä että "soitellaan" eli että ei soitella. Eli että ei hirveästi sinua kiinnosta tavata.
Ymmärräthän että miehillä on nykyään tapana antaa pakit naiselle sanomalla että "soitellaan" tai että "tavataan vielä" tai että "ois kiva tavata uudelleen". Ilman konkreettista tapaamisehdotusta. Se nainen on varmasti saanut monet tuollaiset pakit, ja tietää että jos miestä oikeasti kiinnostaa niin mies ehdottaa kyllä aikaa ja paikkaa ja varmistaa, että tapaaminen toteutuu. Siksi se ei vastaa sinulle, koska sinä kirjoitit sille "koodisanan" että saat pakit.
Vai etkö halua häntä oikeasti enää tavata ap?
Ymmärrän kyllä nämä pointit tässä ja ymmärsin ne vinkit aiemmin. jotenkin en vain osannut ehdottaa nyt konkreettista, kun tällä viikolla/vkl ei sovi. Tuntuisi hassulta ehdottaa et sopisko kahvit 1,5 viikon päästä. Mutta ehkä vielä senkin päädyn tekemään. Katsotaan nyt vastaako mitään, koska luulisin et vois vastata jotain ympäripyöreää kuitenkin (vai eiks se on naisten tapa ??)
Kyllä mä haluaisin tavata, mutta en niin paljon että väkisin ois pakko tavata...vaikea selittää mitä tarkoitan mutta ehkä joku ymmärtää...
Jos sinä saisit joltain naiselta epämääräisen viestin, joka on tulkittavissa pakeiksi, niin et sinäkään siihen vastaisi mitään ympäripyöreää. "Soitellaan" -tyyppiseen viestiin ei oikeasti ole tapana reagoida kuin hiljaisuudella.
niin, ite aattelin tän niin, että jos olisin halunnut antaa pakit tai olla olematta yhteyksissä, niin sit olisin jättänyt siihen perjantaiseen viestiin....miksi viestittelin maanantain auudelleen jos en olisi kiinnostunut?
Erittäin moni mies lämmittelee naista/naisia ihan vain siksi, että olisi potentiaalisia naisia reservissä (ei siis ole kovin kiinnostunut juuri siitä naisesta, mutta haluaa että on olemassa tuollainen naisreservi), ja se tehdään juuri noin että ollaan välillä yhteydessä mutta ei millään konkreettisella ehdotuksella vaan yhteydenpidon ja lämmittelyn merkeissä vain. Moni mies taas kaipaa sitä, että on tunne yhteydestä johonkin naiseen, koska se vähentää yksinäisyyden tunnetta. Silloinkin sitä yhteydentunnette mies rakentaa viestittelemällä jotain yleisluontoista/kehumista tms mutta ei taaskaan ehdota konkreettista tapaamista.
Ainakin yli kolmekymppiset naiset tuntee tämän kuvion ikävä kyllä erittäin hyvin ja on aika allergisia tuollaiselle yhteydenpidolle yhteyden tunteen saamisen vuoksi ja lämmittelyn vuoksi.
Eli ei, se että laitat naiselle viestin, se ei tarkoita naiselle että olet kiinnostunut hänestä. Pahimmillaan epämääräinen tai yleisluontoinen viesti antaa sinusta vain sen kuvan, että olet "lämmittelijämies" ja "viestittelijämies", joka ei oikeasti ole kovin kiinnostunut.
Semmoinen ap onkin kommenteista päätelleen. Tavallaan haluaa tavata joskus, muttei lähiaikoina, mutta ei haittaa, jos ei tapaakaan. Ei voi ehdottaa mitään konkreettista. Kaipaa jotain taustalla olevaa varasuhdetta, jos vaimo vie eron päätökseen oikeasti tällä kertaa.
Ei tässä nyt ihan tostakaan ole kyse. Haluaisin tavata kyllä, mutta en tällä viikolla pysty. Enkä haluaisi tavata jos toinen ei halua. Mut yritin myös sanoa että ei mun maailma kaadu vaikkei koskaan tavattaiskaan enää. Tämä oli vain ensi kertaa pitkästä aikaa sellaine ihminen jonka kanssa ois vaikka voinu kuvitella elävänsä..
Ihan oikeasti kyllä herää nyt kysymys, että miten kummassa olet pystynyt aikoinaan saamaan sen vaimon itsellesi. Kun et kykene mitään konkreettista tekemään tapaamisen eteen. Harvoin kuule kohtaa naisten suhteen noin saamatonta miestä. Se on vain yksi tapaaminen, jota sinun pitäisi ehdottaa, mutta ei, et pysty ehdottamaan vaan kuin saippua keksit väistelyitä ja tekosyitä ja katoat liukkaasti kun jotain konkreettista pitäisi tehdä. Pystytkö työelämässä sopimaan palavereita? Pystytkö töissä klousaamaan kauppoja? Vai vältteletkö töissäkin jokaikisen pienen konkreettisen asian ehdottamista, ettei mikään kokous, kauppa, sopimus tai tapaaminen ikinä vain tapahtuisi?
Miksi *nainen * ei voi ehdottaa mitään? Miksi hän vain istuu perseellään ja odottelee, että toinen osaa muotoilla prikulleen oikeanlaisen viestin, jossa suuri tämän naisen mystiset koodaukset ovat oikein? Miksi nainen ei voi vastata edes jotakin?
Sukupuolella ei ole väliä. Vaan sillä, että kumpi on kiinnostuneempi tai ihastuneempi. Se, joka on ihastuneempi eli joka haluaa tavata enemmän, niin se joutuu tekemään isomman työn saadakseen mitä haluaa. Tämä ei siis ole mikään typerä deittailusääntö vaan elämän perusperiaate jokaisessa asiassa. Jos avioliitossa ollessa nainen haluaa tosi paljon, että ostetaan uusi asunto, mutta mies suhtautuu asiaan niin että ehkä mutta asialla ei ole kiire, niin se nainen joutuu innostamaan miestä asuntokaupoille ja tekemään ehdotuksia että lähdetään katsomaan tuota ja tuota asuntoa.
Okei, onhan se kyllä noinkin. Vaikka ei kyllä ennusta hyvää mahdollisen suhteen tulevaisuudelle, jos on noin suuri ero innostuksessa. Ehkä kannattaa jättää sikseen tässä tapauksessa.
Minusta taas ei kerro mitään. Olen itse sinkku enkä ole mitenkään etsivällä kannalla liikkeellä eikä edes toiveet erityisen korkealla, että löydän kumppanin. Siksi saatan vaikuttaa torjuvalta. Kuitenkaan minulla ei ole mitään erityistä estettä tutustua/seurustella, mutta se vaatii kyllä siltä toiselta osapuolelta itseäni enemmän intoa asiaan, minulla kun ei ole mitään varsinaista tarvetta tutustua sen enempää uusiin ihmisiin. Jos toinen jaksaa piirittää (en tarkoita tällä mitään egoni buustausta tai liehittelyä, ihan vain että jaksaa yrittää tutustua minuun, jos minut haluaa) niin voin ihan hyvin "lämmetä", ja sitten se voi ollakin menoa...
ytrytrytr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit naiselle viestin, jossa ei ollut kysymystä. Ei se silloin välttämättä vastaa. Laita sille viesti, että haluat tavata uudelleen ja kysy suoraan, että koska sopii.
Jos minä saisin tuollaisen "kiitos oli kiva yö hauskaa päivää" -viestin mieheltä niin ajattelisin, että ok mies ei ole kiinnostunut tapaamaan minua uudelleen. Enkä vastaisi miehelle siksi mitään. Tuo laittamasi viesti menee perus-kohteliaisuuden piikkiin, eikä osoita millään tavalla että olet kiinnostunut siitä naisesta tai enemmästä, pikemminkin päinvastoin. Se on eräänlainen "soitellaan kun tavataan" -viesti joka sisältää rivien välistä että ei olla enää yhteyksissä.
Joten ap, jos haluat naisesta jotain niin laita sille tänään päiväsaikaan viesti, että "Moi! Miten viikko lähtenyt käyntiin? Itsellä ihan hyvin, jäi kiva fiilis viikonlopusta :) . Haluaisin tavata sinut uudelleen. Sopisiko kahvin merkeissä vaikka torstaina tai perjantaina? t. ap".
Tämä ois muuten hyvä, mutta ihan käytännön syistä en pysty näkemään häntä parina tulevana vkl, ja sitten haä muistaakseni oliskin viikon Kreikassa. Ehkä ton vois laittaa ehdottamatta mitään konkreettista tapaamista vai jääks siitä taas se kuva etten halua . . .?
Jos ei ole aikaa viikkokausiin edes kahvilla käydä, niin mitä järkeä yrittää roikottaa mukana?
niin no joo tavallaan olet oikeassa, mutta nainen kiehtoo muo persoonana niin paljon että haluaisin olla jossain tekemisissä (vaikkei sitten alettaisiinkaan seurustella tms). Ja toisaalta myös varmistaa ettei ymmärtänyt muo väärin, niin kuin nyt aloin pelätä
Sekin vaihtoehto on, että jos naisesta ei kuulu mitään, niin sinä sitten viikkojen kuluttua laitat muina miehinä viestin jossa ehdotat tapaamista tyyliin "jäit mieleeni ".
-eri
"Viikkojen kuluttua" joku viesti. Voi luoja. :D
Minä olen tehnyt monesti näin. Joskus vasta vuodenkin jälkeen olen kysellyt että josko nyt aikataulut ja elämäntilanteet käyvät yksiin. Olen kylläkin nainen että se voi olla sitten miehellä eri.
On vaan outoa kun ihmiset miettii että ai sillä on ollut muita tässä välissä. Niin? Useilla on. Se on elämää.
Niinpä. Mistäs sitä voi tietää kuka on se oikea, ennen kuin pääsee tutustumaan? Jos olen kokeillut jonkun toisen tässä välissä ja huomannut, että se ei ainakaan ollut se, miten se vähentää sinun arvoasi? En vielä tiedä sinusta mitään mutta haluaisin tutustua.
Kiitos mutta olen varattu.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta jaagaamista... anna jo olla ap.
Mitä tarkoittaa jaagaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Ap miten kävi?
OK, kuten varmaan useimmat olettivatkin, eihän tuolta mitään vastausta tullut. Olisi varmasti vastannut jo aiemmin jos aikoi vastata.
Tähän tuli vielä sellainen lisäkäänne (josta toki saan palstalaisilta kohta kärkevää kommenttia), että sattumalta jouduin käväisemään tämän naisen kodin lähellä muissa asioissa (ihan pikaisesti). Tämän innoittaman laitoin hänelle vielä uuden viestin että käväisin "kulmilla" ja hieman ympäripyöreää kommenttia ja lisäksi että olisi piitänyt pyytää kahville, jos olisin ajoissa tiennyt olevani siinä. Ja ehdotin että ens kerralla kutsun hänet...
Mutta eihän hän tähänkään mitään vastannut.
Eli eiköhän case ole tällä selvä. En oikeasti varmaan todellisuudessa muutakaan odottanut, mutta tuo alun täysi hiljaisuus jotenkin vaivasi.
Kuten jo kirjoitin alkupäässä tätä ketjua, tärkeää minulle oli kuitenkin saada jokin kontakti tähän henkilöön ja viestitettyä että minä olin tyytyväinen tapaamiseemme ja olisin ollut halukas jatkamaan juttua. Tämän luulen nyt kuitenkin jollain tasolla saavuttaneeni (vaikka asian olisi vonut hoitaa tyylikkäämminkin heti silloin perjantaina).
Taidampa jättää nyt tämän naisen rauhaan (kiitos sulle xxxx kuitenkin, jos vaikka luet tätä). Jos ja kun kylillä kohdataan jatkossa, niin voin kuitenkin pystypäin tervehtiä ja vaikka vaihtaa muutaman sanan.
Vierailija kirjoitti:
Näin varmaan kanssa luulen tapahtuneen....ja ei sit ollut niin tyytyväinen että haluaisi uudelleen.
Toki jos naisella on puh nro, niin voihan se ottaa yhteyttä koska vaan (vaikka viikkojen päästä), vaikka tuskin ottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että miehet kommentoi tähän keskusteluun niin, että se nainen ei vain ole kiinnostunut ap:sta eikä siksi vastaan. Ja naiset kommentoi tähän keskusteluun, että se nainen on kiinnostunut, mutta on pettynyt/pahastunut ap:n tökeryydestä tai pelkää ap:n haluavan vain lisää seksiä, ja siksi se nainen ei vastaa. Kummat mahtaa olla oikeassa?
No kummatkohan kenties olisivat enemmän oikeasaa, miehet vai naiset,, kun analysoidaan naisten tuntemuksia...
Täällä naiset ovat vilpittömästi neuvoneet ap:ta, koska hän vaikuttaa olevansa tosissaan, vain pahasti ulalla.
Te olette ihan naurettavia. Jos annat aamulla väärällä tavalla pusun, niin et ole kiinnostunut. Hahhah. Lopettakaa jo.
Jos mies on viettänyt hyvän illan ja yön naisen kanssa, ja jälkeenpäin pari positiivista viestiä perään ja kertonut haluavansa nähdä uudelleen, niin vain täydellinen idiootti alkaa vääntämään siitä jotain ihme deittailusääntöjä ja tulkintoja. Tässä on ap tehnyt kaiken voitavansa, ja ihan hyvällä käytöksellä. Jos nainen ei ole kiinnostunut, hän ei enää vastaa.
Jos ap kysyy ketjussa, että miksi nainen ei vastaa, niin silloinhan hän nimenomaan haluaa kuulla, MIKSI nainen ei vastaa. Ei hän pyytänyt vakuuttelua siitä, onko tehnyt kaiken oikein ja taputuksia hyvästä käytöksestä. Hän halusi kuulla mitä syitä voi olla, että nainen ei ollutkaan kiinnostunut. Monet ovat vastanneet, että ap ei selvästi osannut osoittaa omaa kiinnostustaan tai osoitti sen liian myöhään ja kertoneet, mitä itse vastaavassa tilanteessa tulkitsisi ap:n käytöksestä. Ilmeisesti naisille tämä on selvää, miksi nainen ei vastaa ap:lle. Teille miehille tämä enemmän näyttää tuottavan vaikeuksia, kun ap muka käyttäytyi niin hyvin, ettei parantamiseen varaa ole...
Jep, tämä on hyvä analyysi asiasta. Kyllä tiedän että toimin asiassa taitamattomasti (ja tämän ketjun kommenttien perusteella tiedän asian vieläkin paremmin) ja tosiaan kyselin syitä, enkä olettanut että saisin kommentteja "hyvästä käytöksestä". Ehkä opin tästä jotain jatkoa ajatellen - ainakin haluan nin toivoa.
Sinällään vielä ajattelen näin:
-jos nainen olisi ollut oikeasti kiinnostunut, ei taitamaton käytökseni olisi haitannut
-jos nainen ei ollut kiinnostunut (mitä luulen), ei lopputuloksen kannalta ollut väliä miten toimin
-jos nainen oli ehkä vähän kiinnostunut tai jotain, taitavampi toimintani olisi voinut johtaa jatkoon, mutta kokonaisuuden kannalta olisimme varmaan kuitenkin päätyneet ennemmin tai myöhemmin eri suuntiin
Harmittaa tietty koska nainen oli oikeasti kiva, ihana jne., mutta tärkeintä lopulta on että nyt en enää ainakaan koe loukanneeni häntä pysyvästi ja verisesti (vaikka perjantaina tunteen ovat voineet ollakin ikäviä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten kävi?
OK, kuten varmaan useimmat olettivatkin, eihän tuolta mitään vastausta tullut. Olisi varmasti vastannut jo aiemmin jos aikoi vastata.
Tähän tuli vielä sellainen lisäkäänne (josta toki saan palstalaisilta kohta kärkevää kommenttia), että sattumalta jouduin käväisemään tämän naisen kodin lähellä muissa asioissa (ihan pikaisesti). Tämän innoittaman laitoin hänelle vielä uuden viestin että käväisin "kulmilla" ja hieman ympäripyöreää kommenttia ja lisäksi että olisi piitänyt pyytää kahville, jos olisin ajoissa tiennyt olevani siinä. Ja ehdotin että ens kerralla kutsun hänet...
Eli eiköhän case ole tällä selvä. En oikeasti varmaan todellisuudessa muutakaan odottanut, mutta tuo alun täysi hiljaisuus jotenkin vaivasi.
Kuten jo kirjoitin alkupäässä tätä ketjua, tärkeää minulle oli kuitenkin saada jokin kontakti tähän henkilöön ja viestitettyä että minä olin tyytyväinen tapaamiseemme ja olisin ollut halukas jatkamaan juttua. Tämän luulen nyt kuitenkin jollain tasolla saavuttaneeni (vaikka asian olisi vonut hoitaa tyylikkäämminkin heti silloin perjantaina).
Taidampa jättää nyt tämän naisen rauhaan (kiitos sulle xxxx kuitenkin, jos vaikka luet tätä). Jos ja kun kylillä kohdataan jatkossa, niin voin kuitenkin pystypäin tervehtiä ja vaikka vaihtaa muutaman sanan.
Näinhän se oli oletettavaa jo aiemmin, että nainen kyllä vastaa jos on kiinnostunut. Teit nyt vielä lisävarmistuksen tuolla viimeisellä viestilläsi, eikä enää kellään palstalaisella jää epäselväksi, että tässä ei ollut ap:n huonosta toiminnasta kyse, vaan naisen kiinnostuksen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten kävi?
Näinhän se oli oletettavaa jo aiemmin, että nainen kyllä vastaa jos on kiinnostunut. Teit nyt vielä lisävarmistuksen tuolla viimeisellä viestilläsi, eikä enää kellään palstalaisella jää epäselväksi, että tässä ei ollut ap:n huonosta toiminnasta kyse, vaan naisen kiinnostuksen puutteesta.
aivan kiinostuksen puutehan se on todellinen syy, mutta taitavammalla toiminnalla asian olisi toki voinut selvittää hetu perjantaina parmmassa yhetiymmärryksessä (tyyliin "oli kivaa, mut en halua tästä nyt enempää, moikataan kun nähdään")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varmaan kanssa luulen tapahtuneen....ja ei sit ollut niin tyytyväinen että haluaisi uudelleen.
Toki jos naisella on puh nro, niin voihan se ottaa yhteyttä koska vaan (vaikka viikkojen päästä), vaikka tuskin ottaa
Näin naisena on pakko kommentoida tuota, kun näkökulmasi tuohon seksin "laatuun" on turhan miehinen. Naiselle seksissä se juttu ei useinkaan ole joku tekninen suoritus, joka tekisi seksistä hyvää tai huonoa. Vaan (päänsisäinen) tunnetila. Tiedäthän: se kun hetki vie menneessään. Objektiivisesti arvostellen se kyseinen seksiakti on saattanut olla teknisesti ja suorituksellisesti hyvä tai huono, mutta sillä ei ole ehkä niin väliä. Jos kemia on ollut kohdallaan, ja ns. hetki vienyt täysillä mennessään (naiselta jalat alta) ja tunnetila juuri sinä kyseisenä hetkenä on ollut sellainen huumaava, intensiivinen ja jännittävän ainutlaatuinen, niin seksi on naisen mielestä ollut hyvää ja nainen on ollut erittäin tyytyväinen (vaikka hän olisi saanutkin teknisesti parempaa seksiä muiden kanssa monta kertaa aiemmin).
Ainakin jo hieman elämää nähnyt nainen tietää, että tuollaista hetkeä ei kuitenkaan yleensä voi toistaa eikä ottaa uudelleen. Miten ottaa uusinta siihen, että tilanne vie mennessään? Ei mitenkään. Saman miehen kanssa uusintakierros saattaisi olla pettymys, koska tunnetila, tunnelma sillä kertaa ei ehkä olisi enää yhtä huumaava ja intensiivinen. Ja se uusinta ei tapahtuisi, koska hetki vei mennessään, vaan se olisi sovittu tapaaminen (osin seksin vuoksi). Eli sitä hetken huumaakaan ei se nainen enää uusinnassa saisi.
Näin ollen se nainen on voinut olla erittäin tyytyväinen siihen teidän yhteiseen yöhön, mutta jos hän on älykäs niin hän ehkä päättelee, että sitä ei voisi enää toistaa. Ja jos te tapaisitte uudelleen sovitusti seksin merkeissä, niin hän ei mahdollisesti enää nauttisi siitä seksistä, joten siksi häntä ei kiinnosta tavata uudelleen.
Nainen aika harvoin haluaa seksiä vain seksin vuoksi tai saadakseen sen itse aktin ja lauetakseen. Mies taas haluaa monesti juuri tuota. Nainen haluaa sitä tunnetilaa, jota harvoin saa järjestetyssä seksissä sellaisen kanssa, jota ei rakasta ja johon ei ole ihastunut. Ihastuneena seksi on ihanaa, koska siinä on se tunnetila. Mutta ns. fuck buddyn kanssa seksi ei monenkaan naisen mielestä tunnu mitenkään innostavalta idealta. Toki on poikkeuksia, ja tämä on vain kärjistys asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena on pakko kommentoida tuota, kun näkökulmasi tuohon seksin "laatuun" on turhan miehinen. Naiselle seksissä se juttu ei useinkaan ole joku tekninen suoritus, joka tekisi seksistä hyvää tai huonoa. Vaan (päänsisäinen) tunnetila. Tiedäthän: se kun hetki vie menneessään. Objektiivisesti arvostellen se kyseinen seksiakti on saattanut olla teknisesti ja suorituksellisesti hyvä tai huono, mutta sillä ei ole ehkä niin väliä. Jos kemia on ollut kohdallaan, ja ns. hetki vienyt täysillä mennessään (naiselta jalat alta) ja tunnetila juuri sinä kyseisenä hetkenä on ollut sellainen huumaava, intensiivinen ja jännittävän ainutlaatuinen, niin seksi on naisen mielestä ollut hyvää ja nainen on ollut erittäin tyytyväinen (vaikka hän olisi saanutkin teknisesti parempaa seksiä muiden kanssa monta kertaa aiemmin).
Ainakin jo hieman elämää nähnyt nainen tietää, että tuollaista hetkeä ei kuitenkaan yleensä voi toistaa eikä ottaa uudelleen. Miten ottaa uusinta siihen, että tilanne vie mennessään? Ei mitenkään. Saman miehen kanssa uusintakierros saattaisi olla pettymys, koska tunnetila, tunnelma sillä kertaa ei ehkä olisi enää yhtä huumaava ja intensiivinen. Ja se uusinta ei tapahtuisi, koska hetki vei mennessään, vaan se olisi sovittu tapaaminen (osin seksin vuoksi). Eli sitä hetken huumaakaan ei se nainen enää uusinnassa saisi.
Näin ollen se nainen on voinut olla erittäin tyytyväinen siihen teidän yhteiseen yöhön, mutta jos hän on älykäs niin hän ehkä päättelee, että sitä ei voisi enää toistaa. Ja jos te tapaisitte uudelleen sovitusti seksin merkeissä, niin hän ei mahdollisesti enää nauttisi siitä seksistä, joten siksi häntä ei kiinnosta tavata uudelleen.
Nainen aika harvoin haluaa seksiä vain seksin vuoksi tai saadakseen sen itse aktin ja lauetakseen. Mies taas haluaa monesti juuri tuota. Nainen haluaa sitä tunnetilaa, jota harvoin saa järjestetyssä seksissä sellaisen kanssa, jota ei rakasta ja johon ei ole ihastunut. Ihastuneena seksi on ihanaa, koska siinä on se tunnetila. Mutta ns. fuck buddyn kanssa seksi ei monenkaan naisen mielestä tunnu mitenkään innostavalta idealta. Toki on poikkeuksia, ja tämä on vain kärjistys asiasta.
tämäkin on ihan hyvä analyysi asiasta ja kiva lukea tällaisia "rakentavia ja kannustavia" kommentteja. Elämä jatkuu, enkä tästä nyt suurempaa lommoa itsetuntooni saanut. Ehkä päinvastoin siinä mielessä että vapailla markkinoilla on myös todella kivoja naisia ja niiden kanssa on mahdollista päästä juttuun ja muutakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että miehet kommentoi tähän keskusteluun niin, että se nainen ei vain ole kiinnostunut ap:sta eikä siksi vastaan. Ja naiset kommentoi tähän keskusteluun, että se nainen on kiinnostunut, mutta on pettynyt/pahastunut ap:n tökeryydestä tai pelkää ap:n haluavan vain lisää seksiä, ja siksi se nainen ei vastaa. Kummat mahtaa olla oikeassa?
No kummatkohan kenties olisivat enemmän oikeasaa, miehet vai naiset,, kun analysoidaan naisten tuntemuksia...
Täällä naiset ovat vilpittömästi neuvoneet ap:ta, koska hän vaikuttaa olevansa tosissaan, vain pahasti ulalla.
Te olette ihan naurettavia. Jos annat aamulla väärällä tavalla pusun, niin et ole kiinnostunut. Hahhah. Lopettakaa jo.
Jos mies on viettänyt hyvän illan ja yön naisen kanssa, ja jälkeenpäin pari positiivista viestiä perään ja kertonut haluavansa nähdä uudelleen, niin vain täydellinen idiootti alkaa vääntämään siitä jotain ihme deittailusääntöjä ja tulkintoja. Tässä on ap tehnyt kaiken voitavansa, ja ihan hyvällä käytöksellä. Jos nainen ei ole kiinnostunut, hän ei enää vastaa.
Jos ap kysyy ketjussa, että miksi nainen ei vastaa, niin silloinhan hän nimenomaan haluaa kuulla, MIKSI nainen ei vastaa. Ei hän pyytänyt vakuuttelua siitä, onko tehnyt kaiken oikein ja taputuksia hyvästä käytöksestä. Hän halusi kuulla mitä syitä voi olla, että nainen ei ollutkaan kiinnostunut. Monet ovat vastanneet, että ap ei selvästi osannut osoittaa omaa kiinnostustaan tai osoitti sen liian myöhään ja kertoneet, mitä itse vastaavassa tilanteessa tulkitsisi ap:n käytöksestä. Ilmeisesti naisille tämä on selvää, miksi nainen ei vastaa ap:lle. Teille miehille tämä enemmän näyttää tuottavan vaikeuksia, kun ap muka käyttäytyi niin hyvin, ettei parantamiseen varaa ole...
Jep, tämä on hyvä analyysi asiasta. Kyllä tiedän että toimin asiassa taitamattomasti (ja tämän ketjun kommenttien perusteella tiedän asian vieläkin paremmin) ja tosiaan kyselin syitä, enkä olettanut että saisin kommentteja "hyvästä käytöksestä". Ehkä opin tästä jotain jatkoa ajatellen - ainakin haluan nin toivoa.
Sinällään vielä ajattelen näin:
-jos nainen olisi ollut oikeasti kiinnostunut, ei taitamaton käytökseni olisi haitannut
-jos nainen ei ollut kiinnostunut (mitä luulen), ei lopputuloksen kannalta ollut väliä miten toimin
-jos nainen oli ehkä vähän kiinnostunut tai jotain, taitavampi toimintani olisi voinut johtaa jatkoon, mutta kokonaisuuden kannalta olisimme varmaan kuitenkin päätyneet ennemmin tai myöhemmin eri suuntiin
Harmittaa tietty koska nainen oli oikeasti kiva, ihana jne., mutta tärkeintä lopulta on että nyt en enää ainakaan koe loukanneeni häntä pysyvästi ja verisesti (vaikka perjantaina tunteen ovat voineet ollakin ikäviä)
Ap sinä olet oikeasti varattu mies, vaikka kuinka sanot että te olette eroamassa tai eroprosessi on jo päättymässä tms. Naisen näkökulmasta sinä olet varattu, asut vaimosi/avovaimosi kanssa ja olet avoliitossa/avioliitossa. Nuo sinun ranskalaiset viivat ja oletukset pitää yleensä paikkaansa kyllä, jos kyseessä on kaksi sinkkua. Mutta sinä et ole sinkku. Ja tässä sinun tapauksessa ne ei pidä yhtään paikkaansa. Varatun (sinun) ja sinkun (se nainen) välisessä kohtaamisessa pätee aivan eri logiikka. Jopa niin, että koska sinä olet varattu, niin et olisi millään voinut voittaa. Vaikka olisit tehnyt mitä ja hoitanut kaiken täydellisesti ja jo silloin aamulla vakuuttanut sen naisen kiinnostuksestasi ja ollut maailman paras herrasmies ja maailman ihanin mies jne, niin se nainen ei silti varmaan olisi halunnut sinusta edes yhtä uutta tapaamista.
Sinkku EI HALUA sekaantua varattuun. Sinkku EI HALUA sekaantua ihmiseen, joka on keskellä eroprosessia, koska siitä seuraa sille sinkku-osapuolelle lopulta vain pahaa mieltä. Vaikka se eroprosessi-osapuoli olisi kuinka ihana unelmien tyyppi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä pointti. En ole ap, mutta tämä voi olla useinkin tilanne noissa yhden illan jutuissa, että se on tavallaan ainutkertainen kokemus. Sitä ei edes halua välttämättä tavata toista uudelleen, koska ei usko saman nautinnon enää toistuvan. Ja lisäksi voi olla vaarana, että se samalla laimentaa sen yhden illan muistonkin, joten mielummin jättää sen siihen yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä pointti. En ole ap, mutta tämä voi olla useinkin tilanne noissa yhden illan jutuissa, että se on tavallaan ainutkertainen kokemus. Sitä ei edes halua välttämättä tavata toista uudelleen, koska ei usko saman nautinnon enää toistuvan. Ja lisäksi voi olla vaarana, että se samalla laimentaa sen yhden illan muistonkin, joten mielummin jättää sen siihen yhteen kertaan.
Juuri näin. Laimentaa tai jopa aiheuttaa katumuksen siitä yhdestä yöstä, jos se uusi tapaaminen on jotenkin väkinäinen tai kiusallinen.
Siksi aikuisilla ihmisillä parisuhteet harvoin alkaa yhden yön jutusta. Jollain parikymppisillä se ehkä on erilaista. Mutta aikuisilla (ap ja nainen on yli 40) en usko, että baarista samana iltana sänkyyn -resepti johtaa juuri koskaan mihinkään enempään, ellei sitten käy niin, että samantien jäädään aamulla syömään aamiaista, mennään uudelleen sänkyyn, siitä sitten illalla yhdessä syömään ja hups oltiinkin koko viikonloppu yhdessä kun oli niin kivaa. Ja siinä samalla ehdittiin tutustua niin hyvin, että jo maanataina halutaan nähdä uudelleen töiden jälkeen kun ehtikin tulla jo ikävä.
Mutta jos haluaa itselleen parisuhteen, niin ehkä oikeasti kannattaa odottaa sen seksin kanssa. Tämä ei ole mitään seksikielteistä jeesustelua, vaan sillä nyt vaan on merkitystä, että koska se eka yhteinen kerta on. Onko jo tunteita, kun mennään sänkyyn. Eli sanoisin, jos kohtaa ihmisen, jonka persoonasta huomaa, että tämän kanssa voisin haluta enemmänkin, niin kannattaa odottaa vähän sen seksin kanssa. Ja jos nyt välttämättä on pakko harrastella seksiä, niin menköön sitten niiden kanssa, joista ei kuitenkaan tulisi enempää.
Nainen olettaa että kohteliaisuuttasi laitoit kiitos-tyylisen viestin. Kokemuksesta voin sanoa, että 99.9% yhden illan juttu-miehistä ei ehdota tapamista enää.