Te joilla ei ole löytynyt kuvantamisissa, verikokeissa ym. yhtään mitään, mutta silti on oireita? Miten jatkoitte tutkimuksia vai luovutitteko?
Meikäläisellä ollut
- väsymystä eli tekee mieli vaan nukkua, joskus aamuisin tuntuu siltä kun isompi ajoneuvo olisi ajanut ylitseni
- ajottaista lihasheikkoutta ja lihasten nykimistä ja värinää pitkin vartaloa, varsinkin levossa
- päänsärkyä (migreeni todettu nuorena) noin kerran viikossa ja välillä painetta poskionteloissa saakka
- pahoinvointia, ajottaista vatsan turvotusta, vatsa reagoi helposti jännitykseen josta aiheutuu ripulia
- huimausta pari kolme kertaa viikossa
- toisessa korvassa soi välillä
- refluksia esiintyi myös, mutta sen oireet katosivat kun laihduin 5 kiloa kesän aikana. Olen normaalipainoinen.
- sydän tykyttelee ja pulssi käy hieman tavallista lujempaa mutta sydänfilmissä ei mitään poikkeavaa
- välillä raajat menevät kylmiksi ja paleltaa, välillä iho lämpenee muttei ihan hikoiluksi saakka minään "kuumina aaltoina" ja olen alle 40v eli en ihan vielä menopaussi-ikäinen, mutta tuntuu siltä että kehoni on alkanut iän myötä reagoimaan voimakkaasti lämpötilojen vaihteluun ja päänsärky sekä kehon särky voimistuu kun sääolosuhteet ja ilmanpaineet muuttuvat radikaalisti.
- psyykkisiä ongelmia ei muuten ole, mutta nämä oireet ja niiden selvittämättömyys alkaneet aiheuttaa ahdistuskohtauksia ja lisää sydämentykytyksiä sekä vatsakipua.
Minua on kuvattu ja ultrattu pitkin kehoa, tähystetty kaikki paikat kasvainten varalta, ja otettu varmaan 50 eri verikoetta viimeisen puolen vuoden aikana, eikä missään näy mitään poikkeavaa. Sokeriarvot ok, kaikki kilpirauhasarvot ok, tulehdusarvot pohjalukemissa.
Oireita kuitenkin on niin millaiselle lääkärille kannattaa mennä jatkossa, jos haluan selvittää tätä lisää? Muita joilla ollut saman tyylisiä oireita? Mitä paljastui lopulta?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa että miksi illalla sänkyyn makuulle mentäessä siinä korvassa joka on tyynyä vasten, alkaa kuulua kova ja tiheä pulssin jumputus? Lääkäri kuittasi huolettomasti että se on vain kaulavaltimo joka sykkii, mutta voiko tuo olla merkki kroonisesta stressistä eli kohonneesta pulssista, vai onko minun pääkallo tullut niin vanhaksi että se läpäisee jo kaikki äänetkin? :-o
Minulla tuota tapahtui kilpirauhasen liikatoiminnan yhteydessä. Syke jotenkin nousi eikä laskenut, vaikka loogisesti ajatellen sykkeen pitäisi rauhoittua makuulle käydessä ja se tykytti selvästi korvassa/korvissa.
Eikö aloittajan oireet ole ihan ihmisen kehoon kuuluvia perustoimintoja.
Olin monta vuotta koukussa Cokis Lightiin kun aloittelin projektipäällikköhommia ja meillä oli stressaavia projekteja jotka venyi myöhään, mutta kun lopetin sen juomisen niin sain paremman unenlaadun, hiukset alkoivat tuuhentua ja iho parani, kirkastui ja kaikki näpyt katosivat.
Nykyään ajattelen ettei mikään työpaikka ole oman terveyden menettämisen arvoinen, eikä se työpaikka tule sinne sairaalan pedin ääreen kiittelemään sinua, burnoutista kärsinyttä tapausta, kukkakimpun kanssa että kiitos kun panostit yritykseemme!
Jdid kirjoitti:
Eikö aloittajan oireet ole ihan ihmisen kehoon kuuluvia perustoimintoja.
Eli sinusta normaalit perustoiminnot ovat sitä että ihminen kulkee väsyneenä, häntä huimaa, päätä särkee, oksettaa, korvissa soi ja tuntee kokoajan joko kylmää tai kuumaa ihollaan? Missä koomalandiassa tai sairaskuplamaailmassa sinä oikein elät?
Onko unen laatua tutkittu, uniapneaa tms? Krooninen väsymys aiheuttaa vaikka mitä, ei noita kaikkia oireita mutta monia välillisestikin kun väsynyt elimistö ei toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko unen laatua tutkittu, uniapneaa tms? Krooninen väsymys aiheuttaa vaikka mitä, ei noita kaikkia oireita mutta monia välillisestikin kun väsynyt elimistö ei toimi kunnolla.
Ei ole tutkittu, mutta en kuorsaa, minulla ei ole hengityskatkoksia, enkä narskuttele hampaita unessa. En miehenikään mukaan, ja hän olisi sen todennäköisesti 10 vuoden aikana huomannut. Uneni on ihan hyvälaatuista, mitä nyt jokunen satunnainen vessakäynti 5-6 tunnin syvän unen jälkeen joskus, mutta nukahdan samantien uudestaan 1-3 tunniksi. Se kuulemma tulee iän myötä että vessapissakäynti öisin pakollinen.
-ap-
Liittyykö pre-menopaussioireisiin sellainen että valkovuoto lisääntyy? Ei mitään tulehduksia, hajuja, värejä tai muuta, eikä gynellä näkynyt mitään poikkeavaa, mutta nestettä eli liukastetta valuu vaan enemmän pikkareihin kuin aiemmin. Unohdin kysyä gyneltä kun siellä viimeksi kävin.
Minulla mennyt vähitellen luottamus lääkäreihin, kiva että löytyi tällainen ketju jossa AVläiset kommentoi omia kokemuksiaan ja antaa neuvoja =)
Luottamus lähti etenkin siinä vaiheessa kun minut vietiin sairaalan ensiapuun kun koin tuskaisia vatsakipuja. Nuori, ylimielisen oloinen naislääkäri antoi minulle närästyslääkettä ja lähetti kotiin vaikka olin edelleen kivun kourissa. Asenteensa oli selvästi sellainen että minä näyttelen kipua.
Noin viikon sisällä tuosta tapauksesta olin takaisin samassa sairaalassa, mutta leikkauspöydällä koska sappeni oli tulehtunut pahasti ja se vaati pikaisen leikkauksen.
Kun länsimainen lääketiede haluaa pumpata meidät täyteen kemikaaleja jotka sekoittaa pään ja kehon, niin ei ihme että porukka alkaa katsomaan tuonne itämaiseen lääketieteeseen päin ja kokeilevat erilaisia luonnonlääkkeitä kuten rohtoja ja muita vanhan maailman parannuskeinoja.
Länsimaisessa lääketieteessä motivoijana on lähinnä se raha, ja lääketehtaat etsivät uusia ja uusia lääkkeitä joita voivat patentoida ja joilla tienaavat miljardeja. Ei niitä kiinnosta luonnosta saatavat lääkeainekset joita eivät pysty patentoimaan, vaikka ne toimisivat paremmin kuin kemikaalit.
Vaikuttais olevan CFS. Mene lukemaan cfs foorumia. Sieltä saat näistä oireista tietoa.
Suuri syy suomalaisten lisääntyneeseen turvotukseen ja väsyneeseen olemukseen taitaa olla masennus/mielialalääkkeiden käytön lisääntyminen. Kolme tuttua vetää niitä naamaan ja jokaiselle heistä tullut 15-30 kiloa lisää painoa vuoden sisällä, joten eikö tuokin ole paha kierre että ihmiselle sanotaan että masennuslääke on se oikea ratkaisu hänelle vaikka oireena olisi pelkkää lievää ahdistusta. Sitten aloitetaan lääkkeet, lihotaan ja siinä vaiheessa kun katsotaan omaa turpeaa peilikuvaa niin siinähän sitä viimeistään masentuu! Muissa maissa ei vissiin määrätä masennuslääkkeitä näin helposti kuin Suomessa, ainakin jotkut eurooppalaiset ja Euroopan ulkopuoliset kaverini ovat tätä mieltä.
Minulla oli muutenkin oireita, mutta ne pahenivat heittämällä influenssarokotteen myötä eli ei kannata ottaa mitään ylimääräisiä aineita sotkemaan elimistöä, kun se ei ole kunnossa. Ainakaan itse en enää ota mitään "ylimääräisiä" rokotuksia vaan ainoastaan todella välttämättömäksi katsomani.
Eikö olekin niin että lapsille suositellaan tiettyjä rokotuksia, mutta aikuisille ei enää niinkään ellet sitten matkusta jollekin riskitartunta-alueelle eli hyvin eksoottiseen paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin niin että lapsille suositellaan tiettyjä rokotuksia, mutta aikuisille ei enää niinkään ellet sitten matkusta jollekin riskitartunta-alueelle eli hyvin eksoottiseen paikkaan?
Jäykkäkouristus taitaa olla aika must eläintalouksien aikuisillekin. Ja influenssarokotusta suositellaan monella työpaikalla perusterveillekin tai jos on yhtään jotain hengitystieongelmaa.
Minä lähtisin hierojalle. Lihasjumit voivat aiheuttaa pahaa päänsärkyä ja tuntohäiriöitä. Sitten suosittelen Molkosan -juomaa säännöllisesti käytettynä että suolisto tulee kuntoon. Sokeri+hiiva -yhdistelmän välttäminen, mahdollisesti myös gluteeni ja maitotuotteet, ja jos ruoka"hifistelyyn" on kiinnostusta ja energiaa niin voi kokeilla autoimuunniprotokolla (AIP) ruokavaliota. Monipuolinen ruokailu tietenkin. Ja itsensä tarkkailemisen vähentäminen.
Mulla oli ihan samat oireet, paljastui B 12 vitamiinin puutteeksi
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin hierojalle. Lihasjumit voivat aiheuttaa pahaa päänsärkyä ja tuntohäiriöitä. Sitten suosittelen Molkosan -juomaa säännöllisesti käytettynä että suolisto tulee kuntoon. Sokeri+hiiva -yhdistelmän välttäminen, mahdollisesti myös gluteeni ja maitotuotteet, ja jos ruoka"hifistelyyn" on kiinnostusta ja energiaa niin voi kokeilla autoimuunniprotokolla (AIP) ruokavaliota. Monipuolinen ruokailu tietenkin. Ja itsensä tarkkailemisen vähentäminen.
Myös lymfahieronta voisi olla hyvä, etenkin jos yhtään tuntuu, että kehossa on nestepöhötystä eikä kaikki ole puhtaasti läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää tuosta ruokavaliosta.
Kuulostaa aika lailla omalta migreeniltäni. Minulle tehtiin 4 vuotta sitten Food Detective testi ja olen noudattanut sen tulosta, migreenit loppuivat siihen eli minun elimistössäni se perimmäinen aiheuttaja oli valtava määrä immunoglobuliineja tietyistä ruoka-aineista.