Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla ei ole löytynyt kuvantamisissa, verikokeissa ym. yhtään mitään, mutta silti on oireita? Miten jatkoitte tutkimuksia vai luovutitteko?

epätietoinen39
25.07.2017 |

Meikäläisellä ollut
- väsymystä eli tekee mieli vaan nukkua, joskus aamuisin tuntuu siltä kun isompi ajoneuvo olisi ajanut ylitseni
- ajottaista lihasheikkoutta ja lihasten nykimistä ja värinää pitkin vartaloa, varsinkin levossa
- päänsärkyä (migreeni todettu nuorena) noin kerran viikossa ja välillä painetta poskionteloissa saakka
- pahoinvointia, ajottaista vatsan turvotusta, vatsa reagoi helposti jännitykseen josta aiheutuu ripulia
- huimausta pari kolme kertaa viikossa
- toisessa korvassa soi välillä
- refluksia esiintyi myös, mutta sen oireet katosivat kun laihduin 5 kiloa kesän aikana. Olen normaalipainoinen.
- sydän tykyttelee ja pulssi käy hieman tavallista lujempaa mutta sydänfilmissä ei mitään poikkeavaa
- välillä raajat menevät kylmiksi ja paleltaa, välillä iho lämpenee muttei ihan hikoiluksi saakka minään "kuumina aaltoina" ja olen alle 40v eli en ihan vielä menopaussi-ikäinen, mutta tuntuu siltä että kehoni on alkanut iän myötä reagoimaan voimakkaasti lämpötilojen vaihteluun ja päänsärky sekä kehon särky voimistuu kun sääolosuhteet ja ilmanpaineet muuttuvat radikaalisti.
- psyykkisiä ongelmia ei muuten ole, mutta nämä oireet ja niiden selvittämättömyys alkaneet aiheuttaa ahdistuskohtauksia ja lisää sydämentykytyksiä sekä vatsakipua.

Minua on kuvattu ja ultrattu pitkin kehoa, tähystetty kaikki paikat kasvainten varalta, ja otettu varmaan 50 eri verikoetta viimeisen puolen vuoden aikana, eikä missään näy mitään poikkeavaa. Sokeriarvot ok, kaikki kilpirauhasarvot ok, tulehdusarvot pohjalukemissa.

Oireita kuitenkin on niin millaiselle lääkärille kannattaa mennä jatkossa, jos haluan selvittää tätä lisää? Muita joilla ollut saman tyylisiä oireita? Mitä paljastui lopulta?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä että olen käynyt työterveydessä, yksityisellä, terveyskeskuksessa ja sairaalassa. En ole hypokondrikko, vaan nämä oireet ovat aitoja.

Vierailija
2/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä ettet ehkä syö kunnolla/säännöllisesti, stressaat ja kuuntelet kehoasi liikaa ja näin aiheutat itsellesi lisää "oireita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen väsymysoireyhtymä, fibromyalgia?

Vierailija
4/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ettet ehkä syö kunnolla/säännöllisesti, stressaat ja kuuntelet kehoasi liikaa ja näin aiheutat itsellesi lisää "oireita".

Voiko stressi aiheuttaa lihasnykäyksiä, lämpötilamuutossietämättömyyttä, huimausta sekä särkyä?

Miten sitä hoidetaan?

Vierailija
5/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko b-12 vitamiinin taso mitattu? Tätä ei muuten mitata koskaan rutiininomaisesti, koska puutostila on melko harvinainen... Oireiden perusteella mittauttaisin....

Vierailija
6/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermosto käy ylikierroksilla?

Vierailija
7/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuontapaisia oireita, ei kaikkia ja joitain muita lisäksi. 

Siirryin seitsemän lääkärin jälkeen hömppäosastolle ja hämmästyksekseni sieltä on löytynyt apua. Otatin HCA-testin, jonka mukaan hivenaine- ja vitamiinipuutoksia. Ihan lääketieteen puolella otatin rautavaraston (vajausta), d-vitamiinin (säännöllisestä lisästä huolimatta juuri ja juuri minimirajan yli) ja B12-vitamiinin (ok). Sitten menin verianalyysiin (elävä veri ja kuiva veri) ja sieltä löytyi verestä hiivaa (lue hiivasyndrooma/ candida albicans) sekä lisämunuaisstressi ja vuotava suoli sekä tukkoinen lymfakierto. Näitä kaikkiahan lääketiede pitää vielä yhtä huuhaana kuin uupumusoireyhtymää, mutta olo on alkanut kohentua ja olen ihan eri kunnossa kuin vuosi takaperin. 

Vierailija
8/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko stressi aiheuttaa lihasnykäyksiä, lämpötilamuutossietämättömyyttä, huimausta sekä särkyä?

Miten sitä hoidetaan?

Stressi tuhoaa suoliston hyvät bakteerit ja candida albicans villiintyy. Nuo kaikki oireet sopivat siihen, kun hiiva alkaa vuotaa suolen seinän läpi verenkiertoon ja kasvattaa olemassaoloaan pitkin elimistöä. Elimistössä on käymistila päällä ja siitä erittyy toksisia käymistuotteita. Siksi aamulla on todella väsynyt, koska elimistön myrkkytaso on korkeimmillaan yön jäljiltä. 

Vierailija
9/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkään tismalleen samoja oireita, mutta koska mitään ei kuvissa tai kokeissa löytynyt, annoin olla. Mm. MS-tauti on mielessä, mutta aivoissa ei näkynyt mitään tautiin viittaavaa. Oireet eivät ole lisääntyneet/pahentuneet, joten kyllä niiden kanssa voi elää. Itse ajattelen nykyään, että tämä on psyykkistä oireilua/hermoston kenkkuilua.

Vierailija
10/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän iskä sanoo aina että elämässä on kausia kun kolottaa ja sattuu, eikä se välttämättä tarkoita yhtään mitään. Sellaista elämä on.

Minusta se on lohdullista.

Vierailija
11/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on hyvät rahavarat, menet antioksidanttiklinikalle. Jos rajallisemmat, menet elävän/kuivan veren analyysiin. 

Vierailija
12/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko b-12 vitamiinin taso mitattu? Tätä ei muuten mitata koskaan rutiininomaisesti, koska puutostila on melko harvinainen... Oireiden perusteella mittauttaisin....

Pitääkö tuo B12 mittauttaa yksityisellä vai terveyskeskuksessa?

Otan mm. B12-vitamiinia muiden B-vitamiinien ohella sekä C-vitamiinia, ja olen alkanut ottaa Karnosiinia, villilohi-Omegakapseleita, Q10iä, sekä vielä L-teaniinia "rauhottumiseen" koska minulla on lääkeyliherkkyyksiä eli saan mm. allergisia ihoreaktioita monista lääkeaineista kuten mieltä rauhoittavista. Minulla oli beetasalpaajat migreenin estoon aikoinaan, mutta ne vetivät sykkeen liian matalalle ja minua huimasi aina kun nousin sängystä tai tuolilta. Poskiontelo-oireet ovat rauhoittuneet nyt kun siitepölykaudet alkaa olla ohi, minulla oli siihen allergialääkkeet muttei lääkärin mukaan sellaiset jotka väsyttää.

Olen toki ollut vähän pirteämpi nuo luontaistuotteet aloitettuani.

-ap-

Vierailija
13/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin että oireet olivat pääni sisällä ja menin psykoterapiaan.

Vierailija
14/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina näkö ollut hetkellisesti hieman sumentunut ihan kuin pinta kuten kännykkä jolta yritän lukea, heijastaisi liikaa, tai olen nähnyt kaiken kahtena noin minuutin ajan, mutta se taitaa olla väsymyksestä aiheutuvaa, koska muuten näköni on aika terävä, ja silmät väsyy koska teen tietsikan äärellä tarkkaa työtä päivät pitkät. Näkötestit olivat vuosi sitten hyvät eikä laseille ollut tarvetta.

Tuo ei ilmeisesti ollut mitään hälyyttävää, lääkärin mukaan vasta siinä tapauksessa jos näkö menee yhtäkkiä ja esim ensin toisesta silmästä ja jonka seurauksena poikkeava päänsärky.

-ap-

Vierailija
15/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paranin syövästä, ns-taudista ja skitsofreniasta kun lopetin viljojen syömisen. Olen 110 % varma että sinunkin vaivasi johtuu vehnästä.

(Ainakin siihen saakka kun joku muu trendidiagnoosi keksitään.)

Vierailija
16/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nuo kilpirauhasarvosi olivat, muistatko? Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti aika monta noista oireista.

Vierailija
17/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota tuo hiivasyndrooma-ajatus todesta. Jos ei muuta niin tee ainakin huomenna aamulla ilmainen ja helppo vesilasitesti - maksaa pienen hetken elämästäsi 

https://askelterveyteen.com/onko-sinulla-hiivan-epatasapaino/

Olen niin kiitollinen, että pääsin käsiksi ongelman alkulähteelle ja olen saamassa elämäni takaisin. 

Vierailija
18/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että oireet olivat pääni sisällä ja menin psykoterapiaan.

Minä menin terapiaan arvioitavaksi mutta siellä ihmeteltiin että mitä minä siellä teen kun vaikutan mielenterveydellisesti erittäin vakaalta. Olin huuli pyöreänä, ja soitin miehelleni ulkopuolelle päästyäni että minut taidettiin juuri heittää terapiasta pihalle koska luulivat varmaan että vedätän heitä täysillä, ja tuhlaan vain heidän aikaansa. Tulipa tuollainenkin sitten koettua.

-ap-

Vierailija
19/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä nuo kilpirauhasarvosi olivat, muistatko? Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti aika monta noista oireista.

En muista niitä tarkkoja lukuja enkä saa niitä käsiini juuri nyt, mutta ne olivat täsmälleen kaikkien viitearvojen keskikohdassa eli todella hyvät lääkärin mukaan.

Sokerin muistan, se oli kohonnut 6,2, mutta se mitattiin uudestaan kahden viikon päästä ja nyt arvo oli laskenut entiselleen eli 5,1 joten voisiko nämä oireet tulla sokerin heittelyn takia? Lääkärin mielestä ei välttämättä. Syön säännöllisesti ja pieniä annoksia.

Alkoholia juon vähän eli korkeintaan 2 viinilasillista viikossa ruuan kanssa. En tupakoi.

-ap-

Vierailija
20/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että on paljon verikokeita.

Onko kortisoli katsottu? Stressihormoni kortisolin määrän kasvu voi aiheuttaa kaikki oireesi. Ja sen runsastuminen ei tarkoita, että erityisesti stressaisit jostain, vaan sun kroppas on stressin kohteena

Onko erytoblastit katsottu? Lääkärit monesti ylenkatsovat tuloksen. Niitä ei pitäisi aikuisella olla.

Myös hintsusti viitearvoissa olevat voivat olla paljastava merkki jostain ongelmasta, esmes. nimenomaan kilpparin kanssa. Itse olin just viitearvoissa ihan alarajalla toisessa ja ylärajalla toisessa. Se oli joku kolmas arvo jota ei kuulemma edes oteta ellei sitä erikseen älyä pyytää, jolla kilpparitaudit paljastuvat. Sisko onneksi älysi pyytää ja siellähän sitä oli häikkää. Lääkäri antoi tyroksiinireseptin ja tättärää kuukauden niitä mutustettuani oireet lievittyivät ainakin puolella!

Vastaavan oirekuvan tapauksia: MS-tauti (vaatii magneettikuvan, lääkäri laskee plakkien määrän aivoissa -> jos yli 7 kahdessa perättäisessä kuvassa, MS-tauti), fibromyalgia (kiputilat ovat kyllä aika usein koko kropassa), erilaiset syövät, foolihapon puutos (B-vitamiinilisiä nam-nam!), raudanpuute (myös miehillä voi olla raudanpuutetta ja etenkin maitotuotteita ja lihakunnan tuotteita käyttämättömillä), menopaussin esioireet tai alkava menopaussi, raskaus.. aivopaineen nousu (aivoihin kertyy nestettä -> samat oireet), ärtyvä suoli..

... taikka useimmat noista yhdessä.

Mene endokrinologille (vasta tämä lääkäri tajusi tutkia kilpparini kunnolla). Endokrinologit tutkii ja hoitaa hormoneja tuottavien eli endokrinologisten elinten sairauksia. Endokrinologinen sairaus voi olla seuraus muusta sairaudesta, esimerkiksi aikuistyypin diabetes metabolisesta oireyhtymästä. Neurologi voisi olla myös hyvä kohde (päänsäryt, lihasten nykiminen, väsymys...). Eniten kuitenkin laittaisin sinut reumatologille, sillä heillä on tietämys elimistön pysyvistä tulehdustiloista, muistakin kuin reumasta.