Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itken. Mies raivoaa mulle koska en uskalla ajaa autoa!

Vierailija
01.08.2017 |

Äsken mies oli käymässä lääkärissä murtuneen jalan takia, sitten se soitti että sen pitää mennä vielä toiseen paikkaan lääkäriin. Ja röntgenkuvakansio olijäänyt meille kotiin. Mies siis soitti että voitko tuoda ne. Olin juuri tullut suihkusta tukka märkänä, ja puin nopeati vaatteet päälle je hyppäsin bussiin rontgenkuvakansio laukussani. Mies lähetteli koko matkan tekstareita että "missä vitussa olen" yms.

Kun saavuin tapaamispaikalle, ojensin kansion miehelle ja se rupesi ensinnäkin raivoamaan että miksi en ottanut muovipussia sille. en tajunnut siinä kiireen keskellä kotona ottaa pussia kun oli kiire vaan juosta nopeasti bussiin... ja mies jatkoi "laitanko nää sun perseeseen vai??" viitaten siihen että en tuonut pussia. räyhäsi ja jouduin toppuuttelemaan ettei herätä muiden ihmisten huomiota. ja alkoi raivota siitäkin että miksi en tullut autolla koska olisi säästynyt aikaa koska oli kiire sinne toiseen lääkäriin, en ole koskaan ajanut tolla meidän uudella autolla ja muutenkin pelottaa ja ahdistaa ajaminen.

ajatuksia, vinkkejä, mitä vaan?? auttakaa.

Kommentit (282)

Vierailija
101/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua ihmisiä jotka ei aja autoa vaikka on kortti. Ja ne on aina naisia. Miten joku voi olla tollanen nysverö?

Minulla on hahmotushäiriö. Haluatko kotteroni oman autosi kylkeen? Kortin sain kolmannella yrittämällä.

No miksi ihmeessä sitten hankit kortin?

Olen eri, mutta minullakin on hahmotushäiriö ja minä hankin kortin koska vanhemmat pakotti, en kylläkään osaa ajaa kortista huolimatta enkä aja. Kävin koulut 80-luvulla, jolloin ei mitään hahmotushäiriöitä tunnistettu eikä niistä puhuttu. Lisäksi se ei vaikuta akateemisiin taitoihini millään tavalla, olen erittäin kirjaviisas ja pärjäsin koulussa kympin tasoisesti kaikessa muussa paitsi käsitöissä ja liikunnassa. Minulle on hahmotushäiriöni selvinnyt vasta aikuisiällä, liittyen mm. siihen kun aloin selvittää että miksi en harjoittelusta huolimatta vain kykene selviämään liikenteessä.

Näin juuri.

T. Se jolta idiootti "kysyi".

Joo niin ajattelinkin, että sinulla on sama kuin minulle. Tuo yksi idiootti kyselijä luulee että kaikki on samanlaisia kuin hän eikä osaa asettua toisen ihmisen asemaan, älä välitä hänestä.

Vähän ohi tämän ketjun aiheen, mutta jos ihminen on älykäs (korkea ÄO) ja pärjää loistavasti akateemisissa aineissa koulussa, niin ei kellään tule edes mieleen epäillä, että hänessä olisi jotain "vikaa" jota pitäisi tutkia eli häiriö jää siksikin toteamatta. Häntä pidetään ehkä vain epäliikunnallisena "sohvaperunana", vaikka kyse olisi siitä että hänellä on hahmotushäiriö. Älykkyydellä voi kompensoida hahmotushäiriön aiheuttamia ongelmia niin paljon, että ongelmat ei välttämättä näy muille ihmisille ollenkaan (esim. opettajille, terveydenhoitajille, lääkäreille jne). Älykkyys siis tavallaan peittää alleen tuon häiriön. Ja sen häiriön aiheuttamat ongelmat tulevat esille vasta sitten, kun pitää tehdä jotain visuomotorisesti/avaruudellisesti hyvin vaativaa kuten ajaa vaikkapa ruuhkassa liikenteessä vieraassa paikassa tai opetella pelaamaan hyvin tennistä/koripalloa tai pyrkiä taitavaksi parkour-harrastajaksi. 

Vierailija
102/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea mies. Miksei opeta sua ajamaan, niin ei ois tuotakaan ongelmaa.

Minäkin pelkään ajamista. Sain kortin nuorena, mutta silloin ei ollut autoa millä harjoitella. Aloin pelkäämään ajamista, koska ei ollut mahdollisuuksia harjoitella sitä yhtään. Pyysin sitten aikoinaan eksältä, että hän opettaisi minua ajamaan, kun ostimme auton. Siis että istuisi vieressä ja minä saisin ajella rauhassa jollain hiljaisilla teillä, mutta hän olisi siinä tukena ja ajaisi auton kotoamme Helsingin keskustasta sinne hiljaiseen paikkaan ensin. Suostuihan se, mutta huusi ja raivosi vierässä koko ajan, ja haukkui minut huonoksi kuskiksi ja kritisoi jokaisen ajohetkeni. Voitte olla varmoja, että ajopelkoni paheni entisestään. Ei se miestään ole enää muu kuin eksä, mutta tuo ei ollut ainoa syy, ikäväksi tyypiksi se osoittautui muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä en osaa ajaa autoa, mutta ihan varmasti autan miestäni aina kaikessa jos hänellä on joku arjen vaikeus. Mies joutui sairaalaan, ja menin lähtöpäivänä bussilla sairaalalle, tilasin taksin sairaalan pihaan ja menimme sillä taksilla yhdessä kotiin. Helppoa. Ai taksi on kallis ja blaablaa? Minun liikkumiseen kuluva summa per vuosi on huomattavasti pienempi kuin autoilevalla ihmisellä, vaikka välillä taksilla ajankin.

No tuo oli yksittäinen matka, ei rinnastettavissa pahimmillaan parin kk kipsiin. Kuljetko kaikki elämäsi matkat julkisilla/taksilla vai istutko tyytyväisenä pelkääjän paikalla, kun miehesi ajaa?

Vierailija
104/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä en osaa ajaa autoa, mutta ihan varmasti autan miestäni aina kaikessa jos hänellä on joku arjen vaikeus. Mies joutui sairaalaan, ja menin lähtöpäivänä bussilla sairaalalle, tilasin taksin sairaalan pihaan ja menimme sillä taksilla yhdessä kotiin. Helppoa. Ai taksi on kallis ja blaablaa? Minun liikkumiseen kuluva summa per vuosi on huomattavasti pienempi kuin autoilevalla ihmisellä, vaikka välillä taksilla ajankin.

No tuo oli yksittäinen matka, ei rinnastettavissa pahimmillaan parin kk kipsiin. Kuljetko kaikki elämäsi matkat julkisilla/taksilla vai istutko tyytyväisenä pelkääjän paikalla, kun miehesi ajaa?

Kuljen kaikki elämäni matkat julkisilla (bussilla, junalla, lentokoneella) tai taksilla, kyllä. Näin olen aina tehnyt. Koskaan ei ole ollut ongelmaa. En pummaa koskaan mieheltäni kyytiä minnekään, ei hän minun taksikuski ole. Olen ollut aikuisena kymmenen vuotta sinkkunakin, ja silloinkin elänyt oikein hyvää ja aktiivista elämää pummimatta kyytejä. En tiedä mistä olet, mutta tämä on ihan arkea täällä Helsingissä myös monilla ystävilläni. Osalla ystävistäni on kyllä kortti ja ajotaito, mutta he eivät halua omistaa autoa, ja siis miehiä on joukossa myös.

Vierailija
105/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ajaa ajokortin, muttei aja autoa? Kyllä muakin ärsyttäisi jos auto on käytettävissä ja on kiire, niin joku lähtee bussilla asiaa hoitamaan.

Vierailija
106/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mammat kilpaa vinkuu avuttomuuttaan kuinka on ihan pöyristyttävää kortillista ihmistä patistaa rattiin. Kuitenkin varmasti kelpaa rouvien istahtaa aina farmarin kyytiin hakemaan Prismasta apetta ja kertoa mihin muuallekin auton suvaitsee heidät kuljettaa. Monestiko tankilla sanotte miehillenne, että istu vaan, mun vuoro tankata?

Onneksi en ole lesbo :D

Vierailija
107/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 106 minusta kyydin pyytäminen omalta mieheltä EI OLE pummaamista. Totta kai autetaan kumppania. Itse olen kuskaillut miestäni lääkäriin ja takaisin, hänellä on silmäsairaus. Mielellään sitä auttaa puolisoa. Ellei olisi autoa, joutuisimme vaihtamaan asuinpaikkaa. Täällä kulkee harvakseen julkisia. 

Vierailija
108/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ajaa ajokortin, muttei aja autoa? Kyllä muakin ärsyttäisi jos auto on käytettävissä ja on kiire, niin joku lähtee bussilla asiaa hoitamaan.

Ja auto seisoo pihassa 3 vkoa, kun toisella on kipsi jalassa ja toisella mielessä. 

Vierailija
109/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ilkeä, mutta onhan tuo myös naurettavaa ettei aikuinen, ajokortin omaava ihminen USKALLA ajaa autoa. Et varmaan ikinä voi esim vuokrata autoa, kun omg, sehän ei varmasti ole samanlainen kuin kotona! Opettele nyt vähän rohkeammaksi, samalla ehkä rohkaistut dumppaamaan noin törkeän äijänkin...

Täällä toinen vätys. Mies istuu vieressä ja räkyttää ajotyylistä. Ajohalut on mennyt täysin enkä halua enkä uskalla ajaa autolla koska en kuulemma osaa ja onnettomuuus on lähellä joka kerta kun ajan.

Miksi et jätä sitä kyydistä?

Vai onko mies oikeassa?

Vierailija
110/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Yleensä 6 viikkoa. Sinä aikana muumioidutaan kotiin.

Vierailija
111/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kipsi voi olla 6 viikkoa. Kyllä tulee elämä hankalaksi. Saa sitä itse hyvän mielen, kun voi olla avuksi. Kamala tilanne, kun on yhden varassa autoilu, ja tuleekin sairaus. 

Vierailija
112/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat kilpaa vinkuu avuttomuuttaan kuinka on ihan pöyristyttävää kortillista ihmistä patistaa rattiin. Kuitenkin varmasti kelpaa rouvien istahtaa aina farmarin kyytiin hakemaan Prismasta apetta ja kertoa mihin muuallekin auton suvaitsee heidät kuljettaa. Monestiko tankilla sanotte miehillenne, että istu vaan, mun vuoro tankata?

Onneksi en ole lesbo :D

Minä tykkään istua mieheni kyydissä, hän on taitava kuski. Itse en osaa aja vaikka kortti onkin. En koskaan sano miehelleni tankilla, että "istu vain, mun vuoro tankata". Tämä siksi, että en osaa tankata. En ole koskaan tankannut. Sen sijaan hyvin usein tankilla annan miehelle luottokorttini ja sanon, että "maksa tuolla bensa". Olen kyllä ehdottanut, että mies näyttäisi miten tankataan, mutta hän ei ole näyttänyt.

Vierailija
113/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken. En osaa ajaa. Olen hyödytön.

Ap

Vierailija
114/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan liian kiltti ja hyväsydäminen. Etkä ole tehnyt mitään väärää, päinvastoin. 

Miehen puhe sinulle on ollut luokatonta. Jos et saa häntä puhumalla luopumaan tuollaisesta käytöksestä, niin ehdottaisin kyllä harkitsemaan parisuhteen jatkamista. Minkään laittaminen kenenkään peräsuoleen ei pitäisi tulla edes mieleen. Varsinkaan silloin, kun oikea ja ainoa sopiva sana tuossa tilanteessa olisi "kiitos". Tai "kiitos kulta".

On ihmisiä, jotka eivät pidä autoilusta. Jos autolla ajaminen on elämässäsi välttämättömyys, niin aloita pikkuhiljaa ja kerää rohkeutta. Ensin lyhyitä matkoja tutuilla teillä, hyvällä säällä, hiljaiseen aikaan. Sitten vähän kerrallaan isompia haasteita. Harjoittele peruuttamista, mäkilähtöjä, pysähdyksiä vaikka parkkipaikalla. Kertaa liikennesääntöjä ja ota vaikka ajotunteja jos niikseen tulee.  Harjoitus tekee mestarin.

Sun miehen pitää kyllä harjoitella itsehillintää ja miten kumppania kohdellaan ja arvostetaan.

Vierailija
115/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ilman autoa eron jälkeen. Kun oli kulunut 2kk ,lähdin autokaupppaan. Oli vähän vaikeaa kuskata bussilla lasta harrastukseen ja sormet kohmeessa talvella raahaat kauppakasseja. Onneksi on kortti,auto ja normaali pääkoppa,et pystyy ajaa :D

Vierailija
116/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kipsi voi olla 6 viikkoa. Kyllä tulee elämä hankalaksi. Saa sitä itse hyvän mielen, kun voi olla avuksi. Kamala tilanne, kun on yhden varassa autoilu, ja tuleekin sairaus. 

Hohhoi. Minulla oli kipsi 9 viikkoa. Ja kieltämättä elämä oli hankalaa ja veemäistä. Mutta silti kuljin bussilla yksin sairaalassa kontrolleissa, ulkoilutin koiraa, taiteilin kerrostalomme portaita ylös ja alas. En pyytänyt mieheltäni kyytejä. Olin sairauslomalla, joten minulla oli aikaa kulkea hitaasti bussilla sinne sairaalaan. Suihkussa käynneissä ym hän aina auttoi tietenkin, pyydettäessä ja pyytämättä. Enkä todellakaan saanut miehelleni raivareita mistään. Kipsi ja murtuma ei oikeuta olemaan idiootti eikä haukkumaan toista ja heittäytymään lapsen tasolle. Terveisin nainen.

Vierailija
117/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttäisi vielä enemmän, kun tämä joku kokemuksen puutteesta kolaroisi auton ja auto olisi sitten korjauksessa ja kalliiksi tulisi. Pahimmassa tapauksessa kokematona autoilija loukkaisi itsensä.

Toisekseen olisin kyllä pahoillani, että laittaisin toisen stressitilanteeseen. Eihän tuossa kuitenkaan hengestä ollut kyse. Bussillakin hoitui. Toki olisi voinut taksin ottaa, mutta ap kuulostaa tolkun ihmiseltä. 

Vierailija
118/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ap asuu jossain suuressa kaupungissa, jossa pärjää ihan hyvin julkisilla. Ja jossa on ihan normaalia olla vain julkisen liikenteen varassa. Ei siinä ole mitään pahaa eikä väärää että ei halua ajaa autoa. 

Vierailija
119/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilannehan alkoi miehen mokasta. Mies itse unohti ne kuvat kotiin. Miehen unohdus ja kämmi. Koko tilannetta ei olisi ikinä edes syntynyt, jos mies itse huolehtisi omista asioistaan.

Vierailija
120/282 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoi. Minulla oli kipsi 9 viikkoa. Ja kieltämättä elämä oli hankalaa ja veemäistä. Mutta silti kuljin bussilla yksin sairaalassa kontrolleissa, ulkoilutin koiraa, taiteilin kerrostalomme portaita ylös ja alas. En pyytänyt mieheltäni kyytejä. Olin sairauslomalla, joten minulla oli aikaa kulkea hitaasti bussilla sinne sairaalaan. Suihkussa käynneissä ym hän aina auttoi tietenkin, pyydettäessä ja pyytämättä. Enkä todellakaan saanut miehelleni raivareita mistään. Kipsi ja murtuma ei oikeuta olemaan idiootti eikä haukkumaan toista ja heittäytymään lapsen tasolle. Terveisin nainen.

Minua kiinnostaa, että miksi et käyttänyt Kelataksia, tuossa tilanteessa saat taksilapun. Miksi mennä bussilla kipsin kanssa,kun on lupa käyttää taksia??? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi