Te joilla ei ole löytynyt kuvantamisissa, verikokeissa ym. yhtään mitään, mutta silti on oireita? Miten jatkoitte tutkimuksia vai luovutitteko?
Meikäläisellä ollut
- väsymystä eli tekee mieli vaan nukkua, joskus aamuisin tuntuu siltä kun isompi ajoneuvo olisi ajanut ylitseni
- ajottaista lihasheikkoutta ja lihasten nykimistä ja värinää pitkin vartaloa, varsinkin levossa
- päänsärkyä (migreeni todettu nuorena) noin kerran viikossa ja välillä painetta poskionteloissa saakka
- pahoinvointia, ajottaista vatsan turvotusta, vatsa reagoi helposti jännitykseen josta aiheutuu ripulia
- huimausta pari kolme kertaa viikossa
- toisessa korvassa soi välillä
- refluksia esiintyi myös, mutta sen oireet katosivat kun laihduin 5 kiloa kesän aikana. Olen normaalipainoinen.
- sydän tykyttelee ja pulssi käy hieman tavallista lujempaa mutta sydänfilmissä ei mitään poikkeavaa
- välillä raajat menevät kylmiksi ja paleltaa, välillä iho lämpenee muttei ihan hikoiluksi saakka minään "kuumina aaltoina" ja olen alle 40v eli en ihan vielä menopaussi-ikäinen, mutta tuntuu siltä että kehoni on alkanut iän myötä reagoimaan voimakkaasti lämpötilojen vaihteluun ja päänsärky sekä kehon särky voimistuu kun sääolosuhteet ja ilmanpaineet muuttuvat radikaalisti.
- psyykkisiä ongelmia ei muuten ole, mutta nämä oireet ja niiden selvittämättömyys alkaneet aiheuttaa ahdistuskohtauksia ja lisää sydämentykytyksiä sekä vatsakipua.
Minua on kuvattu ja ultrattu pitkin kehoa, tähystetty kaikki paikat kasvainten varalta, ja otettu varmaan 50 eri verikoetta viimeisen puolen vuoden aikana, eikä missään näy mitään poikkeavaa. Sokeriarvot ok, kaikki kilpirauhasarvot ok, tulehdusarvot pohjalukemissa.
Oireita kuitenkin on niin millaiselle lääkärille kannattaa mennä jatkossa, jos haluan selvittää tätä lisää? Muita joilla ollut saman tyylisiä oireita? Mitä paljastui lopulta?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin hierojalle. Lihasjumit voivat aiheuttaa pahaa päänsärkyä ja tuntohäiriöitä. Sitten suosittelen Molkosan -juomaa säännöllisesti käytettynä että suolisto tulee kuntoon. Sokeri+hiiva -yhdistelmän välttäminen, mahdollisesti myös gluteeni ja maitotuotteet, ja jos ruoka"hifistelyyn" on kiinnostusta ja energiaa niin voi kokeilla autoimuunniprotokolla (AIP) ruokavaliota. Monipuolinen ruokailu tietenkin. Ja itsensä tarkkailemisen vähentäminen.
Itse en kestä minkäänlaista hierontaa, minua sattuu ja tuntuu epämukavalta jos joku hieroo ihoani ihan hellävaraisestikin. Ostin sellaisen foam-rullan ja sekin sattuu vaikka liikuttaisin sitä ihan kevyesti ihon pinnassa. Siksi monet on sanoneet minulle että voisiko olla fibromyalgiaa koska kuulemma siinä vaivassa ihossa paljon kohtia joiden kosketus tuntuu inhottavalta. Raajojeni niveletkin taipuvat miten sattuu ja olen tavallista notkeampi, se on kuulemma saman vaivan ominaisuuksia, väsymyksen lisäksi. Suomessa ei kai fibromyalgiaa oikein tunneta vaikka muualla päin tätä palloa sitä on tutkittu ja diagnosoitu yli 20 vuoden ajan?
Oreganoöljy. Maksaa alle kympin ja sitä sekoitetaan veteen muutama tippa päivässä.
Kukistaa elimistöstä niin hiivat, sienet kuin viruksetkin. Sitä käytetään myös lemmikkien loisten häätöön.